4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

riadenie na uzovke 120L
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=68&t=4848
Stránka 1 z 1

Autor:  martinez [ Sob, 07.06.2008, 12:24 ]
Predmet príspevku:  riadenie na uzovke 120L

okrem bruchoplazu a offu mam v garazi este luxusnu 29 rocnu skodovku 120 po dedovi na ktorej ide svinsky tazko riadenie. Urcite je tu kopec ludi co vlastnilo skodovku v casoch minulych. Chcem sa opytat kde co premazat aby slo lahsie dekalamitku mam, vola na volante ma tak nestve ale chcel by som urobit nieco pre to aby to slo lahsie. Dakujem za kazdu radu :wink:

Autor:  masurko [ Sob, 07.06.2008, 12:35 ]
Predmet príspevku: 

no aspon niekde sa dokazem odborne chytit :-D pravdepodobne malo oleja v domceku riadenia. Alebo ak nemas velku volu na volante tak mozes trosku povolit riadenie tym srobom na domceku :wink: domcek riadenia = prevodovka riadenia

Autor:  MoostanQue [ Sob, 07.06.2008, 17:21 ]
Predmet príspevku: 

Skodovky uvedeneho typu mali dva druhy riadenia: snekove, a hrebenove.

Pocitam ze je problem s tym prvym (ja som prave kvoli tomu menil snek za hreben), takze zaprve, snekove ako take ide svinsky tazko a nespravis s tym nic moc. Zadruhe, ako bolo povedane, olej a nastavenie skrinky riadenia, pomocny cap, pridrete zvislaky.
Pomocny cap je svina, na 105/120 zo zrejme uspornych dovodov (cocoti) nie je maznicka (ani dierka na nu). Vybera sa zle a preto nan vsetci seru a to sa samozrejme casom ukaze. Ak chces s autom na STK, kup rovno novy (cap a 2 bronzove puzdra), stary bude ojebaty a za tu robotu to nestoji. Ak sa to chystas mat dlhsie, je dobre vyvrtat dierku na maznicku.
Zvislaky sa skontroluju pri vyvesenom (vyheverovanom) kole, a odpokenom gulaku. Demontaz gulaku dvoma kladivami funguje bezchybne. Kazdy zvislak ma jednu (cocoti) maznicku, nacim mazat zodpovedne. Spravidla sa vazelina bude tlacit iba jednym koncom a druhy bude pridrety.. s tym sa okrem rozobratia neda robit nic. Vo vseobecnosti, co rozoberies, to nema zmysel montovat stare, a zvislaky, pokial sa ako tak hybu, a ak sa nehybu hoodne moc nad normu, nechaj tak.

Hrebenove riadenie ide vydratim lahsie, nie tazsie, takze tam problem nebude. Skontrolovat olej (chujova operacia) a zvislaky. Pomocny cap to logicky nema. Manzety pasuju z nejakeho Fiatu (ochotny personal v skodovackej predajni poskytne informaciu z akeho).

Najsamlepsie je vymenit riadenie. Nacim ovsem menit aj s napravnicou (pre siroky aj uzky rozchod su rovnake). Treba preseknut druhu dieru do kasne (nesedi poloha stlpiku riadenia) a zrejme budu zavadzat zadna brzdova a spojkova trubka. Tie sa pri pokuse o ohnutie trhaju, takze vymena. Dalej treba ine pedale (pre tyc riadenia nestlacis spojku), ak nemas brzdovy posilovac, je vhodne ho doplnit. Pri vymene naprav je dobre dodrzat rozchod (su siroke a uzke). Gardeckove brzdy vyzaduju dvojite hadice. Jo a je dobre pred montazou bajocko nastavit odklony (hore podlozkami), zlozenie a zistenie ze excentrom to nestaci je dost nasierajuci vysledok.

Dalsie informacie na poziadanie.

