Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 05.05.2024, 14:21
Dnes je nedela 5. mája 2024, meniny má Lesana, Lesia a zajtra Hermína




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 44 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Nissan Terrano - vhodný motor 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 19.02.2015, 19:52
Príspevky: 17
Bydlisko: Žilina / Makov
Odpoveď s citáciou
Zdravím tu prítomných.

Po vyčerpávajúcom a dlhom čítaní rôznych fór a recenzií som sa momentálne rozhodol kúpiť Nissan Terrano II od r.v. 2000

"Vyhral" nad Suzuki GV xl 7 (spolahlivosť) Hyundai Santa Fe ( určené skôr na cesty) , Jeep Cherokee (poväčšine automat) a LD Discovery (ani neviem... nejako mi nesedí) . Zvažujem ešte X trail ak sa nepodarí zohnať slušné Terrano aj keď mi vadia tie bláznivé budíky v strede.

Vzhľadom na to, že som amatér čo sa týka áut tejto kategórie veľmi rád prijmem radu od odborníkov aký motor mám hľadať. Budem jazdiť tak 75% mesto, 15% terén (víkendy na chalupe a rád by som sa objavil aj na zrazoch), 10% dlhé trasy v rámci Slovenska . Z vlastných predstáv by som bral diesel ale kvôli spotrebe skôr uvažujem o benzíne s LPG ale neviem čo to spraví v teréne a o koľko je zmenšený kufor. Pre informáciu jazdím cca 15 000 km ročne.

Dôležitá je pre mňa spolahlivosť takže uvítam aj rady o starostlivosti, keďže moja doterajšia Fábia pýtala len benzín a pravidelnú výmenu mot. oleja a filtrov.

Tiež ma zaujíma medzinápravový diferenciál, čítal som tu niekde, že ho na prednej náprave nemá a preto sa predný náhon nemôže použiť na spevnených cestách. Mohol by mi niekto vysvetliť ako to v praxi ovplyvní správanie na ceste?

_________________
Čumil začiatočník, ktorý prijme každú radu :-)


Naposledy upravil Kuhejda dňa Sob, 21.02.2015, 16:46, celkovo upravené 2



Pia, 20.02.2015, 1:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15
Príspevky: 557
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
je to tak ako pises. terrano ma pripojitelny predny nahon 'len na pevno' - to znamena bez diferenciacie. v praxi to ale neni ziaden velky problem, kedze 99% casu jazdis iba so zadnym nahonom a ked uz je naozaj zle, napr. sneh, blato, pripojis predny nahon. a v pohode jazdis.

kamarat ma terrano 2,4 benzin, dal ho prerobit na LPG a to tak, ze sme dali dole benzinovu nadrz, zmensili ju na polovicu a vedla sa elegantne zmestila LPG nadrz. cize v kufry je rovnako miesta ako pred prestavbou. v meste to ma spotrebu okolo 10l LPG, cize slusne lacne vozenie.

benzinovy motor je urcite spolahlivejsi a konstrukcne jednoduchsi ako diesel, avsak aj ten vyzaduje sem tam dake opravy (zdvihatka, prsaknute zvody, atd..)
celkovo je terrano este ten old school offroad (ma ram a pevne napravy), v zadnom dife je dokonca samosvor (LSD), jazda v terene kvoli ramu relativne pohodlna, na ceste trochu koza.

jedina velka nevyhoda terrana je, ze ma rad hrdzu, hlavne podblatniky. na to treba dat pozor.

_________________
Jeep Cherokee XJ 5.3


Pia, 20.02.2015, 8:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Citácia:
benzinovy motor je urcite spolahlivejsi a konstrukcne jednoduchsi ako diesel


s týmto by som nesúhlasil, 2,7TD je nesmrteľný motor s rozvodom s ozubenými kolesami - t.z. minimálna údržba, len leješ naftu a meníš olej.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pia, 20.02.2015, 8:44
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43
Príspevky: 1580
Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
Odpoveď s citáciou
dalsia vec je ze ak trvas na tom roku 2000 a hore tak tam sa uz vyraba teranko len v 3.0 a ten motor pokial viem neni symbol spolahlivosti :D ked teranko tak 2.7 by som siel ja osobne
dalsia vec co ma tak napadla je pajero :) na ceste komfort ako doma na sedacke v terene tak isto dobre hlavne ak ma aj zadnu uzavierku... a ked najdes pekny kus so super select tak tam budes mat aj 4x4 na cesty (s medzidifom)

_________________
PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60
0915 526 286
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne
EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5


Pia, 20.02.2015, 13:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
2.7 sa robili aj po 2000

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Pia, 20.02.2015, 13:16
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 07.12.2010, 10:17
Príspevky: 420
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Odpoveď s citáciou
preco si sa nepozrel po nejakom pajere jazdime cca ako ty a nam na to pajero vyhovuje najviac ma medzinapravovy diferencial super select u nas vyhralo pajero

_________________
Mitsubishi Pajero "Blister fender" 3.5 V6 24v wagon manuál 143 kW (194ps) pri 5000 otáčkach, 313 Nm pri 3500 otáčkach
Staré pořekadlo "Objem ničím nenahradíš"


Pia, 20.02.2015, 13:22
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 19.02.2015, 19:52
Príspevky: 17
Bydlisko: Žilina / Makov
Odpoveď s citáciou
Ak by som sa rozhodol pre naftu tak 2,7 TD rsp TDi je jasná voľba no neviem čo hľadať pre LPG.

Čo sa týka Pajera tak sa mi osobne zdá veľmi veľké do mesta a keďže neviem kde budem parkovať (kupujem ešte aj byt) radšej by som niečo menšie.

Trochu ma ale pri Terrane trápi ako napísal Indián, že na ceste je trochu koza.
Ak sa nám s manželkou podarí drobec nerád by som ju po ceste vytriasol. Už aj tak jej bude zle :-)
Tak by som rád vedel či je to moc zlé.
Inak kvôli tomu uvažujem aj o X trail. Ten je na ceste predpokladám pokojnejší.

_________________
Čumil začiatočník, ktorý prijme každú radu :-)


Pia, 20.02.2015, 17:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
tak v pohodlí podvozku Terrano II a Pajero II nejaký rozdiel moc nie je. Koza sú obeak im vyšponuješ torzky na max. Samozrejme, že X-Trail je s komplet nezávislým zavesením komfortom niekde inde.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pia, 20.02.2015, 17:57
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 07.12.2010, 10:17
Príspevky: 420
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Odpoveď s citáciou
tak kup radsej xtraila to je do mesta viac ako teranko a pajero a xtrail coto prejde co som videl a ak sa vam postasti este male tak to bude najlepsia volba kamarat predal pajero koli tomu ze sa im postastilo male lebo on chodil na tyzdnovky a zena je mensieho vzrastu a mala problem davat maleho do autosedacky tak musel predat

_________________
Mitsubishi Pajero "Blister fender" 3.5 V6 24v wagon manuál 143 kW (194ps) pri 5000 otáčkach, 313 Nm pri 3500 otáčkach
Staré pořekadlo "Objem ničím nenahradíš"


Pia, 20.02.2015, 20:34
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 19.02.2015, 19:52
Príspevky: 17
Bydlisko: Žilina / Makov
Odpoveď s citáciou
Pri X-trail sa obávam prejazdnosťi na chalupu. Sused hravo vybehne s novou Grand Vitarou no často zapína redukciu akonáhle naloží niečo ťažšie poprípade keď pripojí príves čo budem potrebovať aj ja. A neviem ci je X trail na to stavaný a zvládne pomaly každý víkend mimo zimného obdobia jazdiť v takom teréne bez toho aby som každý rok opravoval podvozok.
Druhá vec je životnosť a spolahlivosť. Akosi som prestal veriť novým vozidlám, naplnených elektronikou ktorým po 200 000 km začína všetko odchádzať. A s rozpočtom max 7000 € aj s rezervou na pripadne opravy neviem ci vojdem do ceny slušného a zachovaného X-trailu.
Ak sa mýlim opravte ma. Možno predca len prehodnotím rozhodnutie.

_________________
Čumil začiatočník, ktorý prijme každú radu :-)


Sob, 21.02.2015, 1:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43
Príspevky: 1580
Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
Odpoveď s citáciou
a co tak novsie pajero co je komplet na nezavislom podvozku ?
alebo neviem aky mac strop co sa financii tyka ale napadla ma aj toyota LC
este mozno patfinder ale ten bude asi velky kedze uz pajero sa ti zdalo velke

_________________
PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60
0915 526 286
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne
EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5


Sob, 21.02.2015, 3:58
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
2.7 v terrane je patrolová 4.2 skrátená o dva valce

pri príčetnej obsluhe ten motor prežije vaše vnúčatá

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Sob, 21.02.2015, 13:08
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
vyssie pise ,ze ma rozpocet 7000 e a zato novsie pajero ani toyotu lc nekupi-hoci 3pajero v nafte sa za 6-ku da kupit ale stav bude zalostny a podla toho co pise mu aj tak vychadza na 2auta-jedno na chatu -co by ho mohol kurvit a aj nieco na nom odviezt a nelutovat ked ho bude humplovat a jedno do mesta a- pre zenu .


Sob, 21.02.2015, 13:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
MoostanQue píše:
2.7 v terrane je patrolová 4.2 skrátená o dva valce

pri príčetnej obsluhe ten motor prežije vaše vnúčatá


Len s pouzitim inych materialov, ale v podstate suhlasim s moostanqom

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Sob, 21.02.2015, 14:25
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 19.02.2015, 19:52
Príspevky: 17
Bydlisko: Žilina / Makov
Odpoveď s citáciou
Čo sa týka 2 áut riešil som tak do teraz. Fabia + Š120 na dvore v dedine u známeho. No mám plné zuby prehadzovania batožiny veľa krát v daždi alebo tme a to ešte nemáme dieťa. A živiť 2 auta na papieroch je nad finančný rozpočet. Keďže aj parkovanie máme spoplatnené.

Pozeral som ešte iné fóra a ten X trail asi predca len nebude vhodné kvôli tomu terénu takže sa vraciam k Terranu. Skúsim nejaké obhliadnuť a previesť sa nech zistím ako je to s tými vlastnosťami na asfaltkách.

No ešte neviem aký motor by som mal hľadať ak by bol s LPG rsp. akým benzínom sa mám vyhnúť.

_________________
Čumil začiatočník, ktorý prijme každú radu :-)


Sob, 21.02.2015, 22:28
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 44 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: