4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Zmena stáleho prevodu Patrol Y61
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=82&t=16171
Stránka 1 z 9

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 27.11.2012, 14:00 ]
Predmet príspevku:  Zmena stáleho prevodu Patrol Y61

Obrázok

Zmena stáleho prevodu Nissan Patrol Y60,Y61
...ako to funguje...

Najlepšie terénne auto? - Nissan Patrol, ale jedným dychom každý dopovie, „až na ten motor“ . Konštrukčne perfektne postavené auto, robustné, silné, veľké, pohodlné, luxusné, všetky superlatívy až na slabý a lenivý motor 2,8td, (ktorý bol skonštruovaný pre osobné vozidlo Nissan Laurel pozn. autora) predovšetkým v momentálne najpoužívanejšom modeli Y 61 . Výmena motora za atmosferický vznetový motor 4,2 , ktorý konštruktéri tohto vozidla pôvodne dedikovali ako jeho naftovú verziu je síce pomerne populárna , avšak nákladná a tŕnistá cesta k lepším jazdným vlastnostiam, a treba poznamenať, že „zas až taký zázrak to nie je“ síce v kombinácii s prevodmi z vozidla s motorom 2,8 je výsledný efekt o niečo lepší, avšak matematika nepustí a zastaralá koncepcia dieslu 4,2 ho nepredurčuje na radikálnu zmenu výkonu, samozrejme teraz by mohol niekto polemizovať nad tým, že 4,2 atmosferický zas bude mať oveľa dlhšiu životnosť, súhlasím, ale všetky motory, ktoré sa na náš biedny trh dostanú majú už za sebou minimálne 250 000 km . Ďalšou alternatívou je pustiť sa do prestavby na motor 4,2td z Toyoty Land Cruiser, tá si však vyžaduje ešte väčšiu investíciu (obvykle viac ako 5000euro). Čo teda s tým?
Máme pre Vás elegantné, relatívne jednoduché a účelné riešenie.
Ak ste svoj Nissan Patrol upravili pre Off Road, pridali mu radikálne hmotnosť a obuli väčšie kolesá, potom je riešením absencie výkonu zmena prevodov v diferenciáloch zo sériového 4,625 na 5,42 čo v praxi znamená na kolesách 35“ cca +11% sily navyše oproti sériovému stavu a sériovým pneumatikám.
Táto úprava samozrejme nie je žiadna novinka, avšak u nás sa používala relatívne zriedka kôli pomerne vysokej cene kvalitného stáleho prevodu, nutnosti odbornej montáže a celkovo pomerne zlej dostupnosti tohto produktu v SR. Napriek tomu firma ALLMETAL namontovala za svoju éru takýto stály prevod do cca 20tich vozidiel Nissan Patrol, neskôr sa pridala aj firma WSA s ktorou úzko spolupracujeme a tiež namontovala prevody do 3ks vozidel Nissan Patrol a na základe veľmi dobrých spoločných skúseností ako aj skúseností našich zákazníkov, sme sa rozhodli, že firmy ALLMETAL a WSA spoja svoje sily aj v tomto a zohnali sme kvalitného dodávateľa za prijateľnú cenu a zároveň sme naskladnili stále prevody, ktoré sú k dispozícii v Žiline vo firme ALLMETAL aj v Brezne vo firme WSA skladom. Treba povedať, že ide o kvalitný prevod od renomovanej firmy, nie je to napodobenina vyrábaná v PL, s ktorými sme sa stretli pred niekoľkými rokmi a boli extrémne hlučné a videli sme aj zopár zlomených.

