Dnes je nedela 1. júna 2025, meniny má Žaneta a zajtra Xénia
CALMINI lift kit - ano ci nie?
Autor |
Správa |
Maco
Koumák
Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30 Príspevky: 158
|
prosim zainteresovanych o nazor na tento kit:
http://www.purenissan.com/new_page_12.htm
takto to ma vyzerat namontovane:
http://www.caloffroad.com.au/customer_r ... G_8437.jpg
mne sa IM velmi paci a viem ze sa mozem spolahnut na kvalitu.. ale 5" je 5" ..no neviem o calmini vobec nic a mozno mi poviete ze to nemam radsej ani riesit a mozno naopak??
dik za postrehy..
|
Štv, 05.04.2012, 20:07 |
|
 |
Michal
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 12:24 Príspevky: 132 Bydlisko: Dúbravka-BA
|
Bratia Česi čosi ponúkajú tu na Offroad Forum CZ
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=3&t=48338
za opýtanie nič nedáš, možno budú vedieť viac.
|
Štv, 05.04.2012, 21:14 |
|
 |
Oron72
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 20.04.2010, 18:55 Príspevky: 442 Bydlisko: Zilina
|
vyzera to hrozne,ako keby mal naspodu radlicu 
_________________ XJ 4.0 ex,ZJ 4.0 ex ,ZJ 5.2 V8 ex,ZJ 4.0 ex,WJ 4,0 ex,ZJ 5,9 V8
|
Pia, 06.04.2012, 7:44 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Off - Ak sa nechystas auto predat, za tie prachy uz skor prekopes na tuhu, a splni to ucel ...
|
Pia, 06.04.2012, 11:47 |
|
 |
Maco
Koumák
Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30 Príspevky: 158
|
no neviem neviem ci prekopes za 1999 dolarov.. a ak aj prekopes este potrebujes napr. IM B za dalsich 2000 dolarov. a k tomu ako to vyzera viem povedat len tolko, ze to vyzera daleko lepsie ako 4" bodylift. neviem ci mas pod diffom viac miesta ako pod touto srandou.
|
Pia, 06.04.2012, 21:17 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
1. Diff zdvihnes jedine gumami, fyzika nepusti ...
2. Krizenie bude daleko lepsie na tuhej ako na IFS (aj ked existuju vynimky, ale toto nie je ten pripad)
3. Na tuhej nebudu trpiet (hlavne) homose, asi aj poloosi .. ako tu ...
Nech pozeram ako pozeram, nejde do mi do hlavy, k comu to je za tie prachy dobre ...
Co to vlastne robi ?
|
Pia, 06.04.2012, 21:58 |
|
 |
Maco
Koumák
Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30 Príspevky: 158
|
no vsak suhlas..
a co to robi? no ved pozri IM ti zdvihne navaru o 40mm co nie su ani dva palce.. toto čudo ti zdvihne navaru o 5" (127mm) - no zrejme k tomu uz nestacia dlhsie tlmice a preto je tam kopu sračičiek.. takže to urobi to ze ti to zvacsi svetlu vysku auta.. ale to ty samozrejme vies tak neviem preco sa to pytas.. navara ma tak daleko od seba napravy ako ja od vyplaty k vyplate.. ked chces prejst nejaky kopcurik tak ostanes v strede visiet na bruchu.. bodylift ti tu nepomoze ale to vies tiez.. ako inak sa da este zvacsit svetla vyska??
|
Pia, 06.04.2012, 22:38 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|

Ak spravne uvazujem, tak pri IFS mame dve veci .. Horne a dolne ramena a poloosi resp. homose.
Horne ramena v tom kite vidim (teda aspon myslim, ze to su tie cierne najvecsie veci). Povedzme, ze to horne rameno nejak zaroven riesi aj pracu spodneho (zrejme povodne seriove ?).
Ale tomuto sa podla mna pri lifte nevyhnes, a to je bohuzial bolest kazdeho tuningu pri IFS.
Neprirodzene zalomene klby, casom prasknute prachovky, bordel, homose idu do ..kytek. .. a tak dokola ...
Zdvihat IFS je blbost. Alebo len potoc rozumne torzky, alebo daj vecsie gumy (ak to zvladne motor) (pripadne potoc torzky), alebo na to cele zabudni ...
Neviem si dost dobre predstavit co presne tento kit robi.
Alebo spusti diff, a zdvihne kasnu - sme tam kde sme byt nechceli, lebo sme nic nevyriesili. (diff ma povodnu vysku).
Alebo zdvihne diff = zalomene homose.
A tak dokola. S IFS proste bude problem, lebo je to dane konstrukcne.
Ano, mozes tocit cca 4 cm na seriovych torzkach, alebo ti kit spravi aj do 7 cm. Ale ziadny kit neriesi homokinetaky, a to je pri IFS tuningu najslabsi clanok. (rovno vydrzi vela, ale pri plnom raide a v zabere ... au ).
Inac prave som z prdele preliezol diskusiu na temu tuha naprava, resp. calmini na terrane.
Tak chlapik co to implementoval tvrdi, ze dokonca jeho tuha bola o 20 kg lahsia ako povodne IFSko .. Jazdi do 130 km/h, spotrebu neriesi, jediny opruz moze byt STK ... (ak si to vsimnu).
Samozrejme, v terene neprovnatelne ... Udrzba 2x neporovnatelna.
|
Sob, 07.04.2012, 0:05 |
|
 |
petriiik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 01.01.2008, 14:27 Príspevky: 1286 Bydlisko: Dohnany
|
,,Alebo spusti diff, a zdvihne kasnu - sme tam kde sme byt nechceli, lebo sme nic nevyriesili. (diff ma povodnu vysku).,, pri lifte auta s tuhou je to to iste, diff ostava dviha sa kasna-svetlost sa upravuje vyskou pneu
,,jediny opruz moze byt STK ... (ak si to vsimnu).,, toyota hilux sa vyrabala ako s IFS tak s tuhou cize tam by problem byt nemusel, aj ked moze byt na STK nejaky chu.j co sa zle vyspal a ani hiluxa nenecha cez STK prejst pretoze videl ho iba s IFS vsetko je to na zamyslenie, nie iba bat sa STK, zalezi na koho clovek natrafi
_________________ lepší je si to posrat podle svýho, než podle toho, co ti raděj ti druhí !!!
|
Sob, 07.04.2012, 1:42 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
petriiik píše: pri lifte auta s tuhou je to to iste, diff ostava dviha sa kasna-svetlost sa upravuje vyskou pneu
A tvrdim ja nieco ine ? Ja som povedal, ze ked vytocis torzky, ide hore diff aj s kasnou a odseru si to zalomene homose ...
Na STK zvecsa nie su debili, takze ak uvidi nagrcane zvary, alebo ocividne nieco co tam nepatri, tak to auto zrusi (na to ostatne STK je, aby vytunene sroty nebehali po cestach, a to sa netyka len offov).
Ak to bude spravene dobre, tak ho ani nenapadne, ze to tam nema co robit ..
(Zvlast ak to to pekne farebne zakumfluje s povodnym okolim).
|
Sob, 07.04.2012, 11:07 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|

Posledne dni som sa flakal trochu mimo europy a az teraz som si vsimol tuto zaujimavu temu.
Calmini kit, rovnako ako aj o nieco drahsi a vyssi Fabtech je len taka americka verzia body liftu. Nepomoze na samotne zvysenie svetlej vysky, na zosilnenie pruzenia a ani na vacsie krizenie. Urobi jednine to ze zodvihne kasnu a umozni pouzit vacsie kolesa. Ma vsak oproti klasickemu body-liftu vyhodu v tom ze kasnu zodvihne spolu s ramom a zlepsi prejazdovy uhol, t.j. vysku ramu v strede vozidla. Pri Calmini odpadnu oproti klasickemu body liftu problemy s posuvanim naraznikov, chladicov, tyce riadenia, rychl. paky atd, a tiez odpadnu problemy s lamanim podlozenej karoserie.
Ale ak ma calmini fungovat aj v terene alebo nezhorsit uzitkove vlastnosti auta, treba ho aj tak skombinovat s offroad podvozkom. Calmini totiz ponechava povodne tlmenia a pruzenie. Serive zadne listy podlozene 10cm vysokymi blokmi sa budu extremne krutit a treba ich nahradit silnejsimi, este lepsie je dorobit priecne rameno.
Predne tlmice su seriove a zostava ich 12cm dlhy chod a povodna makkost. Ak na auto zavesis 35" pneu tak serive tlmice budu slabe. Ak tam raz zavesis navijak alebo naraznik tak budu slabe tym duplom spolu aj s pruzinami.
Calmini vpredu posuva nizsie ulozenie spodnych ramien a posuva aj ulozenie pred. diferencialu. Horne ramena ostavaju seriove na seriovom mieste. Rozdiel v povodnej vzdialenosti medzi ramenami je vyrieseny predlzenymi tehlicami (tie velke cierne veci). Chod tlmica nie je zvacseny, pretoze je seriovy a aj tak by to tazko zvladali poloosi. Predny tlmic je len podlozeny a ma posunite uchytenie.
Cize moj nazor je ze ak chces jazdit len po ceste a mat o 5" zdvihnute auto tak je to OK, ale ak chces aby to aj fungovalo tak Calmini ti moze posluzit ako celkom dobry zaklad ktory vsak este potrebuje vela prace a investicii.
Ja osobne na svoju novu D40 idem davat asi Fabtech, ktory vsak zaroven idem kombinovat s IM, dalej s prednymi ramenami TotalChaos a predlzenymi prednymi tlmicmi, atd, atd.. T.j. ako som pisal vyssie bude to pre mna ako nejaky zaklad k dalsim upravam. Prerabat na tuhu to uricte nechcem. Preco, tak to je na dalsiu dlhu diskusiu.
Btw, to Finder: navara d40 nema torzky 
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Sob, 07.04.2012, 12:52 |
|
 |
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 480 Bydlisko: Partizanske
|
nebolo by lahšie a vlastne už vymyslene portali, dať vyrobiť nejake polotovary ,skratili by sa nohavice na T.naprave tam by sa to namontovalo len ten zbytok "ozubené kolesa" a pod srandičky čo by zabrali mraky času nejako vyselektovať podla sily motora je to taká scifi fikcia, ale keby sa to dalo vyrobiť vo väčšiom počte určite by tá cena bola lepšia a nikdo by sa nezdržoval bodyliftom a velkostou kolies a pod starostami možno by sa vo finále aj ušetrili nejake € keby sa to všetko zrátalo ked nič iné aspon myšlienka na zamyslenie 
_________________ L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,
|
Sob, 07.04.2012, 13:26 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|

de facto suhlasim s Jurajom...
...co sa tyka Calminy, pre toto vozidlo, pripada mi globalne jednoduchsie aj lacnejsie postavit to na podvozok a pripadne maly lift kasne, alebo prerobit blatniky (lepsia stabilita a spolahlivejsie)...
podstatne je toto :
Citácia: ak chces jazdit len po ceste a mat o 5" zdvihnute auto tak je to OK, ale ak chces aby to aj fungovalo tak Calmini ti moze posluzit ako celkom dobry zaklad ktory vsak este potrebuje vela prace a investicii.
..a podotykam, ze jazdit off ma tiez "vela podôb" , hovorim to preto, ze hoci navara je podla mna slusny zaklad pre rychlejsie off vozitka, nie je to urcite klasicky zaklad pre off na 35" a vyzsie pneu, skratka predna naprava (a versus vykon poslednych modelov asi ani zadna) to nezvladnu (minimalne dlhodobo urcite nie)...
...ale ak "len" sem tam nieco pojazdis a globalne ide o to mat krasny off pick up na velkych kolach, ktory sa neboji bezneho terenu a inak sa pouziva aj na cestach, potom je to dobra cesta, ale off podvozku, predovsetkym tlmicom sa nevyhnes... priznam sa, ze do buducna tiez planujem nieco velke s korbou na obrovskych kolach, ale trapit v tisovci ho urcite nebudem  osobne poskulujem po niecom takomto :
http://www.google.sk/imgres?start=85&um ... 52&bih=474
alebo ak by som sa vzdal znacky nissan, tak toto :
http://www.google.sk/imgres?start=117&u ... :117,i:122
skratka, nie je nad nadherny obrovsky neefektivny pick up 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Sob, 07.04.2012, 21:22 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
ale ten ram len s cumminsom, aby si si mohol poštelovať čerpadlo
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Sob, 07.04.2012, 21:42 |
|
 |
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 573 Bydlisko: Bratislava
|
RADOFFROAD píše: skratka, nie je nad nadherny obrovsky neefektivny pick up 
aach, prave som sa vratil z Emiratov a znovu som vo faze ze neviem ako som doteraz vydrzal bez Nissan Titan. Len kde zohnat ten benzin za 0,3E/1L?
Sorry za OT
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Ned, 08.04.2012, 17:57 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|