4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Rozdiel medzi pohonmi 4x4
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=21115
Stránka 1 z 1

Autor:  mclp0511 [ Ned, 17.01.2016, 3:54 ]
Predmet príspevku:  Rozdiel medzi pohonmi 4x4

Ahojte. Neviem či dobre polizim otazku. Chcem si kupit nejaky offroad s vecsim kufrom na stavbu kde este nemame spravebu pristpovu cestu. Rozmyslal som nad Kia Sorento, alebo Nissan x-trail. Ale chcem sa opytat ci tieto auta maju tak isto rieseny pohon ako napr.Frontera,alebo Terrano. Cize ked treba sa da prepnut na pomaly pohon 4x4, alebo na cestny 4x4, alebo vypnut. Alebo ci maju len normalny staly pohon 4x4. Velmi sa do toho nevyznam. Este som offroad nemal. No teraz ho budem potrebovat. Chcem nieco tak po roku 2000. Dakujem. Miro

Autor:  bull4x4 [ Ned, 17.01.2016, 8:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pohonmi 4x4

X trail nema redukciu a pripajanie zadnej napravy je cez nieco, ako haldex.
sorento ma vicero typov pohonu, az po stalu 4x4 a redukciu, zda sa mi, ze ma aj jednoduchie bez stalej 4x4, ako terrano a frontera, v podstate je to tiez plnohodnot offroad s ramom.

Autor:  marisko [ Ned, 17.01.2016, 8:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pohonmi 4x4

Ano má dva typy, jeden ako terrano (3-polohový prepínač) a jeden je taký že predok sa pripája pri preklze zadku viaclamelovou spojkou v oleji, pričom rozsah pripnutia určuje riadiaca jednotka pohonu pomocou pulzne šírkovej modulácie (PWM), redukcia je natvrdo

Autor:  jankarol [ Ned, 17.01.2016, 12:47 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pohonmi 4x4

Chalani chcem si kupit šporťák a rozmýšľam medzi Fiatom multipla alebo Škodou roomster šporťák som ešte nemal tak mi skúste poradiť s čím budem lepšie driftovat a ideálne by bolo aj vyhrávať šprinty auto by malo byt tak okolo roku 2000 ...

Autor:  Milan [ Ned, 17.01.2016, 12:52 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pohonmi 4x4

jankarol píše:
chcem si kupit šporťák a rozmýšľam medzi Fiatom multipla alebo Škodou roomster šporťák.

Ze by Fiat? :smt017 :mrgreen:

Autor:  Janciak [ Ned, 17.01.2016, 13:27 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pohonmi 4x4

jankarol píše:
Chalani chcem si kupit šporťák a rozmýšľam medzi Fiatom multipla alebo Škodou roomster šporťák som ešte nemal tak mi skúste poradiť s čím budem lepšie driftovat a ideálne by bolo aj vyhrávať šprinty auto by malo byt tak okolo roku 2000 ...


roomster sa robil az od roku 2006 :D ale tento tvoj prispevok urcite pomoze pri rozhodovani :D je maximalne objasnujuci :D

Autor:  dzordzo [ Ned, 17.01.2016, 14:00 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pohonmi 4x4

lepsi ako kufor je vozik. inak to auto asi znicis. a ak s tym pocitas, tak je lepsie nieco starsie ako r.v. 2000. na stavbu by bol najlepsi pickup. navara, l200, hilux, mahindra ... ak je k tej stavbe vacsi teren, preferoval by som pohon bez viskoznej spojky, ktora pri nalozenom aute v stupani nedokaze prenasat hnaci moment v potrebnom vykone. a ak trvas na cestnej 4kolke potom iba pohon s medzinapravovym diferencialom - niektore jeepy, landrovery, mitsubishi.

Autor:  mclp0511 [ Ned, 17.01.2016, 14:20 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pohonmi 4x4

Takže ak tomu dobre rozumiem, X-trail má náhon na všetky štyri automatický že sa propíja jedna náprava k druhej v pripade preklzu? Niečo take ako BMW X3 ?

A Sorento to už má normálne prepinatelne a inak má aj jeden náhon? Zadný ,alebo predný ako Terrano?

Vďaka

Autor:  marisko [ Pon, 18.01.2016, 6:17 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pohonmi 4x4

Ešte raz k sorentu a verziám pohonu:
1. Len zadný pohon (pre US trh, u nás len zriedkavo a vždy benzín)
2. Trvalý zadný pohon + Pripínateľný predok (nedá sa jazdiť na suchom asfalte)
3. Trvalý zadný pohon + Automaticky pripínaný predok po preklze zadku - predok sa sám zapne poďa potreby, zapína sa často hlavne s automatom, stačí keď poprší, lebo diesel má cca 400 Nm a hydromenič ešte zvýši kr. moment

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/