Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 08.05.2025, 4:33
Dnes je štvrtok 8. mája 2025, meniny má Ingrida a zajtra Roland




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 23 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Kto rychlo vymeni olej v prevodovke (Jeep ZJ)? 
Autor Správa
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23
Príspevky: 108
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Neocakavam, ze do ojazdeneho auta nedam ani korunu. Je mi uplne jasne, ze si to ziada udrzbu a vobec mi nevadi kupovat donho veci. Ja tu nebedakam, ze ma Jeep vela stoji. V porovnani s druhym autom, ktore mam, ma smiesne lacne diely. Co ale mna velmi hneva je, ze VZDY je nejaky problem, kvoli ktoremu nemozem poriadne, alebo vobec, jazdit.

Na prvom aute som mal problem s automatom a nechal som strasne peniaze, ako som ho snad 4× tahal hore dole stovky km. Na tomto aute som sa chcel proste normalne vozit. Nevadi mi, ze je obuchane, ze nieco vibruje, ze nieco vrzga, alebo kvapka, alebo ze nefunguje nejaky komponent (radio, klima, ...). To su vsetko veci, s ktorymi sa da jazdit a postupne spravit.

Ale zase som musel tahat auto cez pol republiky, lebo sa tu poriadne neopravili brzdy, ako sa mali. Teraz zase nemozem jazdit, pretoze musim co najskor vymenit olej v automate, ktory mal byt meneny, no ale zrejme asi nebol. Stale nieco, co mi brani v jazdeni.

Nad novym autom som samozrejme uvazoval. Momentalne ma pre mna viac nevyhod, ako vyhod. Nemam si ani poriadne co vybrat v tej dnesnej manii s malymi naftovymi motorcekami. A 50 000,- € na nieco normalnejsie nemam.


Pon, 09.08.2010, 23:09
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3298
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Neviem ako to je u Jeepu,ale ked som sa cca pred 10 rokmi hrabal v automatikach,pokial nemas nastartovany motor :!: nemozes auto tahat.Od motora je olejove cerpadlo a ak motor stoji,nemaze spojky.Preto sa pri odtahu v USA nadvihne hnacia naprava.V opacnom pripade sa tocia lamely od kolies,a nie su mazane.Takze zhoria.Aj olej.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pon, 09.08.2010, 23:22
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tahat mozes ale musi mat automat v polohe N a pridavnu prevodovku v polohe N. Ale aj tak max. 50 km.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 10.08.2010, 8:39
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Keď máš prídavku v N kludne možeš mať automat v P, nakoľko sa vobec netočí výstupný hriadel z automatu. :-D

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 10.08.2010, 8:52
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
opravím Andreja, u Jeepa a hlavne s prídavkou 249 (Quadra) je pri ťahaní ŽIADÚCE, aby si mal prídavku v N a automatku v P, pretože aj keď máš na prídavnej neutrál, tak hriadele sú unášané a môžu roztáčať aj výstup z automatky. A to je zle.
Aj v manuáli je napísané že AT v P a prídavka v N

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 10.08.2010, 9:17
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3298
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Lenze ked som mal na automate Renault Medallion USA verzia zaradene P ,kolesa sa mi zablokovali ako pri rucnej brzde.V prevodovke bol bazmek ktory zablokoval vystup na diferak.Tam vtedy isla pevna 1,a na automatike D to cuvalo.Stalo sa mi pri testovani,ze som musel z Leopoldova docuvat.Cca 15 km.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 10.08.2010, 21:39
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23
Príspevky: 108
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja len upresnim to moje tahanie. O tom automate viem a samozrejme vzdy ked sa auto prenasalo, tak bolo kompletne nalozene na korbe odtahovky a tak bolo prevezene. To len tak pomimo, aby si niekto nemyslel, ze tu taham auto s automatom 200 km hore dole (to sa tykalo aj prveho auta).

Inak som uz naplanoval velky nakup vsakovakych dielov a rovno aj objednal rozne tesnenia, hadicky, srobiky, filtre, loziska a komplet brzdy na zadnu napravu, pakne na rucnu brzdu, novy vyfuk, maziva, uvolnovace skrutiek a ine dalsie sikovne veci. Na to este pridu nove pneu a rozne pomocky (hlavne tester tesnosti chladiaceho okruhu). Dnes mi prisiel Haynes Repair Manual pre Jeepy Grand Cherokee z eBayu, takze snad sa v najblizsich tyzdnoch to auto da do takeho poriadku, v akom malo uz byt pri kupe.


Uto, 10.08.2010, 22:26
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milan píše:
Lenze ked som mal na automate Renault Medallion USA verzia zaradene P ,kolesa sa mi zablokovali ako pri rucnej brzde.V prevodovke bol bazmek ktory zablokoval vystup na diferak.Tam vtedy isla pevna 1,a na automatike D to cuvalo.Stalo sa mi pri testovani,ze som musel z Leopoldova docuvat.Cca 15 km.


Renault Medallion bol bruchoplazný bastel z čias, keď sa Pičautofabrik bratríčkovali s AMC. A keďže Jeep v tej dobe patril pod AMC, tak z tej doby pochádzajú aj nápady typu 2,1 TD v XJ alebo Bendix brzdy.

Medallion mal AT prevodovku A340 (to isté ako AW4 v Jeepe) ALE NEMAL PRÍDAVNÚ PREVODOVKU !!! Preto je logické, že po zaradení P sa zablokovali kolesá.

Vo všeobecnosti by sa auto s AT prevodovkou nemalo ťahať vôbec. V núdzi max 20 km a aj to minimálnou rýchlosťou. Napríklad u náklaďákov s AT sa pri ťahaní demontujú kardany


Autá s pohonom 4x4 a mechanicky radenou prídavnou prevodovkou majú v tomto výhodu - majú na prídavnej neutrál.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 11.08.2010, 10:36
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 23 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: