4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Dolezitost vykonu motora http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=14774 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Mito86 [ Sob, 31.03.2012, 21:10 ] |
Predmet príspevku: | Dolezitost vykonu motora |
Zdravim, som novacik a velmi sa nevyznam a preto ma zaujima dolezitost vykonu motora v terene. Kedze som nasiel suzuki s 33 kW a popri tom jeep-i s 177KW... ma ten vykon motora realne vyuzitie? |
Autor: | romo11 [ Sob, 31.03.2012, 21:18 ] |
Predmet príspevku: | |
Zaujimavá téma, som zvedavý na názory čo tu padnú ![]() |
Autor: | OFFroad4wd [ Sob, 31.03.2012, 21:54 ] |
Predmet príspevku: | |
v teréne ide viacmenej o krútiací moment a nízky prevodový stupeň (sila a pomalý prevod) zas ja riešim výkon motora pretože redukciu nemám iba spomalený prevod ale aj tak výkon v mojom prípade hrá velku rolu keď treba niekde výsť treba koníky aby to vládalo potiahnuť prípadne podhrabnúť ![]() suzuki vs jeep sú 2 odlišné značky ktoré sú o niekoľko tried od seba detto váha auta zato taký rozdiel |
Autor: | biker [ Sob, 31.03.2012, 21:56 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() mito86: este si tam dopis ze co prejde viac.. ci ten jeep stokonovy alebo to suzuki tridsat konove. ![]() |
Autor: | fajer [ Sob, 31.03.2012, 22:02 ] |
Predmet príspevku: | |
Mito hned uvodom ta nasmerujem takto : nepozeraj sa na cisla v technicakoch, skus sa na toto cele pozerat ako na pomer vykonu k hmotnosti, inak povedane kw/TONA. teda: moj exsamik mal cca 1,2t a pritom mal 50kW = cca 42kW/t wrana ma teraz cca 2,2t a motor ma 129kW = cca 58kW/t takze ma realne vyuzitie., samozrejme toto je uplne teoreticka hladina debaty., v praxi do danych skutocnosti vstupuje spusta vstupno-vystupnych neidentifikovatelnych podstatno-nepodstatnych veci, ktorych dosledkom je, ze auto ktore v skutku ma "nato" aby danu prekazku zdolalo ju neprejde a naopak caaaar tisko cakajuci v kutku "to" prebenhe neevidujuc temer ziadnu prekazku ![]() inak povedane, v tej nasej posramotenej palici ta to ktore auto musi lapnut za srdco, potom je uplne jedno kolko ma kW ![]() |
Autor: | YJ KAO [ Sob, 31.03.2012, 22:26 ] |
Predmet príspevku: | mito86 |
rada to Mito86 : najprv si zodpovedaj niekolko otázok a potom polož presnejšiu otázku aby si neporovnával rôzne kategórie a použitelnosť jednotlivých aut! to čo by si si mal zodpovedať je napr. - čo to v tvojom ponímaní znamená ofroad ??? /jazdenie po polnej a lesnej ceste-ľahší terén,stredne ťažký terén jazda hora -dáka mláka, slabšie blato, ťažký terén s brodením (bahnomil a vodomil) prípadne bez, trial skalolezectvo a krkolomy blablabla/ - potom si odpovedz na najdôležitejšiu otázku ! Aké sú tvoje finančné možnosti a ku ktorej kategórií si schopný sa v rámci týchto financií priblížiť a či to je dostatočne blízko k tvojim požiadavkám tak aby ťa to nezruinovalo!!! jesť je dôležitejšie! - taktiež je dosť dôležité či si schopný technického myslenia a potenciálne auto si budeš opravovať prípadne stavať sám, alebo sa obrátiš na odbornejšiu pomoc kamaráta-ov, or na viac alebo menej kompetentnú firmu, ktorá ti to v prípade vážnejších požiadaviek upraví podľa tvojho chtíča. Následne napíš tieto info čo možno najzrozumitelnejšom podaní na sklo a ostatní ti radi poradia aj fundovane aj s ochotou. Takto bez informácií ti každý poradí síce možno dobre, ale z iným pohľadom na vlastné možnosti a požiadavky, ale nebude to dávať žiadnu logiku pre tvoje vnímanie do čoho by si mal ísť a aké správne auto vybrať. |
Autor: | Roland [ Sob, 31.03.2012, 23:03 ] |
Predmet príspevku: | |
fakt ale je ze výkon ničím nenahradíš. |
Autor: | Mito86 [ Sob, 31.03.2012, 23:37 ] |
Predmet príspevku: | |
OFFroad4wd: mozno su od seba niekolko tried, no cenovo su na tom rovnako, cca 20 rokov stare a bez TP. Mam tomu rozumiet tak, ze jeep je niekolko tried vyssie? fajer: podla udajov co som teraz vygooglil: samuraj 890 kg cherokee: 1640 kg co mi pri 50kW a 129kW dava pomer: samuraj: 17.8 kg/kW jeep: 12.7 kg/kW a pri 33kW a 177kW dava pomer (co je samozrejme extrem) samuraj: 26.9 kg/kW jeep: 9.2 kg/kW a to uz je sakra VELKY ROZDIEL.... ![]() YJ KAO: poziadavky som popisal v predchadzajucej teme "Ake auto do lesa?". Mam pocit, ze je to vseobecnejsia tema na diskusiu, preto osobitne vlakno. Technickeho myslenia schopny som - som studovany informatik, no, sam by som sa do toho prsty strkat neodvazil ![]() |
Autor: | bacaono [ Sob, 31.03.2012, 23:43 ] |
Predmet príspevku: | |
....ale nahradis....sikovnostou, odvahou, a schopnostami medzikusu. ![]() To ma napadlo ked som uvidel tvoj novy avatár a v suvislosti s nim som si spomenul na chalanov co na okruhu davali na 250tkach dole mestskych strelcov na litroch. ![]() To na hentom sa cil vozis po dielni? ![]() ![]() |
Autor: | Roland [ Sob, 31.03.2012, 23:54 ] |
Predmet príspevku: | |
no na hentom ale za tym vykonom si stojim , to je zivotna skusenost, a bavme sa o tom ze ten isty clovek dokaze s vykonnejsim autom ovela viac ako s nejakym upotenym prditkom napr turbodiesloveho charakteru. lebo tu nejde o to ze niekto s 300 ps a nasranym v rukach zapadne tam kde sikovny s 50 ps s prstom v nose preprdka bez najmensieho zavahania. Ale ze kde az zahuci ten sikovny s 300 ps toho gramblaveho ![]() teraz rozumis? ![]() |
Autor: | bacaono [ Ned, 01.04.2012, 0:36 ] |
Predmet príspevku: | |
Jasne ze rozumim. ![]() ![]() |
Autor: | fajer [ Ned, 01.04.2012, 7:35 ] |
Predmet príspevku: | |
mito , "pausalizacia" v nasom pripade neprichadza do uvahy, mas niekolko takych tych zakladnych pravidiel , ktore v offe platia : - lahke auto preskace , tazke prerazi.. samik sa bude hontrlat na povrchu a velryba bude kutrat az po piesok pod blatom. Samozrejme zalezitost schopnosti vodica , adhezia pneumatik a pod.. su cinitele ktore do toho vstupuju a taktiez rrozhoduju. - nizky vykon agregatu ako prirodzena ochrana ostatnych komponentov.. pre samik niekoko nasobne doraznejsie., samec tazi s hmotnosti., ked ho poriadne upravis, zabudni na 0,8t. ja som na vahe mal cez 1,2t. - pneu treba v zabere vycistit.. a tu je kamen urazu, mozes kludne jazdit zaberovky typu T3/bogger , pokial sa ti natlce vzor a tvoj motor ich nieje schopny roztocit-vycistit, nic s toho vyjazdu nebude - radsej preklznut ako odtrhnut vacsina (vsetci vratane mna) tlacia na zaberove pneu, lebo maju ambicie prvooffroaudaka s potrebou ukazat sa a tak si obstaraju "TOP" pneu. nasleduje toto : ![]() okrem toho ze som auto zakopal v priebehu cca 5sec. nasledky su casto fatalne , ukrutene poloosy , kardany, poskodene rozvodovky, diffy. Temu Ake auto do lesa : budem sa zasa opakovat ,; mas tu toho HAFO. Ked budes 3dni a 3noci citat co sa tu urcite najdes, budes mat vo veciach viacmenej jasno, ale stale tu bude este element teba sameho. Ak proste do niecoho sadnes a ono ti to povie PANE MOJ. tak je to jasne a nic ine nebude take dobre ako to ono. Pre kazdeho je to nieco ine. |
Autor: | romo11 [ Ned, 01.04.2012, 9:00 ] |
Predmet príspevku: | |
Na začiatku bolo pravidlo že OBJEM ničím nenahradíš. Kedy ste to stačili preonáčiť na výkon? ![]() |
Autor: | medal41 [ Ned, 01.04.2012, 9:24 ] |
Predmet príspevku: | Re: Dolezitost vykonu motora |
Mito86 píše: Zdravim, som novacik a velmi sa nevyznam a preto ma zaujima dolezitost vykonu motora v terene. Kedze som nasiel suzuki s 33 kW a popri tom jeep-i s 177KW... ma ten vykon motora realne vyuzitie? a ked že sa s naši my autami jazdí v terene a prejazd nerovnostami potrebuješ velkú svetlosť podvozku a to spravíš len kolesami prip "portalami" samozrejme čím väčšie kolesa tym viacej výkonu + váha ovešane auto navijakmi a OFF materialu + 300kg a viac ![]() ![]() ![]() |
Autor: | pajo413JX [ Ned, 01.04.2012, 10:00 ] |
Predmet príspevku: | |
aj v tomto videu je pekne vidno, že nie vždy je to iba o výkone ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |