| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	 Toyota Hilux oplati sa ESP? 
        
        
            | Autor | Správa |  
			| mioni Učeň 
					Registrovaný: Pia, 26.10.2012, 9:29
 Príspevky: 16
 Bydlisko: BA
   | Nazdar offroadaci,rad by som sa s vami poradil. Idem kupovat Toyota Hilux 3.0 automat, mam vyhliadnute 2 auta, rv.2008 resp.2009 a otazka znie, v podstate pri porovnatelne rovnakych autach co sa tyka vybavy,rocnika a najazdenych km, oplati sa kupit Hiluxku s ESP avsak v tom pripade by ma to vyslo 2000-2500e viac? Je to az tak hodnotny bezpecnostny prvok pre ktory sa oplati si priplatit?...je skutocne auto ovela menej ''nervozne'' na mokrej ceste resp. pocas zimneho obdobia? (samozrejme ze nebudem na tom chodit ako blazon)
 ..este by som asi mal spomenut vyuzitie auta: Najma jazdenie po cestach na lyzovacky, rodinne vylety, cundre a chatovacky avsak s vyuzitim korby na bicykle, lyze a proste na nalozenie celej rodiny. Plus samozrejme auto bude vyuzivane na stavbe a nosenie cohokolvek, takze urcite chceme pickup.
 
 Vdaka za rady
 
 
 |  
			| Uto, 03.09.2013, 15:09 | 
					
					   |  
		|  |  
			| bull4x4 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
 Príspevky: 2320
 Bydlisko: Sliač
   | ja myslim, ze hej _________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60  TD 4,2T , Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon 
 
 |  
			| Uto, 03.09.2013, 16:57 | 
					
					   |  
		|  |  
			| marisko OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
 Príspevky: 2029
 Bydlisko: Košice
   | ja zasa že nieESP a podobné pomôcky otupujú
 _________________
 Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
 
 
 |  
			| Uto, 03.09.2013, 20:01 | 
					
					     |  
		|  |  
			| jankarol OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
 Príspevky: 910
 Bydlisko: Vranov nad Toplou
   | Myslím ze ty nebude jazdit rallye ale vozit rodinu ESP sa da kedykoľvek vypnúť a  pri tom lahkom zadku mysli ze sa určite zijde mat ESP na asfalte... _________________
 Toyota Land Cruiser LJ70
 
 
 |  
			| Uto, 03.09.2013, 20:07 | 
					
					   |  
		|  |  
			| marisko OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
 Príspevky: 2029
 Bydlisko: Košice
   | pohľad na ESP závisí od toho kto je ako vyjazdenýniekedy keď treba utiahnuť zákrutu je stabilizácia na škodu
 _________________
 Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
 
 
 |  
			| Uto, 03.09.2013, 20:10 | 
					
					     |  
		|  |  
			| jankarol OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
 Príspevky: 910
 Bydlisko: Vranov nad Toplou
   | Ti uz spomínaš riadený šmyk drift kus extrém pre 90% vodičov iste zvodidla v tom lepšom prípade....bavíme sa o Hiluxe nie M3je napríklad.... _________________
 Toyota Land Cruiser LJ70
 
 
 |  
			| Uto, 03.09.2013, 21:07 | 
					
					   |  
		|  |  
			| marisko OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
 Príspevky: 2029
 Bydlisko: Košice
   | ale figu žiadny drift, len sekundové hodenie zadkom do stranyasi som ešte zo starej školy kde sa nespolieha na ABS ale predvída sa
 _________________
 Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
 
 
 |  
			| Uto, 03.09.2013, 21:34 | 
					
					     |  
		|  |  
			| VladoKE OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
 Príspevky: 828
 Bydlisko: Košice
   | Ja by som ESP za 2500e vymenil za chýbajúce uzávierky ak tam niesu    A ak tam sú, tak za rozvodovku ATLAS  _________________
 Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
 Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
 1988 Chrysler LeBaron Convertible
 2008 Jawa 555 vyladená
 1991 MT8-070 13,5HP
 Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
 0904-436-669
 
 
 |  
			| Str, 04.09.2013, 5:50 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Martinoff OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
 Príspevky: 1932
 Bydlisko: TO
   | Mám na to takýto názor: - jazdím Pajero 3,5 v6 - slušná raketa (na tú veľkosť a váhu) - ESP mi absolútne nechýba jazdím Mitsubishi L200 2,5 - väčšie kolesá, trochu úpravy - bez ESP je to neriadená strela Každé auto je v tomto dosť špecifické. Pick up 4x4 má o niečo dlhší rázvor náprav, ľahký zadok a pri L200-ke jazda na zadný náhon si proste ESP pýta. Občas zazriem blikať kontrolku ESP v situáciách, keď s iným autom nemám ani najmenší problém. Ak v tom chceš voziť rodinu a nedajbože to dať šoférať manželke, tak ESP určite ber. Tu máš video, čo Hilux dokáže spraviť:http://www.youtube.com/watch?v=aZF8N9NItHI_________________
 Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
 L200 - pracovné, a to doslova!
 
 
 |  
			| Str, 04.09.2013, 8:56 | 
					
					   |  
		|  |  
			| VladoKE OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
 Príspevky: 828
 Bydlisko: Košice
   | Tento test považujem vždy za účelový a pre mňa nemá žiadnu výpovednú hodnotu.Každé auto, ktoré je mäkko=pohodlne pružené a má vyššie ťažisko, cez tento test proste prejsť nemôže, pretože fyziku neodrbeš. Takže žiadne vyššie terénne auto mäkko ladené.
 
 Zato všetky tvrdé nepohodlné bruchoplazové rebriňaky, v ktorých ti zuby vypadajú keď prejdeš cez hrboľ, cez tento test prejdú v pohode. A tu patrí 99% európskych áut.
 
 Hilux a Tundra sú na americký štýl ladenia podvozku a preto tento test proste nie je pre nich.
 
 Dokonca ani štvorkolka=quad cez tento test neprejde, keďže má mäkkú pružinu a tvrdý tlmič, aby šoféra zo seba nevyhodila. Ak by niekto argumentoval, že jazdec podstatne posúva ťažisko štvorkolky hore, tak aj keby išla prázdna to neprejde.
 _________________
 Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
 Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
 1988 Chrysler LeBaron Convertible
 2008 Jawa 555 vyladená
 1991 MT8-070 13,5HP
 Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
 0904-436-669
 
 
 |  
			| Str, 04.09.2013, 9:11 | 
					
					   |  
		|  |  
			| mioni Učeň 
					Registrovaný: Pia, 26.10.2012, 9:29
 Príspevky: 16
 Bydlisko: BA
   | Ten test kde sa hiluxka takmer prevratila som videl uz milionkrat a mam pocit ze na celom svete existuje len jedno-jedine taketo video.S tym ESP sa spaja este ta nevyhoda, ze viacmenej ESP je jedine s automatom a co som pocul, tak automat na tomto aute je poriadna bieda.Mate s tou autoprevodovkou skusenosti?...a to nehovorim o spotrebe, co je pri automate 1-2/100km
 Ked su zhorsene adhezne podmienky na ceste, mozem si predsa zapnut 4x4 a malo by to byt OK,ci nie?...nie je to take hrozne ako napr. na Navare,ze prepnut na 4x4 je vhodne len mimo asfaltu alebo na sneh?
 
 
 |  
			| Str, 04.09.2013, 9:53 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Martinoff OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
 Príspevky: 1932
 Bydlisko: TO
   | Ako som písal, každé auto je v tomto smere špecifické. Chcelo by to vyskúšať s ESP aj bez ESP. Nemá náhodou Hilux stály náhon 4x4? _________________
 Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
 L200 - pracovné, a to doslova!
 
 
 |  
			| Str, 04.09.2013, 10:06 | 
					
					   |  
		|  |  
			| sahara04 Koumák 
					Registrovaný: Uto, 21.08.2012, 11:45
 Príspevky: 150
 Bydlisko: okres BJ
   | Martinoff píše: Nemá náhodou Hilux stály náhon 4x4?keby aj mal, nepripravený vodič prvýkrát na snehu = hodiny, len taký fukot (vlastná skúsenosť, jak Forester, tak Disco, našťastie bez škody) a poistná udalosť je na svete. ja by som sa prikláňal k ESP.
 
 |  
			| Str, 04.09.2013, 12:41 | 
					
					   |  
		|  |  
			| BBMiso OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
 Príspevky: 705
 Bydlisko: Banská Bystrica
   | mioni píše: S tym ESP sa spaja este ta nevyhoda, ze viacmenej ESP je jedine s automatom a co som pocul, tak automat na tomto aute je poriadna bieda.Mate s tou autoprevodovkou skusenosti?...a to nehovorim o spotrebe, co je pri automate 1-2/100km Jazdil som s 3.0 automatom do rumunska asi tristvrte roka a celkom prijemna jazda. Auto ma nabehane okolo 90tkm a priemerna spotreba pri pomere 50% dialnica 130km/h tempomat, 50% rozne spevnene a nespevnene cesty do 100km/h bola 10L. mioni píše: Ked su zhorsene adhezne podmienky na ceste, mozem si predsa zapnut 4x4 a malo by to byt OK,ci nie?...nie je to take hrozne ako napr. na Navare,ze prepnut na 4x4 je vhodne len mimo asfaltu alebo na sneh?Je to hroznejsie ako Navare - iba priraditelna 4x4 bez medzidifu a vzadu samosvor. _________________
 Patrol GR Y61, 2,8TD
 
 
 |  
			| Str, 04.09.2013, 20:50 | 
					
					     |  
		|  |  
			| mioni Učeň 
					Registrovaný: Pia, 26.10.2012, 9:29
 Príspevky: 16
 Bydlisko: BA
   | Navara ma tiez len priraditelne a bez medzinapravoveho diferaku,nie?....skusal som aj Navaru a aj Hilux s priradenym predkom na suchej ceste...pri Navare to trhalo(a je tam tusim aj doporucovany limit 80km/h), pri Hiluxe som si ani nevsimol ze by 4x4 bolo zapnute... 
 
 |  
			| Štv, 05.09.2013, 10:36 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |