Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 pejo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						Fabi píše: Hladam auto ( preto som narazil na ten inzerat)  pre otca za posledne 4 roky rozbil 2 pajra I , neviem na ktore auta sa mam zamerat aby mu vydrzalo dlhsie ci s tuhou prednou napravou alebo nezavisle zavesenie ( tie predne napravy boli najviac znicene), snad mi poradite..... Jazdi tak 70% teren - nie velmi tazky a 30% cesta, take pracovne spolahlive auticko  
Pokiaľ auto jazdí v teréne, podľa mňa sú jednoznačne lepšie obidve tuhé nápravy. Majú vyššiu odolnosť, lepšie krížia, majú menej súčiastok a sú aj ľahšie opraviteľné v domácich podmienkach. Auto, ktoré má len jednu tuhú nápravu je kompromis cesta-terén. A auto bez tuhých náprav sa hodí len do ľahkého terénu. Myslel som sériové autá, ktoré majú ramená dlhé 20-30cm, nie špeciály s ramenami dlhými okolo 1m, ktoré jazdia na súťažiach typu Dakar. 
  Popísalo sa tu toho už dosť. Sú tu viacerý nositelia myšlienky, že najlepšia náprava do terénu je s nezávislým zavesením kolies. Bolo tu aj viacero výmen názorov. Záleží na tebe, komu uveríš a nakoniec nejaké skúsenosti už máš.  
					
						 _________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 07.10.2009, 10:19 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 finder 
				Support 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6667 Bydlisko: PB
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Udrzba je asi jednoduchsia na tuhej (z principu, menej pohyblivych casti).
 Je rozdiel jazdit a skakat (tuha odpusti viac).
 Co sa tyka priechodnosti - momentalne po PU chodi kratke Pajero DiD, na BA  SPZ, je nazdvihane, a je az neuveritelne, aka svetla vyska je pod nim vdaka skrytym diffom ... (Zbezne si trufnem povedat, ze si pod neho lahnem, a prejde ponad mna bez mojej ujmy).
 Co na veci stale nic nemeni, ze IFS bude v tazsom terene trpiet. 
					
						_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda   . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 07.10.2009, 11:16 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |