4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Samovypustacie ventilky 4MAD
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=82&t=6868
Stránka 1 z 2

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 01.02.2009, 8:51 ]
Predmet príspevku:  Samovypustacie ventilky 4MAD

konecne sa mi podarilo zohnat alternativu samovypustakov

o STAUN na nerozoznanie

Obrázok


cena : 50 EUR za 4 ks (sada)

Autor:  Kapo [ Ned, 01.02.2009, 11:13 ]
Predmet príspevku: 

No super.
A mám otázočku. Dá sa na tom nadstaviť lubovolný spodný tlak? A ako?

A aký je asi rozdiel tlaku po odpustení medzi jednotlivými kolesami?

Autor:  Martin 4 [ Ned, 01.02.2009, 12:09 ]
Predmet príspevku: 

- dá. Zmenou záťaže spružiny, ktorá drží ventil otovorený. Nastavíš to na rezerve. Vypustíš tlak a zakontruješ krúžok na závite v momente, keď akurát pri požadovanom tlaku zavrie ventil.

- nie je to nejak moc presné. Rozdiely sú nemalé.

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 01.02.2009, 12:11 ]
Predmet príspevku: 

nesuhlasim, rozdiely su take, ako presne nastavis...

so Staunami boli rozdiely na 35kach nepostrehnutelne na beznom manometri (cca 0,2 ATM)

Autor:  juroBSP [ Pon, 02.02.2009, 11:45 ]
Predmet príspevku:  Rozdiely

to Kapo
Testoval som STAUNy (mal som zapozicane od michiho) a dopracoval som sa k vysledkom pri ktorych sa slovo "presnost" pouzit urcite neda.
Moja povodna predstava bola taka, ze pneumatiky budu pri jednom extreme (ventil zatoceny maximalne do jednej strany) mat maximalny tlak, ktory sa da nastavit (na SDTAUNoch je to nieco cez 2,0 - tusim 2,1 - presne si napamatam) a potom si odratam, ze treba zatocit ventil trebars 2,5 otacky a budem mat tlak napr. 0,6 (spodny extrem - je tusim 0,4 baru). i s extremnymi hodnotami by som sa uspokojil - horna hodnota - cesta, dolna - teren.
Vysledok bol z mojho pohladu katastrofalny. Nie ze som nedokazal zladit ventily medzi sebou, ale dokonca pri viacnasobnych pokusoch s tym istym ventilom sa mi nepodarilo dopracovat k tej istej nameranej hodnote i ked som ho nijako medzi pokusmi neprestavoval. Ak si dobre pamatam, tak tolerancia bola zhruba taka ako udava Rado, ale mne sa to nezdalo ako zanedbatelna polozka, lebo ak ma jedno koleso 0,4 a druhe 0,6, rozdiel je jedna tretina - co je zle.
Od pouzitia ventilov som ocakaval, ze by mi mali ulahcit zivot - odfukovanie, dofukovanie bez merania. Vysledok bol taky, ze ak by som chcel presnost (to by som chcel), tak merat musim i tak. Potom ale, nepotrebujem specialny ventil.

P.S.
Rado, ospravedlnujem sa za kazenie obchodu (pamatam si, ze som Ti svojho casu telefonoval a take ventily som chcel od Teba kupovat), ale taka je moja skusenost. :)

Autor:  pejo [ Pon, 02.02.2009, 12:04 ]
Predmet príspevku: 

Aké je praktické využitie?

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 02.02.2009, 12:30 ]
Predmet príspevku: 

v pohode o nic nejde , my to puzivame bezne a nemame problem, podotykam vsak ze nikto z nas nema mensie pneu ako 35 " , na malych to nejako extra odskusane nemam

Autor:  DanoDEF [ Pon, 02.02.2009, 13:27 ]
Predmet príspevku: 

... ja to mam odskusane teda STAUN na nieco mensom kolese 33" a vysledok je taky, ze je to pomocka na "rychle" odpustenie vzduchu... natocis na ventil a ides potom si skontrolujes tlak

... rozhodne ak je problemom rozdiel tlaku 0,4 - 0,6 tak to budes musiet vzdy kontrolovat rucne - pruzinou to neustrazis

Autor:  michi [ Pon, 02.02.2009, 16:04 ]
Predmet príspevku: 

No keď tu padlo aj moje meno tak dám skúsenosť, bohužiaľ negatívnu. :?

Snažil som sa to nastaviť na tlak cca 1,2 /lebo BFG/ a problém bol, že zakaždým to deflátor sfúkol na iný tlak. Zaz na 0,8, potom nechal 1,3. Dokonca som bol tak ďaleko, že som to testoval len s jedným na jednej gume ale aj tak sa mi nepodarilo dosiahnuť toleranciu.

Takže ak by ich niekto chcel /origo STAUN/ tak mu ich kľudne pustím. :wink:

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 02.02.2009, 21:02 ]
Predmet príspevku: 

no, ked to tu tak citam (hoci my to nikdy nemeriame na takych velkych pneu) asi spravim test s tymito ventilmi

Autor:  michi [ Pon, 02.02.2009, 23:03 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
no, ked to tu tak citam (hoci my to nikdy nemeriame na takych velkych pneu) asi spravim test s tymito ventilmi


Keby si bol úspešný, hneď si jedny objednávam /nastavené na 1,1/.
Veľa som si od nich sľuboval /ručné sfukovanie ma moc nebaví/ ale nedá sa.

Možno keby som ich chcel nastaviť na 0,4 tak by to šlo, ale to sa na BFG nedá.

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 02.02.2009, 23:22 ]
Predmet príspevku: 

ono je aj fakt rozdiel podfukovat Bogger 35 al 37 a BFG 31 al 33 , totiz na velkych kolach je mi sumafuck ci mam 0,4 al. 0,3 al. 0,2 :-D kazdopadne to skusim aj na mensich...

Autor:  dindaj [ Pon, 02.02.2009, 23:32 ]
Predmet príspevku: 

Juro BSP ma 37micky

Autor:  juroBSP [ Uto, 03.02.2009, 11:14 ]
Predmet príspevku:  0,4

2michi
"Možno keby som ich chcel nastaviť na 0,4 tak by to šlo, ale to sa na BFG nedá."
Tie STAUNy nevedeli udrzat rovnaku hodnotu, ani ked to bolo na maximalnej spodnej hranici (to by malo byt 0,4). Co meranie - to ina hodnota. Je to asi sposobene tym, ze struna vo ventile ktora to reguluje, neposobi pri kazdom stlaceni rovnakou silou (resp. posobi silou s pomerne velkym rozptylom hodnot).

Autor:  masurko [ Uto, 03.02.2009, 11:16 ]
Predmet príspevku: 

jedna spekulacia. Urcite to bude sposobene aj velkym rozptylom hodnot, ale nemoze mat na to vplyv aj hodnota atmosferickeho tlaku ktora sa celkom rychlo meni? :?

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/