Dnes je štvrtok 8. mája 2025, meniny má Ingrida a zajtra Roland
z RAV4 na CR-V alebo Grand Vitara ... alebo?
Autor |
Správa |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
tak popravde jeepku mam doma tyzden aj tri dni, predtym som skoro 3 roky jazdi Hyundai Galloper 2,5TD, k zmene auta ma doviedla evolucia a prehodnotenie mojich aktualnych potrieb, jednak som potreboval znizit naklady na PHM a taktiez bola potreba rychlejsie a pohodlnejsie sa presuvat po dialnici...to co som kupil mi vyslo ako najlepsie riesenie pre mna = viac ako dvojnasobny vykon a polovicna spotreba, teda ani nie spotreba ale naklady...nafty som lial 11,5 - 13,5 a LPG mi na prve meranaie vyslo 21,9 ale to su studene starty a kratke trasy po meste...LPG uz v aute bolo pri kupe, mam tam holandsky system AG Autogas - sekvencne vstrekovanie plynu...nadrz zabera miesto v kufri ale to je hadam jedina nevyhoda LPG  zmenu na vykone pri 22O konoch necitit, ono to proste ide 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 21.01.2010, 18:50 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
uv-pen píše: finder teraz mam ozaj z toho gulas
No a ak zabrdnem do novych raviek, tak tie to uz maju riesene ako CR-V. Nie mozno ten isty princip, ale pripajanie "on request" (pri presmyku prednych).
V zasade posledna normalna ravka bol model co mas ... Tie nove uz su naprd ... Dokonca sa mi 190 cm vysoky kamos stazoval, ze vzadu sa v novej ravke (2000) neda sediet (v starej hej, testoval obe). A zvysok popisal masurko ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Štv, 21.01.2010, 20:36 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
finder píše: ... A zvysok popisal masurko ...
Veduci kuken obcas aj na nick nie len na foto v avatare, resp. podpise  ja som sa tentokrat zdrzal komentarov. Ale ked si ma uz vtiahol do debaty, osobne by som ostal pri RAVke, akurat by som mozno zainvestoval do sekvencneho splynovaca. CRVcka ma pohon ako spomenul Essosk prednych kolies a pripaja sa cez haldex spojku zadny nahon podla potreby. S tymto pohonom treba vediet jazdit, lebo mam dost neprijemnu skusenost ako spolujazdec avsak nie z CRVcky ale passaka s velmi podobnym druhom pohonu. Alebo ako pisu chlapci JEEPku s LPG  Ale aj tak su to tvoje euraciky a tvoje polky sa v tom budu vozit, takze rozhodnut sa musis sam 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Štv, 21.01.2010, 20:51 |
|
 |
uv-pen
Učeň
Registrovaný: Uto, 19.01.2010, 15:47 Príspevky: 16 Bydlisko: Nitra
|
masurko - a coho sa tyka ta neprijemna skusnost ?
no bude auto ale s LPG, u RAV je na skodu ze nema priestor v zavazadle na rezervu tak by sa musela riesit nadrz priamo do kufra co nieje bohvieco.
|
Štv, 21.01.2010, 21:44 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
HAldex je swina kopava ... Predstav si situaciu kedy ides na predok a v tiahlej zatacke sa auto dostava do pretacaveho smyku = elektronika to zaznamena a cvak ...pripoji zadok a ty v tom najhorsom moznom okamihu dostanes kopanec do riti ... Auto sa roztoci ako jojo a ty prezijes ak v protismere nic nejde ! STACI?
Ak full time 4x4 s premennym krutiacim momentom na napravy ,tak system Torsen = system , kedy je auto furt 4x4 aaale 90% ide na predok a iba 10% vzad. TAm potom absentuje ten kopanec , lebo prenos zaberu na zadnu napravu je cez diferak s premenlivou svornostou PLYNULY !
HALDEX NEBRAT !!!
_________________ OFF the ROAD
|
Štv, 21.01.2010, 21:50 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
proti kopani je dobre ESP
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Štv, 21.01.2010, 21:57 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Preeeeesne to popisali stryco Laky  ideme si tak zvesela po dialnici, lejak celkom slusny zrazu v tiahlej zatacke asi 1cm vrstva vody, je citit, ze auto mierne zacina plavat a zrazu drba (zaplo zadok) a uz sme sa tocili po dialnici. Chvalabohu to odnieslo len auto a zvodidla. Takze haldex jedine v kombinacii s ESP 2gen.
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Štv, 21.01.2010, 21:57 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
a nie haldex min. 2 generacie + ESP
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Štv, 21.01.2010, 22:12 |
|
 |
uv-pen
Učeň
Registrovaný: Uto, 19.01.2010, 15:47 Príspevky: 16 Bydlisko: Nitra
|
kua hosi to ste mi teraz vykopli z dobreho svetla CR-V + LPG moju buducu viziu  ((
to uz ozaj ostava asi len forester a zaplatit don LPG, inak neviete ako to je s legislatívou ci sa do forestra moze davat LPG oficialne? a keby to je neoficialne byva s tym problem pri STK ?
|
Štv, 21.01.2010, 22:21 |
|
 |
viders
Frajer
Registrovaný: Štv, 12.03.2009, 15:30 Príspevky: 242 Bydlisko: RS / Praha
|
LPG mozes oficialne dat do akehokolvek auta, s legislativou problemy nie su ak to robis u firmy ktora na to ma papiere a do subaru sa davalo aj original..
|
Pia, 22.01.2010, 0:32 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Nikto netvrdi, ze CR-V ti nebude vyhovovat. Na chatu cez polnacku, preco nie ... Ani v zime sa nestrati.
Ale neda mi - ked sa CR-V zacali predavat ako SUV a konkurencia RAVky, nasli sa borci, co to zobrali mimo asfaltku. Ked s tym prisli do servisu, tak ich technici vyrazili, ze kto im povedal, ze s tym mozu liezt do terenu. Strasne som sa bavil 
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pia, 22.01.2010, 0:43 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
Ja nechapem preco chces RAVku vymenit za "RAVku" - CRV aj subaru su auta toho isteho kalibru, nijako si nepolepsis akurat pohorsis ak natrafis na horsi kus. Spekulujes spekulujes nic tym neziskas akurat stratis ... bud chces uz naozajstny off alebo to radsej nechaj tak, to ti fakt hovorim .
_________________ Lestenka
|
Pia, 22.01.2010, 7:56 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
LPG ide oficialne zapisat do akehokolvek auta ale musi to byt sekvencne LPG a musis dost byrokracie absolvovat aby ti to zapisali a s tym suvisia dalsie naklady, detaily okolo zapisu su aj tu niekde na fore, treba sa pohrabat kusok  . Ked auto s LPG tak kupit napr. v cechach a tam ho dat aj zapisat alebo kupit rovno so zapisanym LPG. Ako finder povedal CRV neni uplne zle auto ale ked chces do neho prejst z RAV-ky je to podla mna krok spet. 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pia, 22.01.2010, 8:46 |
|
 |
uv-pen
Učeň
Registrovaný: Uto, 19.01.2010, 15:47 Príspevky: 16 Bydlisko: Nitra
|
v mojom pripade je to vymyslanie hlavne o peniazoch a o tom ze sa nechcem vzdat toho co mam. Samozrejme ze by som si Rav najradsej nechal ale pri spotrebe cca 9,5-10 pri normalnom jazdeni , to co bolo napisane ze 8,8 je realita co mi vysla pri uplnom jazdeni na spotrebu. ale po zmene zamestnania som zacal vyuzivat auto v praci aj po nej hlavne v meste a ta spotreba ide hore. preto hladam nieco s mensim provoznim nakladom a to vychadza jedine LPG...
proste nechcem sa vzdat 4x4 a vyhodam k tomu prisluhujucim ale v momentalnej situacii je premna najvhodnejsia volba kompromis 4x4+ LPG.
ja viem ako to myslite s tym vymyslanim a spekulovanim ale niekedy okolnosti prinutia cloveka siahnut aj na veci co ma rad. ale to predsa zazil kazdy
|
Pia, 22.01.2010, 9:53 |
|
 |
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
V tom prípade si Rav-ku nechaj na víkendy a daj si diviesť z De Opla - kadet, al. astričku - vyjde ťa to na 3000,-€ a v konečnom dôsledku ušetríš.
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Pia, 22.01.2010, 9:58 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|