4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
management dvoch bateriek http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=8930 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | diesel [ Ned, 27.09.2009, 18:09 ] |
Predmet príspevku: | management dvoch bateriek |
Poznáte niekto tento odpojovač druhej baterky? Trvalý prúd 200A...max600A. Mikroprocesorom ovládaný(aj ked neviem na kerú riť). Resp doporučíte PLZ niečo lepšie/iné? Ten bazmek čo som mal, nebol spolahlivý. V romale som vymlátil obe baterky! ![]() ![]() Vďaka za rady. ![]() 12v 200A Heavy Duty Smart Battery Isolator Solenoid |
Autor: | rado nd [ Ned, 27.09.2009, 21:59 ] |
Predmet príspevku: | |
Síce ho nepoznám, ale prečítal som si tie múdre papiere od neho a vôbec ma to nenadchlo. V princípe to je to isté ako IBS (nemyslím spôsob použitia, ale spôsob riešenia). Celý rozdiel bude v tom, ktorý programátor bol pri písaní kódu menej nadrbaný a ako mu pred nadrbávaním vysvetlili problematiku. Ale aj tak by Ti to baterku vybiť nemalo, tobôž nie obe (zvažujem na základe toho, čo popísali o tých bazmekoch, že ako ich majú vymyslené). Vychádza mi, že buď to máš zle zapojené, čo v Tvojom prípade vylučujem, alebo Ti tam niečo odišlo. P.S. Mikroprocesor by som nezatracoval, lebo je presnejší, obvod jednoduchší, spoľahlivejší a opakovateľný, vekom a teplotou sa v zapojení nič nezmení. |
Autor: | diesel [ Ned, 27.09.2009, 22:07 ] |
Predmet príspevku: | |
Počkaj Rado asi som to povedal nepresne. Ja som tam mal taký bazmek...iný...tak trochu rozbitý a vetchý. A teraz pozerám po niečom ako toto. ![]() |
Autor: | Tunki [ Ned, 27.09.2009, 22:32 ] |
Predmet príspevku: | |
http://bluesea.com/products/9112 Toto je tiež niečo podobné? Neviem anglicky moc ![]() |
Autor: | Kapo [ Ned, 27.09.2009, 23:20 ] |
Predmet príspevku: | |
No, záleží, načo a kto chce mať dve baterky. A mne najlepšie zatial vychádza mať medzi baterkami mechanický odpojovač batérií. Na dlhú jazdu ho zopnúť, nech sa baterky oživia, a potom, napríklad pri kempovaní, kedy ide bufík, rádio, osvetlenie a iné ho vypnúť-odpojiť druhú batériu. Ráno nám vždy zostáva jedna baterka na štart. |
Autor: | diesel [ Pon, 28.09.2009, 6:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Kapo píše: No, záleží, načo a kto chce mať dve baterky 1. na parádu 2. diesel ![]() ![]() no druhá hlavne pre kúrenie, chladničku, vysielačku...bodla by možnosť zapriahnuť obe pri navijákovaní...hlavne čím viac možností pre moje rozhodovanie a ked sa mi nechce, nech sa to správa inteligentne autonómne. Kapo píše: Na dlhú jazdu ho zopnúť, nech sa baterky oživia, a potom, napríklad pri kempovaní, kedy ide bufík, rádio, osvetlenie a iné ho vypnúť-odpojiť druhú batériu. Ráno nám vždy zostáva jedna baterka na štart. no veď! Toto by mohla byť starosť pre toho "švába" s IQ 5...aspoň mi zostane viac pre životne dôležité činnosti. Tunki, hento je vyvynuté pre člny...ale to by nemuselo byť na závadu. dík za typ. Nedohrabal som sa zatial k cene. Ten Redarc vychádza na ebayi na 250 austrodolárov aj s dopravou do domu. |
Autor: | Tunki [ Pon, 28.09.2009, 7:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Uf! ........ Tak som gúglil! A skoro mi myš pukla keď som našiel cenu ![]() |
Autor: | rado nd [ Pon, 28.09.2009, 8:01 ] |
Predmet príspevku: | |
diesel píše: Počkaj Rado asi som to povedal nepresne. Ja som tam mal taký bazmek...iný...tak trochu rozbitý a vetchý. A teraz pozerám po niečom ako toto. ![]() Nevadí, ja som predpokladal, že máš to IBS, lebo v našich zemepisných šírkach je časté, a chceš Red...neviem čo. Ale aj tak stále platí to vyššie napísané. Nič lepšie naozaj nekúpiš, lebo už by tam bolo príliš veľa silových prvkov a nikto by to len tak s ľahkým srdcom nezaplatil. Zrejme to funguje presne tak ako Kapov rozpojovač, len na rozdiel od Kapa sa to večer v kempe nezačne opájať a baterky to rozpojí, naprotitomu .... Jáj, Tunki, lodičky, to Ti je drahý špás. Tam sú marže úplne špeciálne. |
Autor: | Tunki [ Pon, 28.09.2009, 8:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Podľa mňa by stačilo natiahnuť na obyčajný solenoid (do 500A) ovládacie drôty z palubovky. A to z tlačítka na výpomoc druhej baterky pri štarte. Solenoid potom ešte premostiť diódou (patrične dimenzovanou aspoň 30A..) v priepustnom smere k záložnému akumulátoru. Toto by malo fungovať ako Kapov ručný vypínač, Ale o dobíjanie sa netreba starať pôjde cez diodu. |
Autor: | evo [ Pon, 28.09.2009, 10:23 ] |
Predmet príspevku: | |
na toto su dobre referencie medzi landroveristami na discovery 3, ktora je dost citliva na kolisave napatie - a toto zariadenie vraj spolahlivo "nepusti" vycucnut z hlavnej baterie viac ako treba. http://www.traxide.com.au/trax1sc80_2.html |
Autor: | Kapo [ Pon, 28.09.2009, 10:36 ] |
Predmet príspevku: | |
Tunky, presne to som mal tiež na mysli, ako druhý variant, len som nevedel, ako to nabíjať cez diodu. Solenoid je fasa, ale ja sa snažím mať v aute čo najmenej riadiacich jednotiek a podobných kurvítok. ![]() Takže pre mna to vidím, ako najlepšiu variantu mať dve baterky: 1. pracovná/hlavná/ a 2. záložná /štartovacia/. Tieto prepojené káblom z diodou od Tunkiho, takže sa nemusím starať o záložnú baterku a jej kondíciu. 1. baterku mať čo najsilnejšiu, aspon 85ah a tú normálne používať na všetky spotrebiče, a 2. záložnú-postačujúca tak 55ah, mať v zálohe, ak ráno nem brm brm. Potom prepnúť ručný odpojovať /najlepšie vyvedený do kabíny nadosah/ a štartnúť a vypnúť. /kto nezvládne bezpečne tento úkon tak...???/ BSP používajú nejaký "priority start". Ale Juro niečo spomínal, že nikdy nevieš, či to funguje, alebo nie..... tak som to zaradil medzi drahé zbytočnosti Teda sory, že sme mimo témy a kazíme tu kčeft. ![]() |
Autor: | Fido [ Pon, 28.09.2009, 21:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Tiež chcem riešit druhu baterku, ten Tunkiho napad sa mi pozdava, ale 30 amperova diodu, nie je trochu malo? Alternator dava tak okolo 70A. |
Autor: | Tunki [ Pon, 28.09.2009, 21:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Nie poistka , ale dióda ktorá dokáže preniesť aspoň 30A. Cez ňu sa bude dobíjať záložný akumulátor. Normálne tam treba drbnúť alternátorovú diódu a hotovo. |
Autor: | Fido [ Pon, 28.09.2009, 21:42 ] |
Predmet príspevku: | |
Už som opravil, sorry chybička se vloudila ![]() |
Autor: | Tunki [ Pon, 28.09.2009, 21:49 ] |
Predmet príspevku: | |
Správne by som sa mal aj ja opraviť už hore.......... Treba tam fakt silnejšiu diódu. Ak je totiž niekedy riadne vymlátený akumulátor a je náhodou nový, tak do neho lezie prúd jedna radosť. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |