Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Aku autochladnicku by ste kupili?
Autor |
Správa |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|

Zdravim, na dlhsie pojazdenie alebo kempovanie patri do auta/vybavy autochladnicka. Ja osobne mam odskusane ze pasivne boxy alebo chladnicky bez kompresora stoja za prd, respektive efekt je skor symbolicky. Mozno to staci na dojdenie z domu k najblizsiemu jazeru. Mam doma aj pouzivam na skladovanie a prenasanie potravin pasivne boxy a aj chladnicku s peltierom ale tuto sezonu som testoval chladicky s kompresorom. Plynove su pre mna bezpredmetne. Mal som na pardnove az par tyzdnove vyjazdy testovanu 1. arb 60l (pozicanu od kamarata) http://mobilnechladenie.sk/385-kompreso ... l-947.html2. INDEL 74l (z alzy) https://www.alza.sk/hobby/indel-b-tb74- ... 577801.htm3. G21 60l (tiez z alzy) https://www.alza.sk/hobby/g21-kompresor ... 361557.htmMam ich na kempovacie pouzitie - teda, chladnicka je bud v aute v kufri (auto Nissan Patrol GR, dlhy, cestuju 2 osoby, takze miesto je) alebo ked sa pride do kempu a rozbali sa na dlhsie, tak ide von pod markizu/stan. Vsetky boli viac menej OK, kazda mala pre a proti, ale zasadnym argumentom je pre mna cena. bavime sa o 600 az 1000 EUR. Oproti chladnickam do domacnosti su sialene predrazene. Takze som kazdu zatial vratil. A rozhodujem sa co si kupit do auta. Kedze som zavrhol autochladnicky, pozeram klasicke chladnicky/mraznicky. Viem ze kompresorom nerobi velmi dobre natriasanie a naklon, ale zasa take extremy nerobim, myslim si ale ze v danej cenovej hladine ma nebude srat ak mi aj chladnicka odide, tak kupim druhu. V podstate pozeram nieco medzi 60-100l cim lahsia tym lepsie, ale nie na ukor hrubky izolacie, s prikonom cca 70W max. Mala by to byt mraznicka s otvaranim zvrchu (najvacsi unik chladu je pri otvarani zboku, ked sa vyleje studeny vzduch a natecie teply/vlhky, preto vsetky rozumne autochladnicky su s otvaranim zvrchu), mechanickym ovladanim (aby sa dala nastavit aj na iba chladenie), solidnou konstrukciou a s vyparnikom skrytym vnutri (nie vzadu/zospodu) Zatial sa mi paci AMICA VP 982 AW, 100l mraznicka/chladnicka rozumnych rozmerov, vahy, vykonu aj prevedenia s mechanickou regulaciou za cenu momentalne prijemnych 164 EU, ked si clovek k nej aj prihodi menic z 12V na 230 a externy displej s teplomerom, tak je stale pod 200 EUR. Ak by som sa chcel moc hrat tak si k nej viem dorobit lahko aj dialkove ovladanie a kontrolu vybitia baterie za par eur a som na tom istom co ARB ponuka za sialene prachy. Jedine co neviem momentalne najst na nete, su blizsie detailnejsie fotky, musim napisat do niektoreho z obchodov nech mi ju pofotia. Co si myslite o tejto mraznicke, pripadne nejake alternativy? Dik za napady/rady.
|
Uto, 05.12.2017, 0:22 |
|
 |
Turek
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 20:49 Príspevky: 303 Bydlisko: Strezenice-City
|
Neviem čo je zač tá Amica ale bacha na rozdiel kompresorka a absorbčná chladnička. Absorbčná síce chladí dobre, až mrazí ale zachvilku ti vymlati batérie. Ja mám Waeco kompresorku, je síce menšia ale chladí dobre a nemá veľký odber. Stála 450...
_________________5,2 plyňák V8, postupne sa začína podobať na auto 
|
Uto, 05.12.2017, 9:35 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
Turek píše: Neviem čo je zač tá Amica ale bacha na rozdiel kompresorka a absorbčná chladnička. Absorbčná síce chladí dobre, až mrazí ale zachvilku ti vymlati batérie. Ja mám Waeco kompresorku, je síce menšia ale chladí dobre a nemá veľký odber. Stála 450... ako som pisal, ziadnu inu ako kompresorovu chladnicku/mraznicku nechcem. Ta Amica je na linku tuto: https://mraznicky.heureka.sk/amica-vp-9 ... e/#section
|
Uto, 05.12.2017, 11:44 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
všetky "domáce" chladničky a mrazničky majú motor kopresora voľne zavesený napružinách vovnútri tlak. nádoby. Akékoľvek natriasanie (niekedy aj neodborný prevoz) ho zničí. A kľudne aj vo vypnutom stave.
Bežné "auto" chladničky a mrazničky (Dometic, Waeco, Euroengel a spol) použíajú kompresory Danfoss. Tie v pohode znášajú bežné otrasy pri cestnej premávke ale s dlhodobým hard offroadom môžu mať problém. Čo viem že vydrží skoro všetko je Engel. Tí používajú kompresory Sawafuji a je im šum a fuk čo s tým trepš alebo to zavesíš dole hlavou. Preto 99,9 % chladničiek na offroad a rallye typu Dakkar a spol je Engel
|
Uto, 05.12.2017, 11:53 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
palo-cherokee píše: Čo viem že vydrží skoro všetko je Engel.
dik za referenciu, tohto vyrobcu som nepoznal, naozaj maju pekne popisany ich princip kompresora s linearnym motorom https://www.portablefridge.eu/sawafuji-swing-motor dokonca maju aj EU zastupenie v madarsku. Ale cenovo a funkcne su mimo moj zaujem. mozno niekomu inemu pomozu. palo-cherokee píše: všetky "domáce" chladničky a mrazničky majú motor kopresora voľne zavesený napružinách vovnútri tlak. nádoby. Akékoľvek natriasanie (niekedy aj neodborný prevoz) ho zničí. A kľudne aj vo vypnutom stave.
To hovori teoria, mna prave zaujimaju skusenosti s relativne lacnymi relativne novymi konstrukciami chladniciek - napriklad ak niekto ma domacu chladnicku na malom clne, karavane, offroade alebo kamione.
|
Uto, 05.12.2017, 12:35 |
|
 |
Vojto4184
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 13.03.2017, 11:39 Príspevky: 100 Bydlisko: Bratislava
|
zaujímavá téma....mňa by osobne tiež zaujímalo zopár veci k tomuto a to...prečo si vylúčil plynové? A aký je praktický rozdiel medzi termoelektrickými, kompresorovými a plynovými? Využitie je do auta na rybačky. Ať je píívo studený Diky 
|
Uto, 05.12.2017, 13:41 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
local.sk píše: Ale cenovo a funkcne su mimo moj zaujem. mozno niekomu inemu pomozu.
Citácia: bavime sa o 600 az 1000 EUR. Oproti chladnickam do domacnosti su sialene predrazene. http://www.dalix.cz/eshop/autochladnick ... ednice.php
|
Uto, 05.12.2017, 14:02 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
palo-cherokee, neviem ci sa rozumieme, ale ja hovorim o kompresorovej a objeme 60 litrov minimalne. A nechcem davat za nu 600 az 1000 EUR. Za 200 EUR je porovnatelna domaca chladnicka/mraznicka. Dakujem za tipy, ani tohto distributora som nepoznal, ale uz mam 1 mensiu 24 litrovu chladnicku termoelektricku (fajn na kratsie vyjazdy) a zo 5 25 litrovych chladiacich boxov. Vacsie chladnicky sme stale v stovkach euro. Potencialne planujem tu chladnicku pouzivat v karavane alebo na chate, preto sa mi aj hodi vacsi objem. nechcem ale do toho strkat prilis vela penazi, ved naco, ked netreba. takisto chcem minimalne nejake modifikacie napriklad zamok (nech ju mozem nechat vonku) a kolieska pripadne drzadla na boky. Toto ked spravim drahsej, tak mi padne zaruka. U lacnej, u ktorej som zmiereny s tym ze jej moze odist kompresor ked si nedam pozor, ma to az tak trapit nebude.
Naposledy upravil local.sk dňa Uto, 05.12.2017, 15:15, celkovo upravené 1
|
Uto, 05.12.2017, 14:42 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|

Vojto4184 píše: zaujímavá téma....mňa by osobne tiež zaujímalo zopár veci k tomuto a to...prečo si vylúčil plynové? A aký je praktický rozdiel medzi termoelektrickými, kompresorovými a plynovými? Využitie je do auta na rybačky. Ať je píívo studený Diky  Najskor k rozdielom: 1. plynove funguju ako nazov napoveda, na plyn. T.j. pripoji sa k chladnicke plynova bomba a pomalym plamienkom horiacim v chladnicke sa chladnicka ochladzuje. Horiaci plamienok vypari chladivo, ktore sa skondenzuje niekde inde a pri kondenzacii odoberie teplo z chladiaceho priestoru. 2. termoelektricke funguju na elektrinu na principe Peltierovho clanku s pripadnym vetracikom. Pri prechode elektrickeho prudu Peltierovym clankom sa jedna jeho stena ochladi (ta je vnutri) a druha otepli (ta je vonku) 3. kompresorove funguju na elektrinu, kde kompresor precerpava chladivo medzi teplou a studenou castou okruhu. princip uplne rovnaky ako u chladica auta. principy fungovania a nejake vyhody/nevyhody na http://www.icera.cz/principy-chlazeni/Plynove som vylucil preto, ze: 1. pretoze nechcem so sebou tahat plyn a mat ho zapojeny v aute. 2. na prevadzku potrebuju kyslik a produkuju spaliny. sice male, ale produkuju. nechcel by som to mat v aute kde cestujeme. 3. dokazu podobne ako termoelektricke iba schladit o nejaku teplotu pod teplotu okolia, nedokazu mrazit. mrazit dokazu iba kompresorove. Prakticky rozdiel je napriklad v: aky maju chladiaci vykon (e.g. objem schladeneho tovaru za 24 hodin napriklad), aku minimalnu chladiacu teplotu dokazu dosiahnut, kolko energie spotrebuju (najviac kompresorove, potom termoelektricke, plynove spotrebuju velmi malo plynu), kde sa daju ako pouzit - plynove a termoelektricke su lepsie odolne otrasom a vykyvom, preto sa casto pouzivaju v karavanoch, kde plyn tak ci tak vacsinou je alebo na lodiach, kde su caste vykyvy (zvlast na mori), ci je treba mrazit (to termoelektricke a plynove skoro vobec nedokazu), etc. Napriklad pre mna je vyhodne ked mam v mraznicke naspodu mrazene veci (jedlo), alebo lad do napojov, ktore uchovavaju chlad, v strede nejake veci co treba chladit (maslo, syry, salama napriklad) navrchu napoje ktore sa hned daju pit. Pustim si mraznicku par hodin denne bud ked cestujem po dobrej ceste (=male otrasy) alebo som v kempe a zoberiem si stavu z mimo auta a chlad mi uchova par dni. Teraz ked sme boli 3 tyzdne v Maroku tak kvoli tehotnej zene a malemu dietatu sme pili a varili iba balenu vodu, aj lad do napojov sme mali z vody balenej. Pre mna osobne je dolezita super studena voda, miniem kvanta ladu, doma mam velku americku chladnicku s vyrobnikom ladu a studenej vody a ziaden napoj pre mna nie je dost studeny. (alkohol ani pivo nepijem, ked tak, velmi vynimocne) Na pivo na rybacku by som ti odporucal termoelektricku chladnicku, su male, lacne, jednoduchy princip (ziadne mechanicke casti, mozno maly ventilator, ktory sa da lahko vymenit) a vedia udrzat chlad (pivo pod tych 8 C) dost dlho. slusna okolo 25 litrov by mala stat do 80 EUR, viac ti urcite netreba.
|
Uto, 05.12.2017, 15:09 |
|
 |
Vojto4184
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 13.03.2017, 11:39 Príspevky: 100 Bydlisko: Bratislava
|
Dakujem za vycerpavajucu odpoved Este mam jednu prakticku odpoved...okrem plynových chladniciek su vsetky ostatné alternatívy napajané z auta že? takže skor asi vyhodne pre niekoho kto beha hore dole nie? ja ked vypnem auto a stoji mi za chrbtom 5 dni ais chladnicku neutiahnem...ci sa mylim?
|
Uto, 05.12.2017, 15:53 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

no skoro ale nie úplne local.sk píše: 1. plynove funguju ako nazov napoveda, na plyn. T.j. pripoji sa k chladnicke plynova bomba a pomalym plamienkom horiacim v chladnicke sa chladnicka ochladzuje. Horiaci plamienok vypari chladivo, ktore sa skondenzuje niekde inde a pri kondenzacii odoberie teplo z chladiaceho priestoru.
Plynove som vylucil preto, ze: 3. dokazu podobne ako termoelektricke iba schladit o nejaku teplotu pod teplotu okolia, nedokazu mrazit. mrazit dokazu iba kompresorove. ad1. ono to nie je úplne plynové, potrebuje to aj nejakú tú elektriku.A niekedy nie málo. Tento typ chladnenia sa inak nazýva aj absorbčný. Teplom vyparíš chladivo (najčastejšie čpavok) z vody pričom zároveň vzrastie tlak. Chladivo sa skondenzuje vo výparníku pričom sa absorbuje nazad do vody. Tým odoberá teplo. A zároveň klesá tlak. Celé sa to opakuje dokola. Ak máš 220 tak väčšina dnešných dokáže fungovať aj bez plynu a na ohrev používaš elektriku Ad3. Omyl. Mraziť to dokáže, a dokonca veľmi úspešne. Kľudne aj na -12 pri okolitej teplote +35. Akurát že potrebuješ väčší rozdiel tlakov A to potom veľa žerie. Preto sa to v tých malých nerobí. Ale absorbčné mrazenie sa používa (lo) dokonca aj na niektorých zimných štadiónoch local.sk píše: ....kolko energie spotrebuju (najviac kompresorove, potom termoelektricke, plynove spotrebuju velmi malo plynu)..... plynove ..su lepsie odolne otrasom a vykyvom, Omyl. Suverénne najviac zožerie termoelektrická (peltierove články). A to aj v pomere na objem a delta T. Plynová síce pri prevádzke na plyn žerie asi najmenej, ale musíš prirátať aj spotrebu elektriny a takisto prepočítať na delta T. A okrem toho plynová absolútne neznáša náklony a pri práci musí byť vodorovne. Inak nechladí. A to zvlášť pri prevádzke na plyn. pri prevádzke čisto na el. je to lepšie ale zasa to lezie do spotreby. U novších modelov to trochu vyriešili šikmo posadeným výmenníkom, ale stále to nie je 100% Na 2kg PB fľašu dokáže ísť priemerná 40-50ltr plynovka cca 8-10 dní. Pri výhrevnosti 12,9 kWh/kg a úplne lineárnej závislosti by to bolo v priemere asi 120W plynového výkonu na hodinu. Plus elektrika Mne z toho vyliezlo že kompresorovka je na tom asi najlepšie zo všetkých. Pretože ten kompresor síce má možno nárazovo väčší odber, ale reálne beží pár minút za hodinu. Nevýhoda kompresorky v karavane je hlučnosť - v noci počuješ ako spína. local.sk píše: Na pivo na rybacku by som ti odporucal termoelektricku chladnicku, su male, lacne, jednoduchy princip (ziadne mechanicke casti, mozno maly ventilator, ktory sa da lahko vymenit) a vedia udrzat chlad (pivo pod tych 8 C) dost dlho. slusna okolo 25 litrov by mala stat do 80 EUR, viac ti urcite netreba. No ak to nebude otvárať každú pol hodinu a ak tam doba pribalí minimálne 4ks zamrazených chladiacich "packov" a ak tam to pivo už dá predchladené.....a ak po víkende bude mať poruke kamaráta so štart káblami alebo druhú baterku... tak asi áno. Inak nie. Ale ak by silno chcel, tak Vojtovi jednu takúto TE chladničku značky Campingaz kľudne venujem 
|
Uto, 05.12.2017, 16:36 |
|
 |
Vojto4184
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 13.03.2017, 11:39 Príspevky: 100 Bydlisko: Bratislava
|
palo-cherokee píše: No ak to nebude otvárať každú pol hodinu a ak tam doba pribalí minimálne 4ks zamrazených chladiacich "packov" a ak tam to pivo už dá predchladené.....a ak po víkende bude mať poruke kamaráta so štart káblami alebo druhú baterku... tak asi áno. Inak nie. Ale ak by silno chcel, tak Vojtovi jednu takúto TE chladničku značky Campingaz kľudne venujem  Toto riešenie sa mi nepozdava tie prenosné chladnicky su tak na 1-2 dni bez otvorenia ked mam dnu pomaly vsetko zmrazene...v lete to pri vode raz dva krat otvorim a vybavene...ale zasa ako sa hovori darovanemu koňovi na zuby nepozeraj  dakujem Palo za ponuku, možno niekedy si ju vyzdvihnem 
|
Uto, 05.12.2017, 16:46 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|

