Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 03.05.2025, 21:45
Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 89 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Velke rodinne 4x4 
Autor Správa
Koumák

Registrovaný: Pia, 07.05.2010, 12:01
Príspevky: 173
Bydlisko: Surany
Odpoveď s citáciou
Zdravim,

situacia u nas asi speje k tomu, ze bude potrebne kupit primarne rodinne auto. Poziadavky nan mam plus/minus taketo:
- 4x4
- veliky kufor
- diesel
- aspon 2005 rocnik
- max. 15 000 (ale cim menej tym lepsie :) )
- 7 miestna verzia vyhodou

Po klasickom presurfovani su toto moji adepti (myslim typovo, nie konkretne kusy):

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D
- ako je na tom motor so spolahlivostou?
- je automaticka prevodovka spolahliva?


Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited
- zda sa mi ze tato verzia sa velmo malo predavala, je na tom tento cherokee zle?

Jeep Commander
- ten trojliter dieselovy je ako na tom so spolahlivostou?

Nissan Pathfinder
- zda sa mi ze si nedrzi hodnotu, cenovo klesa rokmi najviac, cim to bude?
- je tu spolahlivy automat?

Nissan X-trail
- k tomuto ani nemam otazku, bol som na skusobnej jazde a velmi sa mi lubilo
- ale klasicka otazka na spolahlivost motora?


Toyotu Landrcuiser :
- spolahlivost motora 3.0 D-4D , 122 kW ?
- spolahlivost automatu ?

Dakujem

Ak mate nejake ine odporucania, pripadne rady comu sa vyhnut, dakujem vopred.

matej

_________________
- Opel Frontera 2,4i ... bez uprav
Obrázok
- Volvo XC90 136 kW ... leštenka
Obrázok


Naposledy upravil gulvas dňa Str, 20.02.2013, 11:43, celkovo upravené 1



Ned, 17.02.2013, 12:02
Profil ICQ
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:12
Príspevky: 204
Odpoveď s citáciou
Viackrat som pisal, ale vzdy to spadlo.....len v skratke moj nazor.

Najpragmatickejsia volba X-Trail, najlepsia volba Commander. Samozrejme je dobry aj Pathfinder, ale zial ten 5-kvalt automat Jatco, co tam davali bol/je hrozny nepodarok. S manualom v pohodicke.

_________________
EX: Nissan Patrol GR
SUVčkár...


Pon, 18.02.2013, 13:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
A čo taký Land Rover Discovery III? Podla tebou daných podmienok splňa všetko. Alebo máš niaky dôvod prečo nie a nespomenul si ho zámerne?

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Pon, 18.02.2013, 14:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.06.2008, 11:01
Príspevky: 715
Bydlisko: New Castle SVK
Odpoveď s citáciou
ja som sa tri dni pokusal odpovedat, no nedalo sa.

Najlepsia volba pre rodinne offauto je urcite LR Discovery a Toyota Landcruiser, porozmyslaj!
Akekolvek auto s dobrou starostlivostou, fungovat bude, no najdvolezitejsie su prevadzkove naklady a tu uz je velky rozdiel!
Velkost kufra, spotreba, nahradne diely, jednoznacne najlepsie vychadza LD Discovery , darmo kto vie ten vie :D

_________________
LR Diskovery II tD5, Fishing & Hunting

+421905264896, nkdisco@gmail.com


Pon, 18.02.2013, 14:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.07.2009, 9:45
Príspevky: 576
Bydlisko: BA/Zvol.Slatina
Odpoveď s citáciou
1. Pajero s 3.2DiD motorom je katastrofa - drahý servis, výkon nič moc, spotreba ako môj trojliter benzín +-1liter.
2. Cherokee je zase v porovnaní s ostatnými malý.
3. S Comanderom nemám skúsenosti - osobne som si ho v Jeepe ani nepozeral (nepáči sa mi)
4. Patfinder - tý ktorý ho chvália, ho kúpili a nedokážu (alebo nechcú) pochopiť, že na dva a pol tonové auto je dva a pol litrový dízel proste strašne slabý. Ani si ho neviem predstaviť s automatom - jazdil som na tom aute s manuálom, je to prúser. Motoricky sa to dá prirovnať k XJčku s 2,1TD od Renaultu. Nevládze a nevládze. Je to veľké, pohodlné, no tam to končí. Ospravedlňujem sa majiteľom tohto nepodarku, ale už mi lezie na nervy ako ho každý chváli, pritom v lese tie autá furt len ťaháme (dokáže sa zahrabať ako žiadne iné), či v snehu, či v blate.
5. X-Trail je super vozenie, pohodlím skôr osobné auto. Priestorovo by som ho radil k menším SUV s tvojho výberu, rovnako ako Cherokee. S motorom 127kw ho vidím prvý krát - aby to na ten dvojliter nebolo na úkor životnosti.

Podľa mňa, ak máš na auto 15tisíc rozpočet, určite peknú Diskošku. Nebudeš sklamaný ani priestorom, ani pohodlím.

Bertre to, prosím, ako môj subjektívny názor.

_________________
Pajero Wagon 3,0 V6 24V - 35x13,5R15 Maxxis Mudzilla, Superwinch 12000, CB Intek, Sirio 1000 + LPG STAG
Stavba - Nissan Patrol K160, 3.3TD, OME podvozok, ARB vzadu+kompresor, 36" SuperSwamper TSL, Warn winch, Tripmaster, CB, klietka...


Pon, 18.02.2013, 15:51
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:12
Príspevky: 204
Odpoveď s citáciou
Ja sice ziadny Pathfinder nemam, ani som nemal, ale Pronto, to si jazdil na nejakom divnom Pathfinderi. A prirovnat to ku XJ s 2,1TD je vyslovene hovadina - to sa zase nehnevaj ty na mna. Ja som bol tiez kde koho tahat z lesa, aj mna boli tahat, ale usudit z toho, ze potom je zle auto do terenu Defender, Patrol, ci G-Klasse, to by som si veru netrufol. Pathfinder zvladne na SUVcko dost, stacia slusne a vhodne pneumatiky a samozrejme sofer, co ma aspon elementarnu offroadovu gramotnost.
Neviem ake mas predstavy o dynamike, ale aj povodne cca 170k verzie jazdili dobre a posledna evolucia so 190k a manualom bola vyborna. S beznym 170k motorom mozes dlhodobo cestovat po dialnici 150km/h bez nejakych problemov, takisto predbiehat s dostatocnou rezervou. Mam viac ako dobre overene na niekolkych kusoch, ze jazdia dlhodobo do 10l, pri roznych majiteloch a style jazdy, co povazujem za velmi slusne pri tejto velkosti auta.
S Pathfindermi mam odjazdene a povozene sa tolko, ze ma nikto nepresvedci o tom, ake je to slabe auto ci na ceste alebo v terene - ale z horneho menu na vyber je najlepsia volba Commander, trojlitrovy tichy sestvalec, jemny automat, schopny pohon 4x4 a stale pohodlny na ceste.

_________________
EX: Nissan Patrol GR
SUVčkár...


Pon, 18.02.2013, 18:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Ja by som chcel k tomu cherokee upozorniť že model od r.v. 2008 je rozmerovo tak veľký ako Grand Cherokee WJ a teda od KJ Liberty/Cherokee 2005-2008 je o kus väčší.
Ak by som z tých štyroch mal vybrať rodinné auto asi by som volil Commandera. ;-)

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 18.02.2013, 19:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.07.2009, 9:45
Príspevky: 576
Bydlisko: BA/Zvol.Slatina
Odpoveď s citáciou
Igor - Nepotrebujem nikoho presviedčať, mal som možnosť s 2 kusmi Pathfindra. Tam kde sa Pathfinder v koľajách viackrát zahrabal po podbehy, ho DoubleCab (oba vozi obuté BFG AT) obyšiel a 3 hodiny ťahal. Vždy keď to vyzeralo že už pôjde, prešiel 30 metrov a zas sa zahrabal. Neviem, či to má pohon riešený elektricky pri preklze, ale proste to nešlo. Druhé auto zase na redukovanej dvojke nevládal motor v kopci, tam kde normálne chodia napríklad Disco III.
Nehovoriac o tom, že pri jazde na poľných cestách v revíry mu totálne odišiel kardanový kríž. O obe autá je podotýkam dobre starané.
Jednoducho ak známemu ktorý by chcel kúpiť SUV niekto odporučí Pathfinder, viem mu sfleku povedať pár reálnych dôvodov, prečo sa tomuto autu z ďaleka vyhnúť.

Podľa mňa je problém ten smiešny motor. Na tak obrovský motorový priestor aký toto auto má a samozrejme na váhu, je ten motor proste malý. O životnosti tých 2.5DCi aj s Navary vie asi každý mechanik svoje.

_________________
Pajero Wagon 3,0 V6 24V - 35x13,5R15 Maxxis Mudzilla, Superwinch 12000, CB Intek, Sirio 1000 + LPG STAG
Stavba - Nissan Patrol K160, 3.3TD, OME podvozok, ARB vzadu+kompresor, 36" SuperSwamper TSL, Warn winch, Tripmaster, CB, klietka...


Pon, 18.02.2013, 19:52
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:12
Príspevky: 204
Odpoveď s citáciou
OK, tazko sa asi navzajom presvedcime. Ja som tych Pathfinderov absolvoval trosku (niekolkonasobne) viac, aj na ceste aj v terene.

_________________
EX: Nissan Patrol GR
SUVčkár...


Pon, 18.02.2013, 20:23
Profil
Mitsubishi Man
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54
Príspevky: 1375
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
No Pronto tak pri Tvojom hodnotení Pajera som tiež otváral oči a hlavne ma dostala tá poznámka o spotrebe 3.2DID tak to je dobrá somarina. Bez vozíka 8l s vozíkom na autá(naloženým) 10-11litrov ,jedine na tom aute čo je fakt,tak odchádzajú čerpadlá kvôli našej zázračnej nafte.A prosím Ťa nechci ma presviedčať o opaku s autom mám naj. cca 450000k!!!
gulvas s toho čo si popísal si aj tak musíš vybrať svoje naj ale s tých Tvojich Typov sa mi zdá ten X-trail rozmerovo niekde inde oproti ostatným autám. S tým že každý bude chváliť svoje tak s tým rátaj,ono najlepšie sa bude riadiť svojim vlastným pocitom s konkrétného auta. :smt006

_________________
Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!


Pon, 18.02.2013, 20:38
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24
Príspevky: 324
Bydlisko: Dudince
Odpoveď s citáciou
O Pathfinderoch nemám moc dobrú mienku, ale tvrdiť, že nemá výkon mi príde trochu divné.Tých 170 koní s ním dokáže pekne začvičiť.To že sa zahrabe-nebude to tým,že šofér nezapne natvrdo predok, ale len režim auto?
Ale, aby to nebolo také jednoduché pridám jednu skúsenosť.Kolega mal neustále problém so spojkou,jednu mu dokonca vymenili v záruke.Nepomohlo a reklamoval to zas.Tak mu preprogramovali riadiacu jednotku a ubrali výkon v nízkych otáčkach.Nevedel sa pohnúť do kopca :D Tak to reklamoval znova ,RJ dali do pôvodného stavu a zase mu občas smrdí spojka.
Ja mám Navaru a na motor sa nemôžem sťažovať.Je silný a úsporný.Čo sa týka životnosti má najazdených len cca 140t. km a zatial bez problémov.Pokial viem ani kolegovia sa zatial na spoľahlivosť nesťažovali.

_________________
LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka


Pon, 18.02.2013, 21:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.07.2009, 9:45
Príspevky: 576
Bydlisko: BA/Zvol.Slatina
Odpoveď s citáciou
Rudi - Zle som sa vyjadril. Proste kvalitou to je niečo iné, na čo boli ľudia s Pajera II zvyknutý. Je to pekné, pohodlné auto, ale niečo mi na ňom chýba. Mne vychádzala spotreba na 3.2DI-D za 3 mesiace 10-11litrov/100km. Na to, že môj o 8 rokov starší benziňák žerie 12 litrov mi to príde fakt veľa. Auto malo síce IM podvozok, ale štandardné pneu. A ak si menil to nešťastné čerpadlo, tak asi vieš aké rakety za to pýtajú. Viem však o tom, že už aj na Slovensku ich niekde repasujú za rozumnejšie peniaze.

ad Pathfinder: Prosím, v mojom príspevku je jasne napísané, že sú to moje subjektívne skúsenosti/názory. Proste som s tým autom nemal jedinú vyslovene kladnú skúsenosť. Na 5 ročnom aute čo chodí s 80% len asfalt kardanový kríž rozlisovaný to bola sila ...

BTW: To so spojkou som počul viackrát.

_________________
Pajero Wagon 3,0 V6 24V - 35x13,5R15 Maxxis Mudzilla, Superwinch 12000, CB Intek, Sirio 1000 + LPG STAG
Stavba - Nissan Patrol K160, 3.3TD, OME podvozok, ARB vzadu+kompresor, 36" SuperSwamper TSL, Warn winch, Tripmaster, CB, klietka...


Pon, 18.02.2013, 21:44
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 07.05.2010, 12:01
Príspevky: 173
Bydlisko: Surany
Odpoveď s citáciou
Dakujem pani,

idem pozriet este Discovery.

K tej "velkosti" X-trail a Cherokee, od r.2008 sa nafukli oproti svojim predchodcom. V X-traili som sedel a je velke, v Cherokee tiez.

_________________
- Opel Frontera 2,4i ... bez uprav
Obrázok
- Volvo XC90 136 kW ... leštenka
Obrázok


Uto, 19.02.2013, 8:14
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
discovery je vraj crep, na servisoch sa nedoplatis, ale je to pekne auticko a poruchovost nemam osobne odskusanu, len som pocul

x trail je o cca 16 cm vacsi, ako cherokee a o cca tolko mensi od pajera a pathfindera, nerobi sa, ale 7 miestny, urcite bude mat najnizsiu spotrebu a pravdepodobne aj najlacnejsi servis zo spominanych, prve verzie trpeli problemom s DPF filtrom, da sa vyriesit castejsou jazdou mimo mesta, alebo zmenou softveru

motor ma pathfinder silny o tom niet pochyb, ale to je vsetko, nekvalitne plasty, elektrika, spojka sa porucala skoro na vsetkych

jeep comander, jedine co viem, tak motor je mercedes a v grande to velmi pod 10-12 l velmi nedas, co potom comander?

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Uto, 19.02.2013, 10:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.06.2008, 11:01
Príspevky: 715
Bydlisko: New Castle SVK
Odpoveď s citáciou
bull4x4 píše:
discovery je vraj crep...


Neviem ci si myslel DIII alebo IV ?? neviem tieto vobec nepoznam, no DII je uplne vpohode my v Nových Zámkoch, sme partia s roznimi gazikmi a moj kamarat ma Patrola Y61ku 2,8, a komunikujem o autach vela, opravy upravy atd.. Viem uprimne ze LR DII spotrebou, vykonom voci vlasnej vahe, spotrebe aj jednoduchosti servisu ma vyhodu voci Y61ke a toto je pravda. Crep ???!!! mozno to povedal clovek ktory sniva o Discoske a nemoze ju mat! Moje ma 8rokov a nikdy, upozornujem nikdy este nebolo pokazene!!!!, myslim poruchu motora, nestartuje, nezhavy, nejde, nema tah, trha, prdi.... taketo este nebolo. Servis je len klasicka vymena niecoho opotrebovaneho, alebo nesviti, vysi, zodralo sa a tak.

_________________
LR Diskovery II tD5, Fishing & Hunting

+421905264896, nkdisco@gmail.com


Uto, 19.02.2013, 11:05
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 89 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: