Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 30.05.2025, 20:14
Dnes je piatok 30. mája 2025, meniny má Ferdinand a zajtra Petronela, Petrana




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 20 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Dolezitost vykonu motora 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Sob, 31.03.2012, 15:05
Príspevky: 12
Bydlisko: Bardejov
Odpoveď s citáciou
Zdravim,

som novacik a velmi sa nevyznam a preto ma zaujima dolezitost vykonu motora v terene.
Kedze som nasiel suzuki s 33 kW a popri tom jeep-i s 177KW... ma ten vykon motora realne vyuzitie?


Sob, 31.03.2012, 21:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zaujimavá téma, som zvedavý na názory čo tu padnú :wink:

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Sob, 31.03.2012, 21:18
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
v teréne ide viacmenej o krútiací moment a nízky prevodový stupeň (sila a pomalý prevod)
zas ja riešim výkon motora pretože redukciu nemám iba spomalený prevod ale aj tak výkon v mojom prípade hrá velku rolu keď treba niekde výsť treba koníky aby to vládalo potiahnuť prípadne podhrabnúť :lol:

suzuki vs jeep sú 2 odlišné značky ktoré sú o niekoľko tried od seba detto váha auta zato taký rozdiel


Sob, 31.03.2012, 21:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:-D no to su otazky. aj ja som zvedavy. toto bude na dlho.
mito86: este si tam dopis ze co prejde viac.. ci ten jeep stokonovy alebo to suzuki tridsat konove. :lol:

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Sob, 31.03.2012, 21:56
Profil ICQ WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mito hned uvodom ta nasmerujem takto :
nepozeraj sa na cisla v technicakoch, skus sa na toto cele pozerat ako na pomer vykonu k hmotnosti, inak povedane kw/TONA.

teda:
moj exsamik mal cca 1,2t a pritom mal 50kW = cca 42kW/t
wrana ma teraz cca 2,2t a motor ma 129kW = cca 58kW/t

takze ma realne vyuzitie., samozrejme toto je uplne teoreticka hladina debaty., v praxi do danych skutocnosti vstupuje spusta vstupno-vystupnych neidentifikovatelnych podstatno-nepodstatnych veci, ktorych dosledkom je, ze auto ktore v skutku ma "nato" aby danu prekazku zdolalo ju neprejde a naopak caaaar tisko cakajuci v kutku "to" prebenhe neevidujuc temer ziadnu prekazku :-)

inak povedane, v tej nasej posramotenej palici ta to ktore auto musi lapnut za srdco, potom je uplne jedno kolko ma kW :-)


Sob, 31.03.2012, 22:02
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27
Príspevky: 383
Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
Odpoveď s citáciou
rada to Mito86 :

najprv si zodpovedaj niekolko otázok a potom polož presnejšiu otázku aby si neporovnával rôzne kategórie a použitelnosť jednotlivých aut!
to čo by si si mal zodpovedať je napr.
- čo to v tvojom ponímaní znamená ofroad ???
/jazdenie po polnej a lesnej ceste-ľahší terén,stredne ťažký terén jazda hora -dáka mláka, slabšie blato, ťažký terén s brodením (bahnomil a vodomil) prípadne bez, trial skalolezectvo a krkolomy blablabla/
- potom si odpovedz na najdôležitejšiu otázku ! Aké sú tvoje finančné možnosti a ku ktorej kategórií si schopný sa v rámci týchto financií priblížiť a či to je dostatočne blízko k tvojim požiadavkám tak aby ťa to nezruinovalo!!! jesť je dôležitejšie!
- taktiež je dosť dôležité či si schopný technického myslenia a potenciálne auto si budeš opravovať prípadne stavať sám, alebo sa obrátiš na odbornejšiu pomoc kamaráta-ov, or na viac alebo menej kompetentnú firmu, ktorá ti to v prípade vážnejších požiadaviek upraví podľa tvojho chtíča.

Následne napíš tieto info čo možno najzrozumitelnejšom podaní na sklo a ostatní ti radi poradia aj fundovane aj s ochotou.
Takto bez informácií ti každý poradí síce možno dobre, ale z iným pohľadom na vlastné možnosti a požiadavky, ale nebude to dávať žiadnu logiku pre tvoje vnímanie do čoho by si mal ísť a aké správne auto vybrať.

_________________
všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......


Sob, 31.03.2012, 22:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42
Príspevky: 521
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fakt ale je ze výkon ničím nenahradíš.

_________________
R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS


Sob, 31.03.2012, 23:03
Profil
Učeň

Registrovaný: Sob, 31.03.2012, 15:05
Príspevky: 12
Bydlisko: Bardejov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OFFroad4wd: mozno su od seba niekolko tried, no cenovo su na tom rovnako, cca 20 rokov stare a bez TP. Mam tomu rozumiet tak, ze jeep je niekolko tried vyssie?

fajer: podla udajov co som teraz vygooglil:

samuraj 890 kg
cherokee: 1640 kg

co mi pri 50kW a 129kW dava pomer:

samuraj: 17.8 kg/kW
jeep: 12.7 kg/kW

a pri 33kW a 177kW dava pomer (co je samozrejme extrem)

samuraj: 26.9 kg/kW
jeep: 9.2 kg/kW

a to uz je sakra VELKY ROZDIEL.... :)


YJ KAO: poziadavky som popisal v predchadzajucej teme "Ake auto do lesa?". Mam pocit, ze je to vseobecnejsia tema na diskusiu, preto osobitne vlakno. Technickeho myslenia schopny som - som studovany informatik, no, sam by som sa do toho prsty strkat neodvazil :) Musim najst nejaky dobry servis...


Sob, 31.03.2012, 23:37
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
....ale nahradis....sikovnostou, odvahou, a schopnostami medzikusu. :-D
To ma napadlo ked som uvidel tvoj novy avatár a v suvislosti s nim som si spomenul na chalanov co na okruhu davali na 250tkach dole mestskych strelcov na litroch. :smt077
To na hentom sa cil vozis po dielni? :smt119 :smt044

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Sob, 31.03.2012, 23:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42
Príspevky: 521
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no na hentom
ale za tym vykonom si stojim , to je zivotna skusenost, a bavme sa o tom ze ten isty clovek dokaze s vykonnejsim autom ovela viac ako s nejakym upotenym prditkom napr turbodiesloveho charakteru.
lebo tu nejde o to ze niekto s 300 ps a nasranym v rukach zapadne tam kde sikovny s 50 ps s prstom v nose preprdka bez najmensieho zavahania.
Ale ze kde az zahuci ten sikovny s 300 ps toho gramblaveho :-D


teraz rozumis? :-D

_________________
R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS


Sob, 31.03.2012, 23:54
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jasne ze rozumim. :err :smt023

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Ned, 01.04.2012, 0:36
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mito , "pausalizacia" v nasom pripade neprichadza do uvahy,
mas niekolko takych tych zakladnych pravidiel , ktore v offe platia :
- lahke auto preskace , tazke prerazi..
samik sa bude hontrlat na povrchu a velryba bude kutrat az po piesok pod blatom. Samozrejme zalezitost schopnosti vodica , adhezia pneumatik a pod.. su cinitele ktore do toho vstupuju a taktiez rrozhoduju.
- nizky vykon agregatu ako prirodzena ochrana ostatnych komponentov..
pre samik niekoko nasobne doraznejsie., samec tazi s hmotnosti., ked ho poriadne upravis, zabudni na 0,8t. ja som na vahe mal cez 1,2t.
- pneu treba v zabere vycistit..
a tu je kamen urazu, mozes kludne jazdit zaberovky typu T3/bogger , pokial sa ti natlce vzor a tvoj motor ich nieje schopny roztocit-vycistit, nic s toho vyjazdu nebude
- radsej preklznut ako odtrhnut
vacsina (vsetci vratane mna) tlacia na zaberove pneu, lebo maju ambicie prvooffroaudaka s potrebou ukazat sa a tak si obstaraju "TOP" pneu.
nasleduje toto : Obrázok
okrem toho ze som auto zakopal v priebehu cca 5sec. nasledky su casto fatalne , ukrutene poloosy , kardany, poskodene rozvodovky, diffy.

Temu Ake auto do lesa : budem sa zasa opakovat ,; mas tu toho HAFO.
Ked budes 3dni a 3noci citat co sa tu urcite najdes, budes mat vo veciach viacmenej jasno, ale stale tu bude este element teba sameho. Ak proste do niecoho sadnes a ono ti to povie PANE MOJ. tak je to jasne a nic ine nebude take dobre ako to ono.
Pre kazdeho je to nieco ine.


Ned, 01.04.2012, 7:35
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na začiatku bolo pravidlo že OBJEM ničím nenahradíš. Kedy ste to stačili preonáčiť na výkon? :-D

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Ned, 01.04.2012, 9:00
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31
Príspevky: 480
Bydlisko: Partizanske
Odpoveď s citáciou
Mito86 píše:
Zdravim,

som novacik a velmi sa nevyznam a preto ma zaujima dolezitost vykonu motora v terene.
Kedze som nasiel suzuki s 33 kW a popri tom jeep-i s 177KW... ma ten vykon motora realne vyuzitie?

a ked že sa s naši my autami jazdí v terene a prejazd nerovnostami potrebuješ velkú svetlosť podvozku a to spravíš len kolesami prip "portalami" samozrejme čím väčšie kolesa tym viacej výkonu + váha ovešane auto navijakmi a OFF materialu + 300kg a viac :-D :-D :-D

_________________
L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,


Ned, 01.04.2012, 9:24
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 18.08.2008, 9:23
Príspevky: 71
Bydlisko: Kubíková-okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Poslať 
aj v tomto videu je pekne vidno, že nie vždy je to iba o výkone :-D http://www.youtube.com/watch?v=P91r7T6- ... ature=plcp


Ned, 01.04.2012, 10:00
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 20 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: