Dnes je pondelok 5. mája 2025, meniny má Lesana, Lesia a zajtra Hermína
Kúpa off-Samurai/Jimny/Vitara
Autor |
Správa |
BRANO-RS
Učeň
Registrovaný: Ned, 08.01.2012, 12:45 Príspevky: 12 Bydlisko: Rim.Sobota-okolie
|

Zdravím všetkých offroaderov... chcel by som sa poradiť o kúpe off. Neplánujem ho hneď teraz ale dopredu zbieram nejaké to info. Auto potrebujem len na nejaké to vyšalenie v teréne, občas malé práce popri dome (nič veľké) a občas možno nejaký ľahší off. v mojom okolí. Zaujali ma najviac Samurai,Jimny a Vitara... Neviem sa medzi nimi moc rozhodovať preto by som chcel poprosiť o rady , skúsenosti hlavne tu. O spotrebu mi veľmi nejde nakoľko s tým neplánujem nikde jazdiť na dlhé trasy alebo nejak extrémne veľa... Zaujjíma ma hlavne spoľahlivosť , dostupnosť dielov, ľahká opraviteľnosť. Mne osobne sa viac páčia vstreky ako karbesy.. Neviem či sú aj spoľahlivé . Do áut sa vyznám (bohužiaľ hlavne teoreticky , s praxou je to horšie) takže môžete ísť aj do väčších detailov. Na auto by som zrejme chcel obuť niečo vhodnejšie do terénu , preto ma zaujíma ako to zvládajú 1.3 a podobne. Aké veľké úpravy je na sériový potrebné urobiť aby to bolo dobre prejazdné? Vitaru mi odporúčali hlavne kvôli motorou 1.6 že je silnejší a vhodnejší do terénu. Samozrejme sa mi páčia aj veľké off. ako patrol atd..lenže to by bolo asi dosť nákladné.. a investovať nechcem neviem aké peniaze , pretože to auto si na seba nebude zarábať.. dúfam že mi pomôžete s vašimi postrehmi a skúsenosťami ... ĎAKUJEM a ospravedlňujem sa ak tu už takáto téma bola..(našiel som len niečo o samurajovi..) Pekný deň.
|
Ned, 08.01.2012, 13:07 |
|
 |
Peto24
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 18.08.2007, 9:31 Príspevky: 335
|

Mal som Samurai a momentálne mám Vitaru.Musím hneď na začiatku povedať že Samurai som mal 1.0 benzín,tento motor je nevhodný ak na to chceš dať vačšie gumy,to je bez debaty.Teraz mám Vitaru 1.6 8V a na nedostatok výkonu sa fakt nemôžem sťažovať.Síce je pravda že na nej nemám obuté nejaké "drsné offroadové gumy" ale myslím že by ani s takými nemala problém,ja skôr usudzujem z toho ako hravo si poradila s naloženým vozíkom,ťahaním áut a pod.Vitara ako sa často spomína je také kultivovanejšie auto oproti Samuraiu,Samurai to je skvelé prechodné autíčko,ale na asfalte od toho nič príjemné nečakaj,je tvrdý a nepohodlný kdežto Vitara tiež síce nieje žiaden Rolls Royce,ale je to oveľa prijateľnejšie + má vo vnútry vačší priestor,čo je len a len výhoda.Čiže aby som to nejako zhrnul,ak chceš auto s papiermi,s ktorým budeš jazdiť dosť aj po cestách,šiel by som do Vitary určite,ale ak chceš auto čisto do lesa,Samurai je v tomto prípade lepšia možnosť.Pri Vitare počítaj s reálnou spotrebou okolo 9-10 litrov .Samurai aj Vitara majú malú nádrž,tuším okolo 40 litrov.Jimny má 42 litrovú,opravte ma ak sa mýlim.Na Jimnym som sa viezol tiež,nevlastnim/il som ho,celkom sa mi páčil,mal motor 1.3,ale ja skôr preferujem Vitaru,už len kvôli tomu miestu vo vnútry.Svoju Vitaru predávam,nieje to kvôli tomu že by som bol nespokojný,no terén už moc nejazdím a do mesta sú aj vhodnejšie autá 
|
Ned, 08.01.2012, 14:51 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Drobny postreh.
Jimny okrem toho, ze je sialene krpaty sa cenovo vyrovnava Grand Vitare.
Tam bude komfort a uzitkovost o nieco vecsia ...
|
Ned, 08.01.2012, 15:12 |
|
 |
BRANO-RS
Učeň
Registrovaný: Ned, 08.01.2012, 12:45 Príspevky: 12 Bydlisko: Rim.Sobota-okolie
|
No ja mám 185 cm.... ale to auto má byť len na občasné vozenie..chcem ho na papieroch..lebo vždy sa zíde mať auto navyše keby bolo treba.. a hlavne to má byť do lesa... neviem či by nebol lepší jimny kedže je novší.. že tam aj dačo vylepšili..? prípadne lepšie spoľahlivejšie ? vitaru mi niekto odporúčal hlavne kvôli 1.6 že lepšie vládze... v samuraji som sa viezol...aj ho šoféroval..páčil sa mi..ale s iným offroadom to neviem porovnať..kedže som šoféroval len tento...na a ktoré motory sú spoľahlivajšie? na čo sa zamerať..?
|
Ned, 08.01.2012, 18:12 |
|
 |
JIMNY1
Učeň
Registrovaný: Ned, 14.02.2010, 16:51 Príspevky: 19 Bydlisko: Žiar nad Hronom
|
Jimny má aj vpredu tuhú nápravu, a aj keď je menší, je to klasický offroad - podobne má obe nápravy tuhé napr aj Defender a Wrangler.
To Vitara s nezávislým predkom nemá a v teréne to je základný nedostatok.
|
Ned, 08.01.2012, 22:35 |
|
 |
Jojo GR
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27 Príspevky: 462 Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
|
JIMNY1 píše: Jimny má aj vpredu tuhú nápravu, a aj keď je menší, je to klasický offroad - podobne má obe nápravy tuhé napr aj Defender a Wrangler. To Vitara s nezávislým predkom nemá a v teréne to je základný nedostatok.  tiež to každému radím, ked sa chodí ku nám do dielne Xludí stále pýtať. Tuhá náprava je tuhá. Ked si zoberieme čo je na nezávislom predku čapov...
_________________ Toyota HDJ 80 4.2TD
|
Ned, 08.01.2012, 22:39 |
|
 |
012Roman_0
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08 Príspevky: 583 Bydlisko: Martin
|
Ak ešte niesom slepý tak hore písal že to chce na nejaký ľahký off. Tak si myslím že vitara (s tou prednou nápravou) v pohode stači pokiaľ na to nebude chceť pchať nejaké obrovské kolesá. A k tomu motoru . Mal som možnosť jazdiť na samuraji 1.0 a to bolo... no úprimne nič moc  1.6 vo vitare v pohode stačí,ak na to nejdeš pchať veľké kolesá ako som už vyššie spomínal
P.S Jojo GR : zasa s tými čapmi to nepreháňaj 
_________________ Suzuki vitara OME
|
Ned, 08.01.2012, 22:56 |
|
 |
Jojo GR
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27 Príspevky: 462 Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
|
Napr. Nissan Patrol 4ks čapov, napr. .... L200 10ks čapov na náprave. To je len moj postreh, moja rada. Nič menej, nič viac....
_________________ Toyota HDJ 80 4.2TD
|
Ned, 08.01.2012, 23:19 |
|
 |
012Roman_0
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08 Príspevky: 583 Bydlisko: Martin
|
Vitara má 6 čapov (z toho 4 na spojovačke) .. a isto je to rozumnejšie vyriešené ako na nejakom terrane 
_________________ Suzuki vitara OME
|
Ned, 08.01.2012, 23:24 |
|
 |
BRANO-RS
Učeň
Registrovaný: Ned, 08.01.2012, 12:45 Príspevky: 12 Bydlisko: Rim.Sobota-okolie
|
no ako má to byť auto na voľný čas a hlavne do terénu... takže v tom prípade by bol vhodnejší jimny , ako je natom samuraj čo sa týka náprav? beriem off. ako hoby ale zrejme by som ho časom aj rád zdvihol poprípade naviják dopredu.. trochu sa pobahniť..a v okolí nepoznám nikoho kto by sa išiel bahniť so mnou .. takže navi by bol asi nutnosť.. aby som si poradil sám.. pozerám že do jim. dávali 1.3 ale rôzne verzie.. 59 a 62/3 kw.. ktorá je lepšia? nejaké slabosti týchto motorov? potreboval by som viac info o všetkých 3 modeloch a potom sa rozhodnúť... samuraje čo viem korodovali pomerne silne.. ako ostatné modely? už ma omŕza boj s koróziou.. (máme aj 120 ešte doma  ) taktiež dostupnosť dielov? predpokladám že na jim. ako najnovšie sa dá kúpiť najviac vecí...
|
Ned, 08.01.2012, 23:26 |
|
 |
012Roman_0
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08 Príspevky: 583 Bydlisko: Martin
|
Samurai má obe nápravy tuhé. Myslím že ak si vyberieš samuraja alebo vitaru,tak ten boj s hrdzou určite zažiješ. Neviem ako je na tom jimny, to netuším.
_________________ Suzuki vitara OME
|
Ned, 08.01.2012, 23:30 |
|
 |
Lucky
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 22.08.2010, 12:38 Príspevky: 698
|
Osobne si myslím že za tie prachy za ktore sa da zohnať schopný samurai tak by som neváhal ale podotýkam 1,3 motor nie 1,0 .... jimny je uplne o niečom inom ako samík vobec nekríži aj napriek tomu že je na strunách a vitarka tiež nieje zlá ale nemá zase tuhu nápravu ako samik,teda náročnejšia na udržbu ...ale to je len moj názor 
_________________ Nissan Patrol Y60 2,8-kompletka a 36" Super Swaper.
|
Ned, 08.01.2012, 23:37 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Pani, z prepacenim, vyserte sa tuhe napravy, to je jeden velky strasiak.
(suhlasim s vami, ale v tejto teme je to uplne zbytocne).
Lubovolne auto z vyssie uvedenych si pri jeho poziadavkach splni svoju ulohu co sa tyka krizenia a prejazdnosti.
A na nejakom prejazde neverim, ze tu prednu IFS hned rozmlati.
(ak ma v hlave mozog, tak nie).
Ak uz teda na nieco treba brat ohlad, tak:
- korozia (ok, ta vie nasrat)
- vykon motora (redukcia nie je vseliek, a mensi objem nemusi znamenat mensiu spotrebu)
- vnutorny priestor (t.j. uzitkovost resp. komfort)
(no a variabilne samozrejme na servis, resp. dostupnost ND).
To vyssie popisane je prax ...
(preco je na predaj vela kratasov a malo wagonov ? lebo rodinne poziadavky).
|
Ned, 08.01.2012, 23:53 |
|
 |
BRANO-RS
Učeň
Registrovaný: Ned, 08.01.2012, 12:45 Príspevky: 12 Bydlisko: Rim.Sobota-okolie
|
No práve to sa ani ja neviem rozhodnúť..lebo keby bol sam. hrdzavý aspoň by mi ho nebolo tak ľúto rozbíjať v teréne.. na druhej strane nechcem doma robiť renováciu kompletnú... no a načo si dávať pozor keď vyberám.. aké km znesú tieto motory? 1.3 na jimniho stačí? taktiež je tam aj diesel..ale neviem či by som ho chcel.. z hľadiska údržby je natom asi horšie.. alebo sa mýlim?
|
Pon, 09.01.2012, 0:06 |
|
 |
BRANO-RS
Učeň
Registrovaný: Ned, 08.01.2012, 12:45 Príspevky: 12 Bydlisko: Rim.Sobota-okolie
|
finder : čo sa týka priestoru a var. mi je to jedno ..to auto má byť len na také vybláznenie.. som ešte mladý zasran (22) takže na rodinné veci nepotrebujem auto.. chcel by som ho len na to že buď sám alebo s kamošom..občas 4 dakde sa povozíme... prípadne skúsiť absolvovať off. v RS... pomáhal som s organizovaním asi 5 tich ročníkov , študujem výšku čo má dočinenia s autami , ktoré sú aj mojou srdcovou záležitosťou...tak ma to oslovilo.. ale ako prax čo sa týka áut je slabá ..a čo off je minimálna... tak preto tu hľadám postrehy od skúsenejších...
|
Pon, 09.01.2012, 0:18 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|