Dnes je štvrtok 8. mája 2025, meniny má Ingrida a zajtra Roland
Kto rychlo vymeni olej v prevodovke (Jeep ZJ)?
Autor |
Správa |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|

Neocakavam, ze do ojazdeneho auta nedam ani korunu. Je mi uplne jasne, ze si to ziada udrzbu a vobec mi nevadi kupovat donho veci. Ja tu nebedakam, ze ma Jeep vela stoji. V porovnani s druhym autom, ktore mam, ma smiesne lacne diely. Co ale mna velmi hneva je, ze VZDY je nejaky problem, kvoli ktoremu nemozem poriadne, alebo vobec, jazdit.
Na prvom aute som mal problem s automatom a nechal som strasne peniaze, ako som ho snad 4× tahal hore dole stovky km. Na tomto aute som sa chcel proste normalne vozit. Nevadi mi, ze je obuchane, ze nieco vibruje, ze nieco vrzga, alebo kvapka, alebo ze nefunguje nejaky komponent (radio, klima, ...). To su vsetko veci, s ktorymi sa da jazdit a postupne spravit.
Ale zase som musel tahat auto cez pol republiky, lebo sa tu poriadne neopravili brzdy, ako sa mali. Teraz zase nemozem jazdit, pretoze musim co najskor vymenit olej v automate, ktory mal byt meneny, no ale zrejme asi nebol. Stale nieco, co mi brani v jazdeni.
Nad novym autom som samozrejme uvazoval. Momentalne ma pre mna viac nevyhod, ako vyhod. Nemam si ani poriadne co vybrat v tej dnesnej manii s malymi naftovymi motorcekami. A 50 000,- € na nieco normalnejsie nemam.
|
Pon, 09.08.2010, 23:09 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3298 Bydlisko: Nitra
|
Neviem ako to je u Jeepu,ale ked som sa cca pred 10 rokmi hrabal v automatikach,pokial nemas nastartovany motor  nemozes auto tahat.Od motora je olejove cerpadlo a ak motor stoji,nemaze spojky.Preto sa pri odtahu v USA nadvihne hnacia naprava.V opacnom pripade sa tocia lamely od kolies,a nie su mazane.Takze zhoria.Aj olej.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pon, 09.08.2010, 23:22 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Tahat mozes ale musi mat automat v polohe N a pridavnu prevodovku v polohe N. Ale aj tak max. 50 km.
|
Uto, 10.08.2010, 8:39 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Keď máš prídavku v N kludne možeš mať automat v P, nakoľko sa vobec netočí výstupný hriadel z automatu.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 10.08.2010, 8:52 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
opravím Andreja, u Jeepa a hlavne s prídavkou 249 (Quadra) je pri ťahaní ŽIADÚCE, aby si mal prídavku v N a automatku v P, pretože aj keď máš na prídavnej neutrál, tak hriadele sú unášané a môžu roztáčať aj výstup z automatky. A to je zle.
Aj v manuáli je napísané že AT v P a prídavka v N
|
Uto, 10.08.2010, 9:17 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3298 Bydlisko: Nitra
|
Lenze ked som mal na automate Renault Medallion USA verzia zaradene P ,kolesa sa mi zablokovali ako pri rucnej brzde.V prevodovke bol bazmek ktory zablokoval vystup na diferak.Tam vtedy isla pevna 1,a na automatike D to cuvalo.Stalo sa mi pri testovani,ze som musel z Leopoldova docuvat.Cca 15 km.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Uto, 10.08.2010, 21:39 |
|
 |
zoom
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 06.06.2010, 23:23 Príspevky: 108 Bydlisko: Bratislava
|
Ja len upresnim to moje tahanie. O tom automate viem a samozrejme vzdy ked sa auto prenasalo, tak bolo kompletne nalozene na korbe odtahovky a tak bolo prevezene. To len tak pomimo, aby si niekto nemyslel, ze tu taham auto s automatom 200 km hore dole (to sa tykalo aj prveho auta).
Inak som uz naplanoval velky nakup vsakovakych dielov a rovno aj objednal rozne tesnenia, hadicky, srobiky, filtre, loziska a komplet brzdy na zadnu napravu, pakne na rucnu brzdu, novy vyfuk, maziva, uvolnovace skrutiek a ine dalsie sikovne veci. Na to este pridu nove pneu a rozne pomocky (hlavne tester tesnosti chladiaceho okruhu). Dnes mi prisiel Haynes Repair Manual pre Jeepy Grand Cherokee z eBayu, takze snad sa v najblizsich tyzdnoch to auto da do takeho poriadku, v akom malo uz byt pri kupe.
|
Uto, 10.08.2010, 22:26 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Milan píše: Lenze ked som mal na automate Renault Medallion USA verzia zaradene P ,kolesa sa mi zablokovali ako pri rucnej brzde.V prevodovke bol bazmek ktory zablokoval vystup na diferak.Tam vtedy isla pevna 1,a na automatike D to cuvalo.Stalo sa mi pri testovani,ze som musel z Leopoldova docuvat.Cca 15 km.
Renault Medallion bol bruchoplazný bastel z čias, keď sa Pičautofabrik bratríčkovali s AMC. A keďže Jeep v tej dobe patril pod AMC, tak z tej doby pochádzajú aj nápady typu 2,1 TD v XJ alebo Bendix brzdy.
Medallion mal AT prevodovku A340 (to isté ako AW4 v Jeepe) ALE NEMAL PRÍDAVNÚ PREVODOVKU !!! Preto je logické, že po zaradení P sa zablokovali kolesá.
Vo všeobecnosti by sa auto s AT prevodovkou nemalo ťahať vôbec. V núdzi max 20 km a aj to minimálnou rýchlosťou. Napríklad u náklaďákov s AT sa pri ťahaní demontujú kardany
Autá s pohonom 4x4 a mechanicky radenou prídavnou prevodovkou majú v tomto výhodu - majú na prídavnej neutrál.
|
Str, 11.08.2010, 10:36 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|