4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Suzuki vitara x 90 targa
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=9&t=21037
Stránka 1 z 1

Autor:  marooo394 [ Uto, 29.12.2015, 15:11 ]
Predmet príspevku:  Suzuki vitara x 90 targa

Zdravim pani,

podobnu temu som nenasiel tak dufam ze nikomu neublizim zalezenim tejto

Prosil by som vas o radu, uvazujem nad Vitarou x90, rad sa hram a upravujem mensie ,,vozitka", toto auto je fakt jedinecne cize plne vyhovuje. Ovsem neviem sa nikde dopatrat k plnohodnotnej odpovedi na otazku 4x4. je predok pripojeny natvrdo alebo x 90 mali medzinapravovy diferencial ?? co som nasiel technicke parametre po anglicky oznacuju ju AWD ale zaroven som cital ze ma podvozok presne ako vitara 97 a ta mala predok napevno aspon pokial viem, co mne moc nevyhovuje. v inzeratoch pisu majitalia o nejakych uzavierkach dokonca aj samosvoroch a podobnych veciach ale ked sa spytam konkretne na prevedenie a mechaniku tak su stoho dost mimo. budem velmi vdacny za radu od niekoho kto to vie naisto,
a pripojim este otazku aky nazor mate na vymenu 1,6 co je v nej za 2,0 slo by to, co vsetko by to bonasalo a oplati sa vobec ???

vopred DAKUJEM, :smt156

Autor:  MoostanQue [ Uto, 29.12.2015, 15:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki vitara x 90 targa

Ja to naisto teda neviem, ale AWD a predok natvrdo je to isté, nie? Rozumejme predok poháňaný furt a cez medzidif

Autor:  marooo394 [ Uto, 29.12.2015, 15:32 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki vitara x 90 targa

fu snad som sa dobre vyjadril tak upresnim, jedna sa mi o to ci mozes mat zapnute 4x4 aj na normalnej ceste, napr ako pajero superselect alebo ci iba na blate ako easy select. snad som to sprave prirovnal

Autor:  MoostanQue [ Uto, 29.12.2015, 15:47 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki vitara x 90 targa

No takto, buď to je klasická konštrukcia so zadkom natvrdo a pripojiteľným predkom bez medzidifu (Gázik, vetrieska, Pajero s easyselectom, patrol, ...) - poháňaný je zadek a predek môžeš zapať len na klzkom, pretože je natvrdo cez zubovú spojku a predná aj zadná náprava sa bude točiť presne rovnako, čo v zátačke ném dobre.

Alebo je to trvalá štvorkola (tá je spravidla označovaná AWD, ale bežne to ľudia motajú) cez medzidif (Niva, novší Defender, ...) a môže ale nemusí mať uzávierku medzidifu - takže na ceste to jazdí furt ako 4x4 (MK motora sa distribuuje medzi obe nápravy), a v teréne môžeš medzidif uzamknúť a výsledok je stejný ako vyššiepopísaná klasická konštrukcia pri zaradenom predku.

Superselect je hybrid, pretože umožňuje aj jedno aj druhé, ale je to docela nezvyklá konštrukcia.

Autor:  marooo394 [ Uto, 29.12.2015, 15:53 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki vitara x 90 targa

presne tak, tolko teoria ohladom 4x4, ovsem toto vieme :wink: :wink: , ostava len dufat ze sa tu najde niekto kto vie s istotou povedat ako je to u Vitary x90 :? :?:

Autor:  MoostanQue [ Uto, 29.12.2015, 15:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki vitara x 90 targa

No to bola odpoveď na to AWD vs. natvrdo, pretože to je to samé, a nevedel som čo ty myslíš predkom natvrdo.. :?
No a ten Superselect k vyjasneniu rozhodne neprispel :smt139

UPDATE: tak zdá sa že je to klasická koncepcia ako Jimny, zubová spojka zrejme so synchrom a podtlakové volnobežky..

Citácia:
engaging the shift-on-the-fly four-wheel drive, with its automatic-locking front hubs and two-speed transfer case (providing regular and extra-low gears)

http://www.nytimes.com/1996/01/14/autom ... price.html

Ale má to redukciu!! :smt082

Autor:  bobko [ Uto, 29.12.2015, 17:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki vitara x 90 targa

Neviem či všetky,ale by mali mať vpredu automatické voľnobežky.
Zadný náhon na tvrdo a predok sa zapína malou pákou a sňou zapneš aj redukciu.
Na spevnenom povrchu by sa predok nemal zapínať.
Celý podvozok by mal byť ako vitara tuhá v zadu a v predu mc person.
Motor 1,6 16v tam musí stačiť až až.
Prerábať na dvojliter je to moc roboty.

Ak sa mýlim opravte ma :D

Autor:  marooo394 [ Str, 30.12.2015, 12:48 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki vitara x 90 targa

diky za clanok ,,MoostanQue,, a ano ma to redukciu :D hovorim auto original na hranie. cize teda 100% zubova spojka? priznam sa v anglictine som tej skratke moc nerozumel (shift-on-the-fly) :roll: :( . skoda no ten medzinapravovy diferacik by som bral radsej ale tak asi nenarobim nic

Autor:  MoostanQue [ Str, 30.12.2015, 13:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki vitara x 90 targa

Shift on the fly je že sa dá zaradiť za jazdy, a nemusíš zastavovať, preto tam predpokladám synchrón.

Ale automatické (teda podtlakové) volnobežky by tam neboli, keby to bola trvalá štvorkola, to sa docela vylučuje (keď pominiem kdejaké velezložité systémy, ktoré ale henten mrňús určite nemá).

bobko: na spevnenom povrchu by sa predek nemal zapínať, nie nespevnenom - asi si dobre myslel a zle napísal.

Autor:  marooo394 [ Str, 30.12.2015, 13:13 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki vitara x 90 targa

hej bobko asi len preklep a prave o to sa mne jedna cital som viac clankov a ono nieke pisu jedno niekde druhe a neraz sa to vylucuje. Aj preto som zalozil tuto temu ci sa tu nahodou nenajde clovek ktory to realne videl/vlastni a vedel by s istotou povedat ako to je.

Autor:  bobko [ Štv, 31.12.2015, 11:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Suzuki vitara x 90 targa

Správne preklep zle som to napísal :smt156

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/