:smt077

Autor:  masurko [ Sob, 07.06.2008, 17:39 ]
Predmet príspevku: 

ja len ze z nazvu threadu uzovka 120 L som vyvodil ze sa jedna o zehlicku a tie ak ma pamet neklame nemali hrebenove riadenia. Hrebenove riadenie sa zacalo davat od roku 85 ak sa nemylim. Snekove riadenie tak isto pri vydrati ide lahsie okolo stredovej polohy a v krajnych polohach kde nieje vydrate ide tazsie. Oprav ma ak sa mylim :oops: a mas pravdu mustang zabudol som na zvislaky :-D

Autor:  MoostanQue [ Sob, 07.06.2008, 18:10 ]
Predmet príspevku: 

No standardne 105/120 L mali snek. Gardecka (uzka) mala hreben. Oni to v Skodovke skladali z toho co mali, evidentne - Gardecky a myslim ze aj posledne uzke GLSy mali hreben, Mkova 105 S mala na sirokej snek. Takze sa v tom nevyzna ani divy cocot. Ja mam na Verejnej Bezpecnosti (Mka so zehlovym nufakom) zadnu siroku, a prednu uzku s hrebenom (Garde), ale obycajne (dvojpiestikove) brzdy (tie uz som nestihol). Uzky nufak som daval kvoli 4svetlam, a celkove sa mi paci viac. Masuro ty si Trencan, takze VB si asi videl.

Snekove riadenie je celkove napicu. Stelovat ho treba pri nadvihnutom nufaku (obe kola v lufte) tak, aby po celej drahe chodu isiel volant uplne lahko. Pripadne vole v niektorom mieste sa odstranit nedaju; ak to niekde pojde tazko, s nufakom na zemi to neutocis. Stelovaci srofik je vpravo hore, mechanik sa musi nacpat tam, kde ma byt rezerva.

Autor:  rado nd [ Sob, 07.06.2008, 18:17 ]
Predmet príspevku: 

Trošku to odľahčím.
Skoro som sa pobral zo sveta predčasne, keď žene pri návšteve servisu povedali, že treba vymeniť zadretý čap (105-ka).
Ja so m ju predtým pol roka presviedčal, že nemá silu a mala by začať so sebou niečo robiť.
Bolo to dosť dosť dávno.

Autor:  masurko [ Sob, 07.06.2008, 18:28 ]
Predmet príspevku: 

VBcky su tusim dve v tn jedna Mkova a jedna GLSa :-D ak neratam modro bielu octaviu nie VB ale verejna bezpecnost :lol:

Autor:  MoostanQue [ Sob, 07.06.2008, 19:19 ]
Predmet príspevku: 

rado nd píše:
Trošku to odľahčím.
Skoro som sa pobral zo sveta predčasne, keď žene pri návšteve servisu povedali, že treba vymeniť zadretý čap (105-ka).
Ja som ju predtým pol roka presviedčal, že nemá silu a mala by začať so sebou niečo robiť.
Bolo to dosť dosť dávno.


Nj, ked cez tyzden kocirujes nalozenu vetriesku v blate po diferaky, tak nejaky blby snek na embecke je skoro servo :-D On ten pomocny cap je pozehnanie, nejde mazat (100/110 mali maznicky), a celkove je zdrojom naramnej radosti a oblubeny bod na STK.

Masurko: heej? Uz sa niekto po mne opicil? Alebo je to furt ta moja :-D .. povodne Mka s hranatymi svetlami, vzadu velke svetla.. teraz je predna polovicka GLS (uzke p. blatniky, uzka p. naprava, 4svetlo, uzka maska z GL, palubovka GLS - ale siroke zadne blatniky a z. naprava, velke z. svetla, plastove narazniky, atd. Tu su este stare fotky, nove nemam.

Autor:  martinez [ Ned, 08.06.2008, 2:45 ]
Predmet príspevku: 

to moostanque... dakujem ti za vycerpavajucu odpoved. Riadenie bude snekove celkom urcite, zabodol som dopisat, sry a z tu napisaneho usudzujem ze to bude ten zvislak. Ono este taky postreh, ked idem do zatacky, vytocene kolesa a navazene na stranu tak mozem kludne pustit volant a pokracujem v obluciku, cize capy vymenit ano ? :twisted: inac autu nic neni, uplna bomba, bez korozie (asi neuverite ale je to tak), len tento volant :(

Autor:  MoostanQue [ Ned, 08.06.2008, 5:06 ]
Predmet príspevku: 

Zacal by som tym, ze zdvihnem obidve strany, dole kola, a odpojit gulove capy. Potom s tym hybat a zistovat, co ide tazko, alebo co sa hybe inac nez sa ma povodne.

Nezamienat pomocny cap so zvislymi capmi - ja osobne to tipujem na ten pomocny (to je ta vec v napravnici kusok napravo od stredu, s pakou, ktora vedie spojovacku). Vybera sa spatne a vacsinou byva pridrety, lebo bez demontaze sa neda namastit, tak na to kazdy serie. Vybrat, zistit opotrebenie (aj puzdier), ak je vyhovujuci, vydatne namazat (najlepsie A00) a zlozit. Ak sa s tym chces jebenkat, vymen ho aj s puzdrami a dorob mu maznicku.

Tahanie do strany (v zatacke) moze byt cokolvek, geometria celkove (alebo ohnute rameno, nevletel s tym niekto do kanala?). V prvomrade pozri zbiehavost (steluje sa na vonkajsich spojovackach) a odklony (steluju sa excentrami v domceku na spodnom ramene, kde je uchyteny zvisly cap. Potom pozri aj zvislaky, nadmerne vole. A ked uz si tam, aj gulove capy - u snekoveho su 4! Ja osobne by som to tipoval na odklon.. ale hodnotu ti z hlavy nepoviem, a literaturu mam na Slovensku. Hlavne musia byt obe strany rovnake.

Zbiehavost treba stelovat rovnako na obidvoch stranach. Beznou praxou fuserskejsich mechanikov je skracovat/predlzovat iba jednu spojovacku (priznakom byva volant pootoceny doniekde, ked auto ide rovno). Treba najst stred na skrinke riadenia (odratat si otacky do jednej strany a do druhej), tak nastavit volant, a potom stelovat zbiehavost. Ma byt cca 2 mm.

Odklony sa na jemno steluju uvedenymi excentrami. Ak to nestaci, treba ubrat/pridat U podlozky na vnutornom uchyteni horneho ramena. Napravu treba vyhodit von a aspon den macat srofy petrolejom, utrhnute su dost slusna komplikacia.

Pri merani cohokolvek samozrejme vodorovna podlaha a nie moc krive disky. Volant sa demontuje sundanim krytu v strede (dva srofy zozadu), odsrofovanim velkej matky (cca 24 kluc), a stiahnutim volantu z tisichranu (nerozbit si papulu!)

Nemas zac (od toho je forum, nie?) a v pripade nejasnosti alebo dotazu som k dispozicii.

:smt077

Autor:  martinez [ Ned, 08.06.2008, 12:38 ]
Predmet príspevku: 

ok, ok , ty to tu tak rozturujes tu debatu vzdy :) geometria je ok, to este nemam problem ze by som to nerozozal.... ja hovorim ze idem do zatacky, vytocim volant dolava, auto sa nakloni doprava a vtom ked pustim volant tak kolesa sa nevyrovnavaju ale ostanu zaseknute v tej istej polohe.

Autor:  MoostanQue [ Ned, 08.06.2008, 17:00 ]
Predmet príspevku: 

No ja som vypisal co to moze byt. Ono takto opravovat je horsie ako po telefone liecit. Pozri tie odklony.

Autor:  Weini [ Str, 06.03.2019, 9:03 ]
Predmet príspevku:  Re: riadenie na uzovke 120L

Ahojte, chcem sa spýtať aký olej sa dáva, odporúča do domčeka riadenia? Ide o starú Nivu bez posilnovača riadenia. Nejako to neviem nájsť, a nové témy nerád zakladám. Dakujem za každú odpoveď.

Autor:  Milan [ Str, 06.03.2019, 19:40 ]
Predmet príspevku:  Re: riadenie na uzovke 120L

Aky prevodovy olej najdes,taky nalej.PP 80,PP 90 napriklad.

Autor:  Srdcom Offroadman [ Str, 06.03.2019, 20:18 ]
Predmet príspevku:  Re: riadenie na uzovke 120L

vidím že nie som jediný čo ešte stále v garáži má tú vyváračku :D

Mustang ako to že som trenčan a tvoju VB som tu ešte nevidel,väčšinou vidím PU VB a TNžigulíka

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/