Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 15.11.2018, 8:37
Dnes je štvrtok 15. novembra 2018, meniny má Leopold a zajtra Agnesa




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Jeep Cherokee XJ 4.0 nebo Nissan Patrol 2.8 ? 
Autor Správa
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7116
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka
Odpoveď s citáciou
nuz to mas tak,, komu farar, komu fararka,,, :smt017

Jeepka je fajn vozitko, ale treba sa onu starat, tak isto ako aj o Patrola,,
Jepka ma vyhodu oproti patrola to ze je pomerne lachka a mobilnejsia, kdezto Patrol je masivny, a ma aj napravy masivnejsie,,,

je to taske porovnavat, tie vozitka,, jednak to je uz stare ze trolaci sa hasteria z jepakmi,, :mrgreen:
jepka xj, ma viacej motorov,zacnime benzinom,,2,5l benzin, potom ma 4 liter benzin,, a diesel jepka v xj serie ma 2,1 td, Renault, a 2,5 td, VM, v podstate sa jedna o *lodny motor,* ale s miernou upravou su to nezmar stroje,, napriklad take som videl v XJ Jepke Pala chera,, :smt023 , to co snou spravyl to bolo nonses, tahal zasebou druhu jepku s poruchou v terene v lese cez hlbsiu jamu a ako keby ani nebola zatazena,,*Klokana v RS*..bol som prytom a videl,,

co sa tyka Patrola 2,8 TDI je motoricky fajn,, ale ked niekto trvdi ze je to vylozene offroad vozitko, je na omyle :smt023 ,,je to sice dobre silne vozitko, ale ked strati obratky je v prdeli :smt151, to je jedna z jeho slabych stranok, ma slaby krutak, :smt151 darmo je 6 valec,, je dobry ked sa troska motor natunuje,niake miernejsie upravy, a nadvyhne podvozok vacsie papuce pod ne,, :smt151 ma tu nevyhodu ze je to taske vozitko,,Mal som Patrol a viem co pisem, ja som ho mal trosku prerobeny tak mozem kludne povedat ze to bol fajn strojcek. Ono keby patrol nemal take prevody v prevodovke a dyferencialu, tak ten motor je slaby na tu vahu..to je veru pravda.. ale v podstate su oba dobre auta,,zalezi natom kto si co vyberie, co sa mu hodi najlepsie, v com vidi svoje uspechy,,pretoze kazde auto ma svoje + ako aj minus,, a tosame je aj u jepky ako aj u trola..tu kazdy si musi individualne vybrat ci bude trolak nebo jepkar, takisto ci bude ropak-traktorista,lebo ako sa poveda,,,,nafta patry do traktora :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: alebo travnickar, pretoze jak sa zas tu hovory, benzin patry do kosacky :smt121 :smt126 :smt126 :smt126 :smt126 :smt126 :smt126

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Str, 10.10.2018, 19:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43
Príspevky: 1489
Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
Odpoveď s citáciou
Samozrejme že patrolacke napravy znesú viac veď patrol nemá motor :smt126[/quote]
Co ma odolnost naprav spolocne z motorom ?
Chces mi povedat ze ked dam napravu z xj pod patrol a dam na nu 35" kolesa vydrzi to ?

Ja nezastavam ani jedno ano v jeepkach su silnejsie motory aspon u nas v eu ako v patroloch ale zase jeep ma vseobecne slabsi podvozok
Otazka su preferencie ci chcem lepsi motor a horsie napravy alebo slabsi motor a lepsie naprVy

_________________
PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60
0915 526 286
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne
EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5


Str, 10.10.2018, 21:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 2440
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
pampuch131 píše:
Samozrejme ja Ti odporúčam JEEP, :-D dobra prejazdnost,lacné diely a na rozdiel od Patrola ma motor..

Jakub 01,tak to vidis ako si z nas Patrolakov robia Jeepkari prdel.Milan s tym motorom si zabil :smt126 Ale mas pravdu,pod 2 000 ot je to lenive na tu vahu.A potom ked sa to rozbehne sa to koli vahe neda zastavit. :smt121

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 10.10.2018, 21:05
Profil
Čumil

Registrovaný: Uto, 09.10.2018, 18:01
Príspevky: 4
Odpoveď s citáciou
Díky moc všem za rady a tipy. Nějak jsem si poskládal + a - obou aut a ještě si to nechám projít hlavou přece jen na to mám dost času ale stejně to určitě dopadne tak že prostě koupím co v tu dobu zrovna bude na prodej a když bude Patrol i Xjčko tak jak tu napsal OGO hodím si korunou a bude :D :D Ale přece jenom mě to víc táhne k Y60 :D :D


Str, 10.10.2018, 21:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43
Príspevky: 1517
Bydlisko: Košúty(GA)
Odpoveď s citáciou
Sadni a vyskúšaj Y60,Y61,XJ pripadne ZJ aby si mal čo porovnávať,potom budeš múdrejší a možno ani nie :-D

_________________
Jeep Grand Cherokee 5,2V8(1993),Jeep Grand Cherokee 5,2V8(1995),EX:Jeep Cherokee 2,5 TD(1998),Ford Maverick 2,7 TD,Jeep Grand Cherokee 5,2V8(1997), Jeep Grand Cherokee 4,0i, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, Hyundai Galloper 2,5TD, Jeep Cherokee 2,5TD.


Str, 10.10.2018, 21:51
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2245
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
2,8 v patrole ked je v dobrej kondicii a sa trochu posteluje tak potom aj ide :-D A 4liter v tej jeepke zase tiez nie je ziadny trhac asfaltu :mrgreen: Nakoniec chlapik skonci pri toyote :smt126 Nie nadarmo sa ti teroristi s gulometami na korbach vozia v tych toyotach :smt139 :smt121


Str, 10.10.2018, 23:58
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7116
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka
Odpoveď s citáciou
Janciak píše:
Samozrejme že patrolacke napravy znesú viac veď patrol nemá motor :smt126
nuz krutiaci moment ma veruslaby :smt151
Co ma odolnost naprav spolocne z motorom ? som nepisal o odolnosti,, len porovnaval masivnost naprav , ze patrol ma masivnejsie napravy a dobre prevody
Chces mi povedat ze ked dam napravu z xj pod patrol a dam na nu 35" kolesa vydrzi to ?

Ja nezastavam ani jedno ano v jeepkach su silnejsie motory aspon u nas v eu ako v patroloch ale zase jeep ma vseobecne slabsi podvozok v tom mas uplnu pravdu
Otazka su preferencie ci chcem lepsi motor a horsie napravy alebo slabsi motor a lepsie naprVy[/quote]


mimochodom suhlasim stebou bo mas pravdu a v podstate som to aj napisal tak ako si to ty napisal ,, ja som len porovnaval co je rozdielne medzi dvoma vozidlami, len to precitaj pozornejsie :smt023 :smt156

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Štv, 11.10.2018, 17:41
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Ned, 01.04.2012, 14:22
Príspevky: 300
Bydlisko: Šemša-KS
Odpoveď s citáciou
XJ má stavaný podvozok na vlastnú váhu, nie na váhu patrola a aj ten slabý podvozok znesie 33ky, čo sú o 5 čísel väčšie kolesá ako v sérii, na patrola myslím na sériovú nápravu nedá človek bez úprav 36-ky pokiaľ dobre viem čo by bolo porovnateľný skok ako XJ na 33kách :smt151

_________________
ARO M461-motor Zetor 5211
JEEP XJ-4.0 LPG biely trojdveráčik


Štv, 11.10.2018, 19:45
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1186
Odpoveď s citáciou
[quote="Janciak"]....Co ma odolnost naprav spolocne z motorom ?...[/quote]

Pokiaľ by sme brali nápravu ako takú, teda komplet celú, tak nie je jedno, akú silu budú prenášať napr. poloosy v tej náprave, alebo diferák teda tie slávne ňútonmetre alebo ináč točivý moment.
Výkon posledného patroláckeho 3-litra je 118 kW a točák je 380 Nm.
Na porovnanie súčasný 3-liter, čo sa montuje do Audi Q7 má 200 kW a točák 600 Nm.
Takže v prípade inštalácie podobného motora do patrola musia nápravové komponenty prenášať skoro 2-násobný výkon a takisto točivý moment. Takže je evidentné, že tie vecičky dostanú poriadne na frak a ich životnosť pod náporom dvojnásobnej sily sa bude rýchlo krátiť. A to ešte je stále nič oproti motorom, čo montuje ten poliak.
Takže asi len toľko k tej téme.


Štv, 11.10.2018, 21:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 2440
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Ja mozem porovnavat vela motorov ale nemusite rozoberat nieco uplne odveci.Zadanie temy je uplne ine ako detaily konstrukcie.Chalan nesedel este ani v jednom aute a rozoberate krutaky a poloosi :smt139

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Štv, 11.10.2018, 21:55
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 22.12.2017, 20:43
Príspevky: 32
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Byť tebou tak sa dohodni alebo dojdi na neaku offroad akciu a s niekym kdo mà y60/61/xj sa prevezeš a už podla mňa nebudeš musieť rozmýšlať, srdce ti to povie samo. U väčšiny je to tak že ak ma patrola tak odporuči patrola kdo ma cherokeeho odporučí cherokeeho. Napíš odkial si a dohodneš sa isto s niekym (možno aj somnou :D )

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0 BESTIA
Jeep Wrangler YJ 2.5 LEŠTENKA


Štv, 11.10.2018, 22:12
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4017
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
No tak ono hlavne porovnávať bezmotorový autobus na rebrinovom ráme s "bezrámovým" SUV s motorom je ako miešať hrušky s jablkami. :lol: :D
Tým sa nechcem samozrejme dotknúť ani jednej strany, len konštatujem fakty.

Je pravda že genialita malého žltého muža pri konštrukcii patrola sa prejavila v tom, že na to auto zavesil nápravy, ktorým ten motor nevie ublížiť. Pri adekvátnej váhe a s dospelým motorom by to ale bola iná pesnička. Patrolie nápravy sú pevnosťou zhruba na úrovni oceľovej Dana 44 Ale zasa ten japonec hnije pred očami.

Sériové nápravy na XJ zasa nie sú žiadna hitparáda, ale na originál pneu a pôvodne plánovaný účel auta viac ako dokonale stačia. Lebo pri návrhu a výrobe vôbec nikto nepočítal s tým, že to ľudia budú upravovať do bezvedomia a vešať na to o 5 čísel väčšie kolesá


A ďalšia vec je že pri rozpočte 6000 eur bude jedno aj druhé v lepšom prípade v stave primeranom veku 20 rokov a adekvátne najazdeným km.
Jedno aj druhé bude určite vyžadovať nejaké investície. A pri využití 60% offroad :o :roll: as aj nie malé. Alebo si budúci majiteľ musí vyjasniť, že čo to je ten offroad (poľná cesta alebo lúka nie je offroad ) a koľko % to auto reálne strávi mimo cestu.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 11.10.2018, 22:59
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 17.06.2016, 22:07
Príspevky: 126
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Ja by som este na tvojom mieste pouvazoval o pridani do tvojho rozhodovania Jeep Grand Cherokee ZJ V8. Vacsie ako XJ, lepsia vybava a podla mna omnoho lahsie zohnatelne ako pekne XJ so 4,0 :)

_________________
WJ V8

Mrdka, ZJ 4,0 lpg

Biely kybel, Golf MK3 variant


Sob, 13.10.2018, 8:51
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: