Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 05.05.2025, 5:00
Dnes je pondelok 5. mája 2025, meniny má Lesana, Lesia a zajtra Hermína




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 59 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4
 Ake rodinne auto vybrat 
Autor Správa
Koumák

Registrovaný: Uto, 21.08.2012, 11:45
Príspevky: 150
Bydlisko: okres BJ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hesh: tento je bez redukcie, ale s turbom (to poznáš podľa nasávania na kapote, ne-turbá ho nemajú). a redukciu vôbec nerieš. turbo je nízkootáčkové a s krátkou jedničkou sa vyškriabeš bárskde (limit sú pneumatiky). a k tým cenám - neviem síce, koľko stoja na civic, ale pre ukážku - nové spätné zrkadlo na môj forester '99 stálo 600€, predná hmlovka 300€, atď.. takže odporúčam dobrú havarijnú poistku a možno aj kamaráta na vrakovisku. ale sú spoľahlivé, to sa musí uznať.


Sob, 26.01.2013, 15:05
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Forester turbo je celkom pochopiteľne bez redukcie, má totiž 230 koní, na také ľahké auto je to viac než dosť (0-100 za 6,12 sekundy pre MY2008 a novší).
Redukcia sa používa inak ako na offroadoch, je to cestná redukcia a znásobuje točivý moment. Príklad:
Stúpanie na Donovaly, husté sneženie, kolóna 2 kamióny a 6 áut, rýchlosť 20km/h. Dáš za 1, spojka a vytiahneš redukciu, plný a radíš 2. 3. 4. 5. pri 100-vke spojka a stlačíš redukciu a si v bezpečí pred kolónou. Na takéto "úniky" sa používa napríklad redukcia.
Subaru je fenomén, to sa dá len skúsiť.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Sob, 26.01.2013, 21:16
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 07.12.2010, 10:17
Príspevky: 420
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jenki píše:
Redukcia sa používa inak ako na offroadoch, je to cestná redukcia a znásobuje točivý moment. Príklad:
Stúpanie na Donovaly, husté sneženie, kolóna 2 kamióny a 6 áut, rýchlosť 20km/h. Dáš za 1, spojka a vytiahneš redukciu, plný a radíš 2. 3. 4. 5. pri 100-vke spojka a stlačíš redukciu a si v bezpečí pred kolónou. Na takéto "úniky" sa používa napríklad redukcia.
Subaru je fenomén, to sa dá len skúsiť.


Tak toto bolo vysvetlene ako som to potreboval ale teraz neviem co od subaru si mam vybrat ci skor legacy/outback alebo forester a potom akej motorizacii 2.0-2.5 (legacy outback) alebo forester 2.0 alebo 2.0 turbo

a otazocka pomimo s tym volvom XC70 nema nik skusenosti???

_________________
Mitsubishi Pajero "Blister fender" 3.5 V6 24v wagon manuál 143 kW (194ps) pri 5000 otáčkach, 313 Nm pri 3500 otáčkach
Staré pořekadlo "Objem ničím nenahradíš"


Sob, 26.01.2013, 21:27
Profil
Koumák

Registrovaný: Uto, 21.08.2012, 11:45
Príspevky: 150
Bydlisko: okres BJ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
Subaru je fenomén, to sa dá len skúsiť.

jenki mi rozumie :)

Hesh: ak Ti vyslovene vadí formát SUV, tak Forester do 2008 sa dá s prižmúreným okom považovať za vyšší kombík. ak plánuješ iba na asfalt, tak Legacy, ale skôr 2,5 lebo 101kw z 2,0 je na také auto trochu málo (permanent 4x4, atď.), hlavne, keď plánuješ dlhé trasy. až po 2006 je tam 121kw z 2,0.


Sob, 26.01.2013, 21:27
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 07.12.2010, 10:17
Príspevky: 420
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sahara04 píše:
ak plánuješ iba na asfalt, tak Legacy, ale skôr 2,5 lebo 101kw z 2,0 je na také auto trochu málo (permanent 4x4, atď.), hlavne, keď plánuješ dlhé trasy. až po 2006 je tam 121kw z 2,0.


Plánujem to čisto len na cestu a zasneženú cestu hlavne donovaly a Čertovica. Na polne cesty a terén máme pajero.

A trochu čísel:
Legacy 2.0 121 kW (165 hp); 6800 tpm a 187 Nm; 3200 tpm
Legacy 2.5 127 kW (173 hp); 6000 tpm a 227 Nm; 4400 tpm
Legacy 3.0 180 kW (245 hp); 6600 tpm a 297 Nm; 4200 tpm ( videl som ich iba v automate ale ževraj sa robili aj s manuálom ale pri automate som nevidel redukciu )

_________________
Mitsubishi Pajero "Blister fender" 3.5 V6 24v wagon manuál 143 kW (194ps) pri 5000 otáčkach, 313 Nm pri 3500 otáčkach
Staré pořekadlo "Objem ničím nenahradíš"


Sob, 26.01.2013, 22:45
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hesh píše:
...podmienky sú cestovanie každodenne 365dni v roku po slovensku cca 300km denne, ...... ale len v benzíne diesel nechcem......


Na taký kilometrový nájazd na Slovensku je benzínový motor oproti dieselu veľký otáznik, a to včetne aj s plynom. Myslím ekonomiku prevádzky. Treba reálne prepočítať.


Sob, 26.01.2013, 23:11
Profil
Koumák

Registrovaný: Uto, 21.08.2012, 11:45
Príspevky: 150
Bydlisko: okres BJ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hesh: s tými motormi Ti asi veľmi neporadím. to, čo som mal vo foresteri, výkonovo zodpovedá asi tej 2,5-ke (125kw/5600, 240Nm/3200). ale to sú také subjektívne veci, že si to musíš vyskúšať sám (a vezmi celú posádku, aby si mal lepšiu predstavu). na suchú cestu by som privítal aj silnejšie, zase na snehu to bolo akurátne a s tým, že máš stály prenos sily 50:50 to bolo dokonale predvídateľné. a čo sa týka technických detailov, na to sú tu povolanejší ľudia než ja, ja o tom prd viem. alebo existuje české aj slovenské subaru fórum. http://www.autorubik.sk/category/kupujem-ojazdene-auto/subaru/ toto Ti možno pomôže.


Ned, 27.01.2013, 1:13
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.06.2009, 21:23
Príspevky: 394
Bydlisko: ZH
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Moj nazor na rodinne auto je jasny
http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazden ... more-13823
MULTIVAN to isti. :twisted:

_________________
Patrol GR 3.O TDi Wagon, maxis crawler 35x12.5 R15, IM, navijak, CB, PMR


Ned, 27.01.2013, 9:30
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 07.12.2010, 10:17
Príspevky: 420
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OGO píše:
Na taký kilometrový nájazd na Slovensku je benzínový motor oproti dieselu veľký otáznik, a to včetne aj s plynom. Myslím ekonomiku prevádzky. Treba reálne prepočítať.


V tomto máš pravdu. Nafťak by urcite vyšiel lacnejšie a spotreba by bola fajnová ale u nás v LM teploty sú -30 a viac niekedy, cez zimu nechcem tvrdnúť či naštartujem. To je dôvod prečo nechcem diesel, kôli štartovaniu cez zimu.

Apop píše:
Moj nazor na rodinne auto je jasny MULTIVAN to isti. :twisted:


Tak to by bolo to najlepšie riešenie ale 95% času v ňom budem jazdiť sám.

_________________
Mitsubishi Pajero "Blister fender" 3.5 V6 24v wagon manuál 143 kW (194ps) pri 5000 otáčkach, 313 Nm pri 3500 otáčkach
Staré pořekadlo "Objem ničím nenahradíš"


Ned, 27.01.2013, 15:48
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No s tým štartovaním v mrazoch je argument, ktorý je aktuálny možno 1 mesiac do roka. Ale beriem. Len aj to musím povedať, že hoci tam u vás sú veľké mrazy, aj tak všetko zásobovanie, MHD, pošta, proste všetko jazdí na naftu. Takže aj oni nejak musia naštartovať. A pokiaľ sa už raz naštartuje, tak potom cez deň nie je problém. Ja som mal roky Áviu a ten kto ju jazdil, tak vie ako na figu štartuje. Takže tú problematiku poznám, ale zároveň musím aj dodať, že som štartovanie vyriešil pridaním ďalšieho žhaviča, silnejších akumulátorov a išlo to.


Ned, 27.01.2013, 21:53
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Tak uz je doma. Audi A6, 3,0 V6 benzin/ LPG, Quatro, Tiptronic, Premium, 162 kW.
Dovoz z USA, s komplet historiou az po prvotnu predajnu, preverene cez Carfax.


Prílohy:
20130626_181720.jpg
20130626_181720.jpg [ 127.33 KiB | Zobrazené 4251 krát ]
Poznámka: Hodi sa nam k brane a plotu. :-))
20130626_181440.jpg
20130626_181440.jpg [ 109.76 KiB | Zobrazené 4251 krát ]
20130626_181422.jpg
20130626_181422.jpg [ 150.7 KiB | Zobrazené 4251 krát ]
20130626_181358.jpg
20130626_181358.jpg [ 76.12 KiB | Zobrazené 4251 krát ]
20130626_181347 (1).jpg
20130626_181347 (1).jpg [ 88.59 KiB | Zobrazené 4251 krát ]

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.
Str, 26.06.2013, 20:23
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.06.2008, 11:01
Príspevky: 715
Bydlisko: New Castle SVK
Odpoveď s citáciou
Dobra volba nech sluzi. Dovoz z USA vyborna alternativa /kvalita+cena/ , su tam nestandartne veci, no da sa prihlasit, ja som bol velmi spokojny.

_________________
LR Diskovery II tD5, Fishing & Hunting

+421905264896, nkdisco@gmail.com


Štv, 27.06.2013, 7:29
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8010
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
pekne delo!! mal som A6stku aj ked diesel ale je to vozidlo bomba na ceste,,syn ma taktiež A6stku a sme s tym maximalne spokojny,, a ked je to benzin a LPG, niet o com diskutovat...stastne ubehnute kilometre prajem... :smt151 :smt156

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Štv, 27.06.2013, 9:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
nedavno bola na predaj 2003, 4,2 benz., quattro za 3800, len tak frkla :)

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Štv, 27.06.2013, 15:24
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 59 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron