Dnes je pondelok 5. mája 2025, meniny má Lesana, Lesia a zajtra Hermína
Rada odborníkov a skusených
Autor |
Správa |
Roman 18
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 10.01.2013, 22:42 Príspevky: 103 Bydlisko: Ružomberok
|
Uvažujem o kúpe ďalšieho Jeepu auto má slúžiť hlavne na rodinné expedície (Alpy ,Rumunsko ,Ukrajina, Slovensko) pozná nikto tieto autá ,vaše názory na motor ,veľkosť auta ,spoľahlivosť ,náklady na prevádzku ,plus a mínus týchto aut aj o proti iným značkám http://jeep-wrangler.autobazar.eu/38l-v ... 64448.htmlhttp://jeep-wrangler.autobazar.eu/38l-v ... 83682.html
_________________ Jeep Cherokee XJ 4,0 89rv
|
Sob, 08.06.2013, 8:00 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
dnes som jedneho bol pozriet v lese, neobtazoval sa nastartovat, ani nenastartoval, prisla pren odtahovka bol to rubicon, najazdene 8t km, cena okolo 43.000€, cesta lesna, vystupil z auta, zamkol a za 5 minut uz neodisiel 
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Sob, 08.06.2013, 21:46 |
|
 |
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
že v JK je plno elektriky je pravda. Ale teraz už v každom novšom aute je veľa káblov - musia splňovať emisie - je to samý vážič, snímač, lambda. Kamarátovi zdochlo nové G-čko na križovatke. Musela prísť odťahovka. Pre ďaľšieho tiež - ten má ML.
Takže buď kúpiš niečo novšie s kopou elektroniky, ktorá sa môže posrať, alebo starú vyhonenú šunku v ktorej sa bude treba takisto rýpať každú chvíľu. Ja som kúpil model 2011 sport, lebo som chcel manuál. Rubicony boli vtedy len automaty. Ale dal som si dorobiť obidve uzávierky.
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Sob, 08.06.2013, 22:15 |
|
 |
dzordzo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27 Príspevky: 399 Bydlisko: Bratislava
|
Z tych dvoch rozhodne ten zeleny. Rubicon sa oplati. Ma pomalsi prevod v difoch, robustnejsie napravy a pridavku, pomalsiu redukciu a obe uzavierky. Neviem nakolko bude pri expediciach zavadzat ta bomba v kufri. Co sa elektroniky tyka, ak je problem, da sa to celkom lahko vychytat. Na dnesne pomery to je relativne spartanske auto.
_________________ unlimited
|
Sob, 08.06.2013, 22:53 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
sice nie som extra zastanca jeepov, zvlast tych novych, ale mali sme v statoch prenajate 3x Rubicon a fakt je, ze priemerne kazdy den sa rozsvietila jedna kontrolka, ked sme ich odovzdavali, svietilo sporadicky cca 6-12 kotroliek dohromady na vsetkych troch, ale treba povedat, ze nas nenechali nikde...
mne skor vadil pomerne lemravy motor
ten zeleny je sice na pohlad dost zanedbany, ale cena je zaujimava, na to, co tam vsetko je...
myslim, ze sa z toho da spravit pekne auto za normalne peniaze, samozrejme za predpokladu, ze je v normalnom technickom stave
nie je to najekonomickejsie auto, ale myslim, ze na dany ucel uplne v pohode...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Ned, 09.06.2013, 7:20 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8010 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
Ked mas málo sexuu, kup si Jeeepku,, je to yebecka na cely život  srandujem,, snad jediny ktory z nas tu moze k tomuto dat hodnotny prispevok je Palkochero,,alebo Andrej,,oni su dochtory od toho....ale moj nazor,, mne sa stare jeepky vzdy lepsie osvedcili,, xj cka nemaju para, najma 4litraky,,a este ZJ .....WJ 3,1 tdi cko sa mi neosvedcilo 
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Ned, 09.06.2013, 8:38 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
A nebol by vhodnejsi na expedicie diesel ? Predsa len ta spotreba pri vyuzivani max.Mk a (aj) vykunu je diametralne odlisna. Starsi wrangler sa aj len kvoli benzinovej jednotke na expedicii velmi nepouzival ( neporovnavajme v US, ale tu EU, blizky vychod a Afrika) .
|
Ned, 09.06.2013, 9:46 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
dado píše: A nebol by vhodnejsi na expedicie diesel ? za predpokladu že by sa do JK montoval nejaký starý poctivý diesel tak áno. Bolo by to geniálne Ale pri súčasnej miere elektronizácie asi ani nie. dado píše: Predsa len ta spotreba pri vyuzivani max.Mk a (aj) vykunu je diametralne odlisna. odlišná áno, diametrálne nie dado píše: Starsi wrangler sa aj len kvoli benzinovej jednotke na expedicii velmi nepouzival ...... Dado omyl. Nie kvôli motoru ale kvôli priestoru. krátky Wrangler nie je úplne ideálne expedičné auto hlavne kvôli miestu a nosnosti. Wrangler je prieskumník. To je ako dostihového Araba nútiť ťahať pluh alebo voz. Ale možné to je - viď Fajer http://jeep-wrangler.autobazar.eu/38l-v ... 83682.html Toto je možné že bolo u nás, pripomína to jedno JK zo ZV kde sme robili podvozok, ale 100% neviem. Ak je to ono, tak ako základ to nie je zlé, ale pár vecí by bolo treba spraviť inak (hlavne poriadky z LPG bordelom)
|
Pon, 10.06.2013, 11:01 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Pon, 10.06.2013, 21:08 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
fajer píše: tiez mam dojem ze TJ je absolutne neexpedicne a nespolahlive auto. Presne tak. Úplne rovnako ako XJ VM TD 
|
Uto, 11.06.2013, 8:53 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
tych "malo miesta a nizka hmotnost" je to IMO posledne co chyba ak idu tak 2 dospeli bez deti z toho obvykle 1 clen 50 kg aj s kabelkou ostava dost kg na naklad
|
Uto, 11.06.2013, 10:25 |
|
 |
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|

čo sa týka spoľahlivosti a vhodnosti JK na expedície, nerobil by som z toho žiadnu vedu, lebo:
-Roman píše o expedícii resp nazvyme to len výletíky tunák za humná. Žiadne potápanie v močariskách niekde v tajge, prechod cez severný pól ani cez Saharu. -mne na JK nesvieti ani nesvietila nikdy žiadna kontrolka, ani ma nikdy nenechal v štichu ani mojich kamarátov naokolo, čo majú JK, okrem obtrhaných predných poloosí -Rado píše, že sa rozsvecovali rôzne kontrolky, ale Wrangler išiel ďalej. Takže, keď sa rozsvieti kontrolka nízkej hladiny chladiacej kvapaliny-doleje sa voda, nízka hladina vody v ostrekovači-tiež sa doleje voda, zasvieti ABS,ESP-odskubol si kábel na kolese na senzor, domov dôjdeš aj bez ABS,ESP. Zasvieti CHECK ENGINE-odskubol si na konári napr kábel na lambdu atď - domov dôjdeš. Množstvo kontroliek vyplýva z množstva elektroniky, ktoré môžu majiteľa tiež oboznámiť s tým , že niečo nie je vporiadku. A tiež sa motor chráni pred samozničením. Napr kontrolka vody v palivovom filtri. Alebo v Bielorusku zlá nafta - motor mi išiel v núdzovom režime.
Pozor si treba akurát dávať pri SPORTe - slabá predná náprava . Konkrétne kríže. Ešte konkrétnejšie - keď sú vytočené kolesá - kinematika pohybu kríža spôsobuje jeho nadmerné namáhanie a môže dôjsť k ulomeniu kríža, následne aj celej poloosi. Ale zasveteným ľuďom je to určite všetko známe. A nezasveteným rada: netúrovať auto s vytočenými prednými kolesami v režime 4x4. Alebo potom zámena za RCV - obdoba homokineťáku.
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Uto, 11.06.2013, 10:36 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
"tunak za humna" moze byt kludne 1000 km po cestach (bola rec o ukrajine, rumunsku a pod), dost pre akykolvek schopny offroad
|
Štv, 13.06.2013, 10:10 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
dlhe JK je podla mna na vylety super auto, elektroniky by som sa nebal, skor sa s nou treba naucit zit.
na JK su lacne diely, je to este jedno z tych jednoduchsich aut a ak ma clovek rubicona tak ma super zaklad na dalsie tuningy...
ps: na expedicie sa uz aj tak davno nejazdi...a ked auto nezvladne 1000km po rozbitych polnackach, roletach a terene tak je nieco na nom vadne;-)
|
Štv, 13.06.2013, 15:51 |
|
 |
Rubi
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.05.2012, 22:16 Príspevky: 86 Bydlisko: Banska Bystrica
|
Dlhý Wrangler Rubicon je dobré auto.Kto vlastní toto auto a chce sa dozvediet viac, odporúčam stránku Wrangler clubu cz. Ja osobne som : - zvýšil podvozok - disky s menším ET - vačšie pneumatiky MT - naviják - ďaľší ocelový ochraný kryt nádrže pod spolujazdcom - šmykový plech - led svetlomety na stlpiky predných okien - 60 stupňový uhol vyžarovania - pro call modul - šnorchel - ďalej prídu synergy zvislé čapy,RCV predné poloosy - predný pevnostý nárazník som zatial nedal, nakolko mám predok ťažší oproti originálu s motorom Pentastar o 100 kg tj. 50 kg motor VM,50 kg montážna platňa a naviják
|
Štv, 13.06.2013, 23:24 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|