4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Mrznutie nafty
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=76&t=14411
Stránka 10 z 12

Autor:  Luther [ Uto, 05.01.2016, 19:24 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

Ja som bol vcera prvy krat tento rok v robote a riesil som len zamrznutu naftu cely den. Vacsinou Shell a Slovnaft.

K tym ostrekovacom. Mercedes to niekedy dobrr riesil, a to vyhravanim trysiek a aj nadobky. Cez nadobku ide okruh chladenia motora. Zamrzla mi voda do osrekovacov, dnes som sa trochu povozil, zohrial a uz je rozmrznuta.

Autor:  efendi [ Uto, 05.01.2016, 19:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

Janciak mas uplnu pravdu,, a namargo nafty,, ja som onen cas jazdil na trafoolej,a mazda sla jak hodinky,, v zime som ju zato riedil troskou nafty,, a na seat leon som jazdil aj cistym trafo olejom bo v nadrzi bolo asi cca 10litrov nafty a potom som tankoval zo sudu uz iba cisty trafo olej a motor siel tichsie a aj lepsie tahal,, to mozem veru potvrdit, startoval nabrnk,, a isiel krasne a ani nedymil ,, tak ako normal,,

Autor:  Janciak [ Uto, 05.01.2016, 21:34 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

ten trafoolej zhanam aj ja po okoli... vela som o tom pocul ze to patrol zozere v pohode dokonca ze to ako aj ty pises zlepsuje chod motora

Autor:  Milan FI [ Uto, 05.01.2016, 21:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

Ja som mal naposledy problémy s mrznúcou naftou s mojím prvým TD niekedy začiatkom 90-tych rokov. Bola to nafta liata zo suda nakúpená bohviekedy predtým (mal som vtedy v búde bežne 500-1000l) a nedal som do nej žiaden benzín ani aditív, lebo som o tom nevedel. Starý pán mechanik mi vtedy odporučil aditív- tuším to bol Castrol a po výmene filtra a rozmrazení systému som sa s týmto problémom u svojich áut nestretol. Teraz do patrola tankujem väčšinou Gulf, Oktan alebo v SL Oliva myslím. Aditív VIF zimný dávam do všetkých dízlov, rozdiely medzi pumpami nejak nebadám. Osobák tankujem u nás na bežných pumpách , v PL na Orlene a BP tú lepšiu a v DE Aral a Westfalen. Mám na ňom 250000 bez znakov opotrebenia trysiek.

Autor:  efendi [ Uto, 05.01.2016, 21:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

Janciak píše:
ten trafoolej zhanam aj ja po okoli... vela som o tom pocul ze to patrol zozere v pohode dokonca ze to ako aj ty pises zlepsuje chod motora


skus sa spojit s elektrikarmi co obhospodaruju vysoke napatia,, oni zvyknu mat,, a mozem potvrdit ze islo super ak nie lepsie ,, lebo obsahuje viacej syry a kadeakej gebuziny.. :D cize hladsi a tichsi chod a lepsi vykon :smt151

Autor:  finder [ Uto, 05.01.2016, 22:16 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

Mozno to jazdi dobre, ale aj ludia z mojho okolia co na to jazdili, sa na to vysrali ... Preco ? Lebo kurwa velke mnozstvo tazkych karcinogenov ...

Pekna debata ... Niekto benzin, niekto petrolej... Benzin od 1:100 az po 1:10 :-D ...
http://www.motorkari.cz/tema/?t=121905&pgr=1

Niekde je tam napisane, ze nafta+petrolej = arkticka nafta .... :-D

Autor:  efendi [ Uto, 05.01.2016, 22:41 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

Obsahuje vela rakovinotvorne prvky to je tuti :smt023 :smt023

Autor:  Milos [ Uto, 05.01.2016, 22:49 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

Za vcera a dnes to bola aktualna tema aj u nas v praci :-D, chvalabohu uspesne vyriesena. Stroj jazdi denne 5-6mth. Na konci roka (31.12) sa uspesne natankoval do plna cistou naftou zo shell a v pondelok (4.1.) krasne nastartoval ako obvykle. Po par minutach zacali kolisat otacky az sam zhasol. Opat nastartovat, opat to iste. par krat sa to zopakovalo a ked sme ho nevedeli dostat ani do otacok, zacali sme hladat problem... Vonku -10 a fukal studeny vietor tak sa bolo prijemne :cry: , ale k veci.

Kontrola sacieho kosa v nadrzi - malo zaneseny ale predsa sme ho vycistili ked uz bol vonku - nepomohlo
Kontrola potrubia od nadrze k jemnemu filtru na motore - prefukli sme ho odpredu dozadu a spat -nepomohlo.
Kontrola jemneho filtra na motore - demontaz, vylialy sme obsah, vytiekla aj nejaka usadenina - nepomohlo.
Opat demontaz jemneho filtra, vyplachovanie v cistej nafte a vyslo veeela usadeniny - ziadny bordel, bolo to zltoruzovocervene jemne a mazlave, opatovne vyplachovanie cistym aditivom - nepomohlo.
Veeeela horucej vody na potrbne casti motora kade ide nafta - nepomohlo.
Vymena jemneho filtra - motor slape ako hodinky.

Filter sa meni pravidelne kazdych 250 mth, teraz mal cca 200. V ramci moznosti sme laborovali aj s aditivom Obrázok
Spravili sme hokus pokus a nechali sme cistu naftu bez aditiva, ktoru sme vybrali z filtra v pohary na okre v mraze - ostala zlta sirupovitejsia ako normalna, skratka parafin asi spravil svoje.
Nechali sme na okne aj naftu s aditivom a cuduj sa svete bola taka ako nafta ma byt.
Nedalo nam a este sme na total rozobrali stary filter - des a hroza kolko v nom bolo toho farebneho sajrajtu. Motor by mal byt common-rail od cumminsu.

uvidime ako sa bude chvovat vo stvrtok, ked postoji cez kralov... :smt017



edit: este ma napadlo ze vsetky ostatne auta, nakladne aj osobne a traktory idu na tu istu naftu a nemali problem.

Autor:  Milan [ Uto, 05.01.2016, 23:08 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

http://sdh-olesnik.blog.cz/1102/teplota-vzniceni
Pre Findera,aby bolo jasne a nie z mojej hlavy preco radsej benzin.Ma mensiu zapalnu teplotu ako petrolej.Je to podobne ako ked das naftaku pricuchnut eter.A zerave zhavice robia funkciu sviecky.Takze lepsie startuje.
A ukaz mi kto ma v arktide ktory buldozer TDI.A na druhej strane tam motory idu 24 hodin.Inak ich uz len tak lahko nenastartuju.Aby som bol v obraze,mas motor na tomto principe?
http://www.tdipower.sk/2013/05/31/vstrekovanie-nafty/

Autor:  finder [ Uto, 05.01.2016, 23:22 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

Ano, presne. Pekny link, poznam.

Viac menej som sa len chcel vyhnut miesaniu kombinacie nafta+benzin+M2t olej, ked (teoreticky) staci nafta+petrolej.
(ak dokaze petrolej oduplovat kombinaciu benzin+olej).
Aj ked je pravda, ze mazania disel nemam nikdy dost :-)

Autor:  Milan [ Str, 06.01.2016, 0:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

finder píše:
miesaniu kombinacie nafta+benzin+M2t olej, ked (teoreticky) staci nafta+petrolej.

Ak pridavas benzin,olej sa nedava.Ja pridem na benzinku,vytiahnem 4 kusy 20 litrovych bandasiek.Natankujem19 alebo 18 litrov nafty do kazdej bandasky podla zimy,zaplatim a z toho isteho stojana dopustim 1 alebo 2 litre naturalu.Pri nakladani sa to premiesa aj pri nalievani.Je to opruz ale radsej ako sa srat z filtrami.
Olej by sa mal teoreticky pridavat k petroleju,je suchy a nemaze.Ale aj ked som isiel na STK dal som 20 litrov nafty-4 litre petroleja.Ziadny olej.Po STK prva benzinka a nadrz doplna.Je fakt ze STK robim v lete a nepotrebujem to koli zamrznutej nafte.

Autor:  finder [ Str, 06.01.2016, 1:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

Uff, myslel som si, ze o palivach uz co to viem ...

Takze, ked das petrolej do diesla, tak nepojde, lebo ho zadres, kdezto na benzin pojde ? :-D
Na petrolej pojde minimalne stary rotacak v pohode, kdezto s benzinom ho posles do kytek ...
Netvrdim, ze olej petroleju netreba, ale benzin si ho priam pyta ...
Vsade na internete sa docitas, ze benzin odmastuje, cize je suchy...

Autor:  bahno [ Str, 06.01.2016, 9:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

Diesel ti na cisty petrolej pojde ale nie dlho :wink:,lebo bez oleja daco pridres.Petrak je len cistejsia nafta bez parafinu a oleja,ale zapalne teplo ma myslim este nizsie,ako nafta.
Na benzin ti diesel nechyti,ak nema v poriadku zhavice(benzin ma vyssiu zapalnu teplotu ako nafta).
Na olej pojde kazdy diesel,kedze bol na olej povodne vyvinuty.Stare vylagrovance(patroly a naftove jeepy :smt126 ) pojdu na olej lepsie,kedze hustejsie palivo lepsie vytesnuje vole vo vstrekovacej sustave a dosiahne sa vyssich tlakov :wink: .
Benzin aj petrak sa pouzivaju na zabranenie ciastociek parafinu tvorit hmotu podobnu maslu,ktora zapcha filter.Inak by naftak siel aj na to maslo,len by ho bolo treba dostat do cerpadla(okrem CR,to by si asi neporadilo)
Benzinu treba menej ako petraku,takze menej riedi uz tak mizerne mastiacu naftu(z nafty odstranili najkvalitnejsie mazadlo ihiel-siru).Ale deci oleja na liter benzinu nikdy nezaskodi-ale olej len do 2taktu!!!(neobsahuje popolcek-smtr pre ihly v tryskach :wink: ).Ja do tahaca davam liter oleja ked uz tankujem 50-60 l benzinu(ma milion km,trysky este neboli von,spotreba v norme)
Pred sviatkami som supol do 100 l nafty 6 benzinu,tahac stal 2 tyzdne a v pondelok pri -19 som nakopol iba ja :D .Kolegovci oblievali filtre horucou vodou a chodili na pumpu po benzin s bandaskami :-D .Fajna robota dvihat kabiny v takej kose :-D

Autor:  OGO [ Str, 06.01.2016, 9:09 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

Bahno a tie novie ťahače nemajú bufíkový predhrev motora ?

Autor:  Milan [ Str, 06.01.2016, 12:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Mrznutie nafty

finder píše:
Vsade na internete sa docitas, ze benzin odmastuje, cize je suchy...

Myslim ze som ta pochopil.
A nemyslis ty na technicky benzin na odmastovanie suciastok?Na ten do auta zabudni ak sa chces dlho vozit.V ziadnom pripade.
Ja hovorim o naturale ktory sa tankuje do benzinovych motorov.Ak by bol suchy preco potom nan fuguje miliony aut?A dava do neho niekto olej ako kedysi do trabantov?Preto si myslim ze do TDI je prijatelnejsi benzin natural ako petrolej.
Kazdy klasicky naftak pojde na hocico.Ale musi sa to tam naliat v rozumnej miere.

Stránka 10 z 12 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/