4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Chcem kupit Grand Cherokeeho WJ (rady ku konkretnym autam)
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=10848
Stránka 7 z 11

Autor:  Macej [ Pia, 06.01.2012, 15:18 ]
Predmet príspevku: 

mato_srubka píše:
...ďalšia možnosť , ktorú aktuálne googlim je Land Rover, ale toho sa zatiaľ bojím.


Keď sa nebojíš Jeepu a Tripiči tak LR pre teba nemože byť ani len postrašenie :-D :smt126

Autor:  romo11 [ Pia, 06.01.2012, 22:10 ]
Predmet príspevku: 

LR neni zlé, ale jedine Jeep je džíp :-D

Autor:  Macej [ Pia, 06.01.2012, 22:31 ]
Predmet príspevku: 

Jeep tiež neni najhorší ale rozhodne by som ho nepovyšoval nad LR. A z takého nezaujatého hladiska si dovolím tvrdiť, že je to viac-menej záležitosť toho čo sa viac záujemcový páči. To či urobil blbosť alebo nie zistí neskôr. Cenu a dostupnosť dielov, jednoduchosť a spolahlivosť teraz nebudem riešiť...si tu v presile ale viem o tom svoje :-D.

Tripič nekomentujem keďže nepoznám zámer nákupu a nesledoval som vlákno.

Autor:  mato_srubka [ Sob, 07.01.2012, 9:35 ]
Predmet príspevku: 

Zámer nákupu som popisoval niekde na začiatku.

Proste hľadám druhé auto do rodiny, ktoré by malo potiahnúť vozík s 1t paletou, určite by to malo mať aspoň minimálne off road schoponosti kvôli drevu , ale nebude to žiadny ťažký off road a nebude takto zaťažované pravidelne. Proste dostať sa po lesnej ceste na svoj pozemok a odtial pomalinky stiahnuť drevo pod les , kde sa naloží opäť na vozík. Ináč sa bude voziť iba po asfalte.
Úpravy na tom nebudú žiadne, jediné, čo by som bral su lepšie pneu do terenu a možno naviják kvôli drievku , ale to je tak všetko. Stačí mi seriové auto.

Taktiež by malo byť aspoň ako tak komfortné , preto som prvotnú myšlienku o Mitsu L200 zavrhol, lebo Pajero je oproti nej o dosť komfortnejšie, jeep takisto.

A moja podmienka medzinápravového difu ostáva kvôli prevádzke 4x4 na ceste.
Včera som volal na dva LR Disco a nemajú medzidif a otvorené dify v nápravách , tak týmto smerom asi nepôjdem.

V prospech Jeepu ešte hovorí, že som vždy chcel mať nejakú starú V8 z ameriky a teraz by sa mi to aj splnilo :-D

Kilometrov to veľa nenabehá, bude to také víkendové auto. Na dochádzanie do roboty už máme iné.

Autor:  Macej [ Sob, 07.01.2012, 14:14 ]
Predmet príspevku: 

By som chcel videť Disco ktoré nemá medzidif :shock: . Také myslím ani neexistuje a V8čky v LR sú prapôvodom Buick :) . Jeep zrovna uzavierkami náprav hojne neoplýva tiež. No na tvoje využitie ako ho popisuješ ti bude stačiť aj Jeep :wink: . Ale o LR radšej nečo poštuduj než uveríš niakemu predávajucému.

Autor:  mato_srubka [ Sob, 07.01.2012, 16:38 ]
Predmet príspevku: 

No volal som na tohto napríklad http://land-rover-discovery.autobazar.e ... 26751.html

Majiteľ si kúpil novšieho a ohľadom pohonu bol veru trochu neistý ale vravel, že medzidif to nemá a v nápravách sú otvorené dify. To mi on povedal.
Pravdou je , že ja nápravovú uzávierku často nevyužijem, pravdepodobne len priskúšobnej jazde :-D , len čo sa týka toho medzidifu , tak na ňom trvám stále.
Viete mi niekto povedať, či sa pri tomto Disco medzidif vyskytoval ? Ak hej , tak ho pôjdem zajtra pozrieť, len až tam nebežím, keď by som dopredu vedel, že ho nemá.

Autor:  Macej [ Sob, 07.01.2012, 16:53 ]
Predmet príspevku: 

Ako hovorím, ukážte mi niekto Discovery I/II ktoré nemá medzinápravový diferenciál :) .
A zručujem, že ti to bude stačiť bez uzavierky nápravy (veď Jeep ju tiež nemá a samozvor ktorý mal "dobrého" majtela ti tiež nepomôže). Stačia dobré pneu a máš pokoj. Ja mám vlastne ten istý povozok čo má Disco a nemám uzavierku (iba medzidifu - samozrejme) a pracujem často v teréne a kolega má občas čo robiť aby mi stačil na nových pneu a so zadnou uzavierkou na jeho Micine L200 a šoférovať veru vie :!:

Samozrejme toto necháp ako by som ťa chcel stiahnuť na "svoju" stranu k LR od Jeepu - to veru nie, ale hlavne ťa vyviezť z omylu že LR zaostáva za Jeepom. Ona každá táto značka má svojho kupca. Každý majtel toho či onoho ti povie, že práve to jeho je lepšie - viď Romo :-D . V oboch značkách som sa trošku povozil ale porvnovnanie ti presne podať neviem. Ale čo je hlavné tak Jeep a Land Rover má svoju dušu :wink: (navyše landroveristi sa zdravia :-D )
Tak snívaš o Jeepe kludne ale kôli mylným informáciam nezatracuj bezosporu dobrú značku :wink:

Autor:  petriiik [ Sob, 07.01.2012, 17:32 ]
Predmet príspevku: 

disco medzidif ma a uzamykatelny, moju skusenost s D1 a automatom ti pisat nebudem lebo by som ta odhovoril

Autor:  mato_srubka [ Sob, 07.01.2012, 23:10 ]
Predmet príspevku: 

No prečítal som si zopár príspevkov na LR fore a na Disco je asi viacero variant rozvodovky, resp. jej ovládania , tak je celkom možné, že ten Disco , čo som dal link má medzidif , ale nemá mechanickú uzávierku medzidifu a prenos výkonu na nápravy je riadený elektronikou.
Ale týmto som si neni istý

Tiež som bol prekvapený, keď som si prečítal, že sa môže pri otvorenom medzidife stať , že sa nejakým spôsobom poškodí , ak začne prešmykovať jedna náprava :shock:

Fuh, no sa na to asi vykašlem a kúpim krátke Pajo 2,5TD :-D
Tam je aspoň istota, že to má mechanicky uzatvárateľný medzidif. Teda bez super selectu som ešte nevidel, aj keď boli nejaké kusy vyrobené s easy selectom , ale taký som ešte nenašiel.

No jo, pokračujeme v hľadaní :D

Autor:  Macej [ Sob, 07.01.2012, 23:23 ]
Predmet príspevku: 

To si čítal príspevky o Discovery II a to v odkaze od teba bola Disco 1 a tá má čistú mechaniku. To čo si čítal s tým poškodením je reálne ale väčšina rozvodoviek s medzidifom sa automaticky uzatvára ak dávaš redukciu (výhoda pre LR ak rozťahuješ niečo na ceste). A Pajero oproti LR ovela, ovela, ovela, ovela............. ovela, ovela drahšie :) . Takže ak kúpiš pokazený LR, opravíš tak jazdíš ale ak kúpiš Pajero, pokazíš, opravíš a splácaš hypotéku :lol:

Ale vidím že pre LR nejsi zapálený - chce to naozaj istý druh nákazy a neni ju ťažké dostať a žije sa s ňou príjemne :wink: - a kúp si už toho Jeepa nech máme všetci klud :-D :wink:

Autor:  mato_srubka [ Sob, 07.01.2012, 23:50 ]
Predmet príspevku: 

Hah ono to nieje až také jednoduché "kúpiť jeepa" ako som si myslel na začiatku :-D , dosť veľká časť ZJ nemá select trac s medzidifom , sa mi zdá, že si ich tam majitelia doimplantujú z XJ alebo neviem už.

S tým Discom sa veru asi mýlim, ale predtým som sa nikdy o tieto auta nezaujímal.
Predbežne som sa dohodol s majiteľom toho fialového, že ho zajtra prídeme pozrieť, tak sa uvidí, čo to bude za ďábla.

Sakra a že jaké jednoduché kúpiť auto a to chcem iba posratý uzamikateľný medzidif , zvyšok je o kompromisoch :(
Ešte kukám, že tie naftové 83kW motory sú lacnejšie ? Ako sú na tom ?

Autor:  Macej [ Ned, 08.01.2012, 0:03 ]
Predmet príspevku: 

Ty si toho nejak málo naštudoval človeče :) . V podstate sa dá tvrdit že aj ZJ s rozvodovkou Quadra Trac stále ťahá oboma nápravami - aspoň je stále v pohotovosti tak učiniť - zjednodušene :) . A dá sa to aj uzamknúť.

Inak uzamykatelný medzidif má aj Niva :-D

Tie 83kw motory v Disco 1 označené aj ako 300TDi sú dosť známe. Ak mali menené rozvody a aspoň základné minimum a nemáš šťastie ako Petrík tak sa nemáš čoho báť :) . Odporúčil by som ťa na LR forum ale ty si zase pomýliš typ auta a to zas bude komplikované lebo hnet potom myslíš na Tripičinachladiči :roll: :-D :wink:

Autor:  mato_srubka [ Ned, 08.01.2012, 0:42 ]
Predmet príspevku: 

Hej , ale sám si povedz, čo sa môže skôr pokaziť po najazdení 200 a viac tisíc km ? Select trac alebo quadra ?
Viem, že si chcem kúpiť auto z tej nižšej cenovej kategórie , ale chcem , aby niečo aj povozilo a nie, aby som pod nim musel ležať a tlačiť doň peniaze. Nehovorím o bežnej údržbe, ako sú rozvody , kladky , remene , oleje , filtre , sviečky/žhaviče proste to , čo je spotrebák , ale aby som tlačil peniaze do opráv už pokazeného pohonu si radšej vyberiem iné, konštrukčne jednoduchšie auto.

K Nive len toľko, že na to , koľko to žerie, by to mohlo byť aj trochu väčšie auto. Na počiatku som aj nad ňou uvažoval , ale stojí rovnako, ako konkurencia a ničím neohuruje.

K Mitsu , čo dodať , má všetko , čo by som chcel okrem cenovky a V8.

K LR som sa dostal až teraz , tak ešte mám čo doháňať , ale veď na to je fórum, aby sa človek niečo dozvedel.

Autor:  Macej [ Ned, 08.01.2012, 1:02 ]
Predmet príspevku: 

Po 200 tácoch bude dosť možno Quadra track v trošku zúboženom stave kôli jeho konštrukcii. Selektrack - ak ho vlastnil debil - môže mať vyťahanú reťaz a takto by sme mohli ísť pri každom aute do nekonečna. Dosť záleží na tom či dobre trafíš.

A ako hovoríš spotrebák sa nerieši - to je prirodzená vec.

Niva je vec sama o sebe :) . To je mimo debatu lebo to zrejme neni ani okrajovo vhodné auto pre teba.

Micu ak si myslíš že má všetko tak choď do toho ale ak si chcel Jeep tak podla mňa nebudeš vo svojej koži.

LR ako som spomenul musí byť diagnoza. Tu je o LR písané strašne málo ale ak nakukneš na to o akom aute čítaš na LR fore a nesekneš sa v type :) :wink: tak si kludne poštuduj. Tým nič nestratíš ak sa o prípadných výhercoch konkurzu dozvieš viac. Hlavne ale nedaj hnet na prvý príspevok ale prečítaj aj tie nižšie :-D . Ale čo je hlavne nenechaj si do toho kecať. To čo si chceš kúpiť lebo....no proste si to chceš kúpiť a nemáš na to dôvod a vieš že ti to bude vyhovovať tak to ber :wink: . Za seba ti poviem že som to spravil a nelutujem.

Autor:  Oron72 [ Ned, 08.01.2012, 8:50 ]
Predmet príspevku: 

mato,uz sa konecne rozhodni,lebo kto spekuluje,tak väcsinou kupi nejaku kravinu.

Daj mi 4800€ a dam ti k autu aj seletrack a neviem,ci zozenies lepsiu V8

Stránka 7 z 11 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/