Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 11:06
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 47 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Správne chladenie turba 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ano Rasťo, to sedí. Ani slovo o chladení turba palivom.

Fakt, že zmes chudobnejšia horí pri vyššej teplote je jasný a známy aj pri motoroch bez turba už dávno. Takže ide len o to, aby motor neprodukoval príliš prehriate výfukové plyny, to je všetko - ale toto sa deje len pri maximálnom výkone motora. Inak súčasné motory s riadeným spaľovaním vyžadujú stechiometrickú zmes Lambda 1,0 teda asi 15kg vzduchu na kg paliva a stará sa o to práve tá Lambda sonda.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 28.09.2012, 14:48
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23
Príspevky: 27
Bydlisko: Kvetoslavov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ani ja som v tom clanku nenasiel ziadnu informaciu o chladeni turba bohatsou zmesou. Treba rozlisovat spalovaci priestor a turbo.
Sorry miggy len tak aj ja mimochodom:
DPF filter nema nic spolocne s nejakym vstekovacom vo vyfukovom potrubi, mas to pomylene so systemom AdBlue. Ten ventil co spominas je az za DPF fitrom a vstrekuje mocovinu do vyfukoveho potrubia pred tzv. SCR-katalyzator ktory redukuje NOx. ;-)

_________________
Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor
UAZ 469
TLC BJ 42
TLC HJ 60


Pia, 28.09.2012, 16:57
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Asi máš pravdu, ale prisahal by som, že som o tom niekde čítal. No neviem nič také na nete nájsť, takže môj príspevok pokladajte za bezpredmetný.

_________________
Offroad Fabia 1.2HTP 51kW + 4cm podložky (keď bude veľká, bude z nej BVP) :)


Sob, 29.09.2012, 9:22
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
boli verzie motorov s DPF, ktore mali vstrekovac na naftu vo vyfukovom potrubi, pretoze konstrukcia motora neumoznovala dostatocne po-vstreky na regenraciu, mam pocit ze sa to hlavne tyka unit-injection systemov...


Sob, 29.09.2012, 23:38
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23
Príspevky: 27
Bydlisko: Kvetoslavov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ok moze byt ja take motory nepoznam, u koncernu Volkswagen kvoli tomu skoncili svoju zivotnost motory PD, lebo nedokazali vstrekovat po HU pozadovane mnozsto paliva pre DPF filter a tym nedokazali splnit normu EU5.

_________________
Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor
UAZ 469
TLC BJ 42
TLC HJ 60


Ned, 30.09.2012, 21:34
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17
Príspevky: 56
Bydlisko: BB
Odpoveď s citáciou
čo ja viem tak najlepšie je chladenie turba na volnobehu...1-3min od zateže ktoru ppredtym dostalo.... chladenie palivom je nezmysel tak ako aj chladenie decelerovaním kedže teplo nám vznika už pri stlačani samotneho vzduchu.... a niečo take ako vytočit motor pred vypnutim je uplna hlupost.... :( chuda turbo.... pri volnobehu nam olejove čerpadlo čerpa menej paliva takže sa olej skorej ochladí vo vani (netyka sa aut s olejovím chladičom) a s vani ide na turbomotore sa da povedat k turbu ako prvemu..... takze jednoznacne chladit na volnobehu...a aby ste to neprehanali turbo funguje na základe dvoch vecí a to stlačania vzduchu a termodynamickému spádu (rozdiel teploty v sacej a vyfukovej čast turba )


Uto, 19.02.2013, 22:55
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
agos tak s tymto co si pisal plne suhlasim a je to tak------


tak najlepšie je chladenie turba na volnobehu...1-3min od zateže ktoru ppredtym dostalo.... chladenie palivom je nezmysel tak ako aj chladenie decelerovaním kedže teplo nám vznika už pri stlačani samotneho vzduchu.... a niečo take ako vytočit motor pred vypnutim je uplna hlupost...

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Str, 20.02.2013, 16:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
chlapci, ale ja som nenapisal, ze mate vytocit motor pred vypnutim, ja som napisal, ze turbo sa chladi aj nespalenym palivom, resp. sa pridanim davky ochladzuje zmes, ktora vchadza do turba
nasiel som na nete len tu cast , kde sa pise o tom, ze je to pri maximalnom vykone, neviem najst clanok o tom, kde BMW popisuje novy material na turbo, ktory znesie ovela vacsiu teplotu a nebude sa musiet zmes zbytocne obohacovat, prinesie to usporu xy deci, nepamata, aky to bol motor, ale, ak sa jedna napr o 2,0d, tak 0.4l je cca 10% uspora

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Str, 20.02.2013, 16:25
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2013, 17:17
Príspevky: 56
Bydlisko: BB
Odpoveď s citáciou
bull4x4 píše:
chlapci, ale ja som nenapisal, ze mate vytocit motor pred vypnutim, ja som napisal, ze turbo sa chladi aj nespalenym palivom, resp. sa pridanim davky ochladzuje zmes, ktora vchadza do turba
nasiel som na nete len tu cast , kde sa pise o tom, ze je to pri maximalnom vykone, neviem najst clanok o tom, kde BMW popisuje novy material na turbo, ktory znesie ovela vacsiu teplotu a nebude sa musiet zmes zbytocne obohacovat, prinesie to usporu xy deci, nepamata, aky to bol motor, ale, ak sa jedna napr o 2,0d, tak 0.4l je cca 10% uspora


aj tak sa mi to nejak nezdá... pridaním palivom ovplyvnujes sa da povedat iba teplotu odpadu ktory ide cez vyfukovy ventil kanal...do vyfukovej časti turba... a logicky viac paliva väčšia teplota lebo to vsetko zhori..a ak by ho bolo o dost viac horelo by este aj vo vyfukovom kanali...a ak este viac prechlastavalo by motor... co by nebolo idealne a vypovedala by vyfukova turbína kedže je to najhorucejšia čast turba a dostala by sa na nu kvapka chladnejsej nafty tak by ju rozdrapilo..... to je moja uvaha....


Str, 20.02.2013, 19:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
zhori, len tolko, kolko pridas kysliku

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Str, 20.02.2013, 20:46
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Kde v riti sa píše, že sa dá chladiť turbo na diesli inak ako na voľnobehu? Som aj hľadal, ale jaksi na goglovi nemajú a ani na bingu a ...... asi jedine na http://www.tuzing.cz :-D

PS -- Čo ja poznám, tak akurátok chladenie turba vodou poprípade olejom z motora...... inak sa o turbínky nikto nestará.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Str, 20.02.2013, 21:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
uz ma to nebavi, ale...kedze sa to nikomu nechce citat

V neposlední řadě dělají inženýrům starosti vysoké teploty výfukových plynů na výstupu z motoru (při maximálních zatíženích se aplikuje bohatá směs, která výfukové plyny ochlazuje). Omezení teplot musí být provedeno s ohledem na životnost turbíny (u přeplňování turbodmychadlem) i správnou funkci katalyzátoru.

http://www.auto.cz/preplnovani-1-dil-te ... vani-16778

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Str, 20.02.2013, 21:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Určite sa v tom článku nejedná o zážihovom motore? Lebo diesel .... :mrgreen:

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Str, 20.02.2013, 22:06
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Ano je to mozne. Dneska bezi väcsina motorov kvoli emisiam na chudobnejsie zmesi, aj dizle aj benziny, a kedze chudobnejsia zmes ma vyssie teploty spalovania automaticky je tym viac zatazena vyfukova cast turba. Pridavanim bohatsej zmesi pri plnom zatazeni su spaliny oproti tomu istemu zatazeniu pri zmesi chudobnej relativne chladnejsie a vyfukova cast turba menej teplotne zatazena.

Skoda ze sa tu nerozoznavaju terminy chladenie turba (v prevadzke), a dochladzovane turba. :wink:

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Štv, 21.02.2013, 10:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
bacaono píše:
Ano je to mozne. Dneska bezi väcsina motorov kvoli emisiam na chudobnejsie zmesi, aj dizle aj benziny


pozri si výfuk koncernového TSI, je čierny ako mal diesel pred 20 rokmi, a keď ideš za ním po diaľnici tak doslova je cítiť ako sa leje nespálený benzín z výfuku. Takže možno v čiastočnej záťaži, ale na plný plyn tam vstrekovače lejú naplno.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Štv, 21.02.2013, 22:20
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 47 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: