4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Nový pickup - L200 vs hilux
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=23436
Stránka 2 z 3

Autor:  local.sk [ Str, 23.01.2019, 11:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

Podla toho co viem, a to si myslim ze viem celkom dobre, pretoze som to riesil, EU 2018 hilux nema medzinapravu, single cab je iba pohon zadnej napravy, dual cab je manualne pripajatelny predok, to znamena nemozes 4x4 jazdit na pevnych povrchoch. redukcia na L je samozrejme v rozvodovke.

Autor:  Martinoff [ Str, 23.01.2019, 11:45 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

Mne sa nejak nezdá. Priznám sa, že vychádzam len z informácií z druhej ruky a internetu, ale na tom voliči sú 3 polohy:
H2 - pohon iba jednej nápravy ( zadok )
H4 - 4x4
L4 - 4x4 s redukciou
Medzi H2 a H4 sa dá prepínať počas jazdy do 100 km/h. Viď odkaz:
https://blog.toyota.co.uk/hilux-four-wheel-drive-system

Jedine že by pre náš trh spravili nejakú okresanú verziu. A na predajcov by som sa nespoliehal, Tí zväčša o tom vedia prd, len kecajú drísty ( osobná skúsenosť ). Pomohlo by mrknúť do manuálu auta, tam by to malo byť presne popísané.

Autor:  local.sk [ Str, 23.01.2019, 13:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

If you are driving off-road or on snow and ice, select H4 (high speed, four-wheel drive) mode to engage four-wheel drive. The system can be switched from two- to four-wheel drive while on the move, at speeds of up to 62mph.

No ved tu to mas presne napisane. Nemas to pouzivat na pevnej ceste, iba offroad alebo sneh a lad. Manual k autu (a tusim niekedy leto 2018 bol facelift) pise to iste. Takze ziaden diff tam nie je. Na napravach su LSD a kurvitka typu pribrzdovanie kolies, ale pravy mechanicku uzavierku diffov novy hilux nema.

Autor:  local.sk [ Str, 23.01.2019, 13:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

Teda s tym diffom mozno kecam, ako som pozrel do manualu, mozno je tam aj mechanicke zamknutie, na LSD v kombinacii so spojkami sa to da pri malej rychlosti (manualne stlacit spojky), aku ma vnutornu konstrukciu neriesim, mozno je tam aj naozaj iba cista mechanika, neviem. co som si ja pamatal ze oba diffy su lsd s pomocou elektroniky, mozno pri dodatocnej vybave uzavierky diffu sa zadny diff meni za mechanicky. staci auto pri jazde dvihnut a pozriet sa. ja som mal na predvadzacku minuly rok hiluxa bez uzavierky od dealera z einsteinovej v ba (nepamatam si meno)

EDIT: tytm diffom som myslel uzavierku diferencialu na zadnej naprave. Aby bolo jasno.

Autor:  bronco [ Str, 23.01.2019, 14:36 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

Poprosim o male vysvetlenie. Co je to LSD? samosvor?

Autor:  indian [ Str, 23.01.2019, 14:55 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

bronco píše:
Poprosim o male vysvetlenie. Co je to LSD? samosvor?

LSD = limited slip differential = Diferak s obmedzenou svornostou (bud spojkami, strunkami a spojkami, snekmi (torsen)...

Autor:  local.sk [ Str, 23.01.2019, 15:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

https://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential
asi najlepsie popisane, slovensky ci cesky neviem ci najdes rozumny popis, v skratke LSD (diferencial s omedzenym preklzom) je velka rodina diferencialov, ktore sa dalej delia na skupiny, jedna z nich je aj skupina diferencialov spinanych mechanicky (ludovo samosvory).

Co som tym chcel povedat, ze LSD ako ich nazov hovori, vzdy prenasaju iba rozdiel krutiacich momentov a teda nemaju rovnaku ucinnost ako klasicky otvoreny diferencial s mechanickou blokadou, ktory dokaze preniest 100% momentu na jednotlive kolesa a funguje aj pri nulovych otackach. alebo inak ak chces, v podmienkach znizenej adhezie potrebujes zablokovat volnejsie otacajuce sa koleso (to spravi pribrzdenim elektronika) aby si dostal viac krutiaceho momentu na koleso s lepsou aheziou (=kladuce vacsi odpor).

Teda pri akychkolvek inych ako mechanickych uzavierkach diff cast vykonu motora ide zbytocne proti odporu brzdy (akoby si stal na plynovom pedali aj na brzde naraz a snazil sa zrychlovat). Niekedy to vadi,niekedy nie, zavisi od situacie.

Autor:  Martinoff [ Str, 23.01.2019, 16:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

local.sk píše:
If you are driving off-road or on snow and ice, select H4 (high speed, four-wheel drive) mode to engage four-wheel drive. The system can be switched from two- to four-wheel drive while on the move, at speeds of up to 62mph.

No ved tu to mas presne napisane. Nemas to pouzivat na pevnej ceste, iba offroad alebo sneh a lad. Manual k autu (a tusim niekedy leto 2018 bol facelift) pise to iste. Takze ziaden diff tam nie je. Na napravach su LSD a kurvitka typu pribrzdovanie kolies, ale pravy mechanicku uzavierku diffov novy hilux nema.


Veď práve, že to tam je napísané If you are driving... Ak jazdíš... Keby to bolo ako Ty píšeš, tak by tam napísali niečo ako "4H driving only off-road or snow and ice." A ďaľšej vete sa píše, že medzi 2H a 4H môžeš prepínať do rýchlosti 62mph=100km/h. To asi v teréne nejazdí nikto. :mrgreen:
Tu je google preklad toho textu:
Citácia:
If you are driving off-road or on snow and ice, select H4 (high speed, four-wheel drive) mode to engage four-wheel drive. The system can be switched from two- to four-wheel drive while on the move, at speeds of up to 62mph.
Ak jazdíte mimo terénu alebo na snehu a ľade, vyberte režim H4 (vysokorýchlostné, pohon všetkých kolies), aby ste sa zapojili do pohonu všetkých kolies. Systém je možné počas jazdy prepínať z dvoch až štyroch kolies pri rýchlosti až do 62 míľ za hodinu .

Autor:  JOE66 [ Str, 23.01.2019, 16:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

Aj stary patrol ma bez medzidifu a 4H mozes tiez zaradit na nespevnenej ceste do urcitej rychlosti ked sa pamatam,ze podobne aj na novom hiluxe a ked pamatm tak ani ford ranger nema cestnu 4x4 stvorkolku. Som zabudol teraz ako je to na novej navare-kazdopadne ta nova navara isla lepsie ako leniva hiluxka ale bola s dvojturbovym motorom a to sa po case zacne urcite drbat. Hiluxka bude vtedy dobra ked dostane novsi silnejsi 3liter. A myslim,ze aj v mitsubishi je ten 2,4 nic moc ked som sa zviezol. Neviem ale tie novsie pickupy su uz tiez prespikovane technikou,ze nikto tie s najsilnejsou vybavou nebude kurvit v poriadnom terene ale skor pouzivat ako prakticke auto a v tomto pripade ma najlepsi a najsilnejsi motor Amarok ale to je skor len na cesty a zivotnost nic moc + treba castejsie doplnat mocovinu. A ranger od fordu zase po 2rokoch co som rozpraval s mechanikmi tak neovpliva neako extra spolahlivostou. Ze misiak by bol idealny keby mal silnejsi motor a nebol az tak zbytocne zaobleny a oblozeny s tymi plastami :mrgreen: A najlepsi dojem na mna zanechal dodge ram1500 s heminou ale ten novsi model je este zbytocne predrazeny u nas :D

Autor:  local.sk [ Str, 23.01.2019, 17:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

Martinoff píše:
Veď práve, že to tam je napísané If you are driving... Ak jazdíš... Keby to bolo ako Ty píšeš, tak by tam napísali niečo ako "4H driving only off-road or snow and ice." A ďaľšej vete sa píše, že medzi 2H a 4H môžeš prepínať do rýchlosti 62mph=100km/h.


Prosim Ta, pozri si teda slovensky manual, ked ti anglicky vyznam nie je jasny (bez urazky, ja lepsie hovorim anglicky ako slovensky, takze mne to jasne bolo hned),strana 363. pre pritomne publikum len kratka citacia z tej strany:
H4 (poloha pre vysoké rýchlosti,
pohon štyroch kolies)
Jazda iba po cestách, ktoré umož-
ňujú preklz pneumatík, napr. po te-
rénnych, zľadovatených alebo
snehom pokrytých vozovkách.
Táto poloha zaisťuje vyššiu trakciu,
ako pohon dvoch kolies.

Pripojenie predneho pohonu za jazdy je samozrejme mozne, kedze pri jazde po rovnej ceste sa obe napravy otacaju rovnako, staci iba masivne neakcelerovat a to si ovladanie pripajania postrazi. tak ako kazdy skusenejsi sofer vie ze aj mechanicke pripojenie prednej napravy za rychlej jazdy (alebo radenie rychlosti bez spojky pri zrovnani otacok) mozne je. Toyka tusim mala toto prepinanie povodne iba do 50 kmh ale si z toho v porovnavackach robili srandu (ako keby to bolo podstatne), tak to prepisali na do 100. Pricom je to uplne jedno, ide o relativny pohyb ozubeni voci sebe, nie absolutnu rychlost otacania. priradenie prednej napravy pocas jazdy je este bezpecnejsie a setrnejsie ako za stoja.

Autor:  local.sk [ Str, 23.01.2019, 17:13 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

JOE: predava este niekto ram na slovensku? todos s tym skoncil, male predaje a velke vydavky. oni aj tak iba predavali skladovky z 2017.

Autor:  JOE66 [ Str, 23.01.2019, 20:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

Predava normalne s 2rocnou zarukou mercedes benz+servis. Teraz uz nepamatam ci na tuhovskej som ho bol skusat alebo v lamaci ale mali este ten starsi model a novy este nemali. Podla toho co som s nimi hovoril tak spises vybavu aku by si si predstavoval co je v ponuke a oni od neakeho distrubutera z nemecka dotiahnu +poriesia legislativu +daju 2rocnu zaruku+poskytuju servis. Novy model uz ma autooutlet v prahe alebo simix z prahy . Ja ked som bol v outlete tak mali este starsi. Celkovo viac sa mi pacil ten raptor od fordu vyzera lepsie len je drahsi -okolo 100 000e oproti novsiemu dodge1500- 80 000e + raptor ma uz V6-3,5 biturbo a listaky vzadu,ze viac uvezie ale nepohodlnejsi + neskor sa neda este dat na lpg a servis na Slovensku nan nikde nie je . Cize ked si v blave tak tusim pan Kesel z mercedesu ma na starosti dodge ,ze obrat sa na neho co ti povie ohladom uz novsich modelov :D

Autor:  Martinoff [ Štv, 24.01.2019, 10:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

O.K. Local, beriem na vedomie. Trochu ma to prekvapuje, od Toyoty som čakal posun vpred smerom k blbuvzdornosti. Tento systém si vyžaduje skúsenejšieho šoféra. Hiluxa som mal v merku ako kandidáta do výberového konania na ďaľšie auto do firmy, ale kvôli tomuto systému pohonu ho škrtám. Vďaka za upresnenie informácií.
K tomu Ramu - aký typ pohonu má? S medzidifom alebo nápravy medzi sebou natvrdo? Páči sa mi ten Hemi motor.

Autor:  local.sk [ Štv, 24.01.2019, 11:42 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

Martinoff, ja by som sa toho 4x4 nebal, ved to nie je na racing na asfalte ale na vyriesenie situacii s nedostatkom trakcie. Tak ako to ma toyota uz roky, kazdy kto ju jazdi to vie. Ja som jazdil iba landcruisery v afrike a azii (a troska v au a 4run v usa) ale bol som na to zvyknuty. Skor u hiluxa je problem ten skapaty motor. ale to je cisto eu zalezitost, pri buzeracii eu pravidlami sa necudovat ze sa toyota na diesle vykaslala.
joe: dik za info aj ked uz nevyuzijem. ale niekomu mozno pomoze.

Autor:  local.sk [ Štv, 24.01.2019, 11:49 ]
Predmet príspevku:  Re: Nový pickup - L200 vs hilux

K Dodge RAM - nepamatam si to presne, ale ak sa bavime o 1500 tak tam je medzinapravovy diff tusim aj pri niektorych vybavach s elmg spojkou (pridavanie krutiaceho momentu na prednu napravu),heavy duty je tusim manualne pripajany predok bez diffu. ale mozem sa mylit. vzdy najlepsie pre jednotlivu vybavu/rocnik pozriet do tech spec alebo uzivatelskej prirucky.

Stránka 2 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/