Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 21.05.2024, 16:03
Dnes je utorok 21. mája 2024, meniny má Zina a zajtra Júlia Juliana




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 57 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 hlava na m461 
Autor Správa
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Bahno nedaj sa odradiť,daj tú hlavu odfrézovať o tie dva mm,viac sa nedá lebo na sacom kanáli na hlave ti ostane zdola tiež tak 2 mm čo je minimum aby si to ešte utesnil(myslím sacie potrubie)Nestane sa vôbec nič mám Ara už 25 rokov a robím to na každom.NIKDY mi kôli tomu neodišiel spodek,ani tesnenie pod hlavu.Získaš pekných pár koní navyše a hlavne upravíš motor na súčasné benzíny(ako to ktosi správne podotko).To sa prejaví na dokonalejšom spaľovaní(teda v rámci možností rumunského motora) a tým aj zníženej spotrebe paliva.Kto počul môj motor môže ti potvrdiť že ide ako píla a vôbec ho nešetrím.


Str, 12.08.2009, 9:28
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
efendi,ja ho nechcem tunit.viem kedy a zcoho je povodne ten motor.je podstvorcovy,takze ma zdvih myslim mensi ako pajero2,6.origo motory mali tak mizernu kompresiu preto lebo bol nekvalitny benzin.teraz pri 90-95 okt benzine a kompresii asi 8,5 detonacne horenie nehrozi,takze kruzky,tesnenie a lagre nema co znicit.par uprav motorov systemom pokus omyl mam za sebou a ked sa rozsype dalsi,prezijem to aj ked som si 100 perc isty ze vydrzi.este raz pisem,chcem tento motor,len chcem aby vyuzil benzin co mu nalejem.novy kabos na male tocky nie je bohvieco,urcite bude lepsie rozprasovat prva komora fatackeho z omnoho mensim difuzorom.


Str, 12.08.2009, 9:39
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
joski,pises mi z duse.kde to davas stahovat?jasne ze to musi drzat ked to drzi na naftaku


Str, 12.08.2009, 9:41
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kolko rokov robis s motormi a ostane referencie si mal napisat uz v prvom prispevku a vyhli by sme sa mozno zbytocnym tlachom :D ....kazdopadne ked to spojazdnis rad by som to videl na zivo a dufam ze sa niekde stretneme..osobne by som som sa bal len toho zladenia dvoch karbecov,zazil som kusok pekla s tym povodnym :smt017


Str, 12.08.2009, 9:51
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hehe,ved zladit tie 2 origo sa ani nedali,takze zladit 2 fatacke kde je presnost o niekolko tried vyssie nebude tak strasne.maju velke paky na oskach tak by to malo byt v pohode oproti styrom alebo 6tim na motorke :D


Str, 12.08.2009, 9:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 23:39
Príspevky: 529
Bydlisko: ba//mi
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ked iny benzin netreba nieco i s ventilami spravit?

_________________
www.khvmi.sk


Str, 12.08.2009, 11:08
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
No v Trnave je len jedna firma kde ma s tým nevyhodili,dokonca mi zrovnávali aj blok motora,názov teraz neviem,ak by bolo treba preverím.
Ten motor ak ho urobí dobrý motorár je takmer nezničiteľný.Skôr si daj pozor pri osádzaní tesnenia pod hlavu,aj ked sa to na prvý pohľad zdá symetrické nie je tomu tak a ak ho dáš zle neuchladí teraz už neviem prednú alebo zadnú vložku.Utieklo to aj takým borcom ako bol nebohý Roman.
Tak som ešte pozeral v podkladoch o koľko som ja zbrusoval naposledy hlavu a bolo to 1,6 alebo 1,8 mm.Zaboha to po sebe neviem prečítať.


Str, 12.08.2009, 11:16
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
603,nechapem co maju ventily spolocne s benzinom?okrem zabrusenia sa s nimi neda robit nic.
joski dam pozor aby som to nedal naopak,stiahnut by som dal asi tych 1,6 aby tam ostal plac na tesnenie sania ako pises.mohol by si zohnat adresu na tu firmu?najlepsie je ked sa to da tam kde tomu rozumeju a uz to robili.v poprabe tiez zrovnavaju hlavy ale namiesto stiahnutia mi borec drzal pol hod prednasku preco sa nesmie stiahnut z hlavy viac ako desatina,tak som odtial vypadol.kym u nas fungovala fabrika tak na segmentovke trvalo stiahnut 1mm asi 5 minut.neviem preco,ale teraz ked niekto robi na nejakom stroji tak mysli ze ti ostatni su uplni kreteni a moze im natarat hociake somariny.a pritom sa tym zivi,tak nechapem ako sam sebe odhana kseft


Str, 12.08.2009, 14:05
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
Príspevky: 208
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Bahno jedna otázka-píšeš že hlava je hliníková-neviem či sa bavíme o arovom motore.M 461 mala pokiaľ viem len liatinové.
Ventily majú spoločné s benzínom že ich maže,volakedy prísadou olova,teraz UNI benzínya kedže UNI sa už pomaly nedá kúpiť bude sa musieť pridávať do bezolovnatých benz.prísada Anabex alebo Pro+,inak ich zlikviduješ.Dostať to na každej pumpe.Inak máš pravdu-len zabrúsiť.Starí majstri to ešte vedia.
A aj sedlá,ak nemáš origoš frézery tak aspom brúsnou pastou.
Zajtra idem do TT tak sa stavím v tej firme a dám vedieť.


Str, 12.08.2009, 15:01
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42
Príspevky: 566
Bydlisko: senk
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To v Poprade si bol asi u Dovalovskeho ze? Bud rad ze ta odkecal, lebo keby ti este povadal cenu tak tam padnes na zadok a mas co rozdychavat. Ja som to dlho rozdychaval, a som hlavu radsej zaviezol do Presova, a aj z benzinom som bol na 1/3 cene Dov.


Str, 12.08.2009, 15:02
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
joski,ani nieto takeho smaila co by vyjadril ako sa hambim :oops: .jasne ze hlava je liatina.spekuloval som s obrazkami anapisem taku sprostost.prisada do benzinu je jasna ale ta sa dava aj ked by som hlavu neznizil.zas poznam kopec ludi co to maju na plyn alebo technicky benzin a sedla nemaju vytrhane.zalezi ako casto sa beha a kolko stupas na plyn.niekedy davno som reparoval motor co mal chlapik na traktore a neviem ci nemal vlozene sedla alebo sa mi to len mari.ked si predstavim ze prva vec co sa s emkovim motorom robila,ze sa vymontoval z auta,hodil na vlecku a odviezol do srotu.za chvilu ich uz bude malo.este ze mam zo 4 v rezerve


Str, 12.08.2009, 18:24
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to peto,chlapik sa volal inaksie,nemam pamet na mena ale dovalovsky urcite nie.mohol by si napisat adresu toho presovskeho servisu?


Str, 12.08.2009, 18:28
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, ja ešte spomeniem, že rozdiel medzi motorom M461 a 240 je napríklad v objeme motora. Emka mala objem motora nad 2,5 litra, čo bolo pri platení ZP katastrofa. A 240-ka mala pod hranicou 2,5litra.

A v podstate išlo o stejné motory. Teda až na to, že 240ka mala už od výroby zbrúsenú hlavu cca o 2mm.
Takže pozor na to, aby ste nezbrúsili už zbrúsenú makovicu. :-D

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Str, 12.08.2009, 20:02
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
m ka mala v mojom technicaku obsah2516 a tusim v kapovom alebo majkiho 2514......tak si vyberte :-D


Str, 12.08.2009, 20:27
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
moja ma v technicaku 2512 ,aj to sedi podla zdvihu a vrtania.240tka ma myslim o pol mm mensi zdvih a tam stiahli par kubikov.vase su asi po vybruse :D ked maju viac.
kapo si si isty ze hlava z 240 je zbrusena o 2mm?myslal som ze jednu mam ale vypada rovnaka ako z emky.dam asi zajtra za ukol mladezi nech tam naleju vody a odmeriame kolko do ktorej voslo.aby som nezistil ze kupena 240tkova je v skutocnosti z emky.


Str, 12.08.2009, 21:37
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 57 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: