Dnes je nedela 11. mája 2025, meniny má Blažena a zajtra Pankrác
Autor |
Správa |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|

mam v plne si postavit expedicny offroad(maggiolina, mala kuchyna, nejake nadrze) a planujem s tym ist do puste(tunis), island a celkovo cestovanie po europe. bude to taktiez sluzit ako kazdodenne pouzivane auto.
uz hodnu dobu googlim a riesim, ze ake auto zobrat. limit aj s prislusenstvom mam cca 20 tis Eur.
moje poziadavky:
- musi sa na tom dat jazdit jazdy den, cize urcita davka komfortu musi byt
- musi zvladat aspon 120 na dialnici s rozumnou spotrebou
- musi mat vela miesta v kabine, na bicykle, batozinu (zadne sedadla budem na cesty vyberat)
- chcel by som mat obe pevne napravy(spolahlivost)
velmi sa paci novy wrangler unlimited, avsak ako pozeram na ceny jazdenych nie je to realne. discovery II beriem ako extremne poslednu moznost, defik nie je podla mna auto na denne pouzivanie a dialnice. 3dv patrol sa mi vcelku pozdava, potom kratky land cruiser(zvladne nezavisle zavesenie narocnejsi teren?) ale neviem ake su vnutorne rozmery tychto aut, ked sa vyberu zadne sedadla, ci to bude stacit.
budem vam vdacny za kazdy nazor a pripomienku, pripadne nove navrhy. dikes
|
Pia, 27.02.2009, 14:09 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
co myslis pod expediciami? Nejaky dvojtyzdnovy vylet po europe alebo rocna expedicia v mongolsku cine atd. ?
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pia, 27.02.2009, 16:17 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
masurko píše: co myslis pod expediciami? Nejaky dvojtyzdnovy vylet po europe alebo rocna expedicia v mongolsku cine atd. ?
maximalne mesacne vyjazdy.
|
Pia, 27.02.2009, 16:27 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Ale ci daleko od civilizacie alebo len po dedinkach a tak. Ja osobne, keby som riesil expedicku, pozeral by som sa v prvom rade po co najjednoduchsom aute a v druhom rade po aute ktore ma dostatocne technicke zazemie v krajinach ktore chces navstivit. Teda samozrejme ak sa bavime o aute primarne urcenom na expedicie.
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pia, 27.02.2009, 16:31 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Preco pises o 3dv verziach, ked chces mat sucastne co najviac miesta ?
A landcruisery nemaju len nezavisle zavesenie, zalezi po akom modeli sa budes pozerat ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pia, 27.02.2009, 17:12 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|

Keby som išiel na takú cestu, vybral by som si ´´púštny taxik´´ Toyotu Land Cruiser HJ 61. Vyrábali sa do r. 1989. Má to radový preplňovaný 6 valec 4L, priamy vstrek; 100kW; mechanické čerpadlo, rozvod reťazou, tuhé nápravy na listoch. Je to priamy predchodca LC80, kde už je spústa elektriky, rozvod remeňom, vinuté pružiny a plasty. Do eu sa HJ 61 doviezlo málo, väčšina produkcie je v Afrike, Azii a Austrálii. Jednu som videl predávať na cz fóre. Dopredu treba inštalovať ARB. Vzadu je samosvor.
Ako číslo 2 by som volil Nissan Patrol 4,2D, alebo 4,2 benzín. Diesel má o niečo slabší motor, ale tiež držiak. S 2,8TD, alebo 3TD by som do púšte nešiel. Podvozok je dobre dimenzovaný, ale 4,2 nemá uzávierky. Treba doplniť ARB.
Ako č. 3 Land-Rover Defender s V8 benzin staršieho vydania s karburátorom. Musí mať uzávierku medzinápravového difu a inštaloval by som 2x ARB.
Nešiel by som na aute, ktoré má motor riadený počítačom a na každú poruchu potrebuje diagnózu v servise. V púšti pri každej poruche môže ísť o život.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 27.02.2009, 17:42 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
2finder: pisem o nich pretoze s tym budem jazdit aj v meste a napriklad 5dv patrol je o pol metra dlhsi ako 5dv wrangler. pricom 3dv patrol alebo land cruiser by mohli mat bez zadnych sedadiel dost miesta.
2pejo: auto budem pouzivat ako normalne presuvadlo, cize v meste, cesta na preteky, lyzovacka a podobne. tym padom chcem urcitu davku komfortu.
aby som upresnil, pust bude tunisko, raz, mozno dva krat. rozhodne nechcem ist na tri mesiace do lybie alebo celu tour de africa. cize neberiem to ako prioritu.
taktiez expedicie som myslel skor v zmysle "vidiet co najviac, prejst si to po terene". vacsinu casu na tom budem jazdit po europe a pouzivat to ako obytak. avsak chcem ist aj na miesta, kde by sa napriklad dodavka nedostala (island, tunis, norsko) a niekedy sa s tym trochu zabavit v lese.
|
Pia, 27.02.2009, 19:30 |
|
 |
bull GR
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 18.11.2008, 23:41 Príspevky: 132 Bydlisko: žilina
|
ak meriaš viac ako 160 cm, v 3-dverových verziách sa pohodlne nevyspíš.
ak uprednostňuješ krátke 3-der. verzie za každú cenu, musíš rátať so spaním mimo auta, t.j. počítaj s nákupom a inštaláciou strešného stanu, resp. klasický stan mimo auta.
stotožňujem sa s Pejovým názorom : Toyota, Nissan, veľké litráže, staršie ročníky (cca 85 - 95) s minimom alebo žiadnou elektronikou zasahujúcou do chodu motora a jeho príslušenstva
|
Pia, 27.02.2009, 19:48 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
presne na túto tému je rozsiahly thread na českom fóre.
Je zhoda, že expedička musí byť v prvom rade spoľahlivá a dostatočne velká. Všetko ostatné sa dá ošetriť.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 27.02.2009, 19:54 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
bull GR píše: ak meriaš viac ako 160 cm, v 3-dverových verziách sa pohodlne nevyspíš.
ak uprednostňuješ krátke 3-der. verzie za každú cenu, musíš rátať so spaním mimo auta, t.j. počítaj s nákupom a inštaláciou strešného stanu, resp. klasický stan mimo auta.
stotožňujem sa s Pejovým názorom : Toyota, Nissan, veľké litráže, staršie ročníky (cca 85 - 95) s minimom alebo žiadnou elektronikou zasahujúcou do chodu motora a jeho príslušenstva
stresny stan chcem v kazdom pripade.
chcel by som kupit relativne nove auto(aby som po kupe nemusel menit polovicu auta a aby to za 2 roky nezacalo hrdzaviet), starsie ako 2003 urcite nie.
elektroniky sa nebojim, na miestach kam planujem cestovat, je clovek relativne blizko civilizacie. napriklad v tunise fakt nie je problem auto z puste odtiahnut(az na cenu;-))
|
Pia, 27.02.2009, 19:54 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
no bez urazky, ale od 2003 tymi poziadavkami a este upravou s takym limitom je to podla mna cista utopia
niekde musis ubrat alebo sa uskromnit, alebo este posetrit
staviam si nieco podobne , je to GR dlh rok 93 a ako upravca a dovozca komplet sortimentu OFF som uz na cca 19 tis eckach (velkoobchodne ceny) a to este nekoncim ani zdaleka
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 27.02.2009, 21:36 |
|
 |
podmanak
Učeň
Registrovaný: Pon, 01.12.2008, 18:04 Príspevky: 15 Bydlisko: Zalesie
|
tak jak to citam tak si myslim ze pre teba ideal Land Cruiser 100. uz aj ceny su dost dobre
_________________ auto TOYOTA HJ 61 motorka KTM EXC-R 450
|
Pia, 27.02.2009, 21:37 |
|
 |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Visby , cim viac citam tvoje prispevky, tym viac vidim , ze si absolutne nic nenacital... To co ti tu radia chalni je absolutny vycuc pravdivych informacii , ktore maju rydzu podstatu v skusenostiach v offroade a popri tom aj kopec diskusii , ktore chlapci precitali. Moja rada teda znie :
DAJ SI PORADIT ! Ak teda radu naozaj chces.
Ty si zatial napisal , ze chces za malo penazi, male (kratke) auto ,ktore musi byt maximalne velke a luxusne...atd...
Napr = ak si myslis , ze v meste sa neda jazdit s dlhym a velkym autom si na omyle. DA! Je to sice sranda , ale ked jediny raz okusis pocit ako ti da kazdy prednost - uz nikdy nebudes chciet jazdit v malom aute !
_________________ OFF the ROAD
|
Pia, 27.02.2009, 21:38 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|

Visby, tak ako dal Rado a Ivo.
Najprv by si si mal jasnejšie rozmyslieť, čo vlastne chceš. K tomu Ti dopomôže preštudovanie si odborných sekcii na tomto fóre a napr. české fóra http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/ a http://www.offroadforum.cz/ . Poprípade aj nejaké zahraničné. Možno by bolo pre teba dobré ísť sa pozrieť na nejaké organizované akcie na SK alebo CZ a vidieť niektoré veci naživo. Pretože tak ako si postavil otázku sa nedá odpovedať. Musíš si stanoviť priority, lebo s toho čo máš teraz Ti nevzíde žiadna odpoveď.
Je fakt, že ceny áut išli teraz výrazne dolu, ale napriek tomu si myslím, že do Tvojho limitu sa aj s úpravami ťažko zmestíš. Môžeš kúpiť lacné auto /napr. benzínový džíp/ ale budeš mať drahú /každodennú/ prevádzku. Viem, že sa to dá riešiť plynom, ale to sú ďalšie náklady a nie všade sa dá tankovať.
S expedične upraveným autom behať každý deň po meste tiež nie je výhra. Min. riskuješ, že Ti pred Tescom nejaký dobrák scudzí niečo s Tvojej expedičnej výbavy.
Na krátke auto určite zabudni. Mám, takže viem čo hovorím. S tým čo si popísal sa do žiadneho krátkeho auta nijako nevojdeš.
Po roku 2003 už ťažko nájdeš auto bez kopy elektroniky. Tá bohužiaľ býva v ťažkých podmienkach problematická. Keď sa Ti porúča niečo, malo by to byť opraviteľné aj tuniskej /alebo islandskej/ garáži a nie len v značkovom servise, kde budeš týždeň čakať na potrebný náhradný diel. Byť Tebou nezavrhoval by som ani staršie ročníky, lebo vtedy sa ešte /väčšinou/ vyrábali poctivé autá a jednoduché. Asi vieš, že dnes sa už robia autá len na dobu lízingu.
|
Pia, 27.02.2009, 22:35 |
|
 |
Jojo GR
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27 Príspevky: 462 Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
|
Priam ,,famozne" Ti to tu skúsení offroudáci (Rado, Ivo, Michi, Martin, adt) napísali-snazili sa Ti poradit (čo si veľmi váž, hovorí z nich skúsenost, prax zo života)!!! Ja som kedysi riesil to isté, čo Ty. Aj ked v podstate som mal istú značku aj typ (Patrol Gr Y 60). Len som nevedel, či wagon, alebo kratas. Isiel som z SE do KE, pozriet wagon r.v. 96, ked som videl ten neskutočne veľký priestor, stav toho auto, bol som rozhodnutý. Už bude rok, čo ho mám home a vôbec by som nemenil. Jedno z mála posledných áut, bez zbytočnej elektroniky. Niesom zastancom Nissanu, lebo je veľa dobrých, lepších aj iných áut (Land Rover, Toyota, Jeep), ale súhlasím s chalanmi, radšej zober dlhšie auto a ak sa bude dat, čím jednoduchšie, tým lepšie!!! Dúfam, že Ti tu všetci aspoň trošku pomôžeme, poradíme a nakoniec si vyberieš to, po čom túžiš a budeš spokojný! Držím palce pri výbere a prajem veľa krásnych chvíľ za volantom Tvojho offu! Maj sa pekne, čauky! 
_________________ Toyota HDJ 80 4.2TD
|
Sob, 28.02.2009, 2:25 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|