4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Wrangler vs Grand Vitar vs ? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=14636 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | blaster [ Uto, 13.03.2012, 9:02 ] |
Predmet príspevku: | Wrangler vs Grand Vitar vs ? |
Ahoj. Mám dilemu. V blízkej budúcnosti si chcem zadovážiť nejaký offroad. Malo by to byť 3dverové, najlepšie nie veľký obsah benzín s LPG, r.v. od cca 2000 do 2006, cena do 8000 - 9000 €. Bolo by to druhé auto do rodiny. Mal by som to používať na dochádzanie do práce cca 40 km denne, taktiež na ľahší offroad a chcel by som to aj mierne upraviť, t.j. pár cm zodvihnúť, rozšíriť, nejaký pevnostný rám a naviják, málinko väčšie pneumatiky. Rozhodujem sa hlavne medzi Wranglerom TJ 2,5i alebo 2,4i a Grand Vitarou 1,6i. Mal som v hľadáčiku aj Jimnyho, len ten sa mi zdá už príliš malý. Na moje účely by mi asi najviac vyhovovala asi tá Grand Vitara ale ten Wrangler sa mi veľmi páči a po prečítaní veľa diskusií sa tam spotreba bude líšiť cca o 2-3l benzínu na 100km v neprospech Wranglera čo nie je až tak veľa. Určite by som to dal prerobiť na LPG aj za cenu straty batožinového priestoru, ktorý aj tak tieto vozidla skoro vôbec nemajú. Potreboval by som aj radu ako je to so spoľahlivosťou týchto modelov, prípadne s náhradnými dielmi a pod. Taktiež ako je to komfortne na ceste či sa to dá vôbec zrovnávať na ceste a v teréne. Pozeral som aj na Pajero Pinin ale tam vraj nejde domontovať LPG nakoľko sa to ani moc neoplatí kvôli motorom GDI. |
Autor: | finder [ Uto, 13.03.2012, 9:31 ] |
Predmet príspevku: | |
Podla toho co pises - vitaru. Wrangler je ina liga, a zabudni na rozdiel 2-3 litre .. ![]() Servis - ak trafis normalne auto, tak bezny ... |
Autor: | blaster [ Uto, 13.03.2012, 11:00 ] |
Predmet príspevku: | |
A v čo je wrangler iná liga? Samozrejme že je to pravý offroad a Vitara je ničo medzi SUV a offroadom. Zaujímalo by ma či ten Wrangler by mi na moje účely bol vhodný. Tá spotreba pri LPG by sa mohla pohybovať do 13-15l LPG nie? |
Autor: | palo-cherokee [ Uto, 13.03.2012, 12:12 ] |
Predmet príspevku: | |
iná liga-neiná liga.... hlavne Wrangler s motorom 2,5 je nezmysel. Nejde to a žerie to rovnako ako 4.0. 2,4 je taký "vysavač". Je to skôr motor do osobáka. Spotreba (ak sa rieši, tak len na ceste ) tak premer u 4.0 je cca 12-15litrov, pri upravenom aute cca 15-18 litrov LPG. Wrangler sa nekupuje rozumom. Musíš vedieť, že chceš práve Wrangler. Wrangler je LEGO. Existujú milióny kociek a môžeš to prestavovať donekonečna. V závislosti od peňaženky. A nie je to úplne najvhodnejšie auto na denné dochádzanie do práce. Je to malé, krátke, nervózne, uskákané.... Je to relatívne "údržbové" auto. Musíš sa starať, mazať... a tiež si žije svojim životom - časom prídeš na to,že niektoré zvuky sú normálne ![]() Ale inak je to absolútne návykové, geniálne, mechanicky jednoduché a konštrukčne primitívne vozítko. Skrátka keď ho miluješ.... |
Autor: | ORKO [ Uto, 13.03.2012, 13:29 ] |
Predmet príspevku: | |
wrangler YJ 2.5 Benzin z LPG mi papalo cca priemer 17 litrov plynu...pri 31" kolesach to bola na ceste fakt lemra,v terene bez redukcie nepouzitelne,z redukciou sa to uz vedelo skrabat..ale ten vykon tam proste chybal o 2,4i ti napisal palo o 4.2-ke len tolko ze te ten motor oproti 2.5 je trosku svyznejsi ma nieco viac sily ale spotreba je aj o 10-15 litrov vecsia a o 4.0 ti uz napisu dalsii ja to este nemam dokoncene ![]() inac za tu cenu co si napisal sa da v PL zohnat pekny upraveny wrangler.. |
Autor: | finder [ Uto, 13.03.2012, 15:27 ] |
Predmet príspevku: | |
Porovnavat GV (IFS+tuha) vs Wranu (2x tuha) sa da len vemi priblizne. Jednak co do vykonu, spotreby, jazdneho komfortu na ceste, terennych schopnosti, atd ... Ak plati to co si popisal, tak GV. Ak nevies do coho ides (ake auto vlastne chces), tak to bude tazsie. Niekto musi mat 35" a ozelie na dialnici rychlost viac ako 100 km/h, a niekto si uziva komfort na dialnici aj teren prejde pomalsie s nasponovanymi torzkami ... Ja tvrdim, ze na bezne pouzitie bude kombinacia IFS+tuha stacit, a uz sa len rozhodnut ci kratasa alebo wagon (a pri vitare su tie rozdiely omnoho mensie ako u terrana alebo pajera, takze by som nad inou ako 5 dv verziou urcite neuvazoval). |
Autor: | palo-cherokee [ Uto, 13.03.2012, 16:37 ] |
Predmet príspevku: | |
finder píše: .... Niekto musi mat 35" a ozelie na dialnici rychlost viac ako 100 km/h, a niekto si uziva komfort na dialnici aj teren prejde pomalsie .... no a potom sú tu takí, čo sa na závažne nadvíhanom Wrangleri na 33´´ alebo 35´´MT štverajú s dvoma uzávierkami a podvozkom vykríženým do X okolo celého auta kdesi na akýsi hrad a hneď na to sa ebú po diaľnici 160 a viac a pritom stíhajú telefonovať, debatovať, kecať do vysielačky a robiť ine pitchoviny, všakáno ? ![]() ![]() |
Autor: | blaster [ Uto, 13.03.2012, 17:28 ] |
Predmet príspevku: | |
A akú alternatívu by ste dali oproti Vitare? Čo tak spomínané Pajero Pinin? Len som sa niekde dočítal, že motory GDI sa neveľmi oplatia prestavať na LPG, že to nerobí až takú úsporu. |
Autor: | finder [ Uto, 13.03.2012, 22:30 ] |
Predmet príspevku: | |
Ale ved si sam odpovedas, tak teda GDI neries. GV, klasicke pajero (3, 3.5) , terrano (2.4i).... |
Autor: | YJ KAO [ Uto, 13.03.2012, 22:55 ] |
Predmet príspevku: | |
palo-cherokee píše: finder píše: .... Niekto musi mat 35" a ozelie na dialnici rychlost viac ako 100 km/h, a niekto si uziva komfort na dialnici aj teren prejde pomalsie .... no a potom sú tu takí, čo sa na závažne nadvíhanom Wrangleri na 33´´ alebo 35´´MT štverajú s dvoma uzávierkami a podvozkom vykríženým do X okolo celého auta kdesi na akýsi hrad a hneď na to sa ebú po diaľnici 160 a viac a pritom stíhajú telefonovať, debatovať, kecať do vysielačky a robiť ine pitchoviny, všakáno ? ![]() ![]() To Pali : nedáš si pokoj??? chceš ísť 170 s telefonovaním a bez zadného stabíka??? ešte len potom to pravé orechové - adroš ako pri triale alebo bange ![]() to Blaster : Wrana len 4,0 a potom už len stroker,na 2,5 , 2,4 a iné rovno mávaj. Palo má skoro úplnú pravdu a hlavne s tým svojím životom Wrany, až na to, zabudol že tých 40denných km ti bude robiť len radosť a radosť a budeš mať priblblý banán na hube ![]() ![]() a ako povedal Finder GW je s prednou záves a na cestu je pohodlnejšia a je sqvelé autíčko ale wranka je niečo ako člen rodiny so svojimi muchami. |
Autor: | RENSO [ Uto, 13.03.2012, 23:00 ] |
Predmet príspevku: | |
samozrejme že Wrangler ![]() |
Autor: | blaster [ Pia, 16.03.2012, 21:49 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak by som do tohto výberu pridal ešte aj Nissan Terrano II najlepšie 2,4i v 3dverovom prevedení. Ako sa to chová na ceste a ako v teréne. Viem, že to má vzadu nejaký LSD, nejakú náhradu uzávierky, takže v teréne by to malo byť o čosi zdatnejšie ako Grand Vitara a taktiež je to o čosi málinko vyššie. Vopred vďaka za vaše postrehy. |
Autor: | finder [ Pia, 16.03.2012, 23:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Ten motor je take - nutne zlo. Vykonu extra nema, ale je to drziak. Kratas bude na ceste trochu koza (hlavne v zime), v terene budes zase tazit z kratsieho razvoru a lepsich najazdovych uhlov. LSD - no spoliehat sa na to neda, zaberie to sice ked treba, ale v terene ani si to nevsimnes (zato na listi alebo snehu na asfaltke hej ![]() A to podstatne - servis prednej napravy je palica ... |
Autor: | blaster [ Sob, 17.03.2012, 23:06 ] |
Predmet príspevku: | |
To že LSD zaberie na snehu a listí si myslel ako ? A tá predná náprava je oveľa zložitejšia ako u iných offroadov? |
Autor: | wori [ Sob, 17.03.2012, 23:26 ] |
Predmet príspevku: | |
No myslel to tak ze ta predbehne zadok. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |