Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 17:59
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 18 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Aro m461 alternator 
Autor Správa
Koumák

Registrovaný: Ned, 01.12.2013, 14:46
Príspevky: 171
Bydlisko: Široke 222
Odpoveď s citáciou
Nazdar chalani poradte aky je original alternator kolko ah ?? dakujem a s coho by tam pasoval silnejsi ?

_________________
Aro m461 zatial 2,5bendzin, pneu truck 2000, navijak 2,7t,
V plane vymena motora :)


Str, 26.08.2015, 17:03
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
co sa ja pamatam, tak Aro nemalo ktovieako silny alternator, Ale mozes tam nabalstit hociaky, ktory je aspon 95 A, a ma remenicu na klinovy remen, a aspon take uchytenie co vies tam primontovat..nie je to velka veda, alee pozor, ak tam das druhy alternator, a nabalastis ho tam, tak daj pozor aby ti klinovy remen isiel v osi a nebol altík viacej dnu ci von, aby klinovy remen isiel v osi,.. :smt151

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Naposledy upravil efendi dňa Štv, 27.08.2015, 21:49, celkovo upravené 1



Str, 26.08.2015, 21:45
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 16.02.2010, 23:02
Príspevky: 137
Bydlisko: LM
Odpoveď s citáciou
si myslim ze mu staci aj skoda 120,favorit,ziguli a davali asi 45-60A


Str, 26.08.2015, 22:59
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Prvé altíky v škodovkách boli v 100vkách, 35A; 105/120 mali 42A a GL/GLSy (štvorsvetlá a vyhrievané zadné okno) mávali 55A, ten sa dával aj do Favoritov. Žiguláky neviem, ale bude to podobné.

Ak má len jednu baterku tak je mu docela zbytočný 90A altík, pretože to do tej baterky stejne nestihne narvať, pokial tam teda nemá stoosemdesátku z volva. Čokoľvek nad dajme tomu 60A bude dostačujúce, 100A+ má zmysel ak tam má aspoň 200Ah baterky.

Ale veľmo dobre hovorí Efendi, treba dať sakra majzla na zrovnanie remeníc, ináč to kurví kliňáky a to dosť výrazne. Remenica ako taká sa dá ľahko nechať vytočiť (keby bolo treba na iný kliňák, alebo zmeniť vzdialenosť remeňa voči altíku) na sústruhu, bežne sme nechávali vyrábať o trochu menšie remenice do škodoviek, aby to lepšie dobíjalo.

A technická, alternátor je značený v A, nie v Ah, pochopiteľne.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Str, 26.08.2015, 23:18
Profil
Koumák

Registrovaný: Ned, 01.12.2013, 14:46
Príspevky: 171
Bydlisko: Široke 222
Odpoveď s citáciou
Takto mam tam zatial 55ah baterku a kupoval som navijak 2,5kw nastartujem zapnem navijak auto zdochne ... preto sa chystam davat 2x 12v 90ah baterky a neviem ako to ci bude stihat dobijat alebo co ..

_________________
Aro m461 zatial 2,5bendzin, pneu truck 2000, navijak 2,7t,
V plane vymena motora :)


Štv, 27.08.2015, 21:00
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
nuz ked tam ides vmontovat 2 baterky a v kapacite 90Ah, a mas navyjak, tak v tom pripade veru aspon 90 A alternator, bo navyjak ma velmi dobru spotrtebu, a potom sa necuduij ak ti scucne baterku..

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Štv, 27.08.2015, 21:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58
Príspevky: 1210
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
toto iste som mal aj ja problem s dobijanim ale vyriesil to alternator z golfa 140ah

_________________
Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo
OFFROAD CLUB LÚKY


Štv, 27.08.2015, 22:04
Profil WWW
Koumák

Registrovaný: Ned, 01.12.2013, 14:46
Príspevky: 171
Bydlisko: Široke 222
Odpoveď s citáciou
A treba dorabat na nom nieco myslim uchytenie a kablovacka ??

_________________
Aro m461 zatial 2,5bendzin, pneu truck 2000, navijak 2,7t,
V plane vymena motora :)


Štv, 27.08.2015, 22:41
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
tak uchytenie rozhodne, ale stoji to za to, a kablovacka?? zalezi ako to mas teraz ..... :smt139
ale nie je to velka veda :smt152

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Pia, 28.08.2015, 10:04
Profil
Koumák

Registrovaný: Ned, 01.12.2013, 14:46
Príspevky: 171
Bydlisko: Široke 222
Odpoveď s citáciou
no teraz mam 3 zilovy kabel

_________________
Aro m461 zatial 2,5bendzin, pneu truck 2000, navijak 2,7t,
V plane vymena motora :)


Pia, 28.08.2015, 15:43
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
noo jeden kabel ten najhrubsi ide na alternator, kde je na konci kabla ocko, bud priemeru 6mm alebo 8mm, ten tam nasrobujes potom druhy kabel je na kontrolku, a treti kabel musi mat po zapnuti klucika +pol a ten napojis na altik... ale pozor nepomiesaj to s polom na kontrolku, a ak dobre viem aro M461 ma aj voltmeter znacky Jager,,a v tom by mala byt aj kontrolka dobijania.. tot vsjo..

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Pia, 28.08.2015, 21:28
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
No pokiaľ tam má pôvodné dynamo, tak bude mať ešte niekde reglér; to treba celé vystrihať doriti a spraviť tak jak to má byť a nanovo. Zapojíš to tak jak bol zapojený ten altík v pôvodnom aute.

Toten červený hrubý kábel ide rovno na baterku, a je nutné! aby bol dostatočne hrubý na ten prúd ktorý ti altík bude dávať! Takže od 6mm2 hore a silnejším káblom nič nepokazíš, kdežto tenším hodne.
Zvyšné dva káble môžu byť tenké, ale je dobrou praxou neísť pod 1mm2, kvôli ich mechanickej odolnosti (tenučký kábliček sa ti skôr uklepe jak silnejší). Najlepšie je použiť bežný dvoj alebo troj žilový kábel na 220, ktorý má dvojitú izoláciu.
Dva idú tak jak písal efendi, a tretí môžeš použiť ako kostru altíka, nie je tam nutná (alternátor musí stejne byť spoľahlivo ukostrený o motor), ale je lepšie keď tam je.

Samozrejme veľmi pečlivo spraviť veškeré spoje, očko na ten čevrený, konektory na zvyšné, pripojenie toho čevreného na baterkovú svokru, atď.

Ak tam ideš dávať dve baterky, tak platí to isté, káble medzi nimi aspoň 35mm2, ak sú ďalej od seba tak 50mm2* a viac. Kostru na dočista očistený plech a ak budeš mať jednu ďaleko od druhej, tak by som uvažoval nedávať mínus na kostru, ale dotiahnuť ho druhým káblom k tej prvej baterke. Konce káblov pred namontovaním do svoriek, aj očká čo idú na plech kasne, a všeobecne všetko kade ten prúd ide, namazať vazelínou, alebo ešte lepšie, rezistínom, a začerstva dotiahnuť.

A ešte posledná vec, sprav/kúp poriadny kostriaci kábel medzi kasňu a motor. Bežne je to dostať ako taký medený pletený pásik, asi 15cm, s okami na konci, dáva sa pod a nad silentblok, a kľudne daj dva; alebo si vyrob od baterky na kasňu a pokračujúc na motor niekde*.

*) Obe tieto veci sa môžu zdať nepdostatné, ale špatná kostra medzi motorom a baterkou je tak isto zle jak špatný plus, potom to v zime neštartuje a celkove to robí divy. O stupeň hrubšie káble medzi baterkou a štartérom priniesli výrazné zlepšenie v zime, keď je každá desatina volta dobrá, a fabrické káble sú len tak hrubé jak najnutnejšie byť musia. Keby si tam aj dal 90mm2 (ak ich nacpeš do svoriek) tak sa nič nestane, ale keď budú tenšie, tak na konci budeš mať pri štartovaní miesto 11V desať, a to je v zime rozdiel medzi naštartovaním a nenaštartovaním.


Hrubé káble aj s príslušenstvom ako očká a pod., idú kúpiť v opchode so švajcmašinami. Vééľké očká sa majú lisovať kliešťami za šílené peniaze, ale v praxi idú zamačkať ve zveráku alebo zamlátiť kladivom. Nezabudni rezistín.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 28.08.2015, 23:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58
Príspevky: 1210
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Martin963 píše:
A treba dorabat na nom nieco myslim uchytenie a kablovacka ??

no ja som tam prerabal viac toho nie len uchyty ale aj remenice na 6pk remen takze uz to je nieco o inom

_________________
Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo
OFFROAD CLUB LÚKY


Sob, 29.08.2015, 20:58
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Pokračovanie diskusie z vlákna o navijaku

marcek4x4 píše:
to:MoostanQue
V podstate súhlasím so všetkým čo si napísal.Jeden problém môže mať aj viac riešení.Ja viem, že dve paralelné baterky môžu roky fungovať presne tak ako Tebe.Mne išlo skôr o prevádzkovú jednoduchosť a spoľahlivosť pre ľudí ktorí sa v elektrike nevyznajú.Ono človek, ktorý sa elektrike vyzná si vie pomôcť(presne ako si napísal, že sem tam sa treba na baterky kukunúť,kór ak máš nejaký záťažový merák na meranie kapacity).To ale pre ľudí ktorí nie sú zbehlí v elektrike môže byť problém.Aj stým súhlasím, že kapacity nie je nikdy dosť, ale ruku na srdce koľko ľudí má naviják a len jednu 75-90Ah baterku?Asi by mal Martin963 napísať na aké účely ten naviják plánuje používať.Pri váhe toho auta a hobby navijákovaní si myslím, že tá 130Ah baterka čo sa mu tam zmestí je dostatočná.Radšej by som ušetrené peniaze za druhú baterku investoval do dobrej kabeláže.Tam by som rozhodne nešetril.Pri cenách tých káblov to bude celkom dosť peňazí.No a samozrejme silnejší alternátor.
Ja mám jednu 80Ah a jednu 65Ah baterku a 100A alternátor a pri hobby navijákovaní ich neviem uštvať.

Skôr ako predimenzovať baterky by som sa sústredil na správne používanie navijáku, kedy prestať tahať,kedy použiť kladku atď...


Jo, jasné, súhlas. Niečo o kábloch som už písal vyššie. Rozhodne súhlasím s tým že dobrá kabeláž je polovička úspechu, bez srandy. Nakoniec, baterka sa dá vždy doložiť druhá, alebo väčšia, ale ak to viazne niekde vo vedení, tak to nepomôže.

2 Martin963:
1.) Baterky: no, máš zhruba dve možnosti:
á) dáš tam 180Ah (v akejkoľvek podobe, jedna 180tka, alebo dve 90tky, alebo 4 45ky trebárs, to je fuk) a budeš mať mŕŕtě kapacity, ale za cenu zabratia priestoru a toho že to bude stáť kopu peňazí;
bé), dáš tam menej (dajme tomu 130) Ah, nemusíš vyrábať kastlík, nezabere to miesto inde, ušetríš, ale - budeš mať "len" 130Ah.
Či je 130Ah dosť alebo málo ti nikto nepovie. Je dvadsať litrov benzínu dosť? Má to svoje limity, ale to má aj tá 180ka. Takže v rámci kompromisu, ktorý bude aj funkčný aj nie mega drahý a zložitý, by som sa priklonil k tomu čo písal marcek4x4, daj tam jednu čo najväčšiu baterku (teda tú 130tku). Na väčšinu potrieb to bude fungovať, a keby si sa časom rozhodol pre väčšiu, vždy sa to dá upraviť.

2.) Altík: jak som ti už písal, aj malým altíkom dobiješ veľkú baterku, len to bude dlhšie trvať, logicky. Predstav si to ako kapacitu baterky (vane) v litroch, a prúd z altíka (vodovodu) v litroch za minutu. Hrubšou hadicou budeš tú istú vaňu napúšťať kratšie, s eletrikou je to lautr to isté.
Takže keď navijákovaním vycucneš baterku do tla, tak sa veľkým altíkom dobije viac za ten istý čas, alebo rýchlejšie na tú istú úroveň, ako zo slabším.
Ak máš, alebo máš kde zohnať silnejší altík, tak ho tam daj. Ak nie, kúp len baterku (tú ideš kupovať stejne) a uvidíš čo to robí, či to stíha dobíjať alebo nie. Časom, keď zoženieš silnejší, tak sa operatívne vymení, s baterkou to nijak nesúvisí.
Okrem toho viď vyššie, o tých kábloch - aj 100A altík je málo, keď pre tenké káble a zoxidované kontakty z neho polovičku tých ampérov nedostaneš - takže skontrolovať a očistiť, nahradiť hrubšími, atď.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 01.09.2015, 17:47
Profil
Koumák

Registrovaný: Ned, 01.12.2013, 14:46
Príspevky: 171
Bydlisko: Široke 222
Odpoveď s citáciou
No to je pravda no ... zohnat altik neni problem ale € ... :/ kupim tu baterku uvidim ako to bude stihat ako si pisal a dakujem za rady

_________________
Aro m461 zatial 2,5bendzin, pneu truck 2000, navijak 2,7t,
V plane vymena motora :)


Uto, 01.09.2015, 17:59
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 18 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: