4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Rada odborníkov a skusených
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=17400
Stránka 1 z 2

Autor:  Roman 18 [ Sob, 08.06.2013, 8:00 ]
Predmet príspevku:  Rada odborníkov a skusených

Uvažujem o kúpe ďalšieho Jeepu auto má slúžiť hlavne na rodinné expedície (Alpy ,Rumunsko ,Ukrajina, Slovensko)
pozná nikto tieto autá ,vaše názory na motor ,veľkosť auta ,spoľahlivosť ,náklady na prevádzku ,plus a mínus týchto aut aj o proti iným značkám

http://jeep-wrangler.autobazar.eu/38l-v ... 64448.html
http://jeep-wrangler.autobazar.eu/38l-v ... 83682.html

Autor:  bull4x4 [ Sob, 08.06.2013, 21:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

dnes som jedneho bol pozriet v lese, neobtazoval sa nastartovat, ani nenastartoval, prisla pren odtahovka

bol to rubicon, najazdene 8t km, cena okolo 43.000€, cesta lesna, vystupil z auta, zamkol a za 5 minut uz neodisiel :smt133

Autor:  FOGY [ Sob, 08.06.2013, 22:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

že v JK je plno elektriky je pravda. Ale teraz už v každom novšom aute je veľa káblov - musia splňovať emisie - je to samý vážič, snímač, lambda. Kamarátovi zdochlo nové G-čko na križovatke. Musela prísť odťahovka. Pre ďaľšieho tiež - ten má ML.

Takže buď kúpiš niečo novšie s kopou elektroniky, ktorá sa môže posrať, alebo starú vyhonenú šunku v ktorej sa bude treba takisto rýpať každú chvíľu. Ja som kúpil model 2011 sport, lebo som chcel manuál. Rubicony boli vtedy len automaty. Ale dal som si dorobiť obidve uzávierky.

Autor:  dzordzo [ Sob, 08.06.2013, 22:53 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

Z tych dvoch rozhodne ten zeleny. Rubicon sa oplati. Ma pomalsi prevod v difoch, robustnejsie napravy a pridavku, pomalsiu redukciu a obe uzavierky. Neviem nakolko bude pri expediciach zavadzat ta bomba v kufri. Co sa elektroniky tyka, ak je problem, da sa to celkom lahko vychytat. Na dnesne pomery to je relativne spartanske auto.

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 09.06.2013, 7:20 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

sice nie som extra zastanca jeepov, zvlast tych novych, ale mali sme v statoch prenajate 3x Rubicon a fakt je, ze priemerne kazdy den sa rozsvietila jedna kontrolka, ked sme ich odovzdavali, svietilo sporadicky cca 6-12 kotroliek dohromady na vsetkych troch, ale treba povedat, ze nas nenechali nikde...

mne skor vadil pomerne lemravy motor

ten zeleny je sice na pohlad dost zanedbany, ale cena je zaujimava, na to, co tam vsetko je...

myslim, ze sa z toho da spravit pekne auto za normalne peniaze, samozrejme za predpokladu, ze je v normalnom technickom stave

nie je to najekonomickejsie auto, ale myslim, ze na dany ucel uplne v pohode...

Autor:  efendi [ Ned, 09.06.2013, 8:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

Ked mas málo sexuu, kup si Jeeepku,,

je to yebecka na cely život :smt151 :smt023 :smt121

srandujem,, snad jediny ktory z nas tu moze k tomuto dat hodnotny prispevok je Palkochero,,alebo Andrej,,oni su dochtory od toho....ale moj nazor,, mne sa stare jeepky vzdy lepsie osvedcili,, xj cka nemaju para, najma 4litraky,,a este ZJ .....WJ 3,1 tdi cko sa mi neosvedcilo :smt151

Autor:  dado [ Ned, 09.06.2013, 9:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

A nebol by vhodnejsi na expedicie diesel ? Predsa len ta spotreba pri vyuzivani max.Mk a (aj) vykunu je diametralne odlisna. Starsi wrangler sa aj len kvoli benzinovej jednotke na expedicii velmi nepouzival ( neporovnavajme v US, ale tu EU, blizky vychod a Afrika) .

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 10.06.2013, 11:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

dado píše:
A nebol by vhodnejsi na expedicie diesel ?


za predpokladu že by sa do JK montoval nejaký starý poctivý diesel tak áno. Bolo by to geniálne Ale pri súčasnej miere elektronizácie asi ani nie.

dado píše:
Predsa len ta spotreba pri vyuzivani max.Mk a (aj) vykunu je diametralne odlisna.

odlišná áno, diametrálne nie

dado píše:
Starsi wrangler sa aj len kvoli benzinovej jednotke na expedicii velmi nepouzival ......


Dado omyl. Nie kvôli motoru ale kvôli priestoru. krátky Wrangler nie je úplne ideálne expedičné auto hlavne kvôli miestu a nosnosti. Wrangler je prieskumník. To je ako dostihového Araba nútiť ťahať pluh alebo voz. Ale možné to je - viď Fajer :-)


http://jeep-wrangler.autobazar.eu/38l-v ... 83682.html
Toto je možné že bolo u nás, pripomína to jedno JK zo ZV kde sme robili podvozok, ale 100% neviem.
Ak je to ono, tak ako základ to nie je zlé, ale pár vecí by bolo treba spraviť inak (hlavne poriadky z LPG bordelom)

Autor:  fajer [ Pon, 10.06.2013, 21:08 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

tiez mam dojem ze TJ je absolutne neexpedicne a nespolahlive auto..
http://offroad.laugo.sk/actions/image_resized_view.php?imgid=1411&wh=1600x1200

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 11.06.2013, 8:53 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

fajer píše:
tiez mam dojem ze TJ je absolutne neexpedicne a nespolahlive auto.

Presne tak. Úplne rovnako ako XJ VM TD :D

Autor:  rustycj [ Uto, 11.06.2013, 10:25 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

tych "malo miesta a nizka hmotnost" je to IMO posledne co chyba ak idu tak 2 dospeli bez deti z toho obvykle 1 clen 50 kg aj s kabelkou ostava dost kg na naklad

Autor:  FOGY [ Uto, 11.06.2013, 10:36 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

čo sa týka spoľahlivosti a vhodnosti JK na expedície, nerobil by som z toho žiadnu vedu, lebo:

-Roman píše o expedícii resp nazvyme to len výletíky tunák za humná. Žiadne potápanie v močariskách niekde v tajge, prechod cez severný pól ani cez Saharu.
-mne na JK nesvieti ani nesvietila nikdy žiadna kontrolka, ani ma nikdy nenechal v štichu ani mojich kamarátov naokolo, čo majú JK, okrem obtrhaných predných poloosí
-Rado píše, že sa rozsvecovali rôzne kontrolky, ale Wrangler išiel ďalej. Takže, keď sa rozsvieti kontrolka nízkej hladiny chladiacej kvapaliny-doleje sa voda, nízka hladina vody v ostrekovači-tiež sa doleje voda, zasvieti ABS,ESP-odskubol si kábel na kolese na senzor, domov dôjdeš aj bez ABS,ESP. Zasvieti CHECK ENGINE-odskubol si na konári napr kábel na lambdu atď - domov dôjdeš. Množstvo kontroliek vyplýva z množstva elektroniky, ktoré môžu majiteľa tiež oboznámiť s tým , že niečo nie je vporiadku. A tiež sa motor chráni pred samozničením. Napr kontrolka vody v palivovom filtri. Alebo v Bielorusku zlá nafta - motor mi išiel v núdzovom režime.

Pozor si treba akurát dávať pri SPORTe - slabá predná náprava . Konkrétne kríže. Ešte konkrétnejšie - keď sú vytočené kolesá - kinematika pohybu kríža spôsobuje jeho nadmerné namáhanie a môže dôjsť k ulomeniu kríža, následne aj celej poloosi. Ale zasveteným ľuďom je to určite všetko známe. A nezasveteným rada: netúrovať auto s vytočenými prednými kolesami v režime 4x4. Alebo potom zámena za RCV - obdoba homokineťáku.

Autor:  rustycj [ Štv, 13.06.2013, 10:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

"tunak za humna" moze byt kludne 1000 km po cestach (bola rec o ukrajine, rumunsku a pod), dost pre akykolvek schopny offroad

Autor:  visby [ Štv, 13.06.2013, 15:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

dlhe JK je podla mna na vylety super auto, elektroniky by som sa nebal, skor sa s nou treba naucit zit.

na JK su lacne diely, je to este jedno z tych jednoduchsich aut a ak ma clovek rubicona tak ma super zaklad na dalsie tuningy...

ps: na expedicie sa uz aj tak davno nejazdi...a ked auto nezvladne 1000km po rozbitych polnackach, roletach a terene tak je nieco na nom vadne;-)

Autor:  Rubi [ Štv, 13.06.2013, 23:24 ]
Predmet príspevku:  Re: Rada odborníkov a skusených

Dlhý Wrangler Rubicon je dobré auto.Kto vlastní toto auto a chce sa dozvediet viac, odporúčam stránku
Wrangler clubu cz.
Ja osobne som :
- zvýšil podvozok
- disky s menším ET
- vačšie pneumatiky MT
- naviják
- ďaľší ocelový ochraný kryt nádrže pod spolujazdcom - šmykový plech
- led svetlomety na stlpiky predných okien - 60 stupňový uhol vyžarovania
- pro call modul
- šnorchel
- ďalej prídu synergy zvislé čapy,RCV predné poloosy
- predný pevnostý nárazník som zatial nedal, nakolko mám predok ťažší oproti originálu s motorom
Pentastar o 100 kg tj. 50 kg motor VM,50 kg montážna platňa a naviják

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/