Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 5:02
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 62 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Ake auto kupit? 
Autor Správa
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jacob v poho.... ;-) ..preto som kupil Jeep aby som mohol ist aj do opery aj do ...vlastne do terenu nechodim.... :oops: ...

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Uto, 12.02.2008, 13:59
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marecek83 píše:
urcite chcem diesel.
mne sa paci jeep 2,5 TD ale vela som pocul ze sa strasne kazia
odchadzaju tesnenia pod hlavou a pod.....

ja to budem mat zatial viac do mesta ako do prirody


ja som už toľko vecí počul...

napríklad že Patrol je nezničiteľný, že Euro bude za 2,50 Sk, že Fico zruší dane... :roll: :-D :D

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 12.02.2008, 16:53
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Keby som ti mal ja poradiť tak ti jednoznačne navrhnem NIssan terano 2.Je to auto ktore je aj co sa týka dizajnu na urovni,ma slušne jazdne vlastnosti či na ceste tak aj v terene.Po malých investiciach sa aj v terene dobre povozíš.Ale ak sa rád hrabeš v motore ,tak si kup JEEP-a s VM -motorom.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Uto, 12.02.2008, 18:32
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7909
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Majod píše:
Keby som ti mal ja poradiť tak ti jednoznačne navrhnem NIssan terano 2.Je to auto ktore je aj co sa týka dizajnu na urovni,ma slušne jazdne vlastnosti či na ceste tak aj v terene.Po malých investiciach sa aj v terene dobre povozíš.Ale ak sa rád hrabeš v motore ,tak si kup JEEP-a s VM -motorom.


neda mi to, ale musim,, tak nad tymto vyrokom by som sa zamyslel, ze VM motorom,, nie su to spatne motory, kazdy motor ma dakym sposobom svoje muchy,,kazdy motor ide tak, ako si ho sanujes,, ked sa on staras a dodrzis servis tak ocom je rec,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Uto, 12.02.2008, 18:51
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať VM
Priatelu mal si ten motor už niekedy v rukach?V niečom napr v alfe alebo v lodi ten motor ide,ale do offroadu je na figu .Akonáhle mu dáš zabrať myslím tým porovnatelne s inými motormi tak sa dodrbe,teplota,slzí olej...už som to tu písal ,že ma jednu výhodu ked ho dáš do šrotu ,zoberieš viac grošov ako za škodovku.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Uto, 12.02.2008, 19:05
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Majod píše:
Priatelu mal si ten motor už niekedy v rukach?V niečom napr v alfe alebo v lodi ten motor ide,ale do offroadu je na figu .Akonáhle mu dáš zabrať myslím tým porovnatelne s inými motormi tak sa dodrbe,teplota,slzí olej...už som to tu písal ,že ma jednu výhodu ked ho dáš do šrotu ,zoberieš viac grošov ako za škodovku.


hmm, asi každý nakupujeme rozumy niekde inde. :-D Nebudem nikomu vyhovárať v čo chce veriť...len pár faktov. V Tisovci 2007 takmer každé druhé auto okolo mňa varilo vodu, behalo s pootvorenou kapotou a posádka si v horku užívala dochladzovanie zapnutým kúrením. Mne sa počas celých troch dní neodlepila ručička od 90st. Vrátane navijákových špeciálok bez navijáku. Ten motor som takisto mal "v rukách". Kôli ignorantskej tuposti predchádzajúceho majitela alebo jeho predchodcu z nemecka a "odborného" zásahu ktoréhosi špecialistu. Postavil som ho na nohy a odvtedy už vyše roka pradie ako žena v náručí. A to mu dávam občas pekne po krížoch. O tom motore by sa toho dalo hodne povedať...ale kto má záujem, je tu toho už dosť popísaného luďmi, ktorí ho aj poznajú. Nie takzvanými automechanikmi, ktorým ked človek povie na kolko krát sa uťahujú hlavy, tak sa osopia že oni už opravili motory polke republiky. Jeho vlastnosti v teréne by som tiež tak rýchlo neodpisoval. Výkon v špičkách síce nemá oslnivý ale jeho krútiaci moment už od volnobehu je velmy príjemný. A k tým replacementom displacementu...niekedy sa dá rozumom. :-D (ale to je o inom)

BTW mám ZJ s 2,5TD čo je podla všetkého jeho úplne najhoršia implementácia....a neviem prečo...som spokojný.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Uto, 12.02.2008, 19:30
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Pred mesiacom som odhovaral kamarata lesaka od kupy frontery s týmto motorom ,je to par dní a už su tam pochybnosti či spravil dobre ked to zobral,pritom ta frontera podla mna doposial poriadny kopec ešte nevidela.Takže hned po kupe zobral auto k velkemi pedantovi ,vybrali prevodovku pretesnili ,povymienali kde co,a nedelu som sa na to pozrel a slizí este pod hlavami.Ja VM neodporučam.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Uto, 12.02.2008, 19:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
odporúčať ho ani ja nikomu neodporúčam. Je to skutočne velké riziko o to sa nehádam. Je totiž podstatne menej "blbuvzdorný" oproti iným motorom. Ale som presvedčený o tom, že ak ho nikto nezničil predtým a ak sa človek k nemu správa tak ako sa vo všeobecnosti k dieslom správať má, tak ten motor vie byť dosť spolahlivý. A to ešte ak sa dorobia niektoré veci na ktoré sa v chrysleri vys..kašlali tak môže byť takmer nezničitelný. To je môj názor naň.

a to slezenie cez tesnenie...napočúval som sa hrôzostrašné hystorky od jedných mechanikov čo na grande vymenili snáď 4 tesnenia pod hlavy a furt zle. Akurát silne pochybujem, že striktne dodržali predpísaný postup skladania a uťahovania hláv, ktorý skôr ako prácu mechanika pripomína šamanský rituál. :-D

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Uto, 12.02.2008, 20:00
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Máš pravdu ,da sa zničiť akýkolvek motor,zo strany výrobcov resp zabudovavatelov tohto motora bola asi podcenena tepelna náročnosť tohto motora.Je fakt že tie hlavy sa montuju ,ináč alo čo je asi este viac doležite že je ich dobre zodpovedne pomerať,no a to že na solo hlavy sa montuje spoločný dekel to sa mi nepáči.
Este dodam že ja som tiež hladal cherokeho ale s vadným motorom a výber bol skutočne velký,uvažoval som že do toho dam motor 5 valec s transoptera T4,no a skončil som pri SD33 :D

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Uto, 12.02.2008, 20:18
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Už som to tu písal niekoľkokrát,ale to je ako hrach na stenu :shock:

tepelný problém VM -ka a praskanie hláv nesúvisí s tepeným režimom počas jazdy, ale až potom.

Citácia:
odporúčať ho ani ja nikomu neodporúčam. Je to skutočne velké riziko o to sa nehádam. Je totiž podstatne menej "blbuvzdorný" oproti iným motorom. Ale som presvedčený o tom, že ak ho nikto nezničil predtým a ak sa človek k nemu správa tak ako sa vo všeobecnosti k dieslom správať má, tak ten motor vie byť dosť spolahlivý. A to ešte ak sa dorobia niektoré veci na ktoré sa v chrysleri vys..kašlali tak môže byť takmer nezničitelný. To je môj názor naň.


DIESEL - 100% súhlas

Citácia:
Priatelu mal si ten motor už niekedy v rukach?V niečom napr v alfe alebo v lodi ten motor ide,ale do offroadu je na figu .Akonáhle mu dáš zabrať myslím tým porovnatelne s inými motormi tak sa dodrbe,teplota,slzí olej...už som to tu písal ,že ma jednu výhodu ked ho dáš do šrotu ,zoberieš viac grošov ako za škodovku.


Majo, si predstav že hej :twisted: A nie raz. A niekedy aj na liečenie.
A 90% závad bolo spôsobených nedodržiavaním servisu, preťažením alebo tupou a ignorantskou obsluhou.
Ak máš záujem, tak niekde nájdem za krabicu ohnutých tyčiek a rozbitých hydroštelov, a možno aj nejakú tu hlavu

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 12.02.2008, 20:26
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ked tu tak citam, tak chudakovi vlastne nikto nic nepovedal ...
V principe si zato moze sam, vdaka neprestudovaniu Encyklopedie a Vyhladavania, nakolko nie je prvy, kto nieco taketo riesil a uz mohol mat dost veci ozrejmenych pred zalozenim tejto temy ...

Opravte ma, co dosmrdnem ...

Auto ma:
- nezavisle zavesenie vsetkych 4 kolies (vsetky nove plechovice s pohonom s 4x4, z vynimkou faceliftovanych aut ako Mitsubishi L200, Navarra, ...)
- predok nezavisly, zadok tuhy (frontera, terrano, pajero, niektore jeepy, Grand vitara, niektore toyoty).
- obe tuhe - patrol, niektore toye, samurai ?, niektore jeepy

Neviem ako defendre a Discovery, nechce sa mi googlit, ale def asi obe tuhe, disco min. zadok ..)

Ruka v ruke ide s typom naprav pohodlie (velmi strucne povedane, cim tuhsie auto, tym lepsie v terene, horsie pohodlie na cestnych vymoloch).

Dalsia vec ktoru je nutne rozlisovat je typ pohonu 4x4.
Alebo ma auto permanentny pohon 4x4 (niektore toye, defender, diskoteka, ...), alebo priraditelny (terrano, vitara, frontera, patrol ..)

Pri priraditelnom je nutne pouzivat hlavu (lepsie povedane mozog), kedy predok zaradit a kedy nie ...
Vdaka absencii medzinapravoveho diffu (ktory zrovnava otacky predneho a zadneho diffu), je nutne predok radit len na povrchu, kde si auto moze presmyknut (poladovica, sneh, blato, rieka ci potok, trava, atd,).

Vyslovene nesmies pohon zaradit na asfalte, betone a inom pevnom cistom nesmyklavom povrchu (pokial nenastane situacia ako je popisane vyssie - lad a spol ...).

Pokial to spravis, spravidla si odcerpes nemalu ciastku z uctu na opravu predneho nahonu ...

Permanentny pohon ma vyhodu v neustale zapnnutom pohone 4x4, co ta odbremenuje nad ruzmyslanom nad momentalnou situaciu povrchu cesty, zase je mierne narocnejsi na spotrebu paliva (toci sa viac veci).

Specifickym pripadom je priraditelny pohon 4x4 s medzidiffom (pajero, niektore jeepy).

Tu po zaradeni 4x4 sa z auta stava takpovediac permanentna stvorkolka, kde zase nemusis dumat nad tym ci nerozbijes predny nahon.

Este by som mohol zabrdnut do zadnych uzavierok ci ich obdob, ale to uz je skor technicka vychytavka, a trochu ina kapitola ...

Japonci sa vseobecne povazuju spolahlive auta, aj ked ceny ND nie su najnizsie ... Jeepkari zase frajeria, ze na niektore typy su nahradne diely doslova za facku ako skodovka ...

Zaver je
- porozmyslaj nad pohonom 4x4, kto auto bude pouzivat, ci sa mu s pohonom bude chciet zoznamit
- dalsia vec je vnutorny uzitkovy priestor
- dodatocne upravy auta v ponimani prejazdnosti v terene, pokial ti nebude stacit seriovka (vo vseobecnosti su na tom lepsie auta s oboma tuhymi napravami).

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Naposledy upravil finder dňa Ned, 27.04.2008, 11:09, celkovo upravené 1



Uto, 12.02.2008, 20:59
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7909
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Majod píše:
Priatelu mal si ten motor už niekedy v rukach?V niečom napr v alfe alebo v lodi ten motor ide,ale do offroadu je na figu .Akonáhle mu dáš zabrať myslím tým porovnatelne s inými motormi tak sa dodrbe,teplota,slzí olej...už som to tu písal ,že ma jednu výhodu ked ho dáš do šrotu ,zoberieš viac grošov ako za škodovku.



ja som ten motor nemal,,mal ho vsak kamarat vo vraniku a bol s tym nesmierne spokojny, motor isiel ak sepot jarnych kvetinnn, a bez problemov,,tym netvrdim ze je to najlepsi motor, ale ako som pisal ak dodrzis servis, a okolo toho co motor potrebuje tak niet problemu, vsak ti to pisal aj DIESEL a PALO CHEROKE,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Uto, 12.02.2008, 21:14
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 26.06.2009, 13:55
Príspevky: 18
Bydlisko: Brekov
Odpoveď s citáciou
Zdravím vospolok

zháňam nejaké vozidlo 4x4, ktoré by dobre poslúžilo pre pár nadšencov pri záchrane zrúcaniny hradu. Malo by zvládnuť vytiahnuť sa sebou vozík s cca 150 kg nákladu do miestami značného stúpania (neviem odhadnúť sklon, v prípade potreby zašlem foto trate) Môžete mi niečo odporučiť?


Pia, 26.06.2009, 21:16
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Prva polovica prvej stranky, a potom skus znova ... :?

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 26.06.2009, 21:21
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 26.06.2009, 13:55
Príspevky: 18
Bydlisko: Brekov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
teda konkrétnejšie....uvažujeme nad Suzuki samurai...máme vyhliadnutého longa, ale je tam len 1,0 motor. Otázka je či to vytiahne 4 ľudí, plus prívesný vozík s nákladom. ...neviem čo mám od tejto kombinácie očakávať...


Sob, 27.06.2009, 14:37
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 62 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: