4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

PATROL Y60 4.2 BENZIN ALEBO 4.2 DIESEL??
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=13376
Stránka 1 z 4

Autor:  pv [ Štv, 21.07.2011, 18:14 ]
Predmet príspevku:  PATROL Y60 4.2 BENZIN ALEBO 4.2 DIESEL??

Caute poprosil by som o nejake vase nazory co sa tyka Nissan Patrol Y60ky. Neviem co by bolo lepsie do terenu 4.2 benzin alebo 4.2 hladky diesel? Spotreba paliv v tychto dvoch ma nezaujima. Zaujima ma ako by sa spraval dany model a ake ma vyhody/nevyhody.

diky :wink:

Autor:  marisko [ Štv, 21.07.2011, 18:16 ]
Predmet príspevku: 

ja by som bral benzín.

Autor:  pv [ Štv, 21.07.2011, 18:32 ]
Predmet príspevku: 

a preco?

Autor:  marisko [ Štv, 21.07.2011, 18:43 ]
Predmet príspevku: 

Lebo ho mám aj ja :) a ešte lebo:
- krajší zvuk
- menšia hmotnosť
- bude s automatom
- v mrazoch lepšie štartuje
- dáš do neho plyn ak chceš jazdiť lacnejšie

Autor:  OFFroad4wd [ Štv, 21.07.2011, 19:52 ]
Predmet príspevku: 

a chceš aj brodiť? alebo čo je terén v tvojom prípade? :wink:

Autor:  Maco [ Štv, 21.07.2011, 19:54 ]
Predmet príspevku:  diesel

..ja by som bral diesel :D
+ lepsi priebeh vykonu (od nizkych otacok) ..teda ak rad jazdis s citom a nie s plynom na podlahe.. :D
+ dlhsia zivotnost, vyssia odolnost (co benzin vo vode??)
+ lacnejsia prevadzka (co si sice pisal ze ta nezaujima)
+ menej skodlive emisie (napriek niekoho mylnym predstavam ze cim viac vidno dym tym viac skodi)

- menej vabivy zvuk ale tak no..
- narocnejsi na udrzbu
- horsie starty v zime

..ale tak zalezi co je pre teba dolezite.. ale pri rozbiehani v smyklavych (blato, sneh) ci nestabilnych vyjazdoch (strk, sotolina, ...) ocenis rozbeh pri nizkych otackach.. vyssia ucinnost PODLA MNA ;) :-D

Autor:  Oron72 [ Štv, 21.07.2011, 20:43 ]
Predmet príspevku:  Re: diesel

Maco píše:
..ja by som bral diesel :D
+ lepsi priebeh vykonu (od nizkych otacok) ..teda ak rad jazdis s citom a nie s plynom na podlahe.. :D
+ dlhsia zivotnost, vyssia odolnost (co benzin vo vode??)
+ lacnejsia prevadzka (co si sice pisal ze ta nezaujima)
+ menej skodlive emisie (napriek niekoho mylnym predstavam ze cim viac vidno dym tym viac skodi)

- menej vabivy zvuk ale tak no..
- narocnejsi na udrzbu
- horsie starty v zime

..ale tak zalezi co je pre teba dolezite.. ale pri rozbiehani v smyklavych (blato, sneh) ci nestabilnych vyjazdoch (strk, sotolina, ...) ocenis rozbeh pri nizkych otackach.. vyssia ucinnost PODLA MNA ;) :-D




maco.kde preboha chodis na taketo dristy o emisiach,odjakziva ma benzin mensie emisie ako kachle.
Alebo,ze dlhsia zivotnost smradlaveho diesla ako benzinu
Jedina vyhoda je tan krutiak ale aj to na ukor toho,ze ma ucinnost iba do nizkych otacok

Autor:  romo11 [ Štv, 21.07.2011, 20:58 ]
Predmet príspevku: 

bolo by zaujímavé vidieť porovnanie priebehu krútiaceho momentu a výkonu oboch motorov.
4,2D asi nebude ovplývať extra veľkým výkonom, otázka je koľko Nm má naviac v nízkych otáčkach.
Predpokladám že benzín bude mať viac Nm oproti hladkému dieslu, alebo sa mýlim?

Autor:  marisko [ Štv, 21.07.2011, 21:05 ]
Predmet príspevku:  Re: diesel

Oron72 píše:
Jedina vyhoda je tan krutiak ale aj to na ukor toho,ze ma ucinnost iba do nizkych otacok


Pri automate a benzíne je toho Mk dosť (lebo menič momentu)

Autor:  Oron72 [ Štv, 21.07.2011, 21:09 ]
Predmet príspevku: 

pravdu vravis :smt023

Autor:  Little PEPE [ Štv, 21.07.2011, 21:36 ]
Predmet príspevku: 

ja by som bral 4.2D , prakticky ten isty motor ako mam ja 3.3td len vatsi obsah, primitivne a spolahlive, rozvody ozubenymi kolesami

skoro neznicitelne motory a aj spotreba v pohode a krutak odspodu velmi dobry

bratia v CZ do toho davaju aj turba a ide to jak raketa a potom si jeden z mala co bude mat v patrole "motor".

len tieto 4.2D maju zevraj rychle diferaky a nemaju uzavierku ani vzadu od vyroby

Autor:  dado [ Pia, 22.07.2011, 8:43 ]
Predmet príspevku: 

V terene sa dostanes do situacii, kedy potrebujes dostat kolesa do poriadnych otacok aby si z drazok pneu dokazal vyhadzat blato. U ziadneho diesla som to nevidel tak efektne a rychlo ako u benzinovych motorov.

Autor:  traktoristaa [ Pia, 22.07.2011, 8:54 ]
Predmet príspevku: 

dado píše:
V terene sa dostanes do situacii, kedy potrebujes dostat kolesa do poriadnych otacok aby si z drazok pneu dokazal vyhadzat blato. U ziadneho diesla som to nevidel tak efektne a rychlo ako u benzinovych motorov.


Toto sa trosku prieci. Ocul som tento nazor uz viac krat a stale nad tim krutim hlavou. :evil:

Je pravda ze pri vyssej obvodovej rychlosti oblato vplyvom odstredivej rychlosti odleti z draziek ale zase plati ze cim vyssia rychlost pri presmykovani tim mensi sucinitel trenia.

Co sa tika motora - fyziku neoje..s, benzin ma rozhodne o dost vacsi vykon, spolahlivost, spotreba - das plyn a si lacnejsi ako nafta.

Autor:  kajoirsko [ Pia, 22.07.2011, 9:37 ]
Predmet príspevku: 

dobra debaticka ja si myslim ze kazde ma svoje plusy a minusy ja som mal aj aj, benzin dobra dynamika na kratkych usekoch ked treba vybehnut nejaky ten kopcek a neni dostatocny rozbeh ale zase problem ustriehnut kolesa aby nesli do smyku pri prudkych vyjazdoch a tam kde na benzine treba radit aby nezdochol diesel si este bafka ale na vysantenie urcite benzin :twisted:

Autor:  pv [ Pia, 22.07.2011, 9:50 ]
Predmet príspevku: 

nejake cisla:

diesel - 125 PS (91.9 kW; 123.3 bhp) @ 4000 RPM
27.8 kg·m (273 N·m; 201 lb·ft) @ 2000 RPM


benzin - 175 PS (128.7 kW; 172.6 bhp) @ 4200RPM
32.6 kg·m (320 N·m; 236 lb·ft) @ 3200 RPM

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/