Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 17:55
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 aro kúpa 
Autor Správa
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 11.11.2007, 22:08
Príspevky: 105
Bydlisko: PO - okolie
Odpoveď s citáciou
zdravím
plánujem do budúcna kúpiť aro 240, niečo lacnejšie k renovácii a hlavne kôli priestoru, viete mi poradiť resp. ako je to z dostupnosťou náhradných dielov?
resp. názory, poruchovosť, spokojnosť, priechodnosť a tak...
mal som predtým nivu, max. spokojnosť až na priestor
dik
slavo :-D


Ned, 08.01.2012, 23:37
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Skôr by som šiel do 461. Mal som ju originál s benzínom, potom som do toho dal 2,5 diesel Pegeuot. Benzín spotreba 15-30l diesel šiel za 10-12l. Vozil som s tým všetko možné a bez problémov. 240 som mal len chvíľu, aj keď ma otec od nej odhováral,(na Tanape ich pár mali a robil ich) kúpil som ju. Pri tom istom zaobchádzaní odišli ramená, polosy na predku, tak po dvoch mesiacoch som sa s ním rozlúčil. Je to pár rokov dozadu, dielov bolo habadej a za babku. Dnes ťažko povedať.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Pon, 09.01.2012, 11:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1298
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mal som tiez 240 , ale si len pol roka,
setril som to a aj tak sa rozsipal motor. definitivne K.O.

čistý mínus.

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Pon, 09.01.2012, 14:43
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59
Príspevky: 586
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Ahoj Slavo,

Ty čeče, skoro som odpadol keď som si prečítal tvoh príspevok. Nevravím, že Niva je / bola obecne výhra, aj keď ja som (si myslím, že jej vcelku spokojný) úžívateľ, ALE prechod z Nivy na ARO odhliadnuc od akýchkoľvek dôvodov je fakt silné caffe a macochizmus. Viac miesta potrebuješ na náklad alebo ???
Nemal som síce ARO osobne, ale všetky o ktorých v okolí viem (či to už bolo 10, 240) nech boli akokoľvek zodpovední useri a zodpovední mechanici nemalo to vplyv na pozvoľný rozpad povozu. A to neboli autá na OFF.

_________________
Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem.
Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! :-)
ex. Lada Niva 1.6


Pon, 09.01.2012, 18:38
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Za tú cenu co das do ARA plne pojazdneho a na SPZ kupiš iste aj dobre XJ

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Pon, 09.01.2012, 18:49
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26
Príspevky: 301
Bydlisko: OMSENIE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
je pravda ze 240ky boli haklive na predne zvislaky ale vsetko to bolo o tom ze nik to skoro nikdy nemastil 461ka bola skoro ako GAZ 69 nesmrtelna akurat jej chybala reducka ele na 60te roky to boli auta na jednotku a hlavny problem vsetkych offov je vo velkosti pneu ,ved tie napravy boli stavane na pneu6,50x16 a nie na dake 33alebo 35ky a to vylucne bez uzavierok. Moj otec mal ARO 461 s AVIOVIM motorom 12 rokov a vozil od dreva po sutolinu aj s vleckou a okrem jedneho kosa nic nepovolilo to bi asi PAJERO,PATROL alebo co ja viem co po vsetkych tych rokoch v dakom JRD a potom este v sluzbach domacich kutilov s implantovanym srdcom asi vyplulo dusu o cosi skor, ved vsetci vedia o com pisem a kazda znacka ma cosi dobre a zle. Ja mam ARO aj PAJERO a fakt sa da s nim dobre pracovat a dieli sa daju zohnat aj aj, ale ako chcesObrázok

_________________
ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....


Pon, 09.01.2012, 21:36
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 11.11.2007, 22:08
Príspevky: 105
Bydlisko: PO - okolie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dik za príspevky, nákl. auto nepotrebujem mam v3s :-D , ale niečo menšie väčšie iba do terénu, na poľovnícke účely /pre syna/, mam obavy hlavne kôli povesti "rumunov" a dostupnosti ND
tak zháňam info a hlavne skúsenosti z pravej ruky :lol:
dik


Štv, 12.01.2012, 22:53
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26
Príspevky: 301
Bydlisko: OMSENIE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak bi si trafil ARO aspon rok 99 a viac diesel so servom najlepsie s ANDORIOU tak bi si kukal ako to chodi Obrázok Obrázok skus na AUTOMAX.CZ

_________________
ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....


Štv, 12.01.2012, 23:03
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 11.11.2007, 22:08
Príspevky: 105
Bydlisko: PO - okolie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ale nie, tak vysoko nerúbem,
bez TP, v prípade možnej renovácie, k jazde čisto terén, študentovi /poľovnícke účely/
ale "nabídka" zaujímavá
pozeral som aj nové UAZ :lol:


Štv, 12.01.2012, 23:20
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 11.11.2007, 22:08
Príspevky: 105
Bydlisko: PO - okolie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neodolal som, vzhľadovo a cenove.. po torch nivách - M 461
je od staršieho pána, všetko vrátane motora je pôvodné
je zatiaľ bez plachty ale chystám sa na laminát
takže Vás budem asi zasypávať otázkami k jeho údržbe a tak
a hneď mam jednu otázku ohľadom dobíjania, keď odpojím baterku pri plnom chode motor zhasne, má niekto nejakú zrozumiteľnú schému dobíjania M461?
dik
:-D
Obrázok

Obrázok

Obrázok


Štv, 21.06.2012, 21:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58
Príspevky: 1210
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ako tak divam tak sa my zda ze je az v dobrom stave !!!

_________________
Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo
OFFROAD CLUB LÚKY


Štv, 21.06.2012, 21:51
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 09.01.2010, 22:56
Príspevky: 26
Bydlisko: Horná Mičiná (BB)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tu je zopár manuálov na Aro a je tam aj el.schéma
http://www.pedros.cz/aro.php


Štv, 21.06.2012, 22:21
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 02.02.2009, 18:20
Príspevky: 800
Bydlisko: Lednicke Rovne
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ja som Arista to všetci vedia ale na polovnicky učely by som isto s tymto vozom nechcel chodit,na to je treba pohodlne a hlavne mekke auto.Ako píše Robo toto je na robotu ako stvorene.
A hlavne ten Brasov dokaže papat a papat

Ale aspon dalči ARISTA :D :D :D

_________________
ARO M 461 2,3TD 2xprevodovka,
ARO M 461 2,3D VALNIK 2xprevodovka, prototyp,navijak,
AROMOG 461-3,0Diesel 3stran.sklapač,2xprevodovka,kabina BARKAS,radlica-Vo Vystavbe


Štv, 21.06.2012, 22:32
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pekné,taký čistý motor som tuším nikedy nemal :lol: .Na poľovnícke účely je práveže super,pohodlné a mäkké autá sú podľa mňa na safari,nie do slovenských hôr.Akurát ta spotreba-trocha pomôže karboš z 240-iatky(druhá komora otváraná podtlakom).
A k tomu dobíjaniu-daj najprv foto alternátora čo tam máš a aby bol vidieť odzadu,potom by som možno vedel poradiť.A ked kopnem do odpojovača batérií za jazdy tiež motor skape,to je predsa normálne.Ak by si chcel aby to išlo aj po odpojení baterky musíš prejsť na dynamo.Prvé typy to tak mali,len to slabšie dobíjalo tak sa prešlo na modernejšie alternátory.


Pia, 22.06.2012, 9:24
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 11.11.2007, 22:08
Príspevky: 105
Bydlisko: PO - okolie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
foto neskôr, /škoda nie som doma/ ale myslím, že je tam pôvodný alternátor aj regler, idú z toho tri káble dva k regleru a jeden hrubší neviem, má to aj budík dobíjania - nefunguje resp. nereaguje vôbec,
na nive keď som odpojil batériu tak šlapala dalej, preto sa pýtam ako to je v 461


Pia, 22.06.2012, 9:59
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: