Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 16:22
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 14 ] 
 Suzuki Jimny 
Autor Správa
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Historia:
--------------------------------------------------------------------------------------
Motor: 1.3
Objem: 1328 cm3
Vykon: 62,5kW /6000 ot
Zrychlenie (100km/h): 14,1 s
Najvys. toc. moment: 110/4100 ot
Maximalka: 140 km/h
Spotreba 100 km (mesto/mimomesto/ priemer): 7,3 l
Rozmery (d/s/v): 3645/1600/1705
Svetla vyska: 190 mm
Razvor: 2250 mm
Objem nadrze: 40L
Pohotovostna hmostnost/uzitkova: 1060/360 kg
Pneu: -
Brodivost: 500 m
Stupavost: -
Prechodovy uhol: -
Bocny naklon: -
Polomer zatacania: 4,9 m
Zatazenie strechy: -
--------------------------------------------------------------------------------------
Konstrukcia - ramova
Pohon - zadny, priraditelny predny + redukcia
Medzinapravovy diffrencial - nie
Uzavierky - nie
Predn naprava - tuha
Zadna naprava - tuha

Predny nahon je mozny radit do rychlosti 100 km/h v priamom smere. Auto nema medzinapravovy diffrencial, co znamena by ste sa mali vyhybat zapnutemu pohonu 4x4 na pevnych povrchoch.

Jazdne rezimy:
2H - pohanana zadna naprava
4H - zadna aj predna
4L - ako predzhadzajuci rezim ale s pouzitim redukcie

Vybava podla rocniku zahrnala okrem klimy, vonkajsie spetne zrkadla elektricky nastavitelne, predne hmlove svetlomety.

Obrázok

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 15.12.2006, 23:09
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Doplním, že jimníky sa robili aj so staršími motormi a to 1289cmc a tie mali 59kW a 104Nm a potom sa robili novšie, ktoré mali 1328cmc a tie mali 60kW a 110Nm. Tie 62,5kW motory boli ako posledné, akurát mali premenlivé časovanie ventilov a boli už len s novým interiérom, kde chýbala druhá radiaca páka a namiesto nej to malo 3 gombíky na 2H,4H a 4L.


Štv, 21.12.2006, 23:35
Profil WWW
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MilanBB píše:
Doplním, že jimníky sa robili aj so staršími motormi a to 1289cmc a tie mali 59kW a 104Nm a potom sa robili novšie, ktoré mali 1328cmc a tie mali 60kW a 110Nm. Tie 62,5kW motory boli ako posledné, akurát mali premenlivé časovanie ventilov a boli už len s novým interiérom, kde chýbala druhá radiaca páka a namiesto nej to malo 3 gombíky na 2H,4H a 4L.


Skus napisat ako sa chova v terene , nejake jeho + a nejake - .
Co by si este spravil na nom ? a co uz mas hotove a ako sa to prejavilo na ceste/v terene ? :-)


Sob, 20.01.2007, 13:09
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:12
Príspevky: 204
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A najzasadnejsou vadou krasy je,ze dovozca sa neunuval dovazat verziu s dieslovym motorom 1,5l.V susednom Rakusku sa predavaju.Vykon 63kW/3750ot.,krutiaci moment 200Nm/1750ot. (mala skodoradost do vlastnych radov-2,8 TD6 v Patrole ma "az 252Nm" :-D ),je to commonrail,priemer.spotreba 6,1l/100km.

http://www.suzuki.at/de/cars/products/p ... Name=Jimny

_________________
EX: Nissan Patrol GR
SUVčkár...


Sob, 20.01.2007, 14:14
Profil
Čumil

Registrovaný: Štv, 12.07.2007, 8:08
Príspevky: 2
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Ako sa radí pohon prednej nápravy.Je treba pri radení za jazdy stlačiť spojku?


Pia, 05.10.2007, 9:00
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pri radení predku je úplne najlepšie postáť. Ak si si stopercentne istý že zadné kolá nehrabú (=predné aj zadné kolá majú rovnaké otáčky) a ideš úplne rovno, môžeš sa pokúsiť nenásilne zaradiť predok aj za jazdy, prípadne aj bez spojky (práve vyšlapnutím spojky zariadiš to, že určite zadkom hrabať nebudeš) . Ale musí to ísť lahko. Ak sa to prieči, radšej postoj a zaraď.

Redukciu možno hore aj dole radiť len pri stojacom aute.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 05.10.2007, 10:07
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na jimníku sa dá zaradiť 4wd kedykoľvek bez ohľadu na čo čo sa deje so zadnými kolesami a či ideš rovno alebo nie. Problém je však v tom, že síce páku potiahneš a ide ľahko, aj kontrolka sa rozsvieti, fyzicky tam predok mať nemusíš..... Najspolahlivejšie ( aby tam 4wd naozaj aj bolo ) je radiť tak, že zastaneš a máš rovno kolesá predné. Vtedy to väčšinou ide :-)


Pia, 05.10.2007, 14:20
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
pri radení predku je úplne najlepšie postáť. Ak si si stopercentne istý že zadné kolá nehrabú (=predné aj zadné kolá majú rovnaké otáčky) a ideš úplne rovno, môžeš sa pokúsiť nenásilne zaradiť predok aj za jazdy, prípadne aj bez spojky (práve vyšlapnutím spojky zariadiš to, že určite zadkom hrabať nebudeš) . Ale musí to ísť lahko. Ak sa to prieči, radšej postoj a zaraď.

Redukciu možno hore aj dole radiť len pri stojacom aute.


trocho offtopic, ale musím si zarýpať, že či ozaj toto takto na Jimnítku. Páč na žípke mám možnosť radiť medzi 2H - 4H Parttime a 4H fulltime až do 100km/h (spojku samozrejme stlačím)
Redukcia - tam treba zastaviť - to je jasné

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 05.10.2007, 14:24
Profil WWW
Čumil

Registrovaný: Štv, 12.07.2007, 8:08
Príspevky: 2
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Tak ďakujem za odpoveď ale pojem ztuha je dosť subjektívny.Aj tak vďaka a prajem pekný deň.


Pon, 08.10.2007, 10:50
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27
Príspevky: 121
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
zatiaľ tu moc o jimny nie je písané...mal som ho dva roky,predal som ho, lebo som nevedel ako ho správne upraviť.A dodnes to lutujem, ak si kupim niekedy este 4wd, tak jimny...

plusy: auto je obratné,má skvelý motor, ktorý sa nekazí, oproti samuraju je konfortné, oproti patrolu nie,dá sa na ňom cestovať každým terenom,velmi vhodné do našich podmienok-zalesnené tereny, uzke cesty
minusy: na cestovanie malé, pre dvoch dostatočné,pri výmene pneumatík za vačšie chýba sila motora, bez klímy sa velmi rosí interier v zime, slabá korózna ochrana spodka,radenie redukcie tlačidlom neviem ako funguje, pákou v pohode.

najčastejšie vady: radenie 4x4 a predná náprava - iné vady auto prakticky nepozná.

vhodné upravy: po výmene povozku za ironman +5cm auto prestane skákať, ostane pohodlnejšie, gumy 215/75R15, koĺko sa auto zvýši, tolko je ho dobré i rozširiť, po namontovaní uzávierok a vhodných pneu je auto vynikajúce, este je vhodné zmeniť prevodový pomer-čo je najnáročnejšie, ale veelmi citelný prínos pre jazdu v terene


Ned, 12.05.2013, 10:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
So všetkým v predchádzajúcom príspevku súhlasím, len k nevýhodám by som ešte niečo pridal. Aby bolo auto odolné pre jazdu v ťažkom teréne, treba sa vážne zaoberať úpravami podvozku. Nielen spomaliť prevody, doplniť uzávierky zdvihnúť a dať veľké kolesá. To sú úpravy, ktoré platia napríklad pre Patrol, alebo LC a sú postačujúce. Pre Jimny je to len polcesta, ktorá sa vypomstí. Ak by mal niekto záujem, môžem o tom napísať viac.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Ned, 12.05.2013, 10:57
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3315
Odpoveď s citáciou
pejo píše:
So všetkým v predchádzajúcom príspevku súhlasím, len k nevýhodám by som ešte niečo pridal. Aby bolo auto odolné pre jazdu v ťažkom teréne, treba sa vážne zaoberať úpravami podvozku. Nielen spomaliť prevody, doplniť uzávierky zdvihnúť a dať veľké kolesá. To sú úpravy, ktoré platia napríklad pre Patrol, alebo LC a sú postačujúce. Pre Jimny je to len polcesta, ktorá sa vypomstí. Ak by mal niekto záujem, môžem o tom napísať viac.


napíš, rád prečítam keďže je to moja značka :lol:


Ned, 12.05.2013, 18:14
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27
Príspevky: 121
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Pejo, to moje postrehy, ja som nemal uzavierky,ani som nemal zmenu prevodu, len zvýšené, pružiny a tlmiče ine. a gumy goodrich MT 215/75R15-s ktorými som nebol moc spokojný. nešetril som ho, ja som nemal žiaden problem, ale ak maš viac skuseností ako treba upraviť podvozok,napiš to sem, myslim kto bude potrebovať najde to tu a nemusí isť zrovna najdrahším štýlom pokus-omyl


Ned, 12.05.2013, 20:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Je toho viac, teraz spomeniem uloženie náboja predného kolesa. Nahradili dve kuželíkové ložiská jedným dvojradovým guličkovým. Toto ložisko vyhovuje možno len pre originálne pneu a disky a aj to len prvých 100 000 km, pri značke KOYO. Pri použití väčších pneu a -ET je to určite kritické miesto.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Uto, 14.05.2013, 9:33
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 14 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: