4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
NIVA - minimum elektroniky http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=11679 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | kamtcho [ Str, 27.10.2010, 14:51 ] |
Predmet príspevku: | NIVA - minimum elektroniky |
Takze nakoniec volba prveho offroadu padla na Ladu niva. Mame garaz, jamu, chut takze myslim ze spolu s lacnymi nahradnymi dielmy to bude v pohode. Len by som poprosil o radu aku ladu nivu, ak chcem taku klasiku s minimom elektroniky. Je to do rocniku 1993 vratane? Chcem karburator bez lambda sondy, katalyzatoru a dalsich sprostosti, chcem auto na ktorom sa da opravit vsetko svojpomocne ako na starej skodovici. Viem ze potom tie novky po roku 2000 boli zase ok, ale to uz zase prekracuje moc cenovy limit. Podla tohto popisu: http://4x4.termix.sk/history.php co som nasiel by mali byt lady do roku 1993 prave tie osvedcene klasiky, ale rad si necham poradit, nech nekupim nejaku nevhodnu. Ide o to ze ju chcem mat na papieroch. Docitak som sa o karburatorovych verziach myslim okolo roku 1995, a v nich bola aj lambda a kat. A s tym su potom dost problemy co sa EK tyka. |
Autor: | finder [ Str, 27.10.2010, 15:12 ] |
Predmet príspevku: | Re: NIVA - minimum elektroniky |
kamtcho píše: Docitak som sa o karburatorovych verziach myslim okolo roku 1995, a v nich bola aj lambda a kat. A s tym su potom dost problemy co sa EK tyka. Hej ? A ja som si myslel, ze mozes na EK mat zvysene hodnoty, pokial su v tolerancii vyrobcu ... (mne sa tiez nepaci, ze po cestach smrdia vetriesky, ale hold splnaju normy vyrobcu). Mimochodom katalyzator splodiny znizuje (pokial nie je po smrti, alebo vykuchany). |
Autor: | ladanivapepe [ Str, 27.10.2010, 15:46 ] |
Predmet príspevku: | |
kamtcho. Tak vitaj medzi nami nivkarmi, teda ak sa rozhodnes urcite pre Nivu. Teraz ti dam radu a ak ti niekto bude hovorit nieco ine tak klame aj sam seba. Kup si Ladu Nivu 1,6 klasicky karburator, cize to znamena Nivu este s tou starou zadnou castou. Pretoze tie 1,6 s katalyzatormi po case zacali blbnut. Proste stara klasika je najlepsia, viem to sam ju mam. A ostatne veci ak budes chciet ohladne pneumatik, zdvihnutia, uzavierok tak sa kludne pytaj. |
Autor: | dado [ Str, 27.10.2010, 17:44 ] |
Predmet príspevku: | |
ladanivapepe píše: Pretoze tie 1,6 s katalyzatormi po case zacali blbnut. Ja som taku mal, ona ani neblbla, Len kat bol po 80 000 K.O. ale za 100€ sa da kupit univerzal. Skor ma stvalo ze to bola Niva s najmensim vykonom a najvacsou spotrebou. |
Autor: | kamtcho [ Str, 27.10.2010, 18:46 ] |
Predmet príspevku: | Re: NIVA - minimum elektroniky |
finder píše: Hej ? A ja som si myslel, ze mozes na EK mat zvysene hodnoty, pokial su v tolerancii vyrobcu ... (mne sa tiez nepaci, ze po cestach smrdia vetriesky, ale hold splnaju normy vyrobcu). Mimochodom katalyzator splodiny znizuje (pokial nie je po smrti, alebo vykuchany). jednoducho z toho celeho co som vsade na nete cital tak bud do roku 93 pre liftingom, to sa opravuje na "kolene" vsetko vratane motora, alebo potom po roku 2000 mpi, tie su relativne nove a aj spolahlive co sa elektroniky tyka. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=291531#291531 v tych rokoch je to nejake neiste, vela druhov a tak..., ja kazdopadne chcem na tom robit upravy v rozmedzi aby boli vsetky legal, mam ku chate 50km tak to pojdem po ceste. Takze potrebujem aj platnu STK? EK, tak radsej nech je vsetko ako ma byt. Paci sa mi proste stara dobra klasika ako som si mohol vsetko opravit ked som mal skodovku zo 79, toto bude nieco take iste. Kedze teda info aky tym chcem mam vyrieseny, ako spoznam tu prvu radu ze je s kat? Myslim podla rocnika alebo z fotky. Je to do toho 93? a ked uz nejaka tema o NIve pri kupe, nasiel som zaujimavy clanok tak celkove co a ako, tam to tiez spominaju. http://auto.pravda.sk/lada-niva-od-1977 ... azdene_P39 Citácia: Rok 1993 znamenal prevŕtanie pôvodného motora na objem 1,7 litra (1690 cm3) a aplikáciu jednobodového vstrekovania GM. Tu sa objavili prvé problémy so spoľahlivosťou, ktoré vyriešil až príchod viacbodového vstrekovania Bosch LH-Jetronic v roku 2000. |
Autor: | kamtcho [ Str, 27.10.2010, 18:50 ] |
Predmet príspevku: | |
ladanivapepe píše: kamtcho. Tak vitaj medzi nami nivkarmi, teda ak sa rozhodnes urcite pre Nivu. Teraz ti dam radu a ak ti niekto bude hovorit nieco ine tak klame aj sam seba. Kup si Ladu Nivu 1,6 klasicky karburator, cize to znamena Nivu este s tou starou zadnou castou. Pretoze tie 1,6 s katalyzatormi po case zacali blbnut. Proste stara klasika je najlepsia, viem to sam ju mam. A ostatne veci ak budes chciet ohladne pneumatik, zdvihnutia, uzavierok tak sa kludne pytaj. Dik, no hadam uz pri nivke ostane, uz som mal tolko variant ![]() Bolo uz v plane aj poredat civic, a kupit nejaky rok 98 l200 alebo pajero, ale to ma este cas,ta niva ma na videjkach co dokaze bezna verzia presvedcila ze mi na zaciatok bude bohate stacit, resp ani nevyuzijem jej potencial zo zaciatku urcite nie ![]() A tie opravy, to je malina a hlavne ako prvy offroad myslim ze uplne idealne. |
Autor: | kamtcho [ Str, 27.10.2010, 18:53 ] |
Predmet príspevku: | |
este najst tu pravu, lebo zda sa mi ze idu na odbyt Ko teple rozky, sledujem to tak mesiac, este som nebol pevne pore nu rozhodnuty, ale lepsie co sa pomer cena/stav a je to ten stary model, tak to je hned prec za den. |
Autor: | Pato Zvolen [ Str, 27.10.2010, 20:30 ] |
Predmet príspevku: | Niva 1.6 |
Caw potencionálny kolego. Trošku ťa uvediem do reality k tým ND. Aby si nebol prekvapkaný a netešil si sa predčasne-lacné diely na SK sú síce relatívne, ALE kvalita je viac než úbohá. Ja mám 1.6 r 95 a pohoda .... K spoľahlivosti môžem povedať asi toľko : všetko čo som vymenil za mimo ruské, ukrainské, maďarské, poľské a čínske ND - čiže LEN nemecké ND funguje teraz ako hodinky !!! Už to po svojich obišlo aj Romániu a pohoda - nemenil by som . |
Autor: | kamtcho [ Str, 27.10.2010, 20:35 ] |
Predmet príspevku: | Re: Niva 1.6 |
Pato Zvolen píše: Caw potencionálny kolego. Trošku ťa uvediem do reality k tým ND. Aby si nebol prekvapkaný a netešil si sa predčasne-lacné diely na SK sú síce relatívne, ALE kvalita je viac než úbohá. Ja mám 1.6 r 95 a pohoda .... K spoľahlivosti môžem povedať asi toľko : všetko čo som vymenil za mimo ruské, ukrainské, maďarské, poľské a čínske ND - čiže LEN nemecké ND funguje teraz ako hodinky !!! Už to po svojich obišlo aj Romániu a pohoda - nemenil by som . To myslim, urcite chcem vymenit niektore casti za kvalitnejsie veci. Radsej si trosku priplatit a mat kvalitu, ale ked sa vyskytne nieco neocakavane,. tak sa to da za babku opravit. Ale presne tym smerom by som si tu nivku chcel robit. Postupne vymienat za kvalitnejsie veci, to co budem moct. Ta niva na hodnote nestraca, co ale v podstate vsetky auta s nejakou pridanou hodntou, ako napriklad prave tieto offroady ![]() |
Autor: | Pato Zvolen [ Str, 27.10.2010, 21:03 ] |
Predmet príspevku: | kvalitnejsie ND |
Noo tak toto bolo dobré ![]() ![]() |
Autor: | Peter 69 [ Str, 27.10.2010, 23:04 ] |
Predmet príspevku: | Re: kvalitnejsie ND |
Pato Zvolen píše: Noo tak toto bolo dobré ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Pato Zvolen [ Štv, 28.10.2010, 20:54 ] |
Predmet príspevku: | ND |
Akéže strašenie ? , len som mu prezentoval realitu aby nebol prekvapkaný neskôr. A takto ešte na doplnenie. Čo funguje a je z prvovýroby to treba obkľukou a po špičkách obchádzať a nešahať na to!!. A ak už je to nevyhnutné, tak ako som vyššie napísal ..... |
Autor: | petersi [ Pia, 29.10.2010, 6:48 ] |
Predmet príspevku: | |
No, ja som mal AVIE, Vitary,... ale aj Niva ma dáko nepresvedčila. Hľadám spoľahlivého pracanta (bez papierov) k domu, do lesa, s lacnou prevádzkou a s jednoduchým prístupom k náhr. dielom. Teraz začínam poškúľovať snáď po nejakom UAZ-e, ale bojím sa práve tých dielov - že sa budú ťažko zháňať. Pre UAZ preto, lebo sa domnievam, že to bude konečne mechanicky silnejšia kategória než napr. taká VITARA. Mal som ich už 2, no plechy slabé ako toaletný papier, šasy sú z profilu hr. steny cca 2 mm, všetko jemné, slabulinké... a k tomu auto hrdzaveje snáď na každom mieste... Naozaj som oačakával, že VITARA je niečo pevnejšie... |
Autor: | ladanivapepe [ Pia, 29.10.2010, 9:53 ] |
Predmet príspevku: | |
petersi píše: No, ja som mal AVIE, Vitary,... ale aj Niva ma dáko nepresvedčila. Hľadám spoľahlivého pracanta (bez papierov) k domu, do lesa, s lacnou prevádzkou a s jednoduchým prístupom k náhr. dielom. Teraz začínam poškúľovať snáď po nejakom UAZ-e, ale bojím sa práve tých dielov - že sa budú ťažko zháňať. Pre UAZ preto, lebo sa domnievam, že to bude konečne mechanicky silnejšia kategória než napr. taká VITARA. Mal som ich už 2, no plechy slabé ako toaletný papier, šasy sú z profilu hr. steny cca 2 mm, všetko jemné, slabulinké... a k tomu auto hrdzaveje snáď na každom mieste... Naozaj som oačakával, že VITARA je niečo pevnejšie... Na Uaza vozi suciastky p. Straka z Cierneho. Dokonca aj na Nivu co to donesie za super ceny. Su to suciastky z Ruska a mozem povedat ze Pato ma zcasti pravdu. Tieto co on vozi funguju super. |
Autor: | ladanivapepe [ Pia, 29.10.2010, 10:13 ] |
Predmet príspevku: | |
to Kamtcho - musis byt trpezlivy, veru tazko sa zhana dobra 1,6 Niva na papieroch. |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |