4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Kúpa malého offroadu.
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=15711
Stránka 2 z 4

Autor:  Pronto [ Uto, 23.10.2012, 22:30 ]
Predmet príspevku: 

Vitara je terenne auto, Forester osobák so štvorkolkou... To že má redukciu z neho nerobí SUV. Ak to má byť malé, aby to zvládlo poľnú cestu+vozík tak za mňa Feroza alebo Vitara.

Autor:  pepo_ba [ Uto, 23.10.2012, 22:54 ]
Predmet príspevku: 

A nieco taketo? :wink:

http://jeep-cherokee.autobazar.eu/uk/25 ... 24098.html

Pepo.

Autor:  spin [ Uto, 23.10.2012, 22:58 ]
Predmet príspevku: 

pepo_ba píše:
A nieco taketo?

To je teda fakt male... :D

Autor:  pepo_ba [ Uto, 23.10.2012, 23:04 ]
Predmet príspevku: 

No... mensie som nenasiel... zatial... :-D

Ale vazne... keby bola kratka 2,1TD, bolo by mensie... ale benzin je na zimne starty a kratke trasy lepsie... ci?

Udrzba pomerne jednoducha a nie najdrahsia.
Spotreba relativne prijatelna... plyn by to sprijatelnil este viac.
Viac miesta v interieri.
Vozik potiahne...
Terenu sa neboji...

Co povies?

Pepo.

Autor:  mato_srubka [ Uto, 23.10.2012, 23:10 ]
Predmet príspevku: 

Ani Pajero III alebo novšie LR Disco nemá tuhé nápravy :) (Len podpichujem).

S Justy som si neni istý (redukciu asi mať nebude, ale načo by mu aj bola), ale ostatné bežné benzínové subaru ju mali aj stále majú (okrem silnejších benzínových motorov a toho nového naftáku). Aj imprezy, aj legacy, aj outback aj forester a sa mi zdá že aj tribeca.

Predtým som nad foresterom nejako moc neuvažoval, ale viem, že jeden lesák ho mal (prvú aj druhú generáciu) a dokázal toho docela dosť.
Len podľa toho videa je dosť limitujúce kríženie. Možno by pomohlo vyhodiť aspoň zadný stabilizátor. Neviem, nemám skúsenosť.
Preto som sa aj v predošlom príspevku pýtal na skúsenosti s krížením sériovej vitary/nivy.

Ako bolo už napísané hľadáme niečo do (okolo) 2000,- čo v mojom prípade potiahne vozík s niečim mimo asfaltu a bude to vedieť vystúpať nejaké to stúpanie a potom dole kopcom potiahnuť/odviezť drevo.
Bahnenie s MT gumami sa asi konať nebude.

Spotreba u forestera sa hýbe okolo 9-10 litrov (základný 2.0i).
Máte skúsenosť so spotrebou vitary/nivy ?

Autor:  jenki [ Uto, 23.10.2012, 23:13 ]
Predmet príspevku: 

Pronto píše:
Vitara je terenne auto, Forester osobák so štvorkolkou... To že má redukciu z neho nerobí SUV. Ak to má byť malé, aby to zvládlo poľnú cestu+vozík tak za mňa Feroza alebo Vitara.

No, tu musím poopraviť tvoje tvrdenie.
Forester je pomerne vážne auto, benzínové modely majú napr. plnohodnotnú redukciu. A pred pár rokmi Forester zmákol napr. Tisovec Trophy. To len aby bolo jasno. :wink: Rozhodne to nie je žiadny osobák.

Autor:  OFFroad4wd [ Uto, 23.10.2012, 23:18 ]
Predmet príspevku: 

mato_srubka píše:
Ani Pajero III alebo novšie LR Disco nemá tuhé nápravy :) (Len podpichujem).

S Justy som si neni istý (redukciu asi mať nebude, ale načo by mu aj bola), ale ostatné bežné benzínové subaru ju mali aj stále majú (okrem silnejších benzínových motorov a toho nového naftáku). Aj imprezy, aj legacy, aj outback aj forester a sa mi zdá že aj tribeca.

Predtým som nad foresterom nejako moc neuvažoval, ale viem, že jeden lesák ho mal (prvú aj druhú generáciu) a dokázal toho docela dosť.
Len podľa toho videa je dosť limitujúce kríženie. Možno by pomohlo vyhodiť aspoň zadný stabilizátor. Neviem, nemám skúsenosť.
Preto som sa aj v predošlom príspevku pýtal na skúsenosti s krížením sériovej vitary/nivy.

Ako bolo už napísané hľadáme niečo do (okolo) 2000,- čo v mojom prípade potiahne vozík s niečim mimo asfaltu a bude to vedieť vystúpať nejaké to stúpanie a potom dole kopcom potiahnuť/odviezť drevo.
Bahnenie s MT gumami sa asi konať nebude.

Spotreba u forestera sa hýbe okolo 9-10 litrov (základný 2.0i).
Máte skúsenosť so spotrebou vitary/nivy ?


už sa to tu motá ten čo založil vlákno sem nepíše a ja som to jemu akože písal teraz tu miešaš ty svoje, ja nič nič v zlom len je v tom chaos zakladateľ tejto témy bude sám domotaný keď príde a bude čítať cherokeeho s vozíkom štrk atď :D

Autor:  MARTINO [ Uto, 23.10.2012, 23:19 ]
Predmet príspevku: 

..len tak na okraj,toto je male a asi aj usporne ;-) ,každopadne zaujimava raritka:

http://citroen-ax.autobazar.eu/14i--4x4-id3776707.html

Autor:  mato_srubka [ Uto, 23.10.2012, 23:34 ]
Predmet príspevku: 

OFFroad4wd píše:
mato_srubka píše:
?


už sa to tu motá ten čo založil vlákno sem nepíše a ja som to jemu akože písal teraz tu miešaš ty svoje, ja nič nič v zlom len je v tom chaos zakladateľ tejto témy bude sám domotaný keď príde a bude čítať cherokeeho s vozíkom štrk atď :D


S tým subaru som reagoval až po tebe na tvoj príspevok :)

Tiež sa na fórach snažím využívať existujúce vlákna, až sú informácie pokope. Mohol som si založiť vlastné, ale načo ?

Citrón som taký veru ešte nevidel ale takejto exotiky by som sa bál.

Ešte ma napadla taká vec ohľadom životnosti McPherson/Multilink náprav pri jazde mimo asfalt a prepružení/krížení ? Predpokladám, že uloženia alebo čapy to až tak nemusia a budú sa ozívať, ale čo poloosy/homokinetáky ?

Autor:  spin [ Uto, 23.10.2012, 23:36 ]
Predmet príspevku: 

Ale sak on chcel maly offroad.
Nie citrona so samolepkou 4x4 :D

Ako pisal vyssie, to ze ma nieco 4kolku este neznamena, ze je to terenak. Sak to nech si kupi rovno Audi Quattro.

Autor:  OFFroad4wd [ Str, 24.10.2012, 0:00 ]
Predmet príspevku: 

mato_srubka píše:
S tým subaru som reagoval až po tebe na tvoj príspevok :)

Tiež sa na fórach snažím využívať existujúce vlákna, až sú informácie pokope. Mohol som si založiť vlastné, ale načo ?

Citrón som taký veru ešte nevidel ale takejto exotiky by som sa bál.

Ešte ma napadla taká vec ohľadom životnosti McPherson/Multilink náprav pri jazde mimo asfalt a prepružení/krížení ? Predpokladám, že uloženia alebo čapy to až tak nemusia a budú sa ozívať, ale čo poloosy/homokinetáky ?


a čo myslíš si že na tuhej náprave vpredu kĺby a poloosi nemáš? tuhá náprava je dobrá do terénu ale na ceste sa nedá porovnať s McPherson to je zas o niečom inom sice... tuhá odskakuje je ťažká a o kríženie sa báť nemusíš aj táto náprava vie pekne krížiť rovnako ako aj tuhá len nie až tak brutálne
a nečakaj od auta ktoré jazdí v teréne že ti vydrží toľko ako keby si jazdil po asfaltke 8-)

Autor:  cec [ Str, 24.10.2012, 8:59 ]
Predmet príspevku: 

Forester je SUV! robim s tymi autami a mam ich pojazdene, stare aj nove. Starsi forester treba pridvihnut lebo ho limituje svetla vyska. Ale okrem tazkeho terenu to prejde vsetko. Novy uz ani netreba zdvihat a nova XV ma este o par mm vacsiu svetlost :wink: tiez som neveril kym som nevyskusal v terene. Vydrape sa to vsade. Len ta udrzba je uz o inom, kedze tych aut tu nie je az tak vela, nahrad vela nie je a origo diely su dost drahe...
inak k tomu "kratkemu" XJ 2,1TD. Mam ho a zda sa mi ze je rovnako velke ako 5dverak. kufor je rovnako velky a aj na zadnych sedackach je rovnako miesta. Su tam len dlhsie predne dvere a sirsi C stlpik (rozsireny pridanym plastom do ramu zadneho okna) preto sa moze zdat ze je kratsi. Ale nekontroloval som to podla cisiel, takze nech sa vynadria kompetentnejsi :-)
Ale za mna XJ 2,1TD - mala spotreba, maly vykon, diely sa daju zohnat za prijatelne ceny, jazdny komfort dobry, prejazdnost dobra aj bez uprav, vozik by ti to malo bez problemov potiahnut

Autor:  jenki [ Str, 24.10.2012, 10:28 ]
Predmet príspevku: 

mato_srubka píše:
...
Spotreba u forestera sa hýbe okolo 9-10 litrov (základný 2.0i).
Máte skúsenosť so spotrebou vitary/nivy ?

Spotreba Vitary je zhruba rovnaká, máme ju doma, motor 1,6 8 ventilový, 4-miestne cabrio.
Prejazdnosť sériovej Vitary ani Nivy nie je o nič lepšia ako u sériového Forestera. Originál Forester (I. aj II.) má tuším 20cm svetlú výšku.
Rozdiel je v cene. Forester vždy bol a ešte stále je drahý. Ale na ťahanie je určite lepší ako Vitara, je väčší, stabilnejší pohodlnejší. O jazdných vlastnostiach ani nehovorím, a už vôbec sa nedá porovnávať s Nivou.
Na Forestera neexistujú u nás skoro žiadne úpravy, je s ním málo skúseností, lebo tých áut je tu pomerne málo. Vzhľadom k cene sa pomerne málo predávali a dosť ľudí si ich necháva aj keď sú už staršie.

Autor:  spin [ Str, 24.10.2012, 11:43 ]
Predmet príspevku: 

Ten forester mozem potvrdit, kamos to mal. To auto vo svojej kategorii nepozna limity... ;)

Autor:  cec [ Str, 24.10.2012, 11:51 ]
Predmet príspevku: 

tak otec ma forestra 2,0turbo AT 2001 a spotreba 9-10, ma to pridvihnute a nemozem povedat jedno krive slovo na to auto :wink:
najvacsia vyhoda oproti ostatnym SUV je permanente 4x4 a LSD co ocenis v zime a o pohodli a komforte jazdy ani nehovorim
co sa tyka ceny auta, tak plati to ze ludia ich neradi predavaju a tomu podlieha aj cena... mozes ratat tak od 3000€

Stránka 2 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/