Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana
Autor |
Správa |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
cca 2 mesiace jazdím už na 33" good/year Wrangler
krátke vzdialenosti 5-15 km , sem tam vybehnem do hory po drevo
momentálne mám na PC 20.6 /100km
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Pia, 11.05.2012, 8:46 |
|
 |
qikso5
Koumák
Registrovaný: Ned, 23.01.2011, 23:22 Príspevky: 190
|
dlhsie som tu nebol. diki chalani. Ale myslim ze cherokee 4,0 by mal mat o nieco mensiu spotrebu ako grand 5,2 alebo 5,9 nie ?
a este sa spytam takto naco si mam davat najvacsi pozor pri kupe ? co treba popozerat popripade skontrolovat ? co sa najviac kazi ? da sa to dobre upravovat ? ide mi hlavne o klasickeho cherokeeho
vopred vdaka zas sa rady
|
Sob, 26.05.2012, 8:49 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

qikso5 píše: dlhsie som tu nebol. diki chalani. Ale myslim ze cherokee 4,0 by mal mat o nieco mensiu spotrebu ako grand 5,2 alebo 5,9 nie ?
a este sa spytam takto naco si mam davat najvacsi pozor pri kupe ? co treba popozerat popripade skontrolovat ? co sa najviac kazi ? da sa to dobre upravovat ? ide mi hlavne o klasickeho cherokeeho vopred vdaka zas sa rady
v prvom rade si uvedom ze miesaš hrušky s jablkami.
Cherokee XJ a Grand Cherokee ZJ sú dve rôzne autá, ktoré sa vyrábali súbežne. Takže žiadny starý a nový Cherokee alebo niečo podobné. Tým že sa vyrábali súbežne, tak zdieľajú množstvo súčiastok a využívajú rovnakú unibody koncepciu karosérie. Ale tam to končí.
ZJ je napríklad prvé auto v histórii, koré malo zbernicový systém komunikácie.
Upravovať sa dá aj jedno aj druhé. A dá sa to XY spôsobmi. Dobre aj zle.
Myslím že ani na jednom neexistuje žiadny extrémne poruchový diel, ale sú to relatívne "údržbové" autá. Takže najviac sa na týchto autách kazí to,
čo nemalo pravidelnú údržbu alebo bolo napadnuté univerzálnym garážistom.
Nie sú až tak náchylné na koróziu ako napríklad japonce, ale aj tak treba dávať pozor na určité miesta. U XJ hlavne body uchytenia listových pier, podlaha na ľavej strane nad výfukom, podlaha vpredu pod nohami, tesne na mieste kde sa začína dvíhať nahor, dno podlahy v kufri pri spojoch s vnútornými blatníkmi - toto sú asi najčastejšie miesta korózie XJ.
Prevodovka musí radiť pekne a plynulo, olej musí byť čistý a bez pachu po spálenine... ale o tom sa (nielen) tu už popísali mraky textu. Takže UTFG
a nakoniec.... XJ je "predajnejšie" ako ZJ a paradoxne asi aj drahšie.
Za dobré 4.0 XJ z roku 2001 dáš toľko ako za WJ
|
Sob, 26.05.2012, 12:07 |
|
 |
qikso5
Koumák
Registrovaný: Ned, 23.01.2011, 23:22 Príspevky: 190
|
No niesom v tomto druhu aut zbehli tak sa pytam aj kadejake somariny takze sorry. ale vdaka za vysvetlenie.
skor som rozmyslal kupit auto kolo r 90 - 95 takú starsiu hranatejsiu klasiku a ten cherokee (ak spravne chapem tak to je XJ) 4liter benzin
a este takto ak sa mozem opytat. ake max gumy tam obujem bez hocijakeho liftu ?
a ma to dobru priechodnost terenom ? alebo treba aj vela uprav aby to za nieco stalo ? viem ze toto je dost blba otazka ale niekto mi tvrdil ze jeep je do terenu nie dobry ze je velmi dlhy a nizky dost aj ked mne sa to nezda. ani sa mi nepodarilo povozit na tom v terene tek sa pytam
Viem ze sa to tu urcite pisalo niekde aj som to hladal ale je tu toho mraky a vsetko prezerat to je celkom dost.
|
Sob, 26.05.2012, 13:43 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

qikso5 píše: No niesom v tomto druhu aut zbehli tak sa pytam aj kadejake somariny takze sorry. ale vdaka za vysvetlenie. no..povedzme ze. Ale aj tak UTFG ! qikso5 píše: skor som rozmyslal kupit auto kolo r 90 - 95 takú starsiu hranatejsiu klasiku a ten cherokee (ak spravne chapem tak to je XJ) 4liter benzin Medzi 90 a 95 je obrovsky rozdiel. 90 je est Renix NonHO, od 91 je uz HO motor. 91 ma Bendix brzdy, 92 uz nie. Atd. Ale ak sa spytas co je HO a nonHO a bendix, tak uz ma fakt jebne  qikso5 píše: a este takto ak sa mozem opytat. ake max gumy tam obujem bez hocijakeho liftu ? Seriove alebo im blizke qikso5 píše: a ma to dobru priechodnost terenom ? alebo treba aj vela uprav aby to za nieco stalo ? viem ze toto je dost blba otazka ale niekto mi tvrdil ze jeep je do terenu nie dobry ze je velmi dlhy a nizky dost aj ked mne sa to nezda. ani sa mi nepodarilo povozit na tom v terene tek sa pytam Dlhy..kratky...to je relativne. Oproti samiku je dlhy,je kratsi ako patrol,a ten je kratsi ako F150... Nizky ci vysoky... To je taka ista blbost. Je vyssi od fabie a nizsi ako... do terenu vhodny/nevhodny ...pre niekoho je brutalnym terenom to,co iny prejd na skode 120 a inemu je aj V3S malo. Tak si vyber qikso5 píše: Viem ze sa to tu urcite pisalo niekde aj som to hladal ale je tu toho mraky a vsetko prezerat to je celkom dost.
a co si myslis ze to bude niekto hladat za teba??? Bud rad ze mas co citat a navyse aj po slovensky
|
Ned, 27.05.2012, 1:15 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
qikso5 nič v zlom ,ale je tu toho už fakt dost popisaneho,len treba čitat a čitat..
..dalšie otazky asi budu :Kolko to žerie? ako dvihnut Jeep?zapis vačšich kolies do TP..aky navijak? ..atď.atď. 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Ned, 27.05.2012, 14:28 |
|
 |
pepo_ba
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47 Príspevky: 656 Bydlisko: Bratislava
|

2 qikso5: Hlavne neklesaj na duchu a nebud zmateny...
Ja som sice tiez pomerne novacik, ale mam pocit, ze ked si kupis OFF, tak je to ako chytit neliecitelnu chorobu... uz ta to nepusti... nech uz je akejkolvek znacky... nech ma akukolvek spotrebu...
Cim mas bujnejsiu fantaziu a hrubsiu penazenku, tym viac toho nasypes do uprav... najhorsie na tom je to, ze moznosti je tak vela az mas pocit, ze to nema konca... najma Jeep je uzasne pestra stavebnica...
Limity do istej miery moze urcit vyuzitie vozidla.
Tiez som dlho vyberal a premyslal... aj som si nechal radit a nakoniec som aj tak vybral podla toho co ma chytilo za srdce..
Vybral som auto, ktore na mna robilo dobry dojem od momentu ked som ho prvkrat zbadal az po moment, ked som z neho po testovacej jazde vystupoval... naviac stane sa aj teraz po 5-tich rokoch pouzivania, ze ma jeho schopnosti prijemne prekvapia...
No a nezabudnut skontrolavat technicky stav... aby sa ti to nerozpadlo pod zadkom skor nez dorazis domov... ja som auto pred kupou zobral do servisu na celkovu kontrolu... tiez je dobre zobrat so sebou niekoho, kto autam rozumie...
Jazdim na XJ... auto na volny cas... skoro seriovka, len male upravy.... mierny zdvih a trochu vacsie kolesa... cesta 60% + lahsi teren 40 %
Drzim palce.
Pepo
|
Pon, 28.05.2012, 0:01 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|