4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

management dvoch bateriek
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=99&t=8930
Stránka 1 z 2

Autor:  diesel [ Ned, 27.09.2009, 18:09 ]
Predmet príspevku:  management dvoch bateriek

Poznáte niekto tento odpojovač druhej baterky? Trvalý prúd 200A...max600A. Mikroprocesorom ovládaný(aj ked neviem na kerú riť). Resp doporučíte PLZ niečo lepšie/iné? Ten bazmek čo som mal, nebol spolahlivý. V romale som vymlátil obe baterky! :roll: :-D
Vďaka za rady. :wink:

12v 200A Heavy Duty Smart Battery Isolator Solenoid
Obrázok

Autor:  rado nd [ Ned, 27.09.2009, 21:59 ]
Predmet príspevku: 

Síce ho nepoznám, ale prečítal som si tie múdre papiere od neho a vôbec ma to nenadchlo.
V princípe to je to isté ako IBS (nemyslím spôsob použitia, ale spôsob riešenia).
Celý rozdiel bude v tom, ktorý programátor bol pri písaní kódu menej nadrbaný a ako mu pred nadrbávaním vysvetlili problematiku.

Ale aj tak by Ti to baterku vybiť nemalo, tobôž nie obe (zvažujem na základe toho, čo popísali o tých bazmekoch, že ako ich majú vymyslené).

Vychádza mi, že buď to máš zle zapojené, čo v Tvojom prípade vylučujem, alebo Ti tam niečo odišlo.

P.S. Mikroprocesor by som nezatracoval, lebo je presnejší, obvod jednoduchší, spoľahlivejší a opakovateľný, vekom a teplotou sa v zapojení nič nezmení.

Autor:  diesel [ Ned, 27.09.2009, 22:07 ]
Predmet príspevku: 

Počkaj Rado asi som to povedal nepresne. Ja som tam mal taký bazmek...iný...tak trochu rozbitý a vetchý. A teraz pozerám po niečom ako toto. :wink: Resp hladám čo by som mal chcieť.

Autor:  Tunki [ Ned, 27.09.2009, 22:32 ]
Predmet príspevku: 

http://bluesea.com/products/9112 Toto je tiež niečo podobné?

Neviem anglicky moc :oops:

Autor:  Kapo [ Ned, 27.09.2009, 23:20 ]
Predmet príspevku: 

No, záleží, načo a kto chce mať dve baterky.

A mne najlepšie zatial vychádza mať medzi baterkami mechanický odpojovač batérií.
Na dlhú jazdu ho zopnúť, nech sa baterky oživia, a potom, napríklad pri kempovaní, kedy ide bufík, rádio, osvetlenie a iné ho vypnúť-odpojiť druhú batériu.
Ráno nám vždy zostáva jedna baterka na štart.

Autor:  diesel [ Pon, 28.09.2009, 6:50 ]
Predmet príspevku: 

Kapo píše:
No, záleží, načo a kto chce mať dve baterky

1. na parádu
2. diesel
:-D :wink:
no druhá hlavne pre kúrenie, chladničku, vysielačku...bodla by možnosť zapriahnuť obe pri navijákovaní...hlavne čím viac možností pre moje rozhodovanie a ked sa mi nechce, nech sa to správa inteligentne autonómne.


Kapo píše:
Na dlhú jazdu ho zopnúť, nech sa baterky oživia, a potom, napríklad pri kempovaní, kedy ide bufík, rádio, osvetlenie a iné ho vypnúť-odpojiť druhú batériu.
Ráno nám vždy zostáva jedna baterka na štart.


no veď! Toto by mohla byť starosť pre toho "švába" s IQ 5...aspoň mi zostane viac pre životne dôležité činnosti.

Tunki, hento je vyvynuté pre člny...ale to by nemuselo byť na závadu. dík za typ. Nedohrabal som sa zatial k cene. Ten Redarc vychádza na ebayi na 250 austrodolárov aj s dopravou do domu.

Autor:  Tunki [ Pon, 28.09.2009, 7:38 ]
Predmet príspevku: 

Uf! ........ Tak som gúglil! A skoro mi myš pukla keď som našiel cenu :-D http://www.theresourcestore.ca/proddeta ... 112&cat=62

Autor:  rado nd [ Pon, 28.09.2009, 8:01 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
Počkaj Rado asi som to povedal nepresne. Ja som tam mal taký bazmek...iný...tak trochu rozbitý a vetchý. A teraz pozerám po niečom ako toto. :wink: Resp hladám čo by som mal chcieť.

Nevadí, ja som predpokladal, že máš to IBS, lebo v našich zemepisných šírkach je časté, a chceš Red...neviem čo. Ale aj tak stále platí to vyššie napísané. Nič lepšie naozaj nekúpiš, lebo už by tam bolo príliš veľa silových prvkov a nikto by to len tak s ľahkým srdcom nezaplatil.

Zrejme to funguje presne tak ako Kapov rozpojovač, len na rozdiel od Kapa sa to večer v kempe nezačne opájať a baterky to rozpojí, naprotitomu ....

Jáj, Tunki, lodičky, to Ti je drahý špás. Tam sú marže úplne špeciálne.

Autor:  Tunki [ Pon, 28.09.2009, 8:09 ]
Predmet príspevku: 

Podľa mňa by stačilo natiahnuť na obyčajný solenoid (do 500A) ovládacie drôty z palubovky. A to z tlačítka na výpomoc druhej baterky pri štarte. Solenoid potom ešte premostiť diódou (patrične dimenzovanou aspoň 30A..) v priepustnom smere k záložnému akumulátoru. Toto by malo fungovať ako Kapov ručný vypínač, Ale o dobíjanie sa netreba starať pôjde cez diodu.

Autor:  evo [ Pon, 28.09.2009, 10:23 ]
Predmet príspevku: 

na toto su dobre referencie medzi landroveristami na discovery 3, ktora je dost citliva na kolisave napatie - a toto zariadenie vraj spolahlivo "nepusti" vycucnut z hlavnej baterie viac ako treba.

http://www.traxide.com.au/trax1sc80_2.html

Autor:  Kapo [ Pon, 28.09.2009, 10:36 ]
Predmet príspevku: 

Tunky, presne to som mal tiež na mysli, ako druhý variant, len som nevedel, ako to nabíjať cez diodu.

Solenoid je fasa, ale ja sa snažím mať v aute čo najmenej riadiacich jednotiek a podobných kurvítok. :-)

Takže pre mna to vidím, ako najlepšiu variantu mať dve baterky:
1. pracovná/hlavná/ a
2. záložná /štartovacia/.
Tieto prepojené káblom z diodou od Tunkiho, takže sa nemusím starať o záložnú baterku a jej kondíciu.
1. baterku mať čo najsilnejšiu, aspon 85ah a tú normálne používať na všetky spotrebiče, a
2. záložnú-postačujúca tak 55ah, mať v zálohe, ak ráno nem brm brm.
Potom prepnúť ručný odpojovať /najlepšie vyvedený do kabíny nadosah/ a štartnúť a vypnúť. /kto nezvládne bezpečne tento úkon tak...???/

BSP používajú nejaký "priority start". Ale Juro niečo spomínal, že nikdy nevieš, či to funguje, alebo nie..... tak som to zaradil medzi drahé zbytočnosti

Teda sory, že sme mimo témy a kazíme tu kčeft.
:oops:

Autor:  Fido [ Pon, 28.09.2009, 21:20 ]
Predmet príspevku: 

Tiež chcem riešit druhu baterku, ten Tunkiho napad sa mi pozdava, ale 30 amperova diodu, nie je trochu malo? Alternator dava tak okolo 70A.

Autor:  Tunki [ Pon, 28.09.2009, 21:32 ]
Predmet príspevku: 

Nie poistka , ale dióda ktorá dokáže preniesť aspoň 30A. Cez ňu sa bude dobíjať záložný akumulátor. Normálne tam treba drbnúť alternátorovú diódu a hotovo.

Autor:  Fido [ Pon, 28.09.2009, 21:42 ]
Predmet príspevku: 

Už som opravil, sorry chybička se vloudila :oops:

Autor:  Tunki [ Pon, 28.09.2009, 21:49 ]
Predmet príspevku: 

Správne by som sa mal aj ja opraviť už hore.......... Treba tam fakt silnejšiu diódu. Ak je totiž niekedy riadne vymlátený akumulátor a je náhodou nový, tak do neho lezie prúd jedna radosť.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/