Dnes je štvrtok 17. júla 2025, meniny má Bohuslav a zajtra Kamila
Autor |
Správa |
blahos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 02.02.2009, 18:20 Príspevky: 806 Bydlisko: Lednicke Rovne
|
Starky ak maš radiatory a kotol na rovnakom podlaži budeš mat problem s nenuteným obehom.Spiatočka kotla musí byt pod urovnou najnižšiej spiatočky radiatora.Doporučujem nezabudnut na chladiacu smyčku kotla v tomto pripade lebo ked budeš bez elektr.prudu budu sa diat zazraky
Mam to aj doma na jednom podlaží a robil som si to sam akurat radiatory mam spajane čiernymi rurami nie podlahovkou bez 3 cest.ventila
_________________ ARO M 461 2,3TD 2xprevodovka,
ARO M 461 2,3D VALNIK 2xprevodovka, prototyp,navijak,
AROMOG 461-3,0Diesel 3stran.sklapač,2xprevodovka,kabina BARKAS,radlica-Vo Vystavbe
|
Pon, 25.06.2012, 23:10 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Ja chcem nuteny obeh ale aj tak spiatocka kotla bude 10 cm pod urovnou spiatocky radiatora (co vsak nehra rolu). So zalazonym zdrojom pocitam.
|
Uto, 26.06.2012, 7:39 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
použi ventil ESBE VTC 511 s otváracou teplotou 55 st., plné otvorenie je pri 65 st., schéma je pribalená.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Uto, 26.06.2012, 8:10 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
myslim ze tebe pouzitelnu schemu ti nikto neda, ide o to comu uveris ze sa to lepsie spravit neda a sucasne nestoji mailand, a nie je zbytocne zlozite, viacero veci snad domysliet ci by sa nedali efektivnejsie vyriesit napr. poistny ventil, 3-cestny ventil - sice pekna vec ale co ak sa zasekne a neotvori?
|
Uto, 26.06.2012, 8:39 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
všetko sa dá spraviť vždy ešte lepšie. Ekonomicky opodstatnená investícia je v Dadovom prípade práve len ten zmiešavací ventil, ktorý keď sa neotvorí tak sa nestane vôbec nič, akurát bude mať kotol studenšiu spiatočku.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Uto, 26.06.2012, 20:58 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Dakujemn. Laddomat 21 je v tomto pripade asi zbytocna investicia ?
|
Str, 27.06.2012, 7:28 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Laddomat je samozrejme luxusnejšia verzia toho istého s integrovaným čerpadlom, plus má jeden benefit a to že keď vypadne prúd tak sa otvorí samotiažna klapka a obeh beží ďalej. To isté len od iného výrobcu je ESBE rada LTC (oba sú to tzv. plniace automaty). Ku ESBE VTC potrebuješ ešte čerpadlo, odporúčam nepoddimenzovať, zo skúsenosti 25-40 je slabé. V jednej aplikácii so 6čl. kotlom som dokonca menil z 25-60 na 25-80. Problém je tlaková strata samotného 3cestného ventilu (parameter kvs). Ak by si mal pyrolytický kotol (splyňovací), tak Laddomat alebo LTC je nutnosť. Hlavne si nekupuj 3CV od Regulusu, je to sračka.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Str, 27.06.2012, 21:27 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Kotol bude 4 clankovy Ferolli alebo Maga. Skor Maga predsa je to vyrobca zo susednej dediny.
A co s tymi zvarmi ? Musia byt od kotla po rozvodnicu teplej vody a vratky len zvary alebo mozem pouzit fitingy ?
|
Štv, 28.06.2012, 7:50 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
Tie 3-cestne ventily napr. vtc300 opakovane zastavuju spiatocku (vstup do kotla z radiatorov) aby ohriali maly okruh. bez zastavenia spiatocky spravne dimenzovany kotol na tepelne straty neohrejes nad 60C. Ked sa v takej polohe zasekne, nemusi sa stat nic, ale vacsinou sa stane.
|
Štv, 28.06.2012, 8:19 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Tomu dost dobre nerozumiem. Skus ako pre blbeho. 
|
Štv, 28.06.2012, 10:32 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Maga odoberá odliatky z rovnakej zlievarne v IT ako Ferroli (podľa ich vyjadrenia). Potrubia môžeš spájať aj na závity, aj keď je to tak trocha hobby riešenie, neverím že nenájdeš na okolí niekoho čo zvára plameňom. Podstatné je aby to boli oceľové potrubia, žiaden plast a pod.
Keďže budeš mať uzatvorený systém, musíš si dať dochladzovaciu slučku. Objem vody by si mal mať minimálne 50 litrov na kW výkonu kotla, ideálne 100 litrov (toto platí skôr pre krby s výmenníkom). Objem je dôležitý preto aby si kotol nemusel dusiť klapkou (veľmi rastie spotreba dreva).
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 28.06.2012, 21:19 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Marisko,vies vyratat,aky najmensi vyskovy rozdiel vystupu kotla a vrchu AN musi byt,aby nabilo AN na najvyssiu moznu teplotu samotiazou?Ide mi o to,ze bez cerpadla mi spodok AN nabije max na 50C a potom uz kotol vari.Najradsej by som to cerpadlo vyhodil
|
Štv, 28.06.2012, 21:33 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
keď máš spodok AN na 50 (čo je celkom dosť) tak vrch máš na koľko ? 90 ?
Akú máš dimenziu potrubia ? ideálne je 2" a viac. Nemáš medzi kotlom a AN veľa kolien ?
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 28.06.2012, 22:16 |
|
 |
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Kolena mam 3,su 2colove,ale na vystupe z kotla mam termostat z Liazky,ktory drzi teplotu kotla minimalne 75C.Ale asi aj brani prietoku vody,ked je kotol nahriaty nad 80C.Cerpadlo spina pri 82C,pri 78 vypne.Takto nabijem nadrz na 95C a rozvod po dome je uz samotiazou.Mam zalozny zdroj,ale ten neriesi poruchu cerpadla.Tak by som najradsej cerpadlo nemal,len to zas nenabije celu nadrz.Mozno by este pomohlo vystup viest hore nejakych 600mm,viac ma nepusti a potom dolu do AN.Vraj sa to tak robilo a volalo sa to pumpa.Vies o tom nieco?
|
Štv, 28.06.2012, 22:31 |
|
 |
patrik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
|
dado píše: Kotol bude 4 clankovy Ferolli alebo Maga. Skor Maga predsa je to vyrobca zo susednej dediny. A co s tymi zvarmi ? Musia byt od kotla po rozvodnicu teplej vody a vratky len zvary alebo mozem pouzit fitingy ?
Dano Feroli nikdy - mam ho - je to strašny črep a diely chodia aj pol roka . Po dvoch rokoch zoxidovav vymenik tak že bol nepriechodny aj z vonku aj z vnutra
_________________ discovery td5
|
Štv, 28.06.2012, 23:17 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|