4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Správne chladenie turba
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=77&t=15565
Stránka 3 z 4

Autor:  jenki [ Pia, 28.09.2012, 14:48 ]
Predmet príspevku: 

Ano Rasťo, to sedí. Ani slovo o chladení turba palivom.

Fakt, že zmes chudobnejšia horí pri vyššej teplote je jasný a známy aj pri motoroch bez turba už dávno. Takže ide len o to, aby motor neprodukoval príliš prehriate výfukové plyny, to je všetko - ale toto sa deje len pri maximálnom výkone motora. Inak súčasné motory s riadeným spaľovaním vyžadujú stechiometrickú zmes Lambda 1,0 teda asi 15kg vzduchu na kg paliva a stará sa o to práve tá Lambda sonda.

Autor:  Liwas [ Pia, 28.09.2012, 16:57 ]
Predmet príspevku: 

Ani ja som v tom clanku nenasiel ziadnu informaciu o chladeni turba bohatsou zmesou. Treba rozlisovat spalovaci priestor a turbo.
Sorry miggy len tak aj ja mimochodom:
DPF filter nema nic spolocne s nejakym vstekovacom vo vyfukovom potrubi, mas to pomylene so systemom AdBlue. Ten ventil co spominas je az za DPF fitrom a vstrekuje mocovinu do vyfukoveho potrubia pred tzv. SCR-katalyzator ktory redukuje NOx. ;-)

Autor:  miggy [ Sob, 29.09.2012, 9:22 ]
Predmet príspevku: 

Asi máš pravdu, ale prisahal by som, že som o tom niekde čítal. No neviem nič také na nete nájsť, takže môj príspevok pokladajte za bezpredmetný.

Autor:  visby [ Sob, 29.09.2012, 23:38 ]
Predmet príspevku: 

boli verzie motorov s DPF, ktore mali vstrekovac na naftu vo vyfukovom potrubi, pretoze konstrukcia motora neumoznovala dostatocne po-vstreky na regenraciu, mam pocit ze sa to hlavne tyka unit-injection systemov...

Autor:  Liwas [ Ned, 30.09.2012, 21:34 ]
Predmet príspevku: 

ok moze byt ja take motory nepoznam, u koncernu Volkswagen kvoli tomu skoncili svoju zivotnost motory PD, lebo nedokazali vstrekovat po HU pozadovane mnozsto paliva pre DPF filter a tym nedokazali splnit normu EU5.

Autor:  agos [ Uto, 19.02.2013, 22:55 ]
Predmet príspevku:  Re: Správne chladenie turba

čo ja viem tak najlepšie je chladenie turba na volnobehu...1-3min od zateže ktoru ppredtym dostalo.... chladenie palivom je nezmysel tak ako aj chladenie decelerovaním kedže teplo nám vznika už pri stlačani samotneho vzduchu.... a niečo take ako vytočit motor pred vypnutim je uplna hlupost.... :( chuda turbo.... pri volnobehu nam olejove čerpadlo čerpa menej paliva takže sa olej skorej ochladí vo vani (netyka sa aut s olejovím chladičom) a s vani ide na turbomotore sa da povedat k turbu ako prvemu..... takze jednoznacne chladit na volnobehu...a aby ste to neprehanali turbo funguje na základe dvoch vecí a to stlačania vzduchu a termodynamickému spádu (rozdiel teploty v sacej a vyfukovej čast turba )

Autor:  efendi [ Str, 20.02.2013, 16:22 ]
Predmet príspevku:  Re: Správne chladenie turba

agos tak s tymto co si pisal plne suhlasim a je to tak------


tak najlepšie je chladenie turba na volnobehu...1-3min od zateže ktoru ppredtym dostalo.... chladenie palivom je nezmysel tak ako aj chladenie decelerovaním kedže teplo nám vznika už pri stlačani samotneho vzduchu.... a niečo take ako vytočit motor pred vypnutim je uplna hlupost...

Autor:  bull4x4 [ Str, 20.02.2013, 16:25 ]
Predmet príspevku:  Re: Správne chladenie turba

chlapci, ale ja som nenapisal, ze mate vytocit motor pred vypnutim, ja som napisal, ze turbo sa chladi aj nespalenym palivom, resp. sa pridanim davky ochladzuje zmes, ktora vchadza do turba
nasiel som na nete len tu cast , kde sa pise o tom, ze je to pri maximalnom vykone, neviem najst clanok o tom, kde BMW popisuje novy material na turbo, ktory znesie ovela vacsiu teplotu a nebude sa musiet zmes zbytocne obohacovat, prinesie to usporu xy deci, nepamata, aky to bol motor, ale, ak sa jedna napr o 2,0d, tak 0.4l je cca 10% uspora

Autor:  agos [ Str, 20.02.2013, 19:59 ]
Predmet príspevku:  Re: Správne chladenie turba

bull4x4 píše:
chlapci, ale ja som nenapisal, ze mate vytocit motor pred vypnutim, ja som napisal, ze turbo sa chladi aj nespalenym palivom, resp. sa pridanim davky ochladzuje zmes, ktora vchadza do turba
nasiel som na nete len tu cast , kde sa pise o tom, ze je to pri maximalnom vykone, neviem najst clanok o tom, kde BMW popisuje novy material na turbo, ktory znesie ovela vacsiu teplotu a nebude sa musiet zmes zbytocne obohacovat, prinesie to usporu xy deci, nepamata, aky to bol motor, ale, ak sa jedna napr o 2,0d, tak 0.4l je cca 10% uspora


aj tak sa mi to nejak nezdá... pridaním palivom ovplyvnujes sa da povedat iba teplotu odpadu ktory ide cez vyfukovy ventil kanal...do vyfukovej časti turba... a logicky viac paliva väčšia teplota lebo to vsetko zhori..a ak by ho bolo o dost viac horelo by este aj vo vyfukovom kanali...a ak este viac prechlastavalo by motor... co by nebolo idealne a vypovedala by vyfukova turbína kedže je to najhorucejšia čast turba a dostala by sa na nu kvapka chladnejsej nafty tak by ju rozdrapilo..... to je moja uvaha....

Autor:  bull4x4 [ Str, 20.02.2013, 20:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Správne chladenie turba

zhori, len tolko, kolko pridas kysliku

Autor:  Tunki [ Str, 20.02.2013, 21:16 ]
Predmet príspevku:  Re: Správne chladenie turba

Kde v riti sa píše, že sa dá chladiť turbo na diesli inak ako na voľnobehu? Som aj hľadal, ale jaksi na goglovi nemajú a ani na bingu a ...... asi jedine na http://www.tuzing.cz :-D

PS -- Čo ja poznám, tak akurátok chladenie turba vodou poprípade olejom z motora...... inak sa o turbínky nikto nestará.

Autor:  bull4x4 [ Str, 20.02.2013, 21:52 ]
Predmet príspevku:  Re: Správne chladenie turba

uz ma to nebavi, ale...kedze sa to nikomu nechce citat

V neposlední řadě dělají inženýrům starosti vysoké teploty výfukových plynů na výstupu z motoru (při maximálních zatíženích se aplikuje bohatá směs, která výfukové plyny ochlazuje). Omezení teplot musí být provedeno s ohledem na životnost turbíny (u přeplňování turbodmychadlem) i správnou funkci katalyzátoru.

http://www.auto.cz/preplnovani-1-dil-te ... vani-16778

Autor:  Tunki [ Str, 20.02.2013, 22:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Správne chladenie turba

Určite sa v tom článku nejedná o zážihovom motore? Lebo diesel .... :mrgreen:

Autor:  bacaono [ Štv, 21.02.2013, 10:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Správne chladenie turba

Ano je to mozne. Dneska bezi väcsina motorov kvoli emisiam na chudobnejsie zmesi, aj dizle aj benziny, a kedze chudobnejsia zmes ma vyssie teploty spalovania automaticky je tym viac zatazena vyfukova cast turba. Pridavanim bohatsej zmesi pri plnom zatazeni su spaliny oproti tomu istemu zatazeniu pri zmesi chudobnej relativne chladnejsie a vyfukova cast turba menej teplotne zatazena.

Skoda ze sa tu nerozoznavaju terminy chladenie turba (v prevadzke), a dochladzovane turba. :wink:

Autor:  marisko [ Štv, 21.02.2013, 22:20 ]
Predmet príspevku:  Re: Správne chladenie turba

bacaono píše:
Ano je to mozne. Dneska bezi väcsina motorov kvoli emisiam na chudobnejsie zmesi, aj dizle aj benziny


pozri si výfuk koncernového TSI, je čierny ako mal diesel pred 20 rokmi, a keď ideš za ním po diaľnici tak doslova je cítiť ako sa leje nespálený benzín z výfuku. Takže možno v čiastočnej záťaži, ale na plný plyn tam vstrekovače lejú naplno.

Stránka 3 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/