Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 01.11.2024, 2:11
Dnes je piatok 1. novembra 2024, meniny má Denis, Denisa a zajtra nikto




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 36 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Brzdové obloženia na ARO 461 
Autor Správa
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Neviete niekto prečo boli na brzdových pakniach brzdové obloženia v rôznych dľžkach,aký to malo zmysel resp.ako sa to malo montovať?
Nikde v literatúre som sa s tým nestretol. :smt076


Pia, 23.03.2007, 12:39
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 18.11.2006, 20:01
Príspevky: 209
Bydlisko: Pezinok
Odpoveď s citáciou
Jozef Joski píše:
Neviete niekto prečo boli na brzdových pakniach brzdové obloženia v rôznych dľžkach,aký to malo zmysel resp.ako sa to malo montovať?
Nikde v literatúre som sa s tým nestretol. :smt076

Jedna pakna je nábehová v smer otáčania a druhá má krattšie obloženie na nej je tiahlo ručnej zajtra dám foto ako majú byť osadené(ak sú opačne,nebrzdí poriadne ručná a jedna pakna sa extrémne derie)

_________________
ARO


Pia, 23.03.2007, 22:59
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 18.11.2006, 20:01
Príspevky: 209
Bydlisko: Pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Obrázok
červeným je označené obloženie,zeleným smer otáčania(foto aro 10)

_________________
ARO


Sob, 31.03.2007, 18:48
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pavlik píše:
Obrázok
červeným je označené obloženie,zeleným smer otáčania(foto aro 10)

Dík za snahu,podľa toho obrázku by ale bola na ručnú brzdu tá väčšia (dlhšia) pakna (ak som tomu dobre porozumel).Nebolo by to logickejšie naopak,tú kratšiu ovládať pákou ručnej brzdy(pri tej istej sile vznikne na menšej ploche väčší tlak a tým aj brzdný účinok)?Pri troche fantázie je to údajne tak aj v katalogu ND vidieť? :( :cry: :cry: :cry:


Ned, 01.04.2007, 17:35
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Tak už som na to prišiel.Je to celkom veda okolo tých dľžok pakní našiel som to v knihe od Pavel Husák:Motocykly s dvoudobým motorem.(kto chce už vie kde to nájsť).
Je to tam dokonale vysvetlené + schémy + obrázky,je to na 3 strany,ale stojí to zato tak urobiť.Učinnosť brzd na Are sa zlepšila úplne radikálne!Doteraz som si myslel že tie brzdy sú naprd,ale chyba bola v tých rovnako dlhých pakniach. :D


Pia, 02.04.2010, 10:31
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2517
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A nemohol by si aspon nieco prezradit?


Pia, 02.04.2010, 13:26
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nevim jak,to sa nedá jednou-dvomi vetami.Ešte raz som to orečítal-je to na 5 stranách.
Zjednodušene(citujem úryvky):
-Brzy dojdeme k záveru že symetričnosť obou čelistí je naprosto nevýhodná...
-úpravu symertické brzdy...blablabla...lze jednoduše udelat i svépomocnenapr:vhodným zkrácením obloženia na úbežné čelisti k zvýšení její účinnosti,nebo nábežné k odstranení blokování...
-vyžší účinnosťbrzd je dána servoúčinkem její nábežné čelisti

A ešte Nábežná je táv smere jazdy a otáčania prvá(predná),tažko sa to opisuje,treba to vidieť.Zožen si tú knihu.Aro teraz bez problémou zadlokujem z plnej rýchlosti polovičným tlakom na pedál.


Sob, 03.04.2010, 9:09
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2517
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No vidis ako ti to ide :D .Teraz este napis ake dlhe ma byt oblozenie na prednej a ake na zadnej celusti a kym by som zhanal knihu,tak to aj urobim.Ak to myslis knizku co tam boli Jawy od pincla po 175tku,tak tu som mal,nekomu pujcil ako je zvykom,je v prdeli :evil: Takze by som poprosil o miery a zajtra ked budem montovat volnobezky rovno skratim aj tie oblozenia


Sob, 03.04.2010, 9:20
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2517
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No vidis ako ti to ide :D .Teraz este napis ake dlhe ma byt oblozenie na prednej a ake na zadnej celusti a kym by som zhanal knihu,tak to aj urobim.Ak to myslis knizku co tam boli Jawy od pincla po 175tku,tak tu som mal,nekomu pujcil ako je zvykom,je v prdeli :evil: Takze by som poprosil o miery a zajtra ked budem montovat volnobezky rovno skratim aj tie oblozenia


Sob, 03.04.2010, 9:20
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Skúsim to takto-je tam 12 dier na pakni na nity(ja stále nitujem obloženia)Sú dvomi radmi po 6 dier.V podstate ignoruj tie 2 a 2 diery na koncoch pakne=nituješ len 8 nitov od stredu.Paknu urežeš asi 15 mm za nitmi a skosíš hranu.Ak máš nalepené je to 205 mm.(obloženie umiestnene symetricky)Stačí?


Sob, 03.04.2010, 12:00
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2517
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Diiiiky pane kolego,to som potreboval vediet.Ja tiez vzdy oblozenie nitujem,lepu dako neverim.Ak som dobre pochopil,kratsi ma byt oblozenie smarom dopredu auta ano?


Sob, 03.04.2010, 12:56
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No nepochopil,kratšia je tá zadná=úbežná=zvýšenie účinnosti.Včera som dovliekol dalšie Aro a je to tam ešte pôvodné ako som to tu opísal tak ti hodím foto.


Sob, 03.04.2010, 18:05
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
veru, šmar foto, chcem to vidieť

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Sob, 03.04.2010, 19:11
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2517
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Smar foto celeho Ara,nech potesime oko.Ja som dnes ocesaval jedno co pojde do pece,tak som :cry:zajtra hadam skusim namontit volnobezky,tak hned aj odrezem z toho oblozenia a potom sa uz asi budem privezovat aby som nevyletel z auta ked zabrzdim


Sob, 03.04.2010, 20:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 02.02.2009, 18:20
Príspevky: 806
Bydlisko: Lednicke Rovne
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jozko som zvedavy aj na to foto lebo nieje to tak davno čo som nitoval všetky nove pakne na Valníku a tam boli všetky rovnako dlhe,tak som zvedavý

_________________
ARO M 461 2,3TD 2xprevodovka,
ARO M 461 2,3D VALNIK 2xprevodovka, prototyp,navijak,
AROMOG 461-3,0Diesel 3stran.sklapač,2xprevodovka,kabina BARKAS,radlica-Vo Vystavbe


Sob, 03.04.2010, 20:46
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 36 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron