4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Suzuki Jimny
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=74&t=497
Stránka 1 z 1

Autor:  finder [ Pia, 15.12.2006, 23:09 ]
Predmet príspevku:  Suzuki Jimny

Historia:
--------------------------------------------------------------------------------------
Motor: 1.3
Objem: 1328 cm3
Vykon: 62,5kW /6000 ot
Zrychlenie (100km/h): 14,1 s
Najvys. toc. moment: 110/4100 ot
Maximalka: 140 km/h
Spotreba 100 km (mesto/mimomesto/ priemer): 7,3 l
Rozmery (d/s/v): 3645/1600/1705
Svetla vyska: 190 mm
Razvor: 2250 mm
Objem nadrze: 40L
Pohotovostna hmostnost/uzitkova: 1060/360 kg
Pneu: -
Brodivost: 500 m
Stupavost: -
Prechodovy uhol: -
Bocny naklon: -
Polomer zatacania: 4,9 m
Zatazenie strechy: -
--------------------------------------------------------------------------------------
Konstrukcia - ramova
Pohon - zadny, priraditelny predny + redukcia
Medzinapravovy diffrencial - nie
Uzavierky - nie
Predn naprava - tuha
Zadna naprava - tuha

Predny nahon je mozny radit do rychlosti 100 km/h v priamom smere. Auto nema medzinapravovy diffrencial, co znamena by ste sa mali vyhybat zapnutemu pohonu 4x4 na pevnych povrchoch.

Jazdne rezimy:
2H - pohanana zadna naprava
4H - zadna aj predna
4L - ako predzhadzajuci rezim ale s pouzitim redukcie

Vybava podla rocniku zahrnala okrem klimy, vonkajsie spetne zrkadla elektricky nastavitelne, predne hmlove svetlomety.

Obrázok

Autor:  MilanBB [ Štv, 21.12.2006, 23:35 ]
Predmet príspevku: 

Doplním, že jimníky sa robili aj so staršími motormi a to 1289cmc a tie mali 59kW a 104Nm a potom sa robili novšie, ktoré mali 1328cmc a tie mali 60kW a 110Nm. Tie 62,5kW motory boli ako posledné, akurát mali premenlivé časovanie ventilov a boli už len s novým interiérom, kde chýbala druhá radiaca páka a namiesto nej to malo 3 gombíky na 2H,4H a 4L.

Autor:  Xader [ Sob, 20.01.2007, 13:09 ]
Predmet príspevku: 

MilanBB píše:
Doplním, že jimníky sa robili aj so staršími motormi a to 1289cmc a tie mali 59kW a 104Nm a potom sa robili novšie, ktoré mali 1328cmc a tie mali 60kW a 110Nm. Tie 62,5kW motory boli ako posledné, akurát mali premenlivé časovanie ventilov a boli už len s novým interiérom, kde chýbala druhá radiaca páka a namiesto nej to malo 3 gombíky na 2H,4H a 4L.


Skus napisat ako sa chova v terene , nejake jeho + a nejake - .
Co by si este spravil na nom ? a co uz mas hotove a ako sa to prejavilo na ceste/v terene ? :-)

Autor:  Igor [ Sob, 20.01.2007, 14:14 ]
Predmet príspevku: 

A najzasadnejsou vadou krasy je,ze dovozca sa neunuval dovazat verziu s dieslovym motorom 1,5l.V susednom Rakusku sa predavaju.Vykon 63kW/3750ot.,krutiaci moment 200Nm/1750ot. (mala skodoradost do vlastnych radov-2,8 TD6 v Patrole ma "az 252Nm" :-D ),je to commonrail,priemer.spotreba 6,1l/100km.

http://www.suzuki.at/de/cars/products/p ... Name=Jimny

Autor:  palec [ Pia, 05.10.2007, 9:00 ]
Predmet príspevku:  Suzuki Jimny

Ako sa radí pohon prednej nápravy.Je treba pri radení za jazdy stlačiť spojku?

Autor:  Martin 4 [ Pia, 05.10.2007, 10:07 ]
Predmet príspevku: 

pri radení predku je úplne najlepšie postáť. Ak si si stopercentne istý že zadné kolá nehrabú (=predné aj zadné kolá majú rovnaké otáčky) a ideš úplne rovno, môžeš sa pokúsiť nenásilne zaradiť predok aj za jazdy, prípadne aj bez spojky (práve vyšlapnutím spojky zariadiš to, že určite zadkom hrabať nebudeš) . Ale musí to ísť lahko. Ak sa to prieči, radšej postoj a zaraď.

Redukciu možno hore aj dole radiť len pri stojacom aute.

Autor:  MilanBB [ Pia, 05.10.2007, 14:20 ]
Predmet príspevku: 

Na jimníku sa dá zaradiť 4wd kedykoľvek bez ohľadu na čo čo sa deje so zadnými kolesami a či ideš rovno alebo nie. Problém je však v tom, že síce páku potiahneš a ide ľahko, aj kontrolka sa rozsvieti, fyzicky tam predok mať nemusíš..... Najspolahlivejšie ( aby tam 4wd naozaj aj bolo ) je radiť tak, že zastaneš a máš rovno kolesá predné. Vtedy to väčšinou ide :-)

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 05.10.2007, 14:24 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
pri radení predku je úplne najlepšie postáť. Ak si si stopercentne istý že zadné kolá nehrabú (=predné aj zadné kolá majú rovnaké otáčky) a ideš úplne rovno, môžeš sa pokúsiť nenásilne zaradiť predok aj za jazdy, prípadne aj bez spojky (práve vyšlapnutím spojky zariadiš to, že určite zadkom hrabať nebudeš) . Ale musí to ísť lahko. Ak sa to prieči, radšej postoj a zaraď.

Redukciu možno hore aj dole radiť len pri stojacom aute.


trocho offtopic, ale musím si zarýpať, že či ozaj toto takto na Jimnítku. Páč na žípke mám možnosť radiť medzi 2H - 4H Parttime a 4H fulltime až do 100km/h (spojku samozrejme stlačím)
Redukcia - tam treba zastaviť - to je jasné

Autor:  palec [ Pon, 08.10.2007, 10:50 ]
Predmet príspevku:  Radenie predku

Tak ďakujem za odpoveď ale pojem ztuha je dosť subjektívny.Aj tak vďaka a prajem pekný deň.

Autor:  abacad [ Ned, 12.05.2013, 10:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki Jimny

zatiaľ tu moc o jimny nie je písané...mal som ho dva roky,predal som ho, lebo som nevedel ako ho správne upraviť.A dodnes to lutujem, ak si kupim niekedy este 4wd, tak jimny...

plusy: auto je obratné,má skvelý motor, ktorý sa nekazí, oproti samuraju je konfortné, oproti patrolu nie,dá sa na ňom cestovať každým terenom,velmi vhodné do našich podmienok-zalesnené tereny, uzke cesty
minusy: na cestovanie malé, pre dvoch dostatočné,pri výmene pneumatík za vačšie chýba sila motora, bez klímy sa velmi rosí interier v zime, slabá korózna ochrana spodka,radenie redukcie tlačidlom neviem ako funguje, pákou v pohode.

najčastejšie vady: radenie 4x4 a predná náprava - iné vady auto prakticky nepozná.

vhodné upravy: po výmene povozku za ironman +5cm auto prestane skákať, ostane pohodlnejšie, gumy 215/75R15, koĺko sa auto zvýši, tolko je ho dobré i rozširiť, po namontovaní uzávierok a vhodných pneu je auto vynikajúce, este je vhodné zmeniť prevodový pomer-čo je najnáročnejšie, ale veelmi citelný prínos pre jazdu v terene

Autor:  pejo [ Ned, 12.05.2013, 10:57 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki Jimny

So všetkým v predchádzajúcom príspevku súhlasím, len k nevýhodám by som ešte niečo pridal. Aby bolo auto odolné pre jazdu v ťažkom teréne, treba sa vážne zaoberať úpravami podvozku. Nielen spomaliť prevody, doplniť uzávierky zdvihnúť a dať veľké kolesá. To sú úpravy, ktoré platia napríklad pre Patrol, alebo LC a sú postačujúce. Pre Jimny je to len polcesta, ktorá sa vypomstí. Ak by mal niekto záujem, môžem o tom napísať viac.

Autor:  OFFroad4wd [ Ned, 12.05.2013, 18:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki Jimny

pejo píše:
So všetkým v predchádzajúcom príspevku súhlasím, len k nevýhodám by som ešte niečo pridal. Aby bolo auto odolné pre jazdu v ťažkom teréne, treba sa vážne zaoberať úpravami podvozku. Nielen spomaliť prevody, doplniť uzávierky zdvihnúť a dať veľké kolesá. To sú úpravy, ktoré platia napríklad pre Patrol, alebo LC a sú postačujúce. Pre Jimny je to len polcesta, ktorá sa vypomstí. Ak by mal niekto záujem, môžem o tom napísať viac.


napíš, rád prečítam keďže je to moja značka :lol:

Autor:  abacad [ Ned, 12.05.2013, 20:36 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki Jimny

Pejo, to moje postrehy, ja som nemal uzavierky,ani som nemal zmenu prevodu, len zvýšené, pružiny a tlmiče ine. a gumy goodrich MT 215/75R15-s ktorými som nebol moc spokojný. nešetril som ho, ja som nemal žiaden problem, ale ak maš viac skuseností ako treba upraviť podvozok,napiš to sem, myslim kto bude potrebovať najde to tu a nemusí isť zrovna najdrahším štýlom pokus-omyl

Autor:  pejo [ Uto, 14.05.2013, 9:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki Jimny

Je toho viac, teraz spomeniem uloženie náboja predného kolesa. Nahradili dve kuželíkové ložiská jedným dvojradovým guličkovým. Toto ložisko vyhovuje možno len pre originálne pneu a disky a aj to len prvých 100 000 km, pri značke KOYO. Pri použití väčších pneu a -ET je to určite kritické miesto.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/