Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 22:56
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 management dvoch bateriek 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poznáte niekto tento odpojovač druhej baterky? Trvalý prúd 200A...max600A. Mikroprocesorom ovládaný(aj ked neviem na kerú riť). Resp doporučíte PLZ niečo lepšie/iné? Ten bazmek čo som mal, nebol spolahlivý. V romale som vymlátil obe baterky! :roll: :-D
Vďaka za rady. :wink:

12v 200A Heavy Duty Smart Battery Isolator Solenoid
Obrázok


Ned, 27.09.2009, 18:09
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Síce ho nepoznám, ale prečítal som si tie múdre papiere od neho a vôbec ma to nenadchlo.
V princípe to je to isté ako IBS (nemyslím spôsob použitia, ale spôsob riešenia).
Celý rozdiel bude v tom, ktorý programátor bol pri písaní kódu menej nadrbaný a ako mu pred nadrbávaním vysvetlili problematiku.

Ale aj tak by Ti to baterku vybiť nemalo, tobôž nie obe (zvažujem na základe toho, čo popísali o tých bazmekoch, že ako ich majú vymyslené).

Vychádza mi, že buď to máš zle zapojené, čo v Tvojom prípade vylučujem, alebo Ti tam niečo odišlo.

P.S. Mikroprocesor by som nezatracoval, lebo je presnejší, obvod jednoduchší, spoľahlivejší a opakovateľný, vekom a teplotou sa v zapojení nič nezmení.


Ned, 27.09.2009, 21:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Počkaj Rado asi som to povedal nepresne. Ja som tam mal taký bazmek...iný...tak trochu rozbitý a vetchý. A teraz pozerám po niečom ako toto. :wink: Resp hladám čo by som mal chcieť.


Ned, 27.09.2009, 22:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
http://bluesea.com/products/9112 Toto je tiež niečo podobné?

Neviem anglicky moc :oops:

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Ned, 27.09.2009, 22:32
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, záleží, načo a kto chce mať dve baterky.

A mne najlepšie zatial vychádza mať medzi baterkami mechanický odpojovač batérií.
Na dlhú jazdu ho zopnúť, nech sa baterky oživia, a potom, napríklad pri kempovaní, kedy ide bufík, rádio, osvetlenie a iné ho vypnúť-odpojiť druhú batériu.
Ráno nám vždy zostáva jedna baterka na štart.

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Ned, 27.09.2009, 23:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo píše:
No, záleží, načo a kto chce mať dve baterky

1. na parádu
2. diesel
:-D :wink:
no druhá hlavne pre kúrenie, chladničku, vysielačku...bodla by možnosť zapriahnuť obe pri navijákovaní...hlavne čím viac možností pre moje rozhodovanie a ked sa mi nechce, nech sa to správa inteligentne autonómne.


Kapo píše:
Na dlhú jazdu ho zopnúť, nech sa baterky oživia, a potom, napríklad pri kempovaní, kedy ide bufík, rádio, osvetlenie a iné ho vypnúť-odpojiť druhú batériu.
Ráno nám vždy zostáva jedna baterka na štart.


no veď! Toto by mohla byť starosť pre toho "švába" s IQ 5...aspoň mi zostane viac pre životne dôležité činnosti.

Tunki, hento je vyvynuté pre člny...ale to by nemuselo byť na závadu. dík za typ. Nedohrabal som sa zatial k cene. Ten Redarc vychádza na ebayi na 250 austrodolárov aj s dopravou do domu.


Pon, 28.09.2009, 6:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Uf! ........ Tak som gúglil! A skoro mi myš pukla keď som našiel cenu :-D http://www.theresourcestore.ca/proddeta ... 112&cat=62

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pon, 28.09.2009, 7:38
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
Počkaj Rado asi som to povedal nepresne. Ja som tam mal taký bazmek...iný...tak trochu rozbitý a vetchý. A teraz pozerám po niečom ako toto. :wink: Resp hladám čo by som mal chcieť.

Nevadí, ja som predpokladal, že máš to IBS, lebo v našich zemepisných šírkach je časté, a chceš Red...neviem čo. Ale aj tak stále platí to vyššie napísané. Nič lepšie naozaj nekúpiš, lebo už by tam bolo príliš veľa silových prvkov a nikto by to len tak s ľahkým srdcom nezaplatil.

Zrejme to funguje presne tak ako Kapov rozpojovač, len na rozdiel od Kapa sa to večer v kempe nezačne opájať a baterky to rozpojí, naprotitomu ....

Jáj, Tunki, lodičky, to Ti je drahý špás. Tam sú marže úplne špeciálne.


Pon, 28.09.2009, 8:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Podľa mňa by stačilo natiahnuť na obyčajný solenoid (do 500A) ovládacie drôty z palubovky. A to z tlačítka na výpomoc druhej baterky pri štarte. Solenoid potom ešte premostiť diódou (patrične dimenzovanou aspoň 30A..) v priepustnom smere k záložnému akumulátoru. Toto by malo fungovať ako Kapov ručný vypínač, Ale o dobíjanie sa netreba starať pôjde cez diodu.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pon, 28.09.2009, 8:09
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 21:11
Príspevky: 30
Bydlisko: Zalesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na toto su dobre referencie medzi landroveristami na discovery 3, ktora je dost citliva na kolisave napatie - a toto zariadenie vraj spolahlivo "nepusti" vycucnut z hlavnej baterie viac ako treba.

http://www.traxide.com.au/trax1sc80_2.html

_________________
4x4:
LR Disco III TDV6
LR Disco I 3.9 V8 Automat + ECU: Megasquirt+EDIS8
Quad Kawa KVF700

a nejaky ten bruchoplaz (zadny nahon only)


Pon, 28.09.2009, 10:23
Profil ICQ
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tunky, presne to som mal tiež na mysli, ako druhý variant, len som nevedel, ako to nabíjať cez diodu.

Solenoid je fasa, ale ja sa snažím mať v aute čo najmenej riadiacich jednotiek a podobných kurvítok. :-)

Takže pre mna to vidím, ako najlepšiu variantu mať dve baterky:
1. pracovná/hlavná/ a
2. záložná /štartovacia/.
Tieto prepojené káblom z diodou od Tunkiho, takže sa nemusím starať o záložnú baterku a jej kondíciu.
1. baterku mať čo najsilnejšiu, aspon 85ah a tú normálne používať na všetky spotrebiče, a
2. záložnú-postačujúca tak 55ah, mať v zálohe, ak ráno nem brm brm.
Potom prepnúť ručný odpojovať /najlepšie vyvedený do kabíny nadosah/ a štartnúť a vypnúť. /kto nezvládne bezpečne tento úkon tak...???/

BSP používajú nejaký "priority start". Ale Juro niečo spomínal, že nikdy nevieš, či to funguje, alebo nie..... tak som to zaradil medzi drahé zbytočnosti

Teda sory, že sme mimo témy a kazíme tu kčeft.
:oops:

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 28.09.2009, 10:36
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 29.12.2008, 21:58
Príspevky: 364
Bydlisko: ZM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tiež chcem riešit druhu baterku, ten Tunkiho napad sa mi pozdava, ale 30 amperova diodu, nie je trochu malo? Alternator dava tak okolo 70A.

_________________
SUZUKI Vitara 1.6 16V, Lift +5cm a bodylift +2,5cm,235/75R15 MT Wisentta a Discover M+S,CB, navijak, predný pevnosťák, šekle,Hi-lift zdvihák, gurntne,majak,lopata,kompresor,dynamická gurtňa :-)


Naposledy upravil Fido dňa Pon, 28.09.2009, 21:40, celkovo upravené 1



Pon, 28.09.2009, 21:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nie poistka , ale dióda ktorá dokáže preniesť aspoň 30A. Cez ňu sa bude dobíjať záložný akumulátor. Normálne tam treba drbnúť alternátorovú diódu a hotovo.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pon, 28.09.2009, 21:32
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 29.12.2008, 21:58
Príspevky: 364
Bydlisko: ZM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Už som opravil, sorry chybička se vloudila :oops:

_________________
SUZUKI Vitara 1.6 16V, Lift +5cm a bodylift +2,5cm,235/75R15 MT Wisentta a Discover M+S,CB, navijak, predný pevnosťák, šekle,Hi-lift zdvihák, gurntne,majak,lopata,kompresor,dynamická gurtňa :-)


Pon, 28.09.2009, 21:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Správne by som sa mal aj ja opraviť už hore.......... Treba tam fakt silnejšiu diódu. Ak je totiž niekedy riadne vymlátený akumulátor a je náhodou nový, tak do neho lezie prúd jedna radosť.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pon, 28.09.2009, 21:49
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: