Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
Autor |
Správa |
Lacike
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 07.01.2008, 18:27 Príspevky: 142 Bydlisko: Cana-KE
|
mam zaujem o kupu jeep cheroke. ako je to z udrzbou? ND? diesel ci benzin? dik. L.
|
Str, 17.10.2012, 14:03 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Ak by som si mal vybrať ja tak by som hľadal 4,0 HO, automat s výbavou Limited.
Náhradné dieli niesú žiadna tragédia, to ti kolegovia s XJčkami potvrdia a máš obrovské možnosti úprav.
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Str, 17.10.2012, 14:26 |
|
 |
cec
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 02.10.2012, 14:21 Príspevky: 307 Bydlisko: BORINKA
|
zalezi od toho na co ho chces pouzivat. Ci len cisto off alebo aj denne vozenie. Na off by bol asi vhodnejsi ten 4,0 benzin ale na denne vozenie skor ten diesel
mam 2,1TD a spotreba cca 7l v kombinovanej (cez mesto v zapchach) vykon nic moc ale ma to silnu redukciu ktora v terene dost pomoze a pri tej spotrebe je to odpustitelne . ND ziadna katastrofa. Tych aut je tu dost na ND a motor je z renault 21 a 2,5TD je tusim alfa romeo
Ale urcite sa ti vynadria aj kompetentnejsi, kedze som s XJ tiez len zaciatocnik
_________________ Jeep Cherokee XJ 2,1TD 90rv trojdverak - EX Suzuki Samohraj 1,3i - aktual
|
Str, 17.10.2012, 14:35 |
|
 |
Pronto
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.07.2009, 9:45 Príspevky: 576 Bydlisko: BA/Zvol.Slatina
|
Najdôležitejšie je vedieť, na čo auto chceš. Ak na cestovanie na chalupu, tak ti fakt stačí aj 2.1TD od Renaultu, 2.5TD sú talianske motory VM. Sú chúlostivejšie na nešetrné zaobchádzanie, inak vďačné.
Ale vo všeobecnosti platí - ak XJ, tak 4.0 s LPG 
_________________ Pajero Wagon 3,0 V6 24V - 35x13,5R15 Maxxis Mudzilla, Superwinch 12000, CB Intek, Sirio 1000 + LPG STAG Stavba - Nissan Patrol K160, 3.3TD, OME podvozok, ARB vzadu+kompresor, 36" SuperSwamper TSL, Warn winch, Tripmaster, CB, klietka...
|
Str, 17.10.2012, 15:16 |
|
 |
pepo_ba
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47 Príspevky: 656 Bydlisko: Bratislava
|

Cau Lacike.
Je tu toho na fore vela popisane o spotrebe, zavadach, neduhoch, udrzbe aj o motorizacii.. staci hladat...
XJ je tu pomerne slusne zastupene... vacsinou vsak v suvislosti s off pouzivanim...
Na trhu najdes vselijake... 2,5 Benzin, 2,1 TD, 2,5 TD, 4,0 Benzin Non HO, 4,0 Benzin HO... rozne rocniky mali rozne choroby, ci vyhody... kazde ma svoje pre a proti... aj svojich zastancov a odporcov...
Ak si chces nechat poradit, bude skutocne lepsie ked upresnis ake mas na auto naroky, aky mas rozpocet a to nie len na kupu auta, ale aj na prevadzku (palivo, udrzba, spotrebny material) pripadne, ci ho do buducna planujes nejak upravovat a prisposobovat nejakemu specialnemu ucelu...
Par bodov, nad ktorymi by som sa na tvojom mieste zamyslel...
Cesta - mesto/dialnica/kombinovana, dlzka trati?
Pouzivanie - pravidelne do prace ci len volnocasovo?
OFF - vylucne, alebo len obcas, narocnost terenu?
Pocet pasazierov - chcu mat vsetci pohodlie?
Naklad - kolko do kufra a kolko na strechu?
Vlecenie privesu?
Seriovka, alebo tazky off?
...
Doplni ma niekto?
Pepo.
_________________ XJ
|
Str, 17.10.2012, 15:20 |
|
 |
Lacike
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 07.01.2008, 18:27 Príspevky: 142 Bydlisko: Cana-KE
|
ahoj.
No chcem miesto mojej nivky.
Chodim na ryby-takze extra teren to nieje,ale nerad by som niekde zostal visiet. Z nivou som problem nemal.Presiel som vsade kde som chcel.Rad by som nieco s vecsim kufrom-udice a tak.
Sem tam cestovat do prace alebo do mesta, potiahnut obytny prives k vode. taky jemny off. mala spotreba.
|
Str, 17.10.2012, 20:44 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
tak ked chceš ťahať, tak 2,1 je ti slabá, inak by ti celkom pasovala, v tom prípade 2,5TD od VM motori, alebo ked si gurmán tak 4.0  s LPG alebo aj bez, dá sa s tým jazdiť aj za rozumný peniaz.
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Str, 17.10.2012, 20:56 |
|
 |
Lacike
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 07.01.2008, 18:27 Príspevky: 142 Bydlisko: Cana-KE
|
RENSO píše: tak ked chceš ťahať, tak 2,1 je ti slabá, inak by ti celkom pasovala, v tom prípade 2,5TD od VM motori, alebo ked si gurmán tak 4.0  s LPG alebo aj bez, dá sa s tým jazdiť aj za rozumný peniaz.
od VM motori??? model?
|
Str, 17.10.2012, 21:58 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
to je ten taliansky, kde nejaké veci pasujú aj z alfy, výrobca je "VM motori" a tam je asi jedno aký rok si vyberieš, všetky majú 4 hlavy, a všetky su kurvítka  ale nie, treba tam dávať pozor na zaobchádzanie s chladením, je na to citlivý ten motor, zvyknú praskať hlavy a ich tesnenia. a dalej si dať pri kúpe pozor na studený a teplý štart, vstreky, turbo... ale to su už veci ako u každého dieslaka.
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Str, 17.10.2012, 22:16 |
|
 |
pepo_ba
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47 Príspevky: 656 Bydlisko: Bratislava
|

Tiez si tak myslim...
2,5 TD by mohlo byt fajn...
ako spravny diesel ma velmi dobry tah aj na nizkych otackach - tym este nemyslim redukciu - obytny prives potiahnes bez problemov... podla papierov 750 Kg nebrzdeny a 2500 Kg brzdeny... ja som s plne obsadenym autom tahal po asfalte asi 1200 kg nebrzdeny prives a bez problemov - to len medzi nami...
priechodnost - verim, ze prejdes vsade, kde si presiel s nivou... samozrejme ked budes mat na pneu aspon trochu dezenu...
zadna naprava ma LSD (samosvor) to tiez pomoze... ked funguje..
spotreba od 8,5 - 11,5 l/100 km pri setrnej az mierne sviznej jazde stredne zatazeny. (moja skusenost)
miesta na "udice a tak" je tam az az...
4,0 je uz "imidzofka"...
dokaze vsetko to co 2,5 TD s "trochu" vacsou spotrebou, ale zato s podstatne vacsim stylom...
ma o dost vacsi vykon a krasny zvuk... ked ho pocujes, na spotrebu rychlo zabudas...
da sa vsak s lahsou nohou jazdit aj so spotrebou 10 - 12,5 l/100 km (mimo mesta/mesto) s benzinom...
s plynom je to samozrejme financne podstatne priaznivejsie... snad este priaznivejsie ako s naftou... (nemam skusenost)
Co sa tyka zavad, o tych sa tu na fore podrobne docitas... staci len trochu hladat...
Pepo.
_________________ XJ
|
Str, 17.10.2012, 22:25 |
|
 |
Lacike
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 07.01.2008, 18:27 Príspevky: 142 Bydlisko: Cana-KE
|
Prevodovku radsej manual ako automat?
|
Str, 17.10.2012, 22:41 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
Pokial už špekuluješ o benzíne tak podľa vlastného uváženia, ked je automat v kondicii (záleží iba od toho ako sa k nemu majiteľ správal) je to paráda, radosť z jazdy, ale tak uz by som aj pozeral na to kolko chces do auta vraziť, samozrejme čím drahší, tým novší voz, tým menšia šanca ze AT niečo bude. A ked chceš diesel, tak v tom som ešte automat nevidel, asi sa nedávali. Renso
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Str, 17.10.2012, 22:48 |
|
 |
Lacike
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 07.01.2008, 18:27 Príspevky: 142 Bydlisko: Cana-KE
|
Neviem sa rozhodnut.Ked sa pokazi na dieseli turbo ci vstreky ci cerpadlo-tak dost velka polozka.U benzinaka je to lepsie len maju vecsiu spotrebu.
|
Štv, 18.10.2012, 8:26 |
|
 |
VOJTO PO
Koumák
Registrovaný: Štv, 29.03.2007, 16:15 Príspevky: 179 Bydlisko: Prešov
|
Ak tam dáš LPG, tak si +- so spotrebou na tom istom, ako u diesla. Ja mám 2,5 benzín s LPG-čkom a spotreba mimo mesto cca 15 l +-, v meste cca 22+- na kolesách 31x 10,5 R15 a to mám najlacnejšiu verziu LPG do sania, čiže ak to necháš na seriových kolesách a dáš kvalitnejšie LPG, tak budeš na tom so spotrebou lepšie ako pri nafte.
_________________ OFF ROAD? OFF COURSE!
|
Štv, 18.10.2012, 8:49 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|