Dnes je pondelok 12. mája 2025, meniny má Pankrác a zajtra Servác
Teplovzdušné kúrenie na Bronco (EBERSPACHER B3LC)
Autor |
Správa |
remco
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15 Príspevky: 527 Bydlisko: Žilina-Bratislava
|
Takze v pripade toho otocneho regulatora, ktory popisujes je moznost takto udrziavat teplotu celú noc (napr 7 hod spim a nemusim sa starat o to). Aj ked v nasom prípade by si teda bral udaj o teplote z kabiny a hore v stane moze byt - 5 ale cca takto to nejako funguje. To asi v pripade tych hodin nebude mozne lebo tam sa pri zapnuti automaticky zopne na max 120min..... Takze by som bud musel 3x v noci zapnut cez dialkac alebo nastavit 3x cas zopnutia cez program....
_________________F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPGmade in USA/Michigan Bronchitida http://bronconamiestohotela.com/http://www.fordbronco.eu
|
Pia, 04.10.2013, 8:35 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Predpokladal som , že aj hodiny majú možnosť nastaviť na trvalé vykurovanie. Ale jak kukám do návodu, tak nie.
Záleží, čo bude prioritnou úlohou bufika. Ak predhrev kabíny, tak tam daj ten časovač. Ak vykurovanie cez noc, tak regulátor.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pia, 04.10.2013, 9:01 |
|
 |
remco
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15 Príspevky: 527 Bydlisko: Žilina-Bratislava
|
Tunki píše: Predpokladal som , že aj hodiny majú možnosť nastaviť na trvalé vykurovanie. Ale jak kukám do návodu, tak nie.
Záleží, čo bude prioritnou úlohou bufika. Ak predhrev kabíny, tak tam daj ten časovač. Ak vykurovanie cez noc, tak regulátor. No tak dnes som sa rozpraval s technikom u novosedlika a ked sa spravi na tych hodinach bypass pinu 10 a pinu 3 na konektore tak by mali hodiny pustat cyklus na nekonecno takze asi vyriesene..... musim to vyskusat...
_________________F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPGmade in USA/Michigan Bronchitida http://bronconamiestohotela.com/http://www.fordbronco.eu
|
Pia, 04.10.2013, 14:16 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Nemalo by byť na pin-10 pripojené napätie až po zapnutí zapaľovania? To by si musel mať furt zapnuté afto. Pin-3 je na snímač teploty.
Hento si vyrieš tak, aby si mohol kúriť aj ked je auto bez kľúčov. Najlepšie riešenie , jak som ti už písal, bol regulátor otočný a diaľkové. Akurát to nemalo časovanie na ranný štart cez týždeň. Ale na spanie v aute je to blbosť.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pia, 04.10.2013, 14:48 |
|
 |
remco
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15 Príspevky: 527 Bydlisko: Žilina-Bratislava
|

Tunki píše: Nemalo by byť na pin-10 pripojené napätie až po zapnutí zapaľovania? To by si musel mať furt zapnuté afto. Pin-3 je na snímač teploty.
Hento si vyrieš tak, aby si mohol kúriť aj ked je auto bez kľúčov. Najlepšie riešenie , jak som ti už písal, bol regulátor otočný a diaľkové. Akurát to nemalo časovanie na ranný štart cez týždeň. Ale na spanie v aute je to blbosť. Tak som to vyskusal. Áno pin 10 je ACC. Takze ked som tam pustil +12V tak ide vpodstate nepretrzite az pokial manualne nevypnem tlacidlom off. Takze si to budem vediet dat cez spinac ci chcem kurenie pouzivat ako timer na nastavovanie zapnutia na vopred nastavene casy alebo ako nepretrzité nocne kurenie na spanok.... Super:) Este jedna otázka. Zatial som kurenie testoval len nejaku hodinu a pol vkuse a zistil som zvlastnu vec. Vyzera ze kurenie ide vpohode. Pri spustení sa zapne ventilator, ocvhilu na to zacne cvakat palivova pumpa a chvilu na to uz fuka horuci vzduch. Po urcitom case ale (doba zavisi na nastavenom vykone) sa cvakanie vypne a ventilator toci - dlhe este fuka teply vzduch ale neskor postupne fuka uz len vzduch. No a problem je ten ze aj ked som otvoril okna a pustil studeny vzduch tak kurenie nezacalo znova kurit ale fukalo len studeny stale... Objavila sa aj chyba F64 ale neviem vlastne ani ako ten teplovzduch ma ist ked je pusteny dlhsie a ma akoby udrziavat teplotu...teda opatovne nakopnut spalovanie. Ake dlhe su tie intervaly pripadne ako to realne vyzera dlhsi chod takehoto teplovzduchu?
_________________F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPGmade in USA/Michigan Bronchitida http://bronconamiestohotela.com/http://www.fordbronco.eu
|
Pia, 04.10.2013, 16:41 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|

Podľa toho ,čo píšeš, sa ten bufik prehrial. Teda asi v spaľovacej komore bezpečnostný snímač plameňa vypol (cez procák) palivové čerpadlo. Skontroluj si, či nemáš nejako zakarbónovanú komoru. Vplyvom bordeľu v benzíne sa to u použitých bufíkov môže stať. Alebo aj málo vzduchu do sania. Máš servisný manuál? Tam sú aj chybové kódy a možnosti riešenia. 64 je vypnutie vplyvom snímača plameňa. Odporúčam ti ešte pred zimou to celé prečistiť a pedantne zložiť. http://etsltd.ru/upload/dokumentatsiya/ ... nic-d3.pdfAko si už zistil, je to vratný snímač. Je tam ešte jeden podobný, ale ten je bezpečnostný. Ten už len tak nezresetuješ. (bimetal s tlačítkom) Teplovzdušné kúrenie ide tak, že najprv sa rozbehne ventilátor.. Po nažhavení a zapálení zmesi sa rozhorí plameň. Ten je optimalizovaný pomocov RJ na potrebný výkon. Po nahriatí kontrolovaného priestoru RJ podstatne zníži dávku paliva a mierne aj otáčky ventilátora. Keď dosiahne stanovenú teplotu preruší úplne palivo a ventilátorom ochladí spaľovaciu komoru na bezpečnú teplotu. Potom je kľud až dokým v priestore neklesne teplota. Znova sa spustí bufik. Za 60 rokov sa vlastne nezmenilo na týchto kúreniach nič. Dajú sa vďaka tomu prevádzkovať aj bez RJ (núdzovo) 
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pia, 04.10.2013, 22:13 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Sob, 05.10.2013, 16:43 |
|
 |
remco
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 07.03.2009, 21:15 Príspevky: 527 Bydlisko: Žilina-Bratislava
|
Nevyzera to zle, hlavne tato veta z technického popisu ma presvedcila:) Pre osoby sediace v takto vyhrievanom priestore je toto priame sálavé teplo veľmi príjemné.
len kapanek velke je to aby som to do stanu trepal:)
_________________F.O.R.D Bronco Fullsize 1991 V8 5.8 351 EFI LPGmade in USA/Michigan Bronchitida http://bronconamiestohotela.com/http://www.fordbronco.eu
|
Sob, 05.10.2013, 17:18 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Šlo by to postaviť vonku, pred žiarič dať výmenník s ventilátorom a ten by hnal zohriatý vzduch hadicou do stanu alebo do auta. Spotreba plynu 0,3 kg/h na takže z auta kúriš celý týždeň a ani z neho poriadne neubudne. A keď je vonku, nežerie kyslík zo stanu a je to aj bezpečnejšie 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 06.10.2013, 6:44 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|