Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 17:27
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 70 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Aky offroad 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
mam v plne si postavit expedicny offroad(maggiolina, mala kuchyna, nejake nadrze) a planujem s tym ist do puste(tunis), island a celkovo cestovanie po europe. bude to taktiez sluzit ako kazdodenne pouzivane auto.

uz hodnu dobu googlim a riesim, ze ake auto zobrat. limit aj s prislusenstvom mam cca 20 tis Eur.

moje poziadavky:
- musi sa na tom dat jazdit jazdy den, cize urcita davka komfortu musi byt
- musi zvladat aspon 120 na dialnici s rozumnou spotrebou
- musi mat vela miesta v kabine, na bicykle, batozinu (zadne sedadla budem na cesty vyberat)
- chcel by som mat obe pevne napravy(spolahlivost)

velmi sa paci novy wrangler unlimited, avsak ako pozeram na ceny jazdenych nie je to realne. discovery II beriem ako extremne poslednu moznost, defik nie je podla mna auto na denne pouzivanie a dialnice. 3dv patrol sa mi vcelku pozdava, potom kratky land cruiser(zvladne nezavisle zavesenie narocnejsi teren?) ale neviem ake su vnutorne rozmery tychto aut, ked sa vyberu zadne sedadla, ci to bude stacit.

budem vam vdacny za kazdy nazor a pripomienku, pripadne nove navrhy. dikes


Pia, 27.02.2009, 14:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
co myslis pod expediciami? Nejaky dvojtyzdnovy vylet po europe alebo rocna expedicia v mongolsku cine atd. ?

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pia, 27.02.2009, 16:17
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
masurko píše:
co myslis pod expediciami? Nejaky dvojtyzdnovy vylet po europe alebo rocna expedicia v mongolsku cine atd. ?


maximalne mesacne vyjazdy.


Pia, 27.02.2009, 16:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ale ci daleko od civilizacie alebo len po dedinkach a tak. Ja osobne, keby som riesil expedicku, pozeral by som sa v prvom rade po co najjednoduchsom aute a v druhom rade po aute ktore ma dostatocne technicke zazemie v krajinach ktore chces navstivit. Teda samozrejme ak sa bavime o aute primarne urcenom na expedicie.

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pia, 27.02.2009, 16:31
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Preco pises o 3dv verziach, ked chces mat sucastne co najviac miesta ?
A landcruisery nemaju len nezavisle zavesenie, zalezi po akom modeli sa budes pozerat ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 27.02.2009, 17:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Keby som išiel na takú cestu, vybral by som si ´´púštny taxik´´ Toyotu Land Cruiser HJ 61. Vyrábali sa do r. 1989. Má to radový preplňovaný 6 valec 4L, priamy vstrek; 100kW; mechanické čerpadlo, rozvod reťazou, tuhé nápravy na listoch. Je to priamy predchodca LC80, kde už je spústa elektriky, rozvod remeňom, vinuté pružiny a plasty. Do eu sa HJ 61 doviezlo málo, väčšina produkcie je v Afrike, Azii a Austrálii. Jednu som videl predávať na cz fóre. Dopredu treba inštalovať ARB. Vzadu je samosvor.
Ako číslo 2 by som volil Nissan Patrol 4,2D, alebo 4,2 benzín. Diesel má o niečo slabší motor, ale tiež držiak. S 2,8TD, alebo 3TD by som do púšte nešiel. Podvozok je dobre dimenzovaný, ale 4,2 nemá uzávierky. Treba doplniť ARB.
Ako č. 3 Land-Rover Defender s V8 benzin staršieho vydania s karburátorom. Musí mať uzávierku medzinápravového difu a inštaloval by som 2x ARB.
Nešiel by som na aute, ktoré má motor riadený počítačom a na každú poruchu potrebuje diagnózu v servise. V púšti pri každej poruche môže ísť o život.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pia, 27.02.2009, 17:42
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2finder: pisem o nich pretoze s tym budem jazdit aj v meste a napriklad 5dv patrol je o pol metra dlhsi ako 5dv wrangler. pricom 3dv patrol alebo land cruiser by mohli mat bez zadnych sedadiel dost miesta.

2pejo: auto budem pouzivat ako normalne presuvadlo, cize v meste, cesta na preteky, lyzovacka a podobne. tym padom chcem urcitu davku komfortu.

aby som upresnil, pust bude tunisko, raz, mozno dva krat. rozhodne nechcem ist na tri mesiace do lybie alebo celu tour de africa. cize neberiem to ako prioritu.
taktiez expedicie som myslel skor v zmysle "vidiet co najviac, prejst si to po terene". vacsinu casu na tom budem jazdit po europe a pouzivat to ako obytak. avsak chcem ist aj na miesta, kde by sa napriklad dodavka nedostala (island, tunis, norsko) a niekedy sa s tym trochu zabavit v lese.


Pia, 27.02.2009, 19:30
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 18.11.2008, 23:41
Príspevky: 132
Bydlisko: žilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak meriaš viac ako 160 cm, v 3-dverových verziách sa pohodlne nevyspíš.

ak uprednostňuješ krátke 3-der. verzie za každú cenu, musíš rátať so spaním mimo auta, t.j. počítaj s nákupom a inštaláciou strešného stanu, resp. klasický stan mimo auta.

stotožňujem sa s Pejovým názorom : Toyota, Nissan, veľké litráže, staršie ročníky (cca 85 - 95) s minimom alebo žiadnou elektronikou zasahujúcou do chodu motora a jeho príslušenstva


Pia, 27.02.2009, 19:48
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
presne na túto tému je rozsiahly thread na českom fóre.

Je zhoda, že expedička musí byť v prvom rade spoľahlivá a dostatočne velká. Všetko ostatné sa dá ošetriť.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 27.02.2009, 19:54
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bull GR píše:
ak meriaš viac ako 160 cm, v 3-dverových verziách sa pohodlne nevyspíš.

ak uprednostňuješ krátke 3-der. verzie za každú cenu, musíš rátať so spaním mimo auta, t.j. počítaj s nákupom a inštaláciou strešného stanu, resp. klasický stan mimo auta.

stotožňujem sa s Pejovým názorom : Toyota, Nissan, veľké litráže, staršie ročníky (cca 85 - 95) s minimom alebo žiadnou elektronikou zasahujúcou do chodu motora a jeho príslušenstva


stresny stan chcem v kazdom pripade.

chcel by som kupit relativne nove auto(aby som po kupe nemusel menit polovicu auta a aby to za 2 roky nezacalo hrdzaviet), starsie ako 2003 urcite nie.
elektroniky sa nebojim, na miestach kam planujem cestovat, je clovek relativne blizko civilizacie. napriklad v tunise fakt nie je problem auto z puste odtiahnut(az na cenu;-))


Pia, 27.02.2009, 19:54
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no bez urazky, ale od 2003 tymi poziadavkami a este upravou s takym limitom je to podla mna cista utopia

niekde musis ubrat alebo sa uskromnit, alebo este posetrit

staviam si nieco podobne , je to GR dlh rok 93 a ako upravca a dovozca komplet sortimentu OFF som uz na cca 19 tis eckach (velkoobchodne ceny) a to este nekoncim ani zdaleka

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pia, 27.02.2009, 21:36
Profil ICQ WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 01.12.2008, 18:04
Príspevky: 15
Bydlisko: Zalesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak jak to citam tak si myslim ze pre teba ideal Land Cruiser 100. uz aj ceny su dost dobre

_________________
auto TOYOTA HJ 61 motorka KTM EXC-R 450


Pia, 27.02.2009, 21:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Visby , cim viac citam tvoje prispevky, tym viac vidim , ze si absolutne nic nenacital... To co ti tu radia chalni je absolutny vycuc pravdivych informacii , ktore maju rydzu podstatu v skusenostiach v offroade a popri tom aj kopec diskusii , ktore chlapci precitali. Moja rada teda znie :
DAJ SI PORADIT ! Ak teda radu naozaj chces.
Ty si zatial napisal , ze chces za malo penazi, male (kratke) auto ,ktore musi byt maximalne velke a luxusne...atd...
Napr = ak si myslis , ze v meste sa neda jazdit s dlhym a velkym autom si na omyle. DA! Je to sice sranda , ale ked jediny raz okusis pocit ako ti da kazdy prednost - uz nikdy nebudes chciet jazdit v malom aute !

_________________
OFF the ROAD


Pia, 27.02.2009, 21:38
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Visby, tak ako dal Rado a Ivo.

Najprv by si si mal jasnejšie rozmyslieť, čo vlastne chceš. K tomu Ti dopomôže preštudovanie si odborných sekcii na tomto fóre a napr. české fóra http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/ a http://www.offroadforum.cz/ . Poprípade aj nejaké zahraničné. Možno by bolo pre teba dobré ísť sa pozrieť na nejaké organizované akcie na SK alebo CZ a vidieť niektoré veci naživo. Pretože tak ako si postavil otázku sa nedá odpovedať. Musíš si stanoviť priority, lebo s toho čo máš teraz Ti nevzíde žiadna odpoveď.

Je fakt, že ceny áut išli teraz výrazne dolu, ale napriek tomu si myslím, že do Tvojho limitu sa aj s úpravami ťažko zmestíš. Môžeš kúpiť lacné auto /napr. benzínový džíp/ ale budeš mať drahú /každodennú/ prevádzku. Viem, že sa to dá riešiť plynom, ale to sú ďalšie náklady a nie všade sa dá tankovať.

S expedične upraveným autom behať každý deň po meste tiež nie je výhra. Min. riskuješ, že Ti pred Tescom nejaký dobrák scudzí niečo s Tvojej expedičnej výbavy.

Na krátke auto určite zabudni. Mám, takže viem čo hovorím. S tým čo si popísal sa do žiadneho krátkeho auta nijako nevojdeš.

Po roku 2003 už ťažko nájdeš auto bez kopy elektroniky. Tá bohužiaľ býva v ťažkých podmienkach problematická. Keď sa Ti porúča niečo, malo by to byť opraviteľné aj tuniskej /alebo islandskej/ garáži a nie len v značkovom servise, kde budeš týždeň čakať na potrebný náhradný diel.
Byť Tebou nezavrhoval by som ani staršie ročníky, lebo vtedy sa ešte /väčšinou/ vyrábali poctivé autá a jednoduché. Asi vieš, že dnes sa už robia autá len na dobu lízingu.

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pia, 27.02.2009, 22:35
Profil WWW
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27
Príspevky: 462
Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
Odpoveď s citáciou
Priam ,,famozne" Ti to tu skúsení offroudáci (Rado, Ivo, Michi, Martin, adt) napísali-snazili sa Ti poradit (čo si veľmi váž, hovorí z nich skúsenost, prax zo života)!!! Ja som kedysi riesil to isté, čo Ty. Aj ked v podstate som mal istú značku aj typ (Patrol Gr Y 60). Len som nevedel, či wagon, alebo kratas. Isiel som z SE do KE, pozriet wagon r.v. 96, ked som videl ten neskutočne veľký priestor, stav toho auto, bol som rozhodnutý. Už bude rok, čo ho mám home a vôbec by som nemenil. Jedno z mála posledných áut, bez zbytočnej elektroniky. Niesom zastancom Nissanu, lebo je veľa dobrých, lepších aj iných áut (Land Rover, Toyota, Jeep), ale súhlasím s chalanmi, radšej zober dlhšie auto a ak sa bude dat, čím jednoduchšie, tým lepšie!!! Dúfam, že Ti tu všetci aspoň trošku pomôžeme, poradíme a nakoniec si vyberieš to, po čom túžiš a budeš spokojný! Držím palce pri výbere a prajem veľa krásnych chvíľ za volantom Tvojho offu! Maj sa pekne, čauky! :smt006

_________________
Toyota HDJ 80 4.2TD


Sob, 28.02.2009, 2:25
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 70 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: