Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 23:08
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 mechanická uzávierka M461 
Autor Správa
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.10.2010, 18:04
Príspevky: 204
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Sa tiež hlásim do poradovníka :D


Str, 05.01.2011, 19:59
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 29.05.2009, 13:13
Príspevky: 98
Bydlisko: mostište 2
Odpoveď s citáciou
ak bude dobra cena aj ja .

_________________
jedna buggy skoda 120
stavba buggi: napravy aro m461,prevodovka l300,motor ford sierra 2.3d,...


Str, 05.01.2011, 21:20
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27
Príspevky: 383
Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
Odpoveď s citáciou
Táááák záhada vyhryzávania zubov čiastočne vyriešená!
Je nevyhnutné rozdelovať dva druhy diffov na M461- to jest zubovanie hrušky predného a zadného diffu !!!

- ono to síce znie komicky a všeobecne sa vie že (hovorí sa ) že tam nie je rozdiel, ale je v otočení zubov na hruške akosi všetci ktorí nám radia na to zabúdajú- funguje to nasledovne - ak do zadného difu osadíte predný pri jazde do predu pôsobí na hrušku sila odstredivo takým spôsobom, že rotáciou hrušky nezatvára kôš a tým nezoviera do kopy jednotlivé planety, ako aj satelity, ale naopak otvára celý kôš s opačným zubovaním na hruške a tým vytláča jednotlivé súkolia od seba - potom stačí malá vôla čo u používaných diffov nieje žiadna výnimočnosť a zuby súkolia do seba zapadajú len okrajovo, nebodaj sa Vám stane že Vám zložia dif tak že ešte otočia domec koša opačne (ako sa to stalo mne) no a už stačí len trochu pridať motoru, aby sa pohol trochu strmejším postaveném na ktoré sú zvyknutý bruchoplazníci a k vyhryzeniu planetov a satalitov nie ste ďaleko!!!

Následne vzniká názor, ako sú M461 slabé diffy ale opak je pravdou-

Mám Wranu o 1,8tony na 35" x12,5" pneu 4,0L o 187koňoch a za krúták sa tiež nehambím- tým nechcem machrovať ,ale demonštrovať že nejazdím na ľahkom prípadne slabom motore, ktorý nemá nárok odstrihnúť poloosy, prípadne inú časť nápravy a myslím si že to diffy bez väčších problémov ustoja (podotýkam že najväčšie pnutie je na poloosy, v hruške (ktoré som nikdy nevysral) a nie na planetoch so satelitmi(toto vždy odyšlo) a prevody vždy vydržali!
Takže z dedukcie vyplýva :

Problém je nedôsledné zloženie diffov so slabým vymedzením vôlí súkolia a podcenenie zámeny predného a zadného diffu s alibizmom že to pasuje!!!

To Robo :
platí čo si povedal je to originál, ale z 240(keby som mal osadené tieto nápravy samozrejmä dobré riešenie), ale nie je to origo na M461 a prefrézovanie poloosí je síce bezproblémové na tisíc-hran pretože z 35mm priemeru poloosy (M461) na 32mm (ARO 240,UAZ 69.....a ostatné) je dostatok materiálu.

Nevýhodou je, že vždy by si mal mať pripravenú minimálne jednu z každého typu poloosy v rezerve pretože sa ti môže lámať, prípadne vysrať ozubenie - u ľahších vozidiel s tenšími pneu, prípadne slabších motoroch síce menšia pravdepodobnosť, ale je!
Vždy odchádza najslabší článok a to môže byť aj nepocementovaná prefrézovaná koncovka poloosy. Tak som to videl urobené bez akej koľvek úpravy zušľachtenia ozubenia! Ak to robíš iným spôsobom sa ťa to samozrejmä netýka!

Nechcel som frézovať z poloosy, ale chcel som udržať pôvodný materiál, preto boli bez úprav.
Ten istý problém vznikal aj s volnobežkami z uazu keď ich nechávali predážkovať na 35 mm poloosy-odchádzali ako lístie, potom ich treba riešiť iným spôsobom, tak aby zostali neporušené na hrúbke materiálu s určením na 32mm ako sú vyrobené v origu.

_________________
všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......


Štv, 06.01.2011, 2:05
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26
Príspevky: 301
Bydlisko: OMSENIE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no neviem co ti kdo poradil ale rozdiel v dyfoch je len u ARA 240 a tie maju inac tocene zubi na predu a zadu, ale to je iny prevod 33x7 33x8 41x11 a ten posledny montovali aj do M461 na export. Mozes ich aste sem tam videt v televizii v spravach v najakych arabskych statoch ovesane jak vianocny stromcek z domorodymi cestovatelmi. M461 mala len jeden rozdiel v kosi ,bol uzky a novsi ten totozny z AROM 240 a tam bol rozdiel v priemeri loziska na hruske a diera na tanieri, ini rozdiel som nebadal. Obrázok v lavo 240predny-pravy 461

_________________
ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....


Štv, 06.01.2011, 11:05
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27
Príspevky: 383
Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
Odpoveď s citáciou
no podľa mojich info je origo na M461 jediný prevod a to 36/7 čo je tá 5,1428.....
ostatné čo sa používajú sú len odnože podnikavých domokonštrukcií, nakolko sa to dá relatívne skombinovať. Mám k dispozícií všetky katalógy z doby 1945-98 tak štyri igelitky (ARO,UAZ,GAZ) a vojenské manuály
Zjavne mám iné info -možno nekompletné prípadne menej alebo viac dôvery hodné.
Tak to vidím na osobné stretko - lepšie raz vidieť ako stokrát počuť,or čítať.
Do Omšenia nie je ďaleko, ked budem zase v tn.

_________________
všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......


Štv, 06.01.2011, 19:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 02.02.2009, 18:20
Príspevky: 800
Bydlisko: Lednicke Rovne
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak tak chlapci dajte to do poradku,lebo aj u nas v dedine menili do traktorov z emky diferaky a neriešili či je z prednej alebo zadnej napravy tak aj ja chem vediet.

_________________
ARO M 461 2,3TD 2xprevodovka,
ARO M 461 2,3D VALNIK 2xprevodovka, prototyp,navijak,
AROMOG 461-3,0Diesel 3stran.sklapač,2xprevodovka,kabina BARKAS,radlica-Vo Vystavbe


Štv, 06.01.2011, 20:48
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26
Príspevky: 301
Bydlisko: OMSENIE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No este tu mam niecoz original katalogu M461 Obrázok tento prevod pochadza pravdepodobne z ARA M-59 ktori bol predchodcom s motorom obsahu 3260ccm.,ja som sa s tymto prevodom stretol v RUMUNSKOM mikrobuse,ktori mal totozny podvozok z M461 akurat bez hnacej prednej napravy :roll: a tot cosi pre BLAHOSA Obrázok

_________________
ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....


Štv, 06.01.2011, 22:23
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 08.07.2008, 10:41
Príspevky: 32
Bydlisko: Tisovec
Odpoveď s citáciou
Tak ako pani, ako to vyzera s tou uzavierkou na M-ku? Vymyslel niekto nieco?


Pia, 24.01.2014, 15:02
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26
Príspevky: 301
Bydlisko: OMSENIE
Odpoveď s citáciou
Co chces riesit ? Pred sviatkami som dve objednal od Hajduka z Rumunska a idu sem Obrázok

_________________
ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....


Pia, 24.01.2014, 20:20
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Ned, 01.04.2012, 14:22
Príspevky: 319
Bydlisko: Šemša-KS
Odpoveď s citáciou
a cena?

_________________
ARO M461-motor Zetor 5211
JEEP XJ-4.0 LPG biely trojdveráčik,pevnosťák, navijak 5,5T, lift 3"


Sob, 25.01.2014, 12:52
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26
Príspevky: 301
Bydlisko: OMSENIE
Odpoveď s citáciou
Ja som kupoval len kos+kolecka+obimku s vydlicou za dakych 225eur. ostatne mam.

_________________
ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....


Sob, 25.01.2014, 16:06
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 08.07.2008, 10:41
Príspevky: 32
Bydlisko: Tisovec
Odpoveď s citáciou
doricka75 píše:
Ja som kupoval len kos+kolecka+obimku s vydlicou za dakych 225eur. ostatne mam.



co este k tomu treba?


Pon, 27.01.2014, 21:02
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 08.07.2008, 10:41
Príspevky: 32
Bydlisko: Tisovec
Odpoveď s citáciou
a co stoji cela komplet?


Pon, 27.01.2014, 21:02
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26
Príspevky: 301
Bydlisko: OMSENIE
Odpoveď s citáciou
Obal dyferaka,tanier+pastorok (neviem aky prevod mas) a drehe planetove to tiez neviem ake poloosi mas. Ja osobne davam do 461ky napravy z 240ky. Syn ma najaky kontakt na dakeho cecha ma cele dyferaky po 400eur :smt017

_________________
ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....


Uto, 28.01.2014, 13:34
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 08.07.2008, 10:41
Príspevky: 32
Bydlisko: Tisovec
Odpoveď s citáciou
Mohol by si mi prosim poslat kontakt na toho Hajduka, dakujem.


Str, 29.01.2014, 13:10
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: