Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 07.05.2025, 23:00
Dnes je streda 7. mája 2025, meniny má Monika a zajtra Ingrida




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 42 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Mitsubishi Pajero vs. Toyota Landcruiser 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.11.2011, 10:15
Príspevky: 17
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Zdravým všetkých a poprosím o rady a názory...
Naše Suzuki Samuraj čo máme do lesa začína hrdzavieť a potrebuje nové pneu, tak sme začali premýšľať či nebude lepšie ako kúpiť nové pneu a nechávať to vyvariť a lakovať, lepšie zohnať hneď niečo iného a tohoto za niečo predať (oni si celkom držia cenu).

S mamou sme teda začali uvažovať kúpu nejakej náhrady a že by sme to dali otcovi ako tajný darček k vianociam (ale v podstate by to bol darček pre celú rodinu).

Chceme to na také auto prevážne na chalupu na výlety do lesa, a občas dovezenie dreva, ale aby to už malo ŠPZ a dalo sa s tým jazdiť normálne aj na cestách. A keďže naši si tento rok kúpili BMW 3 sedana (ja mám tiež sedan), tak chce to aj preto, aby sa dalo previezť niečo väčšie a s ťažným, a na také akcie ako splavovanie Hronu či jazdy do Tatier, kde sa jednak jazdí aj mimo cesty, chodí v špinavých botách a hlavne auto necháva niekde stáť bez dozoru.

Do toho sa zamotala mama, ktorá sa začala postupne "zamilovávať" a nejak sme začali prechádzať od novšieho Samuraja, k Jimnymu, Grand Vitare a pod.

Pôvodný zámer a aj celkové náklady o dosť poskočili. Ale tie dôvody ktorými argumentuje a čo som písal vyššie považujem za rozumné a vzhľadom k tomu, že väčšiu časť z toho chce hradiť ona, tak neriešim :-D.

A tak nejak sme si zvolili 2 adeptov. U oboch sa jedná o krátke 3dv. verzie.

1. Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D (121Kw/165k)
+ viac sa mi páči (ext. i interier pôsobí novším dojmom)
+ vyšší výkon motoru
+ viac možností nastavenia prídavnej prevodovky (2H, 4H, 4H + mezinápravák lock, 4L)
+ nezávislé zavesenie náprav (lepší jazdný komfort na ceste)
- hlučnejší motor


2. Toyota Landcruiser 90 3.0 TD (92kw/125k)
+ dobré referencie co se týka spoľahlivosti
- stálý pohon 4x4 v základe => horšia spotreba + menej možnosti "co pridať" při problémoch v teréne
+ nižšía poistka
+ tuhá zadní náprava (lepší pre off road + možnosť vätšieho zaťaženia).


Máte nejaké ďalšie poznatky?
(najmä o spoľahlivosti a vydarenosti auta aj pohonných jednotiek)


Uto, 15.11.2011, 10:51
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no, uprimne povedane, tieto dve auta sa nedaju velmi porovnavat...

ak to trochu prezeniem, tak ta toyota je este terenne auto, ale to pajero je skor SUV

...fakt je, ze aj pajero sa da upravit aby sa v terene uplne nestratilo, ale toyota take situacie zvladne uz v zaklade, cize zasadna otazka je, ci to ma byt viac na cestu, alebo do terenu, kedze sa mama zacala zamilovavat, aby sa vam to nevymklo spod kontroly :-D ak bude ambicia viac a viac do terenu, asi by som volil toyotu, pajero skor na dlhsie cestovanie a lahky teren

v pripade tyrania pajera v strednom terene, bude vyzadovat nakladnejsiu udrzbu... ale zas na ceste je to medzi SUV celkom zihadlo

da sa ale spravit aj takto :

http://www.allmetal.sk/Galeria-Mitsubishi.html

je tam viac foto...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 15.11.2011, 11:45
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31
Príspevky: 480
Bydlisko: Partizanske
Odpoveď s citáciou
mohol si dať hlasovať :) ja som za toyotu
1,spolahlivosť
2,lepšie drži cenu pri naslednom predaji
3,jednoduchší motor menej elektroniky

_________________
L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,


Uto, 15.11.2011, 11:49
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.11.2011, 10:15
Príspevky: 17
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD: Takto, ako mne ide o normálne auto, nič také ako nejaké úpravy a tunenie a dvíhanie o pol metra, odrezávanie nárazníkov a pod, to fakt nie... :D
S autom jazdíme síce lesom, polia, lúky, ale snažíme sa ísť poľnými, lesnými cestami, občas niečo prebehnúť mimo. Takže aj Samuraj nám vyhovoval v origo stave (a dostal sa vždy tam, kde bolo treba a pri dostatočnom poblednutí spolujazdcov), žiadne extrémy (nič pre mňa) => potrebujeme auto, nie tank.


Uto, 15.11.2011, 12:04
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6666
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na DiDcku vlacit drevo ? :-D, ok preco nie. NA jednej strane sice uznavam moznost lepsej manevrovatelnosti v lese, na druhej strane ak poriesis dlhu verziu, nic nepokazis, spotreba ta ista (pol litra ?), a nemusis furt skladat zadne sedacky ... (a neverim, ze chodis na miesta, kde sa vytocis len z kratkym a nie aj s dlhym). Videl som kratke DiD super nazdvihane (trufnem si povedat, ze ak si lahnem na cestu, tak po mne prejde, a nicim ma netrafi do hlavy), aj na tom chalan dokonca jazdi zrazy ... Ale vidim to aj stale nieco opravovat ... Ak nemas silnu potrebu riesit DiDcko, ries 2-jkove pajero, pohon je tam ten isty, a ze bude o par rokov starsie ? A neosypes sa zo servisu ...
Toya je fajn, ale mrchy drzia si cenu aj napriek rokom ...
Ak by som porovnal 2-jkove pajo vs toyu, tak financne nakupne/servisne idem asi do paja ...


Uto, 15.11.2011, 12:04
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.11.2011, 10:15
Príspevky: 17
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD: Takto, ako mne ide o normálne auto, nič také ako nejaké úpravy a tunenie a dvíhanie o pol metra, odrezávanie nárazníkov a pod, to fakt nie... :D
S autom jazdíme síce lesom, polia, lúky, ale snažíme sa ísť poľnými, lesnými cestami, občas niečo prebehnúť mimo. Takže aj Samuraj nám vyhovoval v origo stave (a dostal sa vždy tam, kde bolo treba a pri dostatočnom poblednutí spolujazdcov), žiadne extrémy (nič pre mňa) => potrebujeme auto, nie tank.


Uto, 15.11.2011, 12:09
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak si si vsimol, to pajero nie je zdvihnute o pol metra ani nema orezane narazniky ako si to nazval, to som ti dal na ukazku ako minimum aby si vedel jazdit terenom povedzme ako samuraj bez vacsich poskodeni a trapenia...

tak este raz zvaz to jazdenie terenom (aky level a kolko), lebo po lese jazdim aj touaregom bez problemov, ale nie tam kam chcem iba tam kam mozem...

z toh co hovoris som stale za toy...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 15.11.2011, 12:12
Profil ICQ WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.11.2011, 10:15
Príspevky: 17
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder: Dvíhať a pod to určite nebudem... Osobne sa mi to i prieči. Pokiaľ nechce niekto jazdiť trial, postrádam zmysel niečoho takého na normálne použitie...

Tak drevo väčšinou vozíme v prívesom, do auta sa dáva len časť na zaťaženie auta a aj to už nakrájané na špalíky.

No my ale chceme, aby to auto malo aj nejakú výbavu, bezpečnostnú výbavu a aj vyzeralo ako normálne auto, tak preto Pajero III a LC 90. Proste ak mám kúpiť nejakú načatú mrchu, kde už je nájazd iný a aj kasna už má niečo za sebou, to nemusím kupovať nové a môžem si nechať Samuraja. :D

Práve toto auto má byť v podstate 3 auto do rodiny + na cesty do lesa... Takže aby sa s tým dalo ísť napr. aj do práce bez toho, aby pri pohľade na to deti nezačali plakať (priateľka je učiteľka v škôlke), tak preto koľajnice miesto nárazníkov a tlmiče zo Zilu nehrozia. :-D

A čo sa týka ceny, tak tá je u oboch rovnaká... :wink:


Uto, 15.11.2011, 12:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40
Príspevky: 1447
Bydlisko: povazska bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dosť som v pomykove z toho čo potrebujes...ako citam chces auto na drevo z taznym okej to neni problem len vozit drevo v 3dv. ? to ho budes musiet rezat na 0,5m kusky a malo kde je taka moznost vytocit sa s autom v lese a este mat aj vozik uz ak prde aj ten vozik vyhody wagona su hlavne stabilita predstav si pajero 3dv a vlecka kde mas tonu dreva nie o moc ale wagon je urcite stabilnejsie sam to viem lebo gho mam ......a tej poistke ak ma pameta neklame je positko nad 2,5 cm/3 a to je konecna hranica takze neviem .... dalsia vec je co povazujes za teren a za offroad nac o ho chces vyuzivat... to co popisujes by ako pise rado vyssie zvladne aj tuareg(v dobrom) a aj ine schopnejsie SUV, ked chces aby to nejako vyzeralo no ja osobne poviem ze yb som nesiel do pajera 3 kopec elektriky no nic moc ako pise FINDER vyssie zvazoval by som kupu pajera 2 hlavne koli cene a servisu nahr. dielov je neurekom a hlavne preto ked niekde v lese odrejes lestenku pajero 3 budes sklamany no na pajere 2 sa to strati ...a ze enchces rohganu mrchu myslim ze vela z nas co tu ma pajero 2 su v lepsom stave ako nejake pajera 3....:))


PS... prispevok obsahuje vlastny nazor ..:)))

_________________
Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom :)

OFFROAD CLUB LÚKY


Uto, 15.11.2011, 15:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40
Príspevky: 1447
Bydlisko: povazska bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a samozrjeme ako bolo pisane vyssie tieto 2 auta sa porovnavat daju len velmi tazko skoro vobec :)

_________________
Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom :)

OFFROAD CLUB LÚKY


Uto, 15.11.2011, 15:58
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 295
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Michal.K píše:
finder: Dvíhať a pod to určite nebudem... Osobne sa mi to i prieči. Pokiaľ nechce niekto jazdiť trial, postrádam zmysel niečoho takého na normálne použitie...

k:


Ha ha ha :smt126


Uto, 15.11.2011, 16:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40
Príspevky: 1447
Bydlisko: povazska bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
100 ludi 100 chuti ....ale dvyhanie je dobra vec :))))a podotykam trial neni len o nadvhyanom aute :)

_________________
Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom :)

OFFROAD CLUB LÚKY


Uto, 15.11.2011, 16:14
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.11.2011, 10:15
Príspevky: 17
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pavol2078: Skúsim inak... Ako ja potrebujem tretie auto do rodiny, ktoré bude jednak menšej hodnoty a jednak mať lepšiu priechodnosť ako BMW 3 E90 či Audi A4 B7 s S-Line podvozkom (aby som sa ho nemusel báť niekde nechať).

Ale aby sa s tým autom dalo normálne jazdiť, bolo sa aj na ceste správalo normálne a bolo pohodlné (dovolenky, akcie), bolo bezpečné (aspoň 2x airbag a ABS) aby sa s tým dalo jazdiť prípadne aj do práce (=> nech to trochu aj vyzerá).

Auto bude viac menej na chalupe, kde bude jazdiť lesné asfaltové a lesné a poľné cesty, občas sa z cesty odbočí 50 -100 m pre niečo.
Ale nevyžívame sa v tom, že teraz autom prejdem cez 40 cm betónový můrik, alebo na nejakom hrade sa doveziem až k veži, kde ostatní chodia len pešo, aj keď som pritom oškrel pol auta a skoro na kameni prerazil pneumatiku. Mne sa stačí doviezt tam, kde bežne jazdia traktory. (nohy zatiaľ máme zdravé).

Takže autom sa väčšinou len vyvezieme do lesa, ideme na prechádzku. S tým drevom pane bože nechcem živiť, len si postupne navoziť pred zimou drevo do krbu na chalupu... Tak ako sme to robili na Samuraji, zoberie sa pila, príves, ide do lesa zreže strom, nakrája na špalíky, nahodí do auta a do vozíka a otočí sa párkrát. Auto sa vyzametá a zas slúži pre ľudí.

Čo sa týka poistky, ten objem viem, myslel som kvôli výkonu.

A my chceme vyslovene 3dv., väčšie je nám zbytočné, načo voziť vzduch, ktorý nevyužijem, jednak nájazdové uhly, a tiež aby s tým vedela jazdiť aj priateľka.

Ako neviem, keby som povedal že porovnajte Škodu Oktavia Scout to že sa to s Pajerom nedá porovnať pochopím, ale obe sú to autá rovnakej triedy, s podobným motorom...

P.S.: Tou mrdkou som sa samozrejme nechcem nikoho dotknúť...
Ale čo som pozeral autá so starším ročníkov výroby a nižšou cenou, väčšinou to už boli autá jazdené v teréne a ten stav tomu aj odpovedal...


Uto, 15.11.2011, 16:29
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 08.08.2011, 11:26
Príspevky: 12
Bydlisko: mam
Odpoveď s citáciou
Poslať 
asi budem za blba, ale v com je prosim vas ten priepastny rozdiel medzi pradom a v60kou?


Uto, 15.11.2011, 16:30
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.11.2011, 10:15
Príspevky: 17
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
traktoristaa: Ako videl som niuekoľko Samurajov polovníkov, ktoré boli neviem ako domršené, podrezávané nárazníky, podvozok aj o 20 čísiel vyššie a jazdia s tým ani nie tade, kade mi so Samurajom bez toho...

A to auto už z diaľky vyzerá hrozne...

Napr.
Obrázok

Možno to prejde 5x za rok to využijem a dostenem sa díky tomu tam, čo na bežnom musím obchádzať, ale jazdiť zvyšok roka v niečom podobnom len čisto po lesných cestách na takomto
Obrázok , tak ja nemám čo riešiť...

Ale podle vkusu každého soudruha... 8-)


Uto, 15.11.2011, 16:43
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 42 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: