local.sk píše:
To hovori teoria, mna prave zaujimaju skusenosti s relativne lacnymi relativne novymi konstrukciami chladniciek - napriklad ak niekto ma domacu chladnicku na malom clne, ........
v Tomto ťa sklamem, nakoľko sa motám okolo lodí tak, vždy buď kompresorky Engel alebo podobné, ak je to malá loď, nakoľko nejaký použiteľný priestor nemáš k dispozícií a ak máš tak ho potrebuješ využiť na niečo iné rovnako dôležité. Na väčších sa robia autonómne systémy kde kompresor máš mimo chladničku(mrazák), a na 90% sú z hora otvárateľné, kvôli úspore energií. Bežnú keď otvoríš sa Ti vyleje studený vzduch von a tým sú energeticky náročnejšie. Normálne chladničky máš v luxusných modeloch. Všetko beží na 12/24V a v prístave si napojený na brehovú prípojku. počas plavby máš solárny systém, veterný generátor, alebo stacionár v lodi - teda ak máš patrične veľkú loď .o)
A na lodi si na tom ešte horšie ako v aute, nakoľko možností ako sa zásobiť energiou nemáš moc na výber, ak sa bavíme o lodiach v rozmedzí 20-30 stôp.
Dobrá téma, tiež hľadám riešenie do svojej plachetnice, akurát, ani prenosnú chladničku tam nemám kde dať, ak chcem aby aspoň 2 osoby vedeli prespať v kajute.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka
email:
andrej.durda@gmail.com