dado píše:
U mna vytazi Voyager, len problem je, ze na nom bude jazdit aj svokor. Takze 3,3 l benzin s LPG vypadava
toto je čo za nezmyslel? moja žena jazdí s dlhým 3.3 po meste za priemerných 13-14 litrov. Dlhé trasy za 10-11. Samozrejme automat.
Takže LPG a je vymaľované.
Pohodlie diesel/vs benzín dúfam nemusíme rozoberať. Automat detto.
A hlavne jeden dôležitý fakt. Kvôli európskemu dieselovému ošiaľu bude nákupná cena benzína niekde úplne inde ako u ropy. Takže za rovnaké prachy kúpiš novší lepši a menej zhuntovaný benzín.
dado píše:
a aby to vedel sem tam aj zivit tak mi ostava 2,5 TD. Viem ze treba kupovat od rocnika 99 a viac.
Ročník 99 je ešte verzia GS. Ja by som sa skôr zameral na ďaľšiu generáciu - modelové označenie RG, od 2001 hore. Je to síce cenovo možno viac, ale rozdiel v kvalite je značný.
GS napríklad vôbec nesvieti. Teda svieti, ale hovno vidíš. RG má lepší podvozok, lepšiu elektriku, karoséria je tuhšia, interiér je pohodlnejší...
Plus kopa iných vecí. Určite by som volil RG.
dado píše:
2,4 benzin - ma to svagor v Galante a je fajn ziva, aleaj zrava, takze nic.
2,4 je na tak veľké auto slabý motor. Stále ho musíš držať v otáčkach. Krátky Voy ešte ako- tak. dlhý vôbec nie. A s náklaom detto
dado píše:
Financie su velmi obmedzene na max.3000 €, takze predpokladam aj ks s 200 000 km. Aletoby nemal byt problem , či ? Ako zistim ci je ten motor O.K.? A na co si dat pozor pri tomto aute ?
Ak chceš silou-mocou GS 2,5TD, tak motoricky asi na to isté ako 2,5td v Jeepe
Inak hlavne korózia prahov (sú z 3 častí), korózia zadných lemov. Mechanizmus zatvárania bočných dverí a elektrika v dverách. Vpredu stabilizátor prednej nápravy, otoče na predných uloženiach, vnútorné tyčky riadenia. Vzadu uloženia listových pier.
Ak to má viac zónovú klimu a kúrenie s výparníkom vzadu, tak hnijú tie dlhé trubky kúrenia a klimy. Inak nič závažné
Ale ja by som aj tak hľadal RG. A benzín.
Krátku RG 2,5 CRD SE (bez výbavy, social edition) kúpiš od 5000€. Ale ten diesel mi tam nesedí. Všetko na ten motor stojí niekoľkonásobok cien ND u benzínu. Často odchádza termostat. Drahá vodná pumpa je súčasťou rozvodov. Plus klasické problémy common rail motorov (vstreky, vysokotlaké čidlá..) Ku všetkému je tam prístup jak k peniazom.
U oboch verzií (RG aj GS) platí, že niekedy je menej elektriky viac. Známe kurvítko sú elektricky odsúvateľné a otvárateľné bočné a zadné dvere. Keď to funguje, je to nádhera. Ale oprava býva drahá. To isté
3 zónová klima.
Ja som Voy hľadal vyše roka. Nakoniec to vyhral dlhý RG 3.3 benzín s AT. Cena bola len o málo vyššie ako niektoré GS. Hneď po kúpe som urobil nejakú základnú údržbu plus náplne a už sa len vozíme.