Postrehy majiteľa firmy WSA, Lukáša (ktorý bol v minulosti odporcom veľkých kolies na patrole, lebo ako vždy hovorieval : „nechce sa to rozbehnúť“ pozn. autora)
... aby sme nerozprávali o niečom čo nepoznáme tak po tom čo sme najazdili na našom Nissane Patrol WSA-offroad edition 5000km terén, cesta , expedícia Montenegro 2012 atď. na sériových prevodoch namontovali sme nové prevody do diferenciálov s prevodovým pomerom 1:5,42. A výsledok ? ...konečne môžem povedať, že existuje ideálne auto .
Auto sa na ceste „chytá od spodku“ zaberá už pri nižších otáčkach tak isto je veľká zmena pri pohýnaní sa do strmého kopca, ktoré je patrolistom dobre známe, auto získalo silu akú potrebuje. Čo sa týka rýchlosti auta najprv sme to skúšali na pneumatikách 285/75 R16(veľmi podobné ako 33x12,5 R15) auto bolo ale pomalé pri zhruba 100kilometrovej rýchlosti sme dosahovali otáčky 3200 po tom sme nasadili najobľúbenejší „patrolácky“ rozmer 35x12,5 R15 , ktorý je z pohľadu hmotnosti a veľkosti pre toto auto ideál a čuduj sa svete, auto nestratilo nič so svojej sily a pri rýchlosti 100km (najbežnejšia cestovná rýchlosť) sme mali príjemných 2600otáčok. Čo sa týka jazdy v teréne tam je zmena ešte omnoho väčšia tam kde sa vo výjazdoch radila jednotka a auto „dýchalo z posledného“ a pri zošľapnutí plného plynu horko ťažko vyšlo hore, teraz sa radí 2jka a aj strmý výjazd nie je problém. Najväčšou výhodou je, že pri sériových prevodoch auto ide stále na doraz a nie je priestor pre zrýchlenie alebo na rýchle pridanie v hlbokom blate, strmom výjazde, odklonenke atď. zatiaľ čo pri prevodoch s prevodovým pomerom 1:5,42 je stále rezerva na to aby sa dalo autu pridať a dostať sa z náročného terénnu.

Samozrejme pre fajnšmekrov máme aj ďalší LEVEL, a síce redukovanú prevodovku so zmeneným prevodom, tu už sa dá hovoriť, že v kombinácii so zmeneným stálym prevodom sa z patrola stáva v teréne diabol .
Dohodnite si testovaciu jazdu a vyskúšajte zmenu, ktorú prináša zmena prevodových pomerov na našom predvádzacom vozidle allmetal@allmetal.sk, alebo offroadws@gmail.com
Pripravili sme pre Vás skvelú akciovú cenu na kompletnú sadu prevodov 999euro bez dph.
Pri zakúpení prevodov v spoločnosti WSA alebo ALLMETAL ponúkame akciovú cenu na odbornú montáž 199 euro .

Radoffroad

Autor:  bull4x4 [ Uto, 27.11.2012, 17:58 ]
Predmet príspevku: 

skoda, ze to nepasuje aj na 3.0 do 2004, o par adeptoch by som vedel

Autor:  blato-Lubo [ Uto, 27.11.2012, 18:19 ]
Predmet príspevku: 

pekne výstižne a hlavne dobre vysvetlené ako to všetko funguje a aký to má význam, akurát mi chýba ešte pohlad na to, kedže nemám vlastnú skúsenost aký to má celé vpliv tá výmena prevodov na šetrnost k autu a k spotrebe ?

Autor:  romo11 [ Uto, 27.11.2012, 18:29 ]
Predmet príspevku: 

Ako je to pri tomto prevode s hrúbkou zubov na tanieri? U Jeepov sa pri takto silných prevodoch vraj stáva, že hrúbka materiálu pri zväčšenom počte zubov natoľko oslabí, že pri extrémnom zaťažení sa zuby vylomia. Preto sa používajú nápravy s väčším bendžom a väčším priemerom tanierového kola namiesto klasickej D30 a D44.

Autor:  Andy NM [ Uto, 27.11.2012, 19:14 ]
Predmet príspevku: 

Rado, pekne si to napisal, suvislo, az mi je to divno :-D :-D :-D Len opatrne s tou 4,2 jkou :lol: Dufam, ze coskoro ti ju poskytnem na kratke testovanie presne v tej kombinaci, o ktorej si sa zmienil. Ale len pod podmienkou, ze odvolas to, ze ziadny zazrak to zas nie je :-D Co sa tyka 4,2D vs. 2,8TD tak hlavne som sa jednym jebom zbavil rozvodoveho remena(ozubene kola), dvojhmotnostneho zotrvaku, hydrostelov ventilov, zloziteho systemu spleti hadic kurenia a chladenia, nejakej tej elektroniky a hlavne HLINIKOVEJ HLAVY, teda je tam neporovnatelne menej toho co sa moze pokurvit, nehovoriac o pristupe trebars termostatu u 2,8.... Ale co sa tyka tych prevodov, tak som jednoznacne za, keby som nemenil motor, urcite su uz tam, videl som len ten rozdiel po vymene reducky, to sa vobec neda porovnat so seriovou.

Autor:  BBMiso [ Uto, 27.11.2012, 21:03 ]
Predmet príspevku: 

Rado, az mi srdce podskocilo :D, ale ked som si uvedomil, ze na zimakoch by som horko tazko dosiahol stofku, som schladol :cry: .

Autor:  vladlm [ Uto, 27.11.2012, 21:17 ]
Predmet príspevku: 

ako by jazdila Y60 TD42 a na 33kach s tymi prevodmi?...nebol by to prilis velky skok z 4,111 na 5,42?...lebo teraz na prevodoch 4,625 vykon mi prilis nenarastol a po ceste sa to auto vlecie ako med
ak by bola nejaka skusobna jazda v Liptove,tak sa hlasim

Autor:  Patrol [ Uto, 27.11.2012, 21:44 ]
Predmet príspevku: 

Rado, ako už Rasťo spomenul je nás tu dosť veľa s motorom 3.0l do roku výroby 2004 s velkým zadným diferenciálom, ktorý by sme boli ochotný investovať do takejto úpravy našich miláčikov, avšak tento materiál u teba chýba. Čo tak dovolenka do Austrálií a stať sa oficiálnym dovozcom na Slovensko? Dokonca už prebehla aj komunikácia prostredníctvom Jenkiho s týmito výrobcami cena O.K. len ten dovoz ku nám je veľmi drahý. Nerozmýšľal si nad rozšírením takejto ponuky vo svojom eshope?

Autor:  JOE66 [ Uto, 27.11.2012, 21:49 ]
Predmet príspevku: 

Tiez som uvazoval nad tou zmenou prevodou ale ja pouzivam na cestu pneumatiky 285-75-16 a taky isty rozmer gum aj do terenu ale v T3 a motor mam 4,2benzin a128kw tiez by som bol zvedavy ako by sa zlepsili vyjazdy s inym prevodom a ci by som musel davat uz 35gumy? inak patrolGR-60

Autor:  Milan FI [ Uto, 27.11.2012, 23:38 ]
Predmet príspevku: 

Zaoberám sa tým hodnú chvíľu, aj ked ma to chytá hlavne pri takých túrach ako dnes. Jedná sa síce krátku Y 60 na 33-kách, ale so 4t za sebou (viem ,že je to dosť) je to na hranici možností motora a origo prevodov. Už som špekuloval aj nad výmenou za niečo výkonnejšie na ťahanie, ale robustnosťou sa Patrolu ťažko niečo vyrovná. Tak jak písal Rado - 4,2 by bola alternatíva, len je to nákladná záležitosť, ale ak má niekto reálne skúsenosti, ako sa správa 4,2-ka s 3,5 - 4-oma tonami, sem s nimi. Tá zmena prevodov mi pripadá ako ideálne riešenie, takže pre mňa by bola zaujímavá skúšobná jazda rovno s 3,5 tonkou za sebou.

Autor:  JOE66 [ Str, 28.11.2012, 2:58 ]
Predmet príspevku: 

4 tony? to co tahas?drevo? ja taham za patrolom 4,2 benzin 128kw vozik s 2 tonami alebo centralu 2tonovu a tak isto to taham za pajerom 3l-133kw vsetko v benzine-oba motory a najhorsie je ked nemas dobre vyvazeny vozik-ak je dobre rozlozena hmotnost tak to auta ani necitia ,ze nieco tahaju ale 4 tony som tahal-vysokozdvizny vozik a to bolo dost aj na patrola4,2 benzin -najlepsie tahal humer6,2 ale ten uz taky nemotorny-to uz radsej vetriesku :-D ale ten prevod by trebalo vyskusat lebo niekedy uz mi nestaci ani ta 4,2 benzin len to tu asi nikto mat nebude na 4,2 a s zmenenym prevodom :(

Autor:  Milan FI [ Str, 28.11.2012, 10:54 ]
Predmet príspevku: 

JOE, väčšinou drevo, ale aj všetko ostatné. S benzínom si neviem predstaviť náklady. V Nemecku som ťahával Tuaregom V10, bolo super len, pri mojích potrebách by som bol asi viac v servise, ako na ceste. Patrol mi vyhovuje a na bežné jazdenie postačuje aj tá 2,8-čka, ale pri využití max. hmotností sa cítim jak v Avii, stále v čele kolóny :smt162

Autor:  Little PEPE [ Str, 28.11.2012, 11:25 ]
Predmet príspevku: 

Milan FI píše:
Zaoberám sa tým hodnú chvíľu, aj ked ma to chytá hlavne pri takých túrach ako dnes. Jedná sa síce krátku Y 60 na 33-kách, ale so 4t za sebou (viem ,že je to dosť) je to na hranici možností motora a origo prevodov. Už som špekuloval aj nad výmenou za niečo výkonnejšie na ťahanie, ale robustnosťou sa Patrolu ťažko niečo vyrovná. Tak jak písal Rado - 4,2 by bola alternatíva, len je to nákladná záležitosť, ale ak má niekto reálne skúsenosti, ako sa správa 4,2-ka s 3,5 - 4-oma tonami, sem s nimi. Tá zmena prevodov mi pripadá ako ideálne riešenie, takže pre mňa by bola zaujímavá skúšobná jazda rovno s 3,5 tonkou za sebou.


na 4.2D som tahal zmrzlinarsku maringotku ma to cca i 3 tony + - zo žiliny ku nam na 33 palc gumach, diferaky 2,8TD pomalsie ako original 4.2D v pohode by to znieslo 35 palc, len stacilo steglit pedal par mm. po rozgulani.

ale na zimnych gumach velkosti 31-32 palc je to už dost pomale moc do sily tam by už chcelo klasicke 4,2D diferaky

MILAN btw 4,2D bez turba je ako AVIA :wink:

Autor:  rado nd [ Str, 28.11.2012, 11:34 ]
Predmet príspevku: 

Výrobca?

Autor:  jenki [ Str, 28.11.2012, 12:37 ]
Predmet príspevku: 

To čo som komunikoval s australanmi ja ako spomenul Peter vyššie, bol výrobca "Marks 4WD Adaptors" a boli ochotní poslať, len cena dopravy bola skoro rovnaká ako cena diferáku.
Viac-menej sa s nimi dalo komunikovať len telefónom, následne potom už reagovali aj na maily (po 2-3 telefonátoch, keď vedeli o koho ide).
Momentálne asi trochu pokročili, lebo majú novú webovú stránku a hodne rozšírili predaj.
Toto je posledná ponuka, výňatok zo správy:
"We can supply the diff gears for $659.09aud for the front and $750.00aud for the large rear. Freight would be $500aud plus any local taxes or charges."
Jednalo sa o 4,88:1 stály prevod a 12 skrutkový zadný diferenciál.

Stránka 1 z 9 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/