Dnes je piatok 19. apríla 2024, meniny má Jela a zajtra Marcel
Autor |
Správa |
JEREM
Učeň
Registrovaný: Pon, 01.09.2014, 19:54 Príspevky: 56
|
nerozumieš čítaj .... voľnobežky pripájajú/odpájajú koleso od polosy. Mimo terén s tým šetríš diferak, kardan a spotrebu. voľnobežka má dve polohy: zatvorenú - lock (koleso spojené s poloosou) rozopnutú - free (koleso odpojené) a delenie automatická / manuálna voľnobežka je o tom, či ich do polohy lock/free prepínaš manuálne alebo sa zapínajú automaticky.
Naposledy upravil JEREM dňa Ned, 28.02.2016, 15:40, celkovo upravené 3
|
Ned, 28.02.2016, 15:22 |
|
|
Koenigsegg
Učeň
Registrovaný: Pia, 29.01.2016, 18:35 Príspevky: 29
|
tak mi to skús prosím ťa vysvetliť tak polopasticky Pár vetami
|
Ned, 28.02.2016, 15:28 |
|
|
JEREM
Učeň
Registrovaný: Pon, 01.09.2014, 19:54 Príspevky: 56
|
doplnil som
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
|
Ned, 28.02.2016, 15:33 |
|
|
Koenigsegg
Učeň
Registrovaný: Pia, 29.01.2016, 18:35 Príspevky: 29
|
Ešte dobre, že som hneď neodpovedal na tvoj príspevok, lebo mi to nejak nedávalo zmysel .. Už si to stihol opraviť No tak to zhrniem, či už naozaj tomu rozumiem Voľnobežky sa delia na automatické a manuálne. Manuálne a automatické sa delia spoločne na lock a free. A teraz. Zoberme si že potrebujem 4x4, teda predný náhon. Ak mám manuálne voľnobežky, musím vybehnúť von, prehodiť na lock, zapnúť 4H a hurá do terénu. Ak mám automatické, tak pri preradení na 4H by sa to malo zapnúť samé, nie ? Lebo keď pri lock sa koleso spája s poloosou, tak automatická voľnobežka by to mala prehodiť sama. Či stále niečo hovorím zle ?
|
Ned, 28.02.2016, 19:37 |
|
|
samuraijenaj
Učeň
Registrovaný: Pon, 26.01.2015, 12:17 Príspevky: 46 Bydlisko: topolcany
|
Da sa to tak povedat a co este potrebujes vediet?
|
Ned, 28.02.2016, 19:56 |
|
|
Koenigsegg
Učeň
Registrovaný: Pia, 29.01.2016, 18:35 Príspevky: 29
|
Čekni si ešte správu. No ešte by som chcel vedieť pár vecí. V tom článku čo som poslal bolo, že voľnobežka má dve polohy - lock a auto. Je to to isté ako lock a free ? No a ešte k tej redukcii. Kedy sa oplatí ju zapínať ? Zvyšuje ťah auta ?
|
Ned, 28.02.2016, 20:11 |
|
|
samuraijenaj
Učeň
Registrovaný: Pon, 26.01.2015, 12:17 Príspevky: 46 Bydlisko: topolcany
|
Este raz i ked to je uz detailne opisane manualne volnobezky zapinas manualne vydes z auta a prepnes z polohy free do polohy lock automaticke t pripinaju automaticky nic neprepinas len nevydrzia tolko co manualy kapisto? Co a týka redukcii po lopate povedane ma raz taku silu ako obycajna teda je zredukovana je tym padom je aj pomalejsia a kedy ju zapat? To zalezi kade budes jazdit vo vseobecnosti ju zapinas ked uz nevladze dlhá stvorkola allebo ked budes citit spojku ale na to prides sam
|
Ned, 28.02.2016, 21:32 |
|
|
Koenigsegg
Učeň
Registrovaný: Pia, 29.01.2016, 18:35 Príspevky: 29
|
to s tými voľnobežkami úplne rozumiem Na to som sa nepýtal, ako sa zapínajú, ale o to, že tu sa rozoberali polohy "free" a "lock" a v článku, ktorý som tu dal ja(niekto mi ho odporučil) boli polohy "lock" a "auto". Na to som sa pýtal, či autor daného článku sa iba pomýlil a namiesto "auto" má byť "lock", alebo to tak jednoducho má byť. A vám chlapci, ešte raz díky za ochotu, trpezlivosť a čas vysvetľovaním Boli by ste bývali niekde poblíž, tak by som vás aspoň pozval na pivo
|
Pon, 29.02.2016, 0:52 |
|
|
JEREM
Učeň
Registrovaný: Pon, 01.09.2014, 19:54 Príspevky: 56
|
no ja osobne mam radšej manuálne voľnobežky - a na Samurai aj vzhľadom na cenu je to jasná voľba Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
|
Pon, 29.02.2016, 11:59 |
|
|
Koenigsegg
Učeň
Registrovaný: Pia, 29.01.2016, 18:35 Príspevky: 29
|
A je tu niečo čo by som si mal ešte preštudovať ? Či je to niečo o údržbe, o jazde v teréne, jednoducho hocičo
|
Pon, 29.02.2016, 13:57 |
|
|
JEREM
Učeň
Registrovaný: Pon, 01.09.2014, 19:54 Príspevky: 56
|
celé fórum Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
|
Pon, 29.02.2016, 16:30 |
|
|
Koenigsegg
Učeň
Registrovaný: Pia, 29.01.2016, 18:35 Príspevky: 29
|
Ale celkom rád by som sa chcel ešte opýtať na jednu vec Je to ohľadom redukcie a konkrétne by som sa chcel opýtať na jej využite. Čítal som, že zvyšuje ťah auta a samozrejme, že pri jej zaradení je aj menšia rýchlosť auta. Čiže napríklad ak budem niekde hrabať, šmýkať tak pomôže redukcia ?
|
Uto, 01.03.2016, 23:52 |
|
|
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
Redukciu použiješ, ak ti bude auto zdochýňať do kopca, keď hore kopcom budeš musieť zaradiť 1 a začnú ti prešmykovať pneu na blate pri každom ťuknutí do plynu, keď budeš chcieť ťahať iné auto z blata, keď budeš potrebovať vyliesť z blata tak, aby ti nešmýkali kolesá - len sa pomaly odvaľovali, keď budeš potrebovať zliezť z prudkého kopca bez brzdenia a keď budeš potrebovať odviesť pozostalých za truhlou.
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Uto, 08.03.2016, 15:33 |
|
|
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2118 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
bacilpyrin píše: a keď budeš potrebovať odviesť pozostalých za truhlou.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Uto, 08.03.2016, 16:15 |
|
|
Koenigsegg
Učeň
Registrovaný: Pia, 29.01.2016, 18:35 Príspevky: 29
|
Díky za pekné príklady Už rozumiem
|
Uto, 08.03.2016, 18:27 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|