4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Mitsubishi pinin - aký podvozok?
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=7&t=23825
Stránka 1 z 2

Autor:  ycon [ Pon, 04.11.2019, 17:42 ]
Predmet príspevku:  Mitsubishi pinin - aký podvozok?

ahojte,

chcel by som počuť vás nazor:

kúpil som Pajero pinin, na denné behanie z lazov do škôlky terén je lúka a rozbitá kamenistá cesta, žiadny ťažký offroad. zatiaľ som spodok nechytil pri bežnej jazde.

mal som v pláne vymeniť tlmiče.. auto už má niečo zasebou a sú dve možnosti

1. Ironman4x4 pružiny ktoré robia +3,5cm a tlmiče Sachs (+-750€)
2. bežné ružiny a tlmiče

cena za 1. možnosť je asi 2x väčšia..

oplatí sa naozaj ten podvozok značkový alebo škoda peňazí... ako veľmi sa zmenia jazdné vlastnosti?

ďakujem za každý nazor

Autor:  Milan [ Pon, 04.11.2019, 19:31 ]
Predmet príspevku:  Re: pinin uprava

ycon píše:
kúpil som Pajero pinin,

No neviem ci sa ti oplati dvihat koli luke.To ze bude auto vyssie neznamena ze vsetko prejdes.Investuj do poriadnych pneumatik ovsem ak nemas neaky vymackany podvozok a tlmice po smrti.Ja so tiez menin ironman ale z nutnosti ze som musel.A to je rozdiel vymenit ked nemusis a vymenit ked je vsetko na sracku.

Autor:  ycon [ Uto, 05.11.2019, 16:03 ]
Predmet príspevku:  Re: pinin uprava

ďakujem za typ, auto už má svoj vek (2002) a sú tam stale pôvodne veci, takže ma to asi nemynie meniť, práve preto som chcel vedieť či je naozaj ten Ironman hodny tých €

Autor:  Milan [ Uto, 05.11.2019, 18:54 ]
Predmet príspevku:  Re: pinin uprava

Ako som pisal,menil som lebo som musel.Tlmice na sracku a pruziny asi 5 cm pod originalom.Nove pruziny mi to dvihli cca 8 cm a tlmice zatial drzia.Z pruzin mi asi po 3 rokoch opadla zlta farba.Moj nick je este foto pred upravou co som bol v Tisovci tusim v 2007 a samo osebe auto preslo vela.Kde som videl moje nerovne,prekazku som radsej obisiel.Kde tahali mna,tahali aj ostatnych.Akurat ze teraz mi v pohode vlezu 33 " gumy miesto 31 " co boli na aute original.Ale co z toho ked uz masina je vybehana a nevladze poriadne rozbehnut auto.Uz som bol rozhodnuty ich aj vymenit za 31 " ale panko chcel 5 gum novych 31 "zevraj za 150 € jednu co kupil za 5 gum mojich 33 " za 160 €jednu asi 50 km na nich a bez doplatku.Tak som si ich nechal.
Ani vecsie gumy neznamenaju ze prejdes vsetko,dost zavisi od motora.

Autor:  Andrej [ Str, 06.11.2019, 9:00 ]
Predmet príspevku:  Re: pinin uprava

No a poväčšinou na medzikuse medzi sedačkou a volantom.

Môžeš mať čokoľvek na aute upravené ak nevieš tak nedáš :-D

Z rozumom toho prejdeš aj v serii veľa na každom jednom aute, akurát to chce trochu premýšľať a riešiť dané situácie.

A.

Autor:  andrej190 [ Str, 06.11.2019, 9:50 ]
Predmet príspevku:  Re: pinin uprava

ešte môžeš očakávať pri iron mane že ten podvozok bude aj o dosť tvrdší.. teda ak budeš jazdiť s prázdnym sériovým autom tak sa ti môže zdať že budeš skackať aj na lúke ak je hrbolatá.. original podvozok by mal byť trošku ,, pohodlnejší,, pri prázdnom aute. Ak ho máš často naložené tak by si to už nemal tak pociťovať ani pri IM

osobne si myslím že pokiaľ neplánuješ auto upravovať (železne narazniky, navijáky, veľké gumy,..) a terajšia výška auta ti stačí tak ti stačí isť aj do sériového podvozku

Autor:  efendi [ Štv, 07.11.2019, 21:17 ]
Predmet príspevku:  Re: pinin uprava

Andrej píše:
No a poväčšinou na medzikuse medzi sedačkou a volantom.

Môžeš mať čokoľvek na aute upravené ak nevieš tak nedáš :-D

Z rozumom toho prejdeš aj v serii veľa na každom jednom aute, akurát to chce trochu premýšľať a riešiť dané situácie.

A.



sompresne toho isteho nazoru a plne suhlasim s tymto vyrokom :smt133 :smt023

Autor:  jenki [ Pia, 15.11.2019, 19:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Mitsubishi pinin - aký podvozok?

Ja by som šiel do kompletnej verzie Ironman - ak sa to pre Pinin vôbec robí, teda vrátane tlmičov.
Predpokladám doživotné použitie a ten komfort je minimálne rovnaký, ak nie lepší, jazdné vlastnosti sú rozhodne lepšie.
Nie je pravda, že auto/podvozok je tvrdší, má iné parametre zaťažiteľnosti a to nie je to isté. Lepšia svetlá výška je bonus.
Ako je na Pinine odpružená predná náprava?
EDIT
Už som si to pozrel, šiel by som asi do Ironmanu, originál by som ani neskúšal.

Autor:  JOE66 [ Sob, 16.11.2019, 6:05 ]
Predmet príspevku:  Re: Mitsubishi pinin - aký podvozok?

Po skusenostiach s ironman znackou -tvrdsie + hrdzaveju pred ocami by som odporucal old manemu ked uz :-D

Autor:  ycon [ Ned, 17.11.2019, 13:19 ]
Predmet príspevku:  Re: Mitsubishi pinin - aký podvozok?

ďakujem za vaše názory, Ironman robí len pruziny, a tlmiče od Sachs.. majú ich naskladnit za týždeň tak ešte podumam.

Autor:  Milan [ Ned, 17.11.2019, 19:05 ]
Predmet príspevku:  Re: Mitsubishi pinin - aký podvozok?

Ja mam mekky podvozok Beckovu sadu.Ceckova sada je tvrdda.Ale fakt ze vsetko za par rokov ohrdzavelo a farba opadla.

Autor:  ycon [ Ned, 08.12.2019, 19:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Mitsubishi pinin - aký podvozok?

ahojte, tak pod stromček som namontoval tie ironmany, jazda je ok až.. od ironamnu sú len pruziny, ktoré by mali pasovať k tlmičom originálnym.. v info je že zdvihnutie by malo byť 3,5 CM. na predku je to asi 5cm , pod autom 6 cm a vzadu dobrých 10cm oproti tomu čo bolo.. celková výška najnižšieho miesta sa zmenila z 20-26cm. problém je ale na predných tlmicoch ktoré sú teraz 2cm pred horným dorazom, čiže pri každej väčšej jamke buchnú dorazy - celkom rana. otázkou ostáva budú moje tlmiče zle? pomôžu nové? alebo sú proste tie struny moc tvrdé(velke). V pláne by bolo vymeniť aj tlmiče za nové.. ale čo ak aj nové budú búchať a mať rovnaký problém? :cry:

Autor:  Milan [ Ned, 08.12.2019, 22:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Mitsubishi pinin - aký podvozok?

Chapem to tak ze tlmice su kratke?

Autor:  ycon [ Pon, 09.12.2019, 8:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Mitsubishi pinin - aký podvozok?

ano

Autor:  jenki [ Pon, 09.12.2019, 11:50 ]
Predmet príspevku:  Re: Mitsubishi pinin - aký podvozok?

Ohľadne strún, počiatočný zdvih sa pomerne rýchlo upraví na ten deklarovaný.
Treba pozrieť, či sú založené správne (struny) lebo zvyknú byť rozdielne (pravá a ľavá strana) a sú aj obvykle označené, myslím, že na šoférovej strane to bolo DS teda Driver Side a struna bola o niečo dlhšia (permanentné zaťaženie šoférom). U verzie iO1999 čo by mal byť Pinin je to vpredu rovnaká dĺžka strún, ale vzadu by mala byť jedna pružina o cca 10 mm dlhšia (v nezaťaženom stave).
Na prednú nápravu treba aj Camber Bolt Kit ICAMBER14 na úpravu geometrie podvozku.
S tými tlmičmi ale netuším kde je chyba... ja som vždy kupoval sadu ale keďže pre Pinin nie sú tlmiče Ironman v ponuke ... aj tak by som asi šiel do nových.
Prípadne skús napísať otázku priamo Ironman (http://ironman4x4.com/contact) možno budú mať skúsenosť.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/