Vojto4184 píše: Dakujem za vycerpavajucu odpoved Este mam jednu prakticku odpoved...okrem plynových chladniciek su vsetky ostatné alternatívy napajané z auta že? takže skor asi vyhodne pre niekoho kto beha hore dole nie? ja ked vypnem auto a stoji mi za chrbtom 5 dni ais chladnicku neutiahnem...ci sa mylim? Zavisi od viacerych podmienok - najskor zakladny prepocet: v aute mas baterku s nejakou kapacitou, typicky udavanou v Amperhodinach (Ah). Povedzme ze mas 85 Ah baterku. to znamena, ze baterka vie dodavat prud 1A pri napati 12V (v skutocnosti viac V, cca 13,5) po dobu 85 hodin (85/24 = 3.5 dna). Preratane na jednotku energie alebo spotreby elektrickej energie nasledovne: 85Ah x 12V = 1 kWh. To znamena, ze v 85Ah baterke mas uskladnenu asi 1 kWh energie. Ked si pozries produktovy list nejakej chladnicky, tak je tam definovany bud prikon vo W, typicky cca 35-70W, ktory ma ked chladiaci clen (kompresor alebo ventilator&Peltier) bezi. Ak by clovek chcel byt uplny pesimista, tak povie ze chladiaci clen bezi stale, v tom pripade pri dajme tomu 50W prikone napriklad 1kWh je minutych za 1000/50= 20 hodin, teda cca den. No ale detaily su troska zlozitejsie: V zavislosti od vela faktorov - kvality izolacie chladnicky, cim hrubsia/lepsia izolacia, tym menej energie na udrziavanie nizkej teploty vnutri chladnicky - vonkajsej/vnutornej teploty, cim nizsia vnutorna teplota v chladnicke, tym viac energie sa minie, cim vyssia vonkajsia (na slnku), tym viac energie sa minie - objemu volneho vzduchu, vzduch ma minimalnu tepelnu kapacitu, takze sa rychlo schladi - ako casto chladnicku otvaras a ci je otvarana zhora - vzduch je rovnaky ako voda, studeny klesa dole, teply stupa hore. ked otvoris chladnicku zboku, studeny sa vyleje a natecie teply okolity vzduch, u chladniciek otvaranych zhora sa to nedeje, studeny vzduch nevytecie. - typu obsahu chladnicky (to co vnutri skladujes, nemusia to byt len potraviny, z normalnych potravin ma najvacsiu tepelnu kapacitu voda, cim viac vody vnutri skladujes, tym viac energie sa musi minut aby sa potravina schladila), - velmi podstatne je ci chces aj mrazit, na zmrazenie vody na lad je treba VELA energie oproti jej chladeniu) je potom urcene to, ci chladiaci clen bude bezat v kuse alebo sa bude vypinat pri regulacii po dosiahnuti urcitej teploty. Teda dalo by sa povedat, ze doba behu chladenia je definovana kapacitou baterie a odberom, vypocet vyssie, doba dokedy budes mat veci v nej chladne (alebo dokedy ti pri normalnom pouzivani nevybije bateriu, co je to iste) je definovana faktormi vyssie. To nie je tak jednoduche urcit. Preto chladnicky aj mraznicky do domacnosti maju takzvany energeticky stitok, kde podobne ako u aut je definovany nejaky priemerny cyklus pouzivania a na zaklade toho sa urci jej energeticka tried a jej rocna spotreba. U autochladniciek to nie je predpisane, takze sa to nerobi. Typicka mraznicka aku pozeram ja, ma rocnu spotrebu cca 130 kWh http://amica.sk/vyrobky/vyrobok/8022-Vo ... -VP_982_AW takze viem hrubym odhadom povedat ze za den minie 0.36 kWh. (131/365). To znamena ze by mi na 1 kWh baterke vydrzala skoro 3 dni. Na dobijanie auta ked stojis 5 dni odporucam solarnu nabijacku bateriek (50W uplne staci, pozor treba aj kontroller nabijania) alebo jednoducho raz za 2-3 dni pustit motor na vyssie otacky, alternator za cca 1 hod (zavisi od altika, u mojho 90A to je na zvysenych otackach asi tolko) a mas baterky dobite.
|
Uto, 05.12.2017, 17:12 |
|
 |
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
palo-cherokee - dakujem za uzitocne opravy a doplnenia, ospravedlnujem sa za nepresnosti a nepravdy. ja som bol v tom, ze plynove mrazit nedokazu, ale kedze som ich hned na zaciatku mojho skumania (uz cca 2 roky dozadu) hned vylucil, dalej som sa o ne nezaujimal. Zaujimali ma jedine kompresorove. K tej hlucnosti - vsetky modely, co som mal, mali uplne zanedbatelnu hlucnost, pri iducom aute ich nie je sanca pocut, pri spanku v stresnom stane clovek ma uplne ine zvuky. Kamarat ma ARB v karavane co teraz nedavno kupil a ani on sa na hlucnost nestazoval.
vojto - v tom pripade si na tom podobne ako ja - supnut hocico v lete do chladnicky a mat to do par hodin paradne vychladene. Takze ti zostava jedine kompresorova.
|
Uto, 05.12.2017, 17:25 |
|
 |
Kristian
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 23.03.2008, 0:33 Príspevky: 100 Bydlisko: Želiezovce
|
Ja som mal na chate chladničku cca 60L kombináciu PB 12v a 220V a keď som ju mal pustenú na plyn tak som ju nemusel zapájať do elektriky a chladila.
|
Uto, 05.12.2017, 19:17 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|