Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana
Autor |
Správa |
Mito86
Učeň
Registrovaný: Sob, 31.03.2012, 15:05 Príspevky: 12 Bydlisko: Bardejov
|
Zdravim,
som novacik a velmi sa nevyznam a preto ma zaujima dolezitost vykonu motora v terene.
Kedze som nasiel suzuki s 33 kW a popri tom jeep-i s 177KW... ma ten vykon motora realne vyuzitie?
|
Sob, 31.03.2012, 21:10 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Zaujimavá téma, som zvedavý na názory čo tu padnú 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Sob, 31.03.2012, 21:18 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
v teréne ide viacmenej o krútiací moment a nízky prevodový stupeň (sila a pomalý prevod)
zas ja riešim výkon motora pretože redukciu nemám iba spomalený prevod ale aj tak výkon v mojom prípade hrá velku rolu keď treba niekde výsť treba koníky aby to vládalo potiahnuť prípadne podhrabnúť
suzuki vs jeep sú 2 odlišné značky ktoré sú o niekoľko tried od seba detto váha auta zato taký rozdiel
|
Sob, 31.03.2012, 21:54 |
|
 |
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
 no to su otazky. aj ja som zvedavy. toto bude na dlho.
mito86: este si tam dopis ze co prejde viac.. ci ten jeep stokonovy alebo to suzuki tridsat konove. 
|
Sob, 31.03.2012, 21:56 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
Mito hned uvodom ta nasmerujem takto :
nepozeraj sa na cisla v technicakoch, skus sa na toto cele pozerat ako na pomer vykonu k hmotnosti, inak povedane kw/TONA.
teda:
moj exsamik mal cca 1,2t a pritom mal 50kW = cca 42kW/t
wrana ma teraz cca 2,2t a motor ma 129kW = cca 58kW/t
takze ma realne vyuzitie., samozrejme toto je uplne teoreticka hladina debaty., v praxi do danych skutocnosti vstupuje spusta vstupno-vystupnych neidentifikovatelnych podstatno-nepodstatnych veci, ktorych dosledkom je, ze auto ktore v skutku ma "nato" aby danu prekazku zdolalo ju neprejde a naopak caaaar tisko cakajuci v kutku "to" prebenhe neevidujuc temer ziadnu prekazku
inak povedane, v tej nasej posramotenej palici ta to ktore auto musi lapnut za srdco, potom je uplne jedno kolko ma kW 
|
Sob, 31.03.2012, 22:02 |
|
 |
YJ KAO
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27 Príspevky: 383 Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
|

rada to Mito86 :
najprv si zodpovedaj niekolko otázok a potom polož presnejšiu otázku aby si neporovnával rôzne kategórie a použitelnosť jednotlivých aut!
to čo by si si mal zodpovedať je napr.
- čo to v tvojom ponímaní znamená ofroad ???
/jazdenie po polnej a lesnej ceste-ľahší terén,stredne ťažký terén jazda hora -dáka mláka, slabšie blato, ťažký terén s brodením (bahnomil a vodomil) prípadne bez, trial skalolezectvo a krkolomy blablabla/
- potom si odpovedz na najdôležitejšiu otázku ! Aké sú tvoje finančné možnosti a ku ktorej kategórií si schopný sa v rámci týchto financií priblížiť a či to je dostatočne blízko k tvojim požiadavkám tak aby ťa to nezruinovalo!!! jesť je dôležitejšie!
- taktiež je dosť dôležité či si schopný technického myslenia a potenciálne auto si budeš opravovať prípadne stavať sám, alebo sa obrátiš na odbornejšiu pomoc kamaráta-ov, or na viac alebo menej kompetentnú firmu, ktorá ti to v prípade vážnejších požiadaviek upraví podľa tvojho chtíča.
Následne napíš tieto info čo možno najzrozumitelnejšom podaní na sklo a ostatní ti radi poradia aj fundovane aj s ochotou.
Takto bez informácií ti každý poradí síce možno dobre, ale z iným pohľadom na vlastné možnosti a požiadavky, ale nebude to dávať žiadnu logiku pre tvoje vnímanie do čoho by si mal ísť a aké správne auto vybrať.
_________________ všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......
|
Sob, 31.03.2012, 22:26 |
|
 |
Roland
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42 Príspevky: 521 Bydlisko: Nitra
|
fakt ale je ze výkon ničím nenahradíš.
_________________R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS
|
Sob, 31.03.2012, 23:03 |
|
 |
Mito86
Učeň
Registrovaný: Sob, 31.03.2012, 15:05 Príspevky: 12 Bydlisko: Bardejov
|
OFFroad4wd: mozno su od seba niekolko tried, no cenovo su na tom rovnako, cca 20 rokov stare a bez TP. Mam tomu rozumiet tak, ze jeep je niekolko tried vyssie?
fajer: podla udajov co som teraz vygooglil:
samuraj 890 kg
cherokee: 1640 kg
co mi pri 50kW a 129kW dava pomer:
samuraj: 17.8 kg/kW
jeep: 12.7 kg/kW
a pri 33kW a 177kW dava pomer (co je samozrejme extrem)
samuraj: 26.9 kg/kW
jeep: 9.2 kg/kW
a to uz je sakra VELKY ROZDIEL....
YJ KAO: poziadavky som popisal v predchadzajucej teme "Ake auto do lesa?". Mam pocit, ze je to vseobecnejsia tema na diskusiu, preto osobitne vlakno. Technickeho myslenia schopny som - som studovany informatik, no, sam by som sa do toho prsty strkat neodvazil  Musim najst nejaky dobry servis...
|
Sob, 31.03.2012, 23:37 |
|
 |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
....ale nahradis....sikovnostou, odvahou, a schopnostami medzikusu.
To ma napadlo ked som uvidel tvoj novy avatár a v suvislosti s nim som si spomenul na chalanov co na okruhu davali na 250tkach dole mestskych strelcov na litroch.
To na hentom sa cil vozis po dielni? 
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Sob, 31.03.2012, 23:43 |
|
 |
Roland
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42 Príspevky: 521 Bydlisko: Nitra
|
no na hentom
ale za tym vykonom si stojim , to je zivotna skusenost, a bavme sa o tom ze ten isty clovek dokaze s vykonnejsim autom ovela viac ako s nejakym upotenym prditkom napr turbodiesloveho charakteru.
lebo tu nejde o to ze niekto s 300 ps a nasranym v rukach zapadne tam kde sikovny s 50 ps s prstom v nose preprdka bez najmensieho zavahania.
Ale ze kde az zahuci ten sikovny s 300 ps toho gramblaveho
teraz rozumis? 
_________________R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS
|
Sob, 31.03.2012, 23:54 |
|
 |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Jasne ze rozumim. 
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Ned, 01.04.2012, 0:36 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|

mito , "pausalizacia" v nasom pripade neprichadza do uvahy,
mas niekolko takych tych zakladnych pravidiel , ktore v offe platia :
- lahke auto preskace , tazke prerazi..
samik sa bude hontrlat na povrchu a velryba bude kutrat az po piesok pod blatom. Samozrejme zalezitost schopnosti vodica , adhezia pneumatik a pod.. su cinitele ktore do toho vstupuju a taktiez rrozhoduju.
- nizky vykon agregatu ako prirodzena ochrana ostatnych komponentov..
pre samik niekoko nasobne doraznejsie., samec tazi s hmotnosti., ked ho poriadne upravis, zabudni na 0,8t. ja som na vahe mal cez 1,2t.
- pneu treba v zabere vycistit..
a tu je kamen urazu, mozes kludne jazdit zaberovky typu T3/bogger , pokial sa ti natlce vzor a tvoj motor ich nieje schopny roztocit-vycistit, nic s toho vyjazdu nebude
- radsej preklznut ako odtrhnut
vacsina (vsetci vratane mna) tlacia na zaberove pneu, lebo maju ambicie prvooffroaudaka s potrebou ukazat sa a tak si obstaraju "TOP" pneu.
nasleduje toto :
okrem toho ze som auto zakopal v priebehu cca 5sec. nasledky su casto fatalne , ukrutene poloosy , kardany, poskodene rozvodovky, diffy.
Temu Ake auto do lesa : budem sa zasa opakovat ,; mas tu toho HAFO.
Ked budes 3dni a 3noci citat co sa tu urcite najdes, budes mat vo veciach viacmenej jasno, ale stale tu bude este element teba sameho. Ak proste do niecoho sadnes a ono ti to povie PANE MOJ. tak je to jasne a nic ine nebude take dobre ako to ono.
Pre kazdeho je to nieco ine.
|
Ned, 01.04.2012, 7:35 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Na začiatku bolo pravidlo že OBJEM ničím nenahradíš. Kedy ste to stačili preonáčiť na výkon? 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Ned, 01.04.2012, 9:00 |
|
 |
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 480 Bydlisko: Partizanske
|
Mito86 píše: Zdravim,
som novacik a velmi sa nevyznam a preto ma zaujima dolezitost vykonu motora v terene. Kedze som nasiel suzuki s 33 kW a popri tom jeep-i s 177KW... ma ten vykon motora realne vyuzitie?
a ked že sa s naši my autami jazdí v terene a prejazd nerovnostami potrebuješ velkú svetlosť podvozku a to spravíš len kolesami prip "portalami" samozrejme čím väčšie kolesa tym viacej výkonu + váha ovešane auto navijakmi a OFF materialu + 300kg a viac 
_________________ L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,
|
Ned, 01.04.2012, 9:24 |
|
 |
pajo413JX
Učeň
Registrovaný: Pon, 18.08.2008, 9:23 Príspevky: 71 Bydlisko: Kubíková-okolie Žiliny
|
aj v tomto videu je pekne vidno, že nie vždy je to iba o výkone http://www.youtube.com/watch?v=P91r7T6- ... ature=plcp
|
Ned, 01.04.2012, 10:00